problém - světlo

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

problém - světlo

Příspěvek od berkelay » 01. 10. 2007 14:46

Jak už jsem tady jednou psal, mám problém s jedním předním světlem. Konektor (ten žlutý) byl zničený, tak jsem ho vyměnil, vše zapojil, multimetrem se ujistil že je na přívodních drátech napětí ( 11,6V), zapojil do světla a ...nic. Žárovka prostě odmítá svítit. Mám tam Philips BlueVision, koupil jsem na kontrolu i obyčejnou Osram H1 a žádná nereaguje. Proměřil jsem i dráty uvnitř té objímky do které se napojuje konktor, vše ok. Vyzkoušel jsem i holé dráty zapojit přímo na kontakty v objímce a na žárovku, a taky nic. Nechápu, čím to může být. Druhé světlo je OK, stejně tak obě parkovačky. Prosím o pomoc.
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: problém - světlo

Příspěvek od Venca » 01. 10. 2007 15:16

berkelay píše:Jak už jsem tady jednou psal, mám problém s jedním předním světlem. Konektor (ten žlutý) byl zničený, tak jsem ho vyměnil, vše zapojil, multimetrem se ujistil že je na přívodních drátech napětí ( 11,6V), zapojil do světla a ...nic. Žárovka prostě odmítá svítit. Mám tam Philips BlueVision, koupil jsem na kontrolu i obyčejnou Osram H1 a žádná nereaguje. Proměřil jsem i dráty uvnitř té objímky do které se napojuje konktor, vše ok. Vyzkoušel jsem i holé dráty zapojit přímo na kontakty v objímce a na žárovku, a taky nic. Nechápu, čím to může být. Druhé světlo je OK, stejně tak obě parkovačky. Prosím o pomoc.
11,6 V je málo.
Změř napětí na baterce, když motor neběží - pokud ji nemáš ve hodně špatným stavu, bude tam min. 12,6 V.
Takže těch 11,6 ukazuje, že na konektoru není plné napětí - někde je přechodový odpor.
Zjisti si, který pin konektoru světla je + a který -, proměř hodnotu napětí + proti kostře.

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 12. 10. 2007 08:44

tak uz je to asi jasny, problem je nekde v dratech, zkousel jsem s nima vselijak hejbat, a na chvili se to svetlo rozsvitilo, pak ale zase zhaslo. Musim to dat k nejakemu autoelektrikarovi, na parkovisti to neopravim, zvlast kdyz ted prsi. Problem je v tom, ze dnes musim jet vecer mimo mesto, a tak by se mi funkcni svetlo napravo docela hodilo, jinak nekoho u krajnice sejmu. Napadlo me, ze bych napojil konektor prave parkovacky, ktera funguje do konektoru tlumeneho svetla, ale nejsem si jist, zda tim neco nezrusim, protoze 5w na parkovacku a 55w na tlumene je docela rozdil. Nevite nekdo, jestli by to slo prehodit ?
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 10. 2007 09:43

To uvidíš, jestli to spálí pojistku 23, ta jistí pravý parkovací + koncový, lampičky u SPZ a osvětlení přístrojovky.

Pokud počítám dobře, to je
4 + 10 + 5 + 5 + 3 + 3 + 55 = 85 W, takže zhruba na hranici těch 7,5 A.

Rozhodně to není dobrý pro kontakty na spínači světel, ale pokud to nebude nadlouho, asi to vydrží.
To platí pro E30, teď jsem se všiml, že máš E34, takže si zjisti, co ten okruh pojistky pravý parkovačky krmí.
Naposledy upravil(a) Venca dne 12. 10. 2007 09:47, celkem upraveno 1 x.

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 12. 10. 2007 09:47

tak diky moc, snad to vydrzi aspon pul hodiny :) Mimochodem, o nejakem schopnem autoelektrikarovi, co by vzal fusku v sobotu nebo nedeli z Usti nad Labem nevite ?
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 10. 2007 09:48

berkelay píše:tak diky moc, snad to vydrzi aspon pul hodiny :) Mimochodem, o nejakem schopnem autoelektrikarovi, co by vzal fusku v sobotu nebo nedeli z Usti nad Labem nevite ?
To platí pro E30, teď jsem se všiml, že máš E34, takže si zjisti, co ten okruh pojistky pravý parkovačky krmí.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 12. 10. 2007 20:54

Stejný problém měl otec na Audi. Nakonec se zjistilo, že byla žárovka špatně umístěna v držáčku paraboly a málo se dotýkala kostry...zkus při zapojení a rozsvícení zatlačit na žárovku, aby se jako by více dotýkala

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 10. 2007 09:21

Tweety píše:Stejný problém měl otec na Audi. Nakonec se zjistilo, že byla žárovka špatně umístěna v držáčku paraboly a málo se dotýkala kostry...zkus při zapojení a rozsvícení zatlačit na žárovku, aby se jako by více dotýkala
"... multimetrem se ujistil že je na přívodních drátech napětí ( 11,6V),..."

Takže těžko.

Odpovědět