Pomoc! naboje E36 do E30
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Náboje mají větší středovou díru stejně tak jako ty E36. Tento rozměr by šel vyvložkovat má to ovšem ještě jeden háček a to je tlouštka ložiska která je větší než u E30 to znamená, že matice kterou se ložisko utahuje by neseděla po celé délce závitu a nešla by zajistit. S ohledem na bezpečnost žádná výhra, stejně jako cena 1ks ložiska (náboje), která je cca 9000,- czk a jde koupit jen originál.
Šlo by případně použít celý mcpherson z m3 ovšem tuším tam nějaký problém s odklonama a stejně sehnatelnost staršího dílu téměř nemožná a nového finačně značně náročná.
Šlo by případně použít celý mcpherson z m3 ovšem tuším tam nějaký problém s odklonama a stejně sehnatelnost staršího dílu téměř nemožná a nového finačně značně náročná.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
- Jiricek325i
- Příspěvky: 234
- Registrován: 05. 09. 2007 20:15
- Bydliště: Kolín
brzdy
Takže jen pro shnutí, dozadu jdou nacpat náboje, třmeny a kotouče z E36 a předek zatim žádné ideální a cenově dostupné řešení nemá
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdy
Ale jen z compakta z jiný E36 to moc dobře nejde.Jiricek325i píše:Takže jen pro shnutí, dozadu jdou nacpat náboje, třmeny a kotouče z E36
... ale má, všechno zůstává původní z E30, nic se nevaří neohýbá, žádný podložky pod kotoučem a řeší i ET kola s ohledem na zadek.Jiricek325i píše:... a předek zatim žádné ideální a cenově dostupné řešení nemá
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
Já jsem to udělal vepředu takhle:
Původní náboj e32/e34/e36:(na obrázku z e32)
uřezaný a usoustružený náboj z e34,včetně vnitřního závitu ,který je shodný s vnějším origo e30(dík honzíku):
]
vlevo e36 a vpravo e30
Tady částečně zašroubovaný:
Tady už dotaženo a potom příjde zavaření proti povolení:
Tady i s nábojem z e36
Tady i s kotoučem:
Původní náboj e32/e34/e36:(na obrázku z e32)
uřezaný a usoustružený náboj z e34,včetně vnitřního závitu ,který je shodný s vnějším origo e30(dík honzíku):
]
vlevo e36 a vpravo e30
Tady částečně zašroubovaný:
Tady už dotaženo a potom příjde zavaření proti povolení:
Tady i s nábojem z e36
Tady i s kotoučem:
Naposledy upravil(a) Pinki dne 10. 02. 2012 13:07, celkem upraveno 1 x.
- Jiricek325i
- Příspěvky: 234
- Registrován: 05. 09. 2007 20:15
- Bydliště: Kolín
brzdy
Jakej je rozdil mezi zadkem z e36 a z compacta? Jsem byl dneska na vrakáči a tam mi tvrdili, že to je uplně to samý ten náboj, tak jsem nevěděl, jestli to mužu vzít nebo ne. kde bych kdyžtak sehnal nějaký technický info s rozměrama a takhlec, abych pořád nemusel otravovat tady?
Jenom taková drobnost, na fotce nemáš zadní krytku ložiska, ta tam jde normálně nasadit a použít z E36? Pokud ne, tak takhle to ložisko moc nenajede.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pinky fakt dobrej nápad. Mám jen pár otázek Bude fungovat ABS? Průměr ozubení pro snímač i počet zoubků má E36 stejný jako tříca jen je ten náboj o pár mm ven tak jestli to nevadí? Další věc jak máš zajištěnej ten nátrubek proti povolení, je mi jasný že se to dá utáhnot celkem dost, ale i tak bych se asi možná trochu bál. Krycí plech zezadu na kotouč řešíš? No a poslední jak moc se znění ET zadní nápravy k přední?
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
Já jsem si pořád říkal, že jsem tu Pinkiho verzi už někde viděl a už jsem to našel.
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=48607
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=48607
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
No, s tím ABS nevím.NAkonec jsem musel udělat ještě 5mm podložku pod ten našroubovaný náboj,protože čep řízení byl uplně nalepený na kotouči.Krycí plech jsem tam dal z e36 a převrtal v něm dírky na šrouby.Hanis píše:Pinky fakt dobrej nápad. Mám jen pár otázek Bude fungovat ABS? Průměr ozubení pro snímač i počet zoubků má E36 stejný jako tříca jen je ten náboj o pár mm ven tak jestli to nevadí? Další věc jak máš zajištěnej ten nátrubek proti povolení, je mi jasný že se to dá utáhnot celkem dost, ale i tak bych se asi možná trochu bál. Krycí plech zezadu na kotouč řešíš? No a poslední jak moc se znění ET zadní nápravy k přední?
P.Kryt toho ložiska tam jde dát,na těch fotkách to je poskládané jenom narychlo.No a nakonec jsem ten náboj z e36 obvařil celý k tomu původnímu.
Jo to ET jsem neměřil,ale jak to budu mít dole ,tak to proměřím přesně.Ale myslím že to bylo něco okolo 15 mm víc proti e30.
- Jiricek325i
- Příspěvky: 234
- Registrován: 05. 09. 2007 20:15
- Bydliště: Kolín
Brzdy
Tak jak to vypadá s tím předkem?Hanis píše:+15mm je dobrej rozměr, škoda snad že je to jen na jedno použítí po zavaření už to na jinou těhlici dát nepude, ale i tak je to dobrý. Zanedlouho budu snad mít hotovej vlastní projekt tak pak dám foto.
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Takže přidávám taky jednu možnost jak předělat na přední ose 4x100 na 5x120. Je to varianta hodně náročná na přesnost a kvalitní materiál. Na druhou stranu řeší ET přední osy s ohledem na zadní při použítí náboje z kompakta a případná výměna ložiska je za pakatel. ABS je plně funkční. Vše zůstává originál E30 není nutné řešit tlumiče z E36 ani nic podobnýho.
Jelikož je průměr trnu na ložisko na přední ose 31mm nelze najít (nechat vyrobit sérii 200000 ks se moc nevyplatí) běžně sehnatelné ložisko. Z toho důvodu je nutné vložkovat na průměr 35mm. Vložka je kalená a broušená na přesné toleranční pole
Za tepla nasezeno na trn přední těhlice
Náboj je potřeba kompletně vyrobit, zase je potřeba dbát na přesnost a tepelnou úpravu materiálu. CNC soustruh je nutností.
Do náboje se zalisuje ložisko a zajistí závlačkou.
Pak už jen nasadit na náboj a utáhnout originál maticí a zajistit. Na fotce je již hotový mezikus na brzdový třemen a krycí plech na kotouč 325mm.
Jelikož je průměr trnu na ložisko na přední ose 31mm nelze najít (nechat vyrobit sérii 200000 ks se moc nevyplatí) běžně sehnatelné ložisko. Z toho důvodu je nutné vložkovat na průměr 35mm. Vložka je kalená a broušená na přesné toleranční pole
Za tepla nasezeno na trn přední těhlice
Náboj je potřeba kompletně vyrobit, zase je potřeba dbát na přesnost a tepelnou úpravu materiálu. CNC soustruh je nutností.
Do náboje se zalisuje ložisko a zajistí závlačkou.
Pak už jen nasadit na náboj a utáhnout originál maticí a zajistit. Na fotce je již hotový mezikus na brzdový třemen a krycí plech na kotouč 325mm.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
541156Jiricek325i píše:Je to krásný, když bych chtěl rozměry a číslo toho ložiska bych chtěl hodně? O:-)
Naposledy upravil(a) Hanis dne 09. 02. 2009 22:35, celkem upraveno 1 x.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
- Jiricek325i
- Příspěvky: 234
- Registrován: 05. 09. 2007 20:15
- Bydliště: Kolín
Brzdy
A rozměry toho náboje?
- Jiricek325i
- Příspěvky: 234
- Registrován: 05. 09. 2007 20:15
- Bydliště: Kolín
Brzdy
A uměla by to ta mašina ještě vyrobit, a pak někdo poslat? Kolik by to tak cenově vyšlo?