Učím se
316 vs 318
- chamuraphi
- Příspěvky: 1783
- Registrován: 28. 11. 2006 17:43
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
no umyslně jsem to neudělal
ale vše je ke všemu dobré:-) mám totiž připravenou 1.8 že to prohodím, a jak dělám ten mat.výrobek ( maturitni-vyr-pro-bmwand-instalace-do-v ... rt,75.html ),taxem nechal udělat přírubu ke "kompresoru" na tu váhu 1.8,tkž teď mám 1.6 s váhou 1.8
-poznámka: Mezi hadicí 1.6 a 1.8 není vnitřní pruměrový rozdíl co se týče hadice, obě mají stejný pruměr vstupu do motoru a liší se jen tím pruměrem u váhy, u tý 1.8 je stejný jako ten do sání motoru. Nevím proč to tak hoši v SRN udělali....
-poznámka: Mezi hadicí 1.6 a 1.8 není vnitřní pruměrový rozdíl co se týče hadice, obě mají stejný pruměr vstupu do motoru a liší se jen tím pruměrem u váhy, u tý 1.8 je stejný jako ten do sání motoru. Nevím proč to tak hoši v SRN udělali....
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
jinak mnozstvi (hmotnost) nasateho vzduchu samozrejme ovlivnuje tlak a teplota vzduchu..Ada_CZ píše:Muzu se zeptat co teda ovlivnuje mnozstvi prisunu vzduchu? motor si ho jej nasava spontánně? pokud by proudil stejny objem, tak je jedno jaka tam bude vaha, a bude udavat skutecne hodnoty...
Učím se
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
Měl sem na mysli váhu vzduchu jako komponentu. Jedná se mi o funkční rozdíl zapojení váhy vzduchu určené pro motor 1.8 vs pro motor 1.6 - protože tá snímá množství prouděného vzduchu, a to bude v souladu s tím co cos napsal stejné i při použití hadice s jiným průměrem. S čímž taky souhlasímMuzu se zeptat co teda ovlivnuje mnozstvi prisunu vzduchu? motor si ho jej nasava spontánně? pokud by proudil stejny objem, tak je jedno jaka tam bude vaha, a bude udavat skutecne hodnoty...
Kdysi dávno existovaly tzv. Autoškoly.Ada_CZ píše:Muzu se zeptat co teda ovlivnuje mnozstvi prisunu vzduchu? motor si ho jej nasava spontánně? pokud by proudil stejny objem, tak je jedno jaka tam bude vaha, a bude udavat skutecne hodnoty...
Učím se
Tam obvykle instruktor vysvětlil, že existuje cosi jako škrtící klapka (nebo třeba šoupátko v karburátoru), kterým se reguluje přístup vzduchu do karburátoru (nebo sacího potrubí u systémů se vstřikem paliva).
Jo ty časy nepamatuju, mám 19 roků.. Já sem zaplatil za nějaké formální testy, které jsem udělal na 100% a to sem nemusel číst ani zadání.
Asi sem se měl radši dobrovolně vzdát řízení, protože studuju gympl.
když sem sundal tu polepenou hadici k sání viděl sem tam srandovní kolečko, které se otáčelo když jsem hýbal nějakým drátkem - to bude ta klapka..
Nedošlo mi to všechno hned - teď už to chápu - takže jediný rozdíl je v elektronice těch vah - ty potenciometry (nebo něco na ten způsob) udávají jiné hodnoty u váhy z 1.8 a 1.6 i když vzduchu prochází oběma váhama stejně..
PS: Ty vaše dávné autoškoly opravdu závidím.. Ono je vždycky hezčí nechat si to někým vysvětlit..
Asi sem se měl radši dobrovolně vzdát řízení, protože studuju gympl.
když sem sundal tu polepenou hadici k sání viděl sem tam srandovní kolečko, které se otáčelo když jsem hýbal nějakým drátkem - to bude ta klapka..
Nedošlo mi to všechno hned - teď už to chápu - takže jediný rozdíl je v elektronice těch vah - ty potenciometry (nebo něco na ten způsob) udávají jiné hodnoty u váhy z 1.8 a 1.6 i když vzduchu prochází oběma váhama stejně..
PS: Ty vaše dávné autoškoly opravdu závidím.. Ono je vždycky hezčí nechat si to někým vysvětlit..
Naposledy upravil(a) Ada_CZ dne 21. 03. 2008 20:14, celkem upraveno 1 x.
- chamuraphi
- Příspěvky: 1783
- Registrován: 28. 11. 2006 17:43
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Myslím že máš recht, to by vysvětlovalo delší dobu dosažení volnoběhu po startu a následně nižší volnoběch po řádném zahřátí... Naštěstí je to jen přechodné dokud tam nepřijde 1.8Max-Max píše:jen si hezky prehazujte vahy... az se vam ulomi ventily diky chude smesi, to zas bude plac a topici - pomoooc, co se stalooo.....
Dáte zmírnit negativné dopad na motort třeba vyšším oktanovým číslem benzínu? (tj.98 ,do teď jsem jezdil na Shel 95 a občas Shel Racing)
Už mi to jde do hlavy
A hned mám k tomu dotaz: Nedalo by se to řešit přesazením o pár zoubků v té váze? Tím se dá štelovat bohatost směsy, nebo ne?
Až budu na té motorové brzdě,tak bych to ozkoušel i jaxe to projevuje na výkonu (do měsíce tam budu muset zajet)
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
Dle ETK jsou všechny komponenty škrtící klapky totožné: vizte
Maxi - myslel si nějakou jinou klapku?
Tak tedy jen ŘJ, Váha, hadice ,blok?
Kód: Vybrat vše
http://bmwfans.info/original/E30/4-T/316i-M40/ECE/L/M/1988/06/mg-13/ill-13_0288/
http://bmwfans.info/original/E30/4-T/318i-M40/ECE/L/M/1988/06/mg-13/ill-13_0288/Tak tedy jen ŘJ, Váha, hadice ,blok?
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Ada: tve linky mne donutily to jeste jednou prolezt a prisel sem na zajimou vec a priznam se, nejak to nechapu
klapka a komponenty jsou stejne, mas pravdu... nicmene hadice je jinej prumer.. kdyz je klapka stejna a priruba vahy je prumerem stejna taky, proc je hadice jina?
ja kdyz delal prestavbu, porovnal sem narychlo hadice a jelikoz byla jina, menil sem to i sklapkou... klapka z 318 mela vetsi prirubu pro hadici nez ta z 316... ETK ale rika ze klapky vcetne tela klapky jsou stejne.. osobni zkusenost ale rika neco jineho...zajimava vec
ja kdyz delal prestavbu, porovnal sem narychlo hadice a jelikoz byla jina, menil sem to i sklapkou... klapka z 318 mela vetsi prirubu pro hadici nez ta z 316... ETK ale rika ze klapky vcetne tela klapky jsou stejne.. osobni zkusenost ale rika neco jineho...zajimava vec
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
no mozny to je, nehadam se, ja sem spis na R6, sem moudrejsi... nicmene za nazorem ze na 1.8 patri veci pro 1.8 si stojim, jinak to dela psi kusy, byt skrytepaveld píše:Max-max: ono je to naopak, priruba skrtici klapky je stejna, ale lisi se prumer priruby vahy - 1,8 ma vetsi prumer.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
ahoj,
uz jsem tady na foru popisoval vlastni zahadnou zkusenost. V roce 2001 mi neboztik mechano pan Buben P6, menil motor M40. A z 1.6 to vymenil na 1.8. Nechal vahu vzduchu. Kara jezdila jako hrom, spotreba vyssi o 10 - 15%, ale v lete se prehrivala. Najel jsem s tim asi 100k km, hodne dalky po Evrope.
Porad jsme na to nemohli prijit, az pred 2 lety jsem porovnaval fyzicky tu gumovou holinku sani M40-1.6 a 1.8 jak se lisi
Zkusenost stala nekolik sad svicek BOSCH i BRISK i NGK (hlinikove vrsky se tepelnym namahanim rozpadaly
), termostatu, vodni pumpa, ... a mnoho nervu v lete ve Francii na dalnici, venku 30C a max rychlost 120 - 130, jinak jsem varil.
ECU dostaval spatnou informaci o mnozstvi vzduchu a rval do valcu o neco vic benzinu. Jak se to pralo s lambda sondou nevim, ale na emisich problemy nebyly.
Zda se mi, ze pri prohozeni ECU 1.6 a 1.8 je rozdil v chovani maly.
Takze jak jiz psali kolegove vyse SVUJ K SVEMU a moc nebastlit.
uz jsem tady na foru popisoval vlastni zahadnou zkusenost. V roce 2001 mi neboztik mechano pan Buben P6, menil motor M40. A z 1.6 to vymenil na 1.8. Nechal vahu vzduchu. Kara jezdila jako hrom, spotreba vyssi o 10 - 15%, ale v lete se prehrivala. Najel jsem s tim asi 100k km, hodne dalky po Evrope.
Porad jsme na to nemohli prijit, az pred 2 lety jsem porovnaval fyzicky tu gumovou holinku sani M40-1.6 a 1.8 jak se lisi
Zkusenost stala nekolik sad svicek BOSCH i BRISK i NGK (hlinikove vrsky se tepelnym namahanim rozpadaly
ECU dostaval spatnou informaci o mnozstvi vzduchu a rval do valcu o neco vic benzinu. Jak se to pralo s lambda sondou nevim, ale na emisich problemy nebyly.
Zda se mi, ze pri prohozeni ECU 1.6 a 1.8 je rozdil v chovani maly.
Takze jak jiz psali kolegove vyse SVUJ K SVEMU a moc nebastlit.