Zase cuká

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Zase cuká

Příspěvek od Tweety » 08. 09. 2007 11:32

Když je 20°C, nemám problém, když je -5°C, nemám problém. Ale jakmile je tohle sviňský počasí kolem 10 stupňů, tak než se motor zahřeje alespoň tak, že malinko povyleze ručička, tak má auto divný volnoběh, do 2tis. ot. cuká a když vytočim nad 2tis., tak cítím jako by mne někdo držel na laně. Po 2-3km je vše pryč. Svíčky nové NGK, kabely nové.

A teď otázka. Celý rok jezdím s ručičkou na čtvrt budíku. Na půlku vyleze jen v kolonách v létě. A tak se ptám, mohlo by to na to mít taky trochu vliv ?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Zase cuká

Příspěvek od Venca » 08. 09. 2007 11:41

Tweety píše: Celý rok jezdím s ručičkou na čtvrt budíku. Na půlku vyleze jen v kolonách v létě.
Tohle přece není v pořádku.
Pátral jsi po příčině?

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Zase cuká

Příspěvek od Tweety » 08. 09. 2007 14:43

Venca píše:
Tweety píše: Celý rok jezdím s ručičkou na čtvrt budíku. Na půlku vyleze jen v kolonách v létě.
Tohle přece není v pořádku.
Pátral jsi po příčině?
Já snad nejel v E30, která by to nedělala. Bejvalá E30ka to samé, tam jsem i měřil teplotu a podle teploměru byla tam kde měla být. Ale na tvou otázku musim odpovědět jednoduše, nepátral :? Vím že tady byly někdy hodnoty, které má dávat teplotní čidlo, zkusim to dohledat a změřit. A přemýšlím, že taky objednám termostat, 400,- mě nezabijou a taky to může bejt řešení.

Ale spíš se tě Venco zeptám takhle, mohl by to být ten kámen úrazu ?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 09. 2007 17:05

Jestli to je skutečně příčina popsanýho problému, to ti těžko řeknu.

První co bych udělal - vyndat termostat a zjistit, jestli nepodchází zastudena.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 08. 09. 2007 17:20

Venca píše:Jestli to je skutečně příčina popsanýho problému, to ti těžko řeknu.

První co bych udělal - vyndat termostat a zjistit, jestli nepodchází zastudena.
Zítra vyndám, zkusim. Šlo mi o to, jestli má čistě teoreticky něco společného čidlo teploty vody s chodem motoru...

Díky Venco

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 09. 2007 17:43

Tweety píše: Šlo mi o to, jestli má čistě teoreticky něco společného čidlo teploty vody s chodem motoru...
Čidlo teploty pro ŘJ ano.

Čidlo teploty pro indikátor servisních intervalů + ukazatel teploty ne.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 08. 09. 2007 17:48

Venca píše:
Tweety píše: Šlo mi o to, jestli má čistě teoreticky něco společného čidlo teploty vody s chodem motoru...
Čidlo teploty pro ŘJ ano.

Čidlo teploty pro indikátor servisních intervalů + ukazatel teploty ne.
Vím že jsou tam dvě, jedno modré a jedno hnědé. Modré tušim pro budík, hnědé zřejmě pro ŘJ, je to tak ?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 09. 2007 18:06

Tweety píše:
Vím že jsou tam dvě, jedno modré a jedno hnědé. Modré tušim pro budík, hnědé zřejmě pro ŘJ, je to tak ?
Řekl bych, že u 318i M10 mám modrý pro ŘJ, nevím jak u tvýho.

Jestli máš Motronic s 55 pinovým konektorem, jde signál od čidla na pin 45.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 09. 2007 23:41

cidlo pro RJ bezpecne poznas podle dvou pinu, pro budik ma jen jeden pin.

Tvuj problem - opravdu by mohl souviset s podchlazenym motorem, nebo nekde chyta zapalovani vlhkost.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 09. 2007 08:41

Max-Max píše:cidlo pro RJ bezpecne poznas podle dvou pinu, pro budik ma jen jeden pin.
To platí pro Motronic.

U M10 L-Jetronic má dva piny i čidlo pro ukazatel teploty/SI.
Ten druhej je pro relé, co spíná cívku podtlakový regulace předstihu.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 09. 09. 2007 09:34

Max-Max píše:cidlo pro RJ bezpecne poznas podle dvou pinu, pro budik ma jen jeden pin.

Tvuj problem - opravdu by mohl souviset s podchlazenym motorem, nebo nekde chyta zapalovani vlhkost.
Napadlo mě jestli třeba to nedělá i rozdělovač. Ale nevidím důvod, proč by to po dvou km přestalo. No dnes zkusím ten termostat a potom budu řešit dál. Díky za info Maxi

HP113
Příspěvky: 7
Registrován: 01. 06. 2005 23:44
Bydliště: Úpice

Příspěvek od HP113 » 09. 09. 2007 11:34

Měl jsem velice podobné příznaky, hlavně co se týče venkovní teploty a vlhkosti. Až pak jednou po návštěvě myčky a ujetí asi 2 km mě museli odtáhnout na laně domů. Nedalo mě to a jedna z prvních věcí byla kontrola zapalování. Našel jsem naprasklý palec rozdělovače, koupil nový a od té doby (přes rok) žádný problém. Mám E30 M40. Myslím si, že teplota motoru by to způsobovat neměla, pokud je řídící elektronika O.K.
Petr,E30 318i,M40

Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 1216
Registrován: 24. 12. 2005 11:24
Bydliště: Český Těšín

Re: Zase cuká

Příspěvek od Bobik » 09. 09. 2007 11:46

Venca píše:
Tweety píše: Celý rok jezdím s ručičkou na čtvrt budíku. Na půlku vyleze jen v kolonách v létě.
Tohle přece není v pořádku.
Pátral jsi po příčině?
njn to me se nestalo ze bych mel rucicku furt na ctvrtce budiku,vetsinou furt pulka a v kolone to de nahoru
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 09. 2007 14:37

Venca píše:
Max-Max píše:cidlo pro RJ bezpecne poznas podle dvou pinu, pro budik ma jen jeden pin.
To platí pro Motronic.

U M10 L-Jetronic má dva piny i čidlo pro ukazatel teploty/SI.
Ten druhej je pro relé, co spíná cívku podtlakový regulace předstihu.
no dyt Tweety ma 2.5 Motronic :wink: ja to psal jemu, ale i tobe dik za dalsi info :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 09. 2007 14:39

Tweety píše:
Max-Max píše:cidlo pro RJ bezpecne poznas podle dvou pinu, pro budik ma jen jeden pin.

Tvuj problem - opravdu by mohl souviset s podchlazenym motorem, nebo nekde chyta zapalovani vlhkost.
Napadlo mě jestli třeba to nedělá i rozdělovač. Ale nevidím důvod, proč by to po dvou km přestalo. No dnes zkusím ten termostat a potom budu řešit dál. Díky za info Maxi
protoze po 2 km uz muze teplota prostredi kolem motoru mirne stoupnout od provozu motoru a vlhkost jde do kopru
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 09. 09. 2007 15:34

Max-Max píše:
Tweety píše:
Max-Max píše:cidlo pro RJ bezpecne poznas podle dvou pinu, pro budik ma jen jeden pin.

Tvuj problem - opravdu by mohl souviset s podchlazenym motorem, nebo nekde chyta zapalovani vlhkost.
Napadlo mě jestli třeba to nedělá i rozdělovač. Ale nevidím důvod, proč by to po dvou km přestalo. No dnes zkusím ten termostat a potom budu řešit dál. Díky za info Maxi
protoze po 2 km uz muze teplota prostredi kolem motoru mirne stoupnout od provozu motoru a vlhkost jde do kopru
To je fakt...a co vystříkat rozdělovač nějakym sráčem proti vodě ?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 09. 2007 17:14

Tweety píše:To je fakt...a co vystříkat rozdělovač nějakym sráčem proti vodě ?
dobrej pokus, kdyz ho budes mit dole, zkus na nej kouknout proti svetlu jestli neni videt naka prasklina... ovsem nezapomen ze zapalovani neni pouze rozdelovac, koukni kontakty ve vicku, jak vypada kontakt na palci a podobne, dotahni a prostrikni kontakty na civce a vubec zkontroluj cele zapalovani... teoreticky by to mohla delat i lambda nebo vaha... ovsem nejdriv res termostat a cidla
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 09. 09. 2007 20:22

Max-Max píše:
Tweety píše:To je fakt...a co vystříkat rozdělovač nějakym sráčem proti vodě ?
dobrej pokus, kdyz ho budes mit dole, zkus na nej kouknout proti svetlu jestli neni videt naka prasklina... ovsem nezapomen ze zapalovani neni pouze rozdelovac, koukni kontakty ve vicku, jak vypada kontakt na palci a podobne, dotahni a prostrikni kontakty na civce a vubec zkontroluj cele zapalovani... teoreticky by to mohla delat i lambda nebo vaha... ovsem nejdriv res termostat a cidla
No asi před třemi měsíci jsem ho měl dole, vyčistil, vyfoukal apod....ale...lambda mě taky napadla. Ale zase nedávno jsem byl na diagnostice a tam našel jen špatný kroužek air-bagu ve volantu, nic víc...

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 09. 09. 2007 20:46

no jo, ale zase neni diagnostika, jako diagnostika, to zase vim ja, me tam nasli takovy hovadiny, co by me ani ve snu nenapadlo :lol:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Odpovědět