Převodovky v BMW

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Bmw-rally
Příspěvky: 294
Registrován: 22. 02. 2003 20:05
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bmw-rally » 22. 03. 2004 15:01

Neříkám že ke každému motoru, ale jiná je na diesel, jiná na etu (má navíc díry pro 2 čidla), jiná na 2.5i (větší spojka než eta...
Spojka s převodovkou nemá nic společnýho. Tvoje články jsou dobrá sranda. Nejdřív si o tom přečti nějakou knížku než sem zase budeš psát něco jako, že převodovky od BMW jsou na hovno

Uživatelský avatar
Martin
Příspěvky: 527
Registrován: 26. 02. 2003 19:39
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin » 22. 03. 2004 18:55

Jestli-pak jezdily tyhle auta na pravidelnou servisní prohlídku, jestli na to nemají peníze nebo mozek, tak budete muset chodit pěšky nebo poslouchat to "řvaní". :?:
Rotten píše:Převodovka je důvod proc mě E30 sere. Sice jde i po hodně kilometrech krásně řadit, ale řve. A nejsem jediný, komu to vadi. My 3 známí, kteří mají taky E30 mají taky uřvané převodovky - a jsou to: 325i, 316i, 320d. Z toho důvodu podle me převodovky v E30 stojí zahovno. Tim nechci nikoho urazit, ale konstatuju fakt. Buďme trochu objektivní...

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 23. 03. 2004 12:10

skrine od ZF patri mezi svetovou spicku. Tvuj kamos je mamlas.

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 25. 03. 2004 23:27

To BMW-Rally: nevim jak to myslíš, když se navážíš do někoho, kdo se snaží objektivně sdělit svůj názor na to, že e30, které mají najeto statisíce km, mají hlučnou převodovku. Myslím, že kdo má uši a nemá na svém autě "laděný výfuk" a "laděné sání" tak bezpečně pozná o jaký zvuk, nebo šelest se jedná. Od diferenciálu je snadno rozeznatelný. (mj. tím, že na 4. stupeň zaniká). Ale jak říkáš, když se oháníš příručkami, trocha praxe neuškodí, věděl bys totiž, že Rotten narozdíl od tebe správně konstatoval, že spojka 325e je rozdílná od 325i, stajně tak, jako převodovka. Nemám potřebu ti to dokazovat, na to je ETK. Najdi 28 rozdílů :o) a pak se můžeš kajícně omlouvat. Příručko :321:

Uživatelský avatar
Bmw-rally
Příspěvky: 294
Registrován: 22. 02. 2003 20:05
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bmw-rally » 29. 03. 2004 20:41

Správně píšeš, že asi nevíš jak to myslím. Reagoval jsem na to když Rotten napsal,že převodovka je jiná na ETU a na 2,5i a odůvodňoval to tím, že 2,5i má jinou spojku. Na to jsem mu odpověděl, že spojka s převodovkou nemá nic společnýho, protože je namontovaná na motoru a převodovka nezmění svoje vlastnosti tím, že je v autě vetší nebo menší spojka. Což si myslím, že by měl vědět ten kdo tvrdí, že nějaká převodovka stojí za hovno. S tím zásadně nesouhlasím. Máme v závodním autě jednu převodovku, která už vydržela skoro deset dvoudeních rally a všichni ostatní co jezdí s jinejma značkama za náma chodí a diví se jak je to možný, že to pořád drží. (a to neplatí jen o převodovce) Do BMW dělám už několik let a myslím si, že BMW má oproti např. Opelu, Fordu, Audi... dobrou převodovku. Když se o ní alespoň trochu staráš. Jestli chceš, abych se za tohle omluvil tak rozhodně NE. :321:

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 30. 03. 2004 13:41

Bmw-rally píše:Správně píšeš, že asi nevíš jak to myslím. Reagoval jsem na to když Rotten napsal,že převodovka je jiná na ETU a na 2,5i a odůvodňoval to tím, že 2,5i má jinou spojku. Na to jsem mu odpověděl, že spojka s převodovkou nemá nic společnýho, protože je namontovaná na motoru a převodovka nezmění svoje vlastnosti tím, že je v autě vetší nebo menší spojka.
Příteli, jak jistě víš, tak spojka je namontovaná na setrvačníku. Když se podívás, jak je smontován motor s převodovkou, tak uvidíš, že setrvačník se spojkou je v podstatě v předovové skříni i když je namontován na motoru. Čili rozměr spojky - tedy kompletu spojka+setrvačník na velikost převodovky vliv mít musí a také má. Komplet spojky+setrvačníku má na 2.5i větší hloubku než na etu. Převodová skříň na 2.5i je v oblasti spojky větší než etová a proto převodovka z ety na spojku 2.5i nejde nasadit. Toť praxe.

Uživatelský avatar
Bmw-rally
Příspěvky: 294
Registrován: 22. 02. 2003 20:05
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bmw-rally » 30. 03. 2004 21:31

A já tvrdim, že jsem viděl na 2,5i motoru, převodovku z ety i dvoulitra. Ještě si pořád myslíš, že převodovky od BMW stojí za hovno? Který auta podle tebe mají lepší převodovky?

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 31. 03. 2004 14:57

Bmw-rally píše:A já tvrdim, že jsem viděl na 2,5i motoru, převodovku z ety i dvoulitra. Ještě si pořád myslíš, že převodovky od BMW stojí za hovno? Který auta podle tebe mají lepší převodovky?
Tak tam ale neměl spojku 2.5i.
Psal jsem E30 převodovky, u ostatních BMW nevim o tom, že by byly hlučné. A proč stojí za hovno - to jsem taky psal - protože jsou po několika více či méně kilometrech hlučné. Ono když tě po hodině jízdy bolí hlava protože to řve jako tramvaj, to není nic příjemného. To ovšem nevylučuje tvoje zkušenosti ze závodění, ta převodovka co se přenosu výkonu týče vydrží dost. Každopádně když srovnám hlučnosti převodovek u aut co znám, tak já tu svojí můžu přirovnat k žigulíku. Což je pro BMW trochu ostuda...
P.S. tuhle jsem slyšel na vzdálenost cca 100m bráchovo E30 - a úroveň hluku od převodovky se rozvnal úrovni hluku od naftového motoru...

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 31. 03. 2004 14:58

To jsem byl já, zapomněl jsem se přihlásit...

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 31. 03. 2004 14:59

Jen jestli ty zvuky nevydava neco jinyho... Mne treba huci lozisko a ne a ne to vymenit :lol:
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 31. 03. 2004 15:04

2 Rotten: no neviem, ale v chromáku mám 290 tis. km a prevodovka ide tichúčko. V plaste 184 tis km a prevodovka detto. Máš asi smolu na špatné kusy. :x
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 03. 04. 2004 20:55

No já už sem jezdil s různejma vrakama, ale nikdy mi nepřišlo, že by ta převodovka byla nějak extremně hlučná...natož aby byla slyšet dřív nez je vidět auto :shock: :idea:

Uživatelský avatar
Bmw-rally
Příspěvky: 294
Registrován: 22. 02. 2003 20:05
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bmw-rally » 04. 04. 2004 20:07

Rottene přijeď se podívat k nám. Máme motor 2,7i se spojkou z 2,5i a s převodovkou z ety. Byla tam převodovka i z dvoulitra. Myslíš, že by v BMW udělali převodovku jen pro jeden motor? To neni jejich styl.

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 06. 04. 2004 16:13

Hele já se v žádným případě nemám zájem hádat jestli jo nebo ne, do mýho báva prostě nešla. A já mám asi největší zájem aby tam šla. Už nevim, co k tomu dodat, možná jste měli opravu hooodně velký kladivo :) . (ne, to byl jen žertík...)

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 05. 09. 2004 22:27

hello iam from portugal and i run this bmw e30 323i


Obrázek

iam looking for front shock absorvers for rally can you help me ?

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 09. 09. 2004 19:23

Ahoj,tak přidám svou zkušenost s převodovkou,museli jsme měnit převodovku na 2,5 z automatu na manual z 323i(neboť jsme ji měli doma)a rovnou dali novou spojku a tu objednávali podle převodovky,tedy na 323i neboť je odlišný průměr lamely.Tedy jen asi o 3mm(nevím už přesně),ale hlavně ložisko je jiné.Mám tam i difer. z 323i a docela pěkně to lítá.Jinak hluk z převodovky může být z důvodu nedostatku oleje.Takže dolít + nějakou "sračku"(myšleno Slick apod.) a měl by být klid. :D

Uživatelský avatar
POL
Příspěvky: 446
Registrován: 08. 12. 2003 23:55
Bydliště: Würzburg

Příspěvek od POL » 09. 09. 2004 21:22

No ja sem si myslel ,ze ta moje huci (325i) ale vymenilky se pneu a je klid . Ted sem rozdelal jednu z 327i ? e ? a veskerej vnitrek vypada LUXUSNE a to ma nalitany asi 300 az 400 tis . Navic vydel sem dost prevodovek z Rencku , Fiatu atd .ovsem des a hruza - priklad : Renault Megane Scenic r.v.99 najeto asi 150tis prevodovka klekla loziska v coudu kolecka smeteny atd - srot :? co si o tom mam pak myslet a to je relativne novy auto :? o tech plastovych blatnicich a vyndavani starteru radsi ani nemluvit..... ZLATY BAWO :roll:

Uživatelský avatar
Raon
Příspěvky: 1572
Registrován: 18. 10. 2003 10:54
Bydliště: Shark's not Dead !!!

Příspěvek od Raon » 18. 09. 2004 12:59

Anonymous píše:
Bmw-rally píše:A já tvrdim, že jsem viděl na 2,5i motoru, převodovku z ety i dvoulitra. Ještě si pořád myslíš, že převodovky od BMW stojí za hovno? Který auta podle tebe mají lepší převodovky?
Tak tam ale neměl spojku 2.5i.
Psal jsem E30 převodovky, u ostatních BMW nevim o tom, že by byly hlučné. A proč stojí za hovno - to jsem taky psal - protože jsou po několika více či méně kilometrech hlučné. Ono když tě po hodině jízdy bolí hlava protože to řve jako tramvaj, to není nic příjemného. To ovšem nevylučuje tvoje zkušenosti ze závodění, ta převodovka co se přenosu výkonu týče vydrží dost. Každopádně když srovnám hlučnosti převodovek u aut co znám, tak já tu svojí můžu přirovnat k žigulíku. Což je pro BMW trochu ostuda...
P.S. tuhle jsem slyšel na vzdálenost cca 100m bráchovo E30 - a úroveň hluku od převodovky se rozvnal úrovni hluku od naftového motoru...
vazne zkus dolejt olej! By ses divil kolik prevodovek jezdi nasucho, ta tvoje asi taky! Jinak ridil sem uz vazne hodne aut a muzu rict prevodovky od BMW sou absolutni spicka, ktery auto radi lip jak BMW? mysleno treba po 200 000km, Matka ma novyho Pazouta 206 a muzu rict, ze francouzi neumej delat prevodovky, ja mam taky momentalne frantika BX rv 91 a zpatecka a dvojka jdou obcas pres zuby uz sem se tim asi 5x zabyval a je to furt skoro stejny a v servisu mi rekli, ze to ty auta delaj a ze se s tim nemam zabyvat
Bavoraku uz sem taky par mel a zadny potize s prevodovkou a ani sem od nikoho neslysel, ze by zrovna prevodovka delala problemy ani hluk, mel sem i e21 rv 82 a opet prevodovka super. Dokonce sem ze svyho zborenyho BMW e30 prodaval dily a prevodovku nikdo nechtel, ze se to prej vubec nesere - to mi rekli na vrakaci
Tak me napada jak si popisoval ruzny prasarny co lidi delaj jestli to sam nedelas se svejma kamosema, pac je dost divny, ze zrovna ty a tvuj bracha a par tvejch kamosu mate urvany prevodovky, jinak neznam nikoho ses prvni
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28, Obrázek535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 18. 09. 2004 13:16

No ten olej je fakt dost castej problem :-), ale jinak fakt - u BMW v pohode... BTW pred 14 dnama jsme menili v Lagune prevodovku za jinou z vrakace a ta je ted taky v prdeli. Takze fakt nevim, co si o tom myslet.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 21. 09. 2004 17:39

Raon píše:
Anonymous píše:
Bmw-rally píše:A já tvrdim, že jsem viděl na 2,5i motoru, převodovku z ety i dvoulitra. Ještě si pořád myslíš, že převodovky od BMW stojí za hovno? Který auta podle tebe mají lepší převodovky?
Tak tam ale neměl spojku 2.5i.
Psal jsem E30 převodovky, u ostatních BMW nevim o tom, že by byly hlučné. A proč stojí za hovno - to jsem taky psal - protože jsou po několika více či méně kilometrech hlučné. Ono když tě po hodině jízdy bolí hlava protože to řve jako tramvaj, to není nic příjemného. To ovšem nevylučuje tvoje zkušenosti ze závodění, ta převodovka co se přenosu výkonu týče vydrží dost. Každopádně když srovnám hlučnosti převodovek u aut co znám, tak já tu svojí můžu přirovnat k žigulíku. Což je pro BMW trochu ostuda...
P.S. tuhle jsem slyšel na vzdálenost cca 100m bráchovo E30 - a úroveň hluku od převodovky se rozvnal úrovni hluku od naftového motoru...
vazne zkus dolejt olej! By ses divil kolik prevodovek jezdi nasucho, ta tvoje asi taky! Jinak ridil sem uz vazne hodne aut a muzu rict prevodovky od BMW sou absolutni spicka, ktery auto radi lip jak BMW? mysleno treba po 200 000km, Matka ma novyho Pazouta 206 a muzu rict, ze francouzi neumej delat prevodovky, ja mam taky momentalne frantika BX rv 91 a zpatecka a dvojka jdou obcas pres zuby uz sem se tim asi 5x zabyval a je to furt skoro stejny a v servisu mi rekli, ze to ty auta delaj a ze se s tim nemam zabyvat
Bavoraku uz sem taky par mel a zadny potize s prevodovkou a ani sem od nikoho neslysel, ze by zrovna prevodovka delala problemy ani hluk, mel sem i e21 rv 82 a opet prevodovka super. Dokonce sem ze svyho zborenyho BMW e30 prodaval dily a prevodovku nikdo nechtel, ze se to prej vubec nesere - to mi rekli na vrakaci
Tak me napada jak si popisoval ruzny prasarny co lidi delaj jestli to sam nedelas se svejma kamosema, pac je dost divny, ze zrovna ty a tvuj bracha a par tvejch kamosu mate urvany prevodovky, jinak neznam nikoho ses prvni
Hele řikejte si co chcete, já si za svým stojím. Řadit jde krásně i po X kilometrech, ale ty převodovky jsou hlučný. Řeknu ti to ještě jinak. Nejel jsem v žádný E30, kde by ta převodovka nebyla slyšet. A není to difer ani gumy ale prostě PŘEVODOVKA. Nedávno jsem se bavil s majitelem vrakoviště v Lopuchový a ten mi potvrdil, že v poslední době řešil reklamace převodovek kvůli hlučnosti. Tuhle mi jeden člen fóra - mimochodem žádnej začátečník - tvrdil, že ten zvuk dělaj všechny 6-ti válce, ale že to není převodovka. Je, uznal to, když jsme to projeli.

Odpovědět