Zvlastny problem - vypadky pri 3000-4000ot/min

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Zvlastny problem - vypadky pri 3000-4000ot/min

Příspěvek od Helldiver » 23. 08. 2007 18:29

Tak som konecne vymenil tie svoje popraskane a prebite zapalovacie kable zn Beru za nove , nejake HighVolt, anglicka znacka. A teraz pride problem po vymene je to celkovo lepsie, hlavne vo vyssich otackach (aj ked je to mozno len subjektivny pocit), ale tesne pred typickym nakopnutim sestvalca okolo 4000ot sa motor na chvilocku akokeby zaukckava, striela z vyfuku, atd... trva to len okamih, hned po prekroceni tejto hranice taha pekne rovnomerne (aj predtym)... Fakt netusim cim to moze byt, skusim vycistit a priestriekat konaktolom rozdelovac, uvidime, inac je to motor M20B25... Zazili ste niekto podobny problem?
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Pawka G.
Příspěvky: 2858
Registrován: 11. 12. 2003 19:33
Bydliště: Metropolis - odjakživa :-)

Příspěvek od Pawka G. » 24. 08. 2007 09:54

Svíčky si asi zkoušel, nie?
E36 323i coupé

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 24. 08. 2007 10:46

Sviecky som menil asi pred troma mesiacmi (bosch original co tam maju byt), ale ani tie NGK co tam boli predtym nie su v nejakom zlom stave, este ich mam...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 24. 08. 2007 10:55

Helldiver píše:Sviecky som menil asi pred troma mesiacmi (bosch original co tam maju byt), ale ani tie NGK co tam boli predtym nie su v nejakom zlom stave, este ich mam...
bosch zober do ruky, dobre sa rozozen a vyhod ich kurevsky daleko
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 24. 08. 2007 11:19

ja mam taky boschky ted par dni novy zatim jsou perfektni.bylo to i dost znat kdyz jsem je tam dal.motor ted taha mnohem plynuleji.
a o treba vaha vzduchu o ty vis ze je vporadku?jestli treba neni uz poskozenej ten tistenej spoj nebo co to vlastne je jak po nem behaj ty pacicky.ja nevim jak se to naziv ale rozebrany jsem to mel a teoreticky cim dyl to tam beha sem tam tim vic to musi bejt vydreny a pak se treba uplne vytraci v urcitejch mistech kontakt
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 19. 09. 2007 12:34

Takze, problem sa casom nezlepsoval (kupodivu sa to same nespravilo :lol:), v niecom to bolo zaujimave lebo ten narast vykonu v 4000ot bol naozaj prudky (ten kontrast netaha/taha), trosku sa to podobalo na zopnutie ostrej vacky u Vtecu :) , ale ako trocha poprsalo, tak sa to zacalo zhorsovat a vcera ma to auto fakt neskutocne nasralo :twisted: : isiel som otca zaviest na letisko (a otec na moje auto stale len nadava ze je to stara sunka co zere 15l a ze jeho 1.8 nissan taha urcite lepsie) a to auto mi asi naschval spravilo hambu: vobec netahalo vypadky vykonu uz neboli len v 4000ot, ale v celkom spektre otacok striedavo, sklbalo, tazko sa to vytacalo a okrem toho pocas cesty z nicoho len tak skapalo - citil som sa ako keby som mal najvacsii srot a otec sa len pousmieval, strasne nieco :lol: . Tak som si povedal, ze musim najist pricinu problemu, kedze palivovou sustavu uz mam skontrolovanu (pumpa uplne ok, filter vymeneny, realtko pumpy tiez), zostavala zapalovacia, kde je nova cievka, sviecky a kable, takze jedine co zostavalo bol rozdelovac - ten som vcera vymontoval (neviem ci som len ja drevo, ale zda sa mi ze u M20 v E30 je k tomu skutocne debilny pristup a malo miesta) a nestacil som sa divit, kontakty v hlave rozdelovaca uplne zoxidovane do hlbky, prepalene, proste ziadna pekna kovova ploska, to ani nahodou, palec bol celom ok. Tak som kontakty zbrusil az na kov, prihol do stredu aby bola zachovana vzdialenost, trosku obrusil aj kontakt palca, vystriekal a vycistil som to WD40 a sup s tym na auto. A bol som skutocne rad, ze to problem vyriesilo, okrem toho ze to chytilo na prve brnknutie (predtym som musel trosku pridat plyn a dlhsie tocit), tak vypadky zmizli 8) Takze na zaver, skontrolujte si rozdelovace u M20, je to mechanicka vec a ta proste unavou po nejakych kilometroch odide, v tomto je bezrozdelovacove zapalovanie skutocne lepsie omnoho...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 19. 09. 2007 14:50

Helldiver píše:Takze, problem sa casom nezlepsoval (kupodivu sa to same nespravilo :lol:), v niecom to bolo zaujimave lebo ten narast vykonu v 4000ot bol naozaj prudky (ten kontrast netaha/taha), trosku sa to podobalo na zopnutie ostrej vacky u Vtecu :) , ale ako trocha poprsalo, tak sa to zacalo zhorsovat a vcera ma to auto fakt neskutocne nasralo :twisted: : isiel som otca zaviest na letisko (a otec na moje auto stale len nadava ze je to stara sunka co zere 15l a ze jeho 1.8 nissan taha urcite lepsie) a to auto mi asi naschval spravilo hambu: vobec netahalo vypadky vykonu uz neboli len v 4000ot, ale v celkom spektre otacok striedavo, sklbalo, tazko sa to vytacalo a okrem toho pocas cesty z nicoho len tak skapalo - citil som sa ako keby som mal najvacsii srot a otec sa len pousmieval, strasne nieco :lol: . Tak som si povedal, ze musim najist pricinu problemu, kedze palivovou sustavu uz mam skontrolovanu (pumpa uplne ok, filter vymeneny, realtko pumpy tiez), zostavala zapalovacia, kde je nova cievka, sviecky a kable, takze jedine co zostavalo bol rozdelovac - ten som vcera vymontoval (neviem ci som len ja drevo, ale zda sa mi ze u M20 v E30 je k tomu skutocne debilny pristup a malo miesta) a nestacil som sa divit, kontakty v hlave rozdelovaca uplne zoxidovane do hlbky, prepalene, proste ziadna pekna kovova ploska, to ani nahodou, palec bol celom ok. Tak som kontakty zbrusil az na kov, prihol do stredu aby bola zachovana vzdialenost, trosku obrusil aj kontakt palca, vystriekal a vycistil som to WD40 a sup s tym na auto. A bol som skutocne rad, ze to problem vyriesilo, okrem toho ze to chytilo na prve brnknutie (predtym som musel trosku pridat plyn a dlhsie tocit), tak vypadky zmizli 8) Takze na zaver, skontrolujte si rozdelovace u M20, je to mechanicka vec a ta proste unavou po nejakych kilometroch odide, v tomto je bezrozdelovacove zapalovanie skutocne lepsie omnoho...
23.8. si pisal ze pozries rozdelovac, vid prvy prispevok. Necuduj sa ze nikto nenapisal pozri rozdelovac, kedze sam si deklaroval ze to budes robit. pretoze zapalovanie je prva vec ktora sa pri kuckani kontroluje.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 19. 09. 2007 18:15

Ale ved ja som nepisal nic o tom, ze to nikoho nenapadlo, alebo nieco podobne, sak samozrejme ze mi to plno ludi poradilo hned, a vobec sa necudujem, ze nikto nenapisal "pozri rozdelovac", akurat som teraz chcel napisat ze sa problem vyriesil a akym sposobom sa problem vyriesil, ak by nahodou mal niekto podobny, ale nabuduce si tu uz teda radsej nic pisat nebudem...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 19. 09. 2007 20:03

ALE pozor, pises ze jsi kontakty vystrikal pripravkem WD40. To neni dobre. Casem se tam na zbytek silikonoveho oleje z WD40 nachyta prach a spalene mikrocastecky z kontaktu a polovodive pokryji steny vicka. Zacne to vodit a budes opet v prusvihu. Citlivost na vlhko, zimu, teplo, ... Silikonovy olej se uz neda uplne vycistit, proste ty molekuly moc klouzou. :)

Na vysokonapetovy okruh se NESMI pouzivat zadny olej! Na cisteni jen lih, nebo neco podobneho. CISTOTA a SUCHO to je klic ke spolehlivosti High Voltage sekce :idea:

Takze bych si dovolil radit, porid si novy palec a viko rozdelovace.

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 19. 09. 2007 21:09

Dakujem za radu, to som nevedel :D . No ze potrebujem novy rozdelovac, mi bolo jasne hned jak som to dal dole a uvidiel tie kontakty, zatial som to len provizorne spravil aby som mohol normalne jazdit, kym nezozeniem nejaky funkcny rozdelovac, lebo novy aj s palcom za nejake 3 litre sa mi kupovat skutocne nechce...
E30 325i
E34 535i

Odpovědět