Koupě BMW, poraďte prosím
Koupě BMW, poraďte prosím
Ahoj, v blízké budoucnosti bych chtěl koupit svoje první auto(jsem student). Chtěl bych BMW 3 E36, rok 1994 , protože jsem četl že od 1993 už mají řetěz místo roz. řemeno - spolehlivější. Cena do 65000, najeto do 180000. Chtěl bych buď 316i sedan nebo 316i compact.
Chtěkl bych se zeptat, zda je to rozumná volba motoru(jsem z Prahy), popřípadě zda seženu dobré auto za těchto podmínek? Pokud máte nějaké zkušenosti s 316i/318i prosím napiště třeba: spotřeba, ručení, náklady, jak jezdí, zvuk atd...Předem díky za každou informaci
Chtěkl bych se zeptat, zda je to rozumná volba motoru(jsem z Prahy), popřípadě zda seženu dobré auto za těchto podmínek? Pokud máte nějaké zkušenosti s 316i/318i prosím napiště třeba: spotřeba, ručení, náklady, jak jezdí, zvuk atd...Předem díky za každou informaci
Prvňe se musíš rozhodnout jestli chceš sedan nebo compact. Compact byl ve svý dobe konkurent pro golfa, sedan je větší a už vypadá jako pravý BMW, narozdíl od hnusnýho compacta 
No a motor 1.6 ti asi chvíli bude stačit pokud nemáš moc skušeností, ale je to jen pro ty co chtějí auto na normální ježdění... Ale než 1.6 tak už radši 1.8 - stejný povinný ručení, pravděpodobně stejná spotřeba, na udržbu úplně to samý jak 1.6, asi o pát tis vyšší cena, ale máš o trochu výkonu víc
A jinak pokud chceš vědět jak to jezdí tak asi nic moc a zvuk taky nic moc... To bys potom musel koupit 6 válce, ale tam je zase vyšší ručení, vyšší spotřeba a náklady na provoz jsou dost individuální, záleží na co narazíš, ale obecně bych řekl, že budou asi trochu vyšší než u 4 válce.
No a motor 1.6 ti asi chvíli bude stačit pokud nemáš moc skušeností, ale je to jen pro ty co chtějí auto na normální ježdění... Ale než 1.6 tak už radši 1.8 - stejný povinný ručení, pravděpodobně stejná spotřeba, na udržbu úplně to samý jak 1.6, asi o pát tis vyšší cena, ale máš o trochu výkonu víc
A jinak pokud chceš vědět jak to jezdí tak asi nic moc a zvuk taky nic moc... To bys potom musel koupit 6 válce, ale tam je zase vyšší ručení, vyšší spotřeba a náklady na provoz jsou dost individuální, záleží na co narazíš, ale obecně bych řekl, že budou asi trochu vyšší než u 4 válce.
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy
Díky. No víc se mí líbí sedan, zvnějšku i zevnitř. O compactu jsem uvažoval, protože s autem budu jezdit 90% v Praze - proto taky ta volba motoru(nepotřebuju žádbý street racing, chci pohodovou jízdu s dobrou s potřebou, ale taky abych se nebál někoho předjet..takže možná se rozhodnu pro 318i sedan).
Jo, měl bych ještě malou otázku. Na obrázcích na netu jsem viděl, že do E36 se dávali různé volanty - 1. hnusnej čtyřramennej s nebarevným logem jak v e34, 2. tříramennej a normal čtyřramennej. Je to podle výbavy auta? Nebo roku výroby?
Jo, měl bych ještě malou otázku. Na obrázcích na netu jsem viděl, že do E36 se dávali různé volanty - 1. hnusnej čtyřramennej s nebarevným logem jak v e34, 2. tříramennej a normal čtyřramennej. Je to podle výbavy auta? Nebo roku výroby?
s foldou u to bylo dobrý:-) Ne, nehlídám každou korunu, jen chci aby provozní nálady byly v přiměřené míře pro mě. Proto se mi lílí varianta s 316i/318i. Nemusí mít nějakou exra výbavu(kůže, klima atd...). Báwa mám prostě rád, i když jsem fanoušek alfy. Ale italskou krásku zatím fakt neuživím, ty starší - 145 nebo i první 156 jsou příliš poruchové:-(
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vaxvwnzycnll
Ale jo, sehnat se dá. A k tvým otázkám - logo barevné ve čtyřramínku bylo až po faceliftu v 9/96, motor s řetězem je typ M43, proto se vyplatí zjistit si vin kód auta a v dekodéru
http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
zadat posledních 7 znaků. Tam ti vypadne, jestli to je M43 nebo starší M40, u takhle starého auta se ale vyplatí si zjistit rozdíly mezi jednotlivými motory i co do vzhledu, někdo už mohl motor měnit.
Náklady na čtyřvál v Praze budou určitě rozumnější, ale taky záleží na noze apod., E36 přece jenom docela dost váží, tak nečekej zázračnou dynamiku. Je fakt, že oproti některým konkurentům na tom bude pořád ještě dobře, ale zázraky nečekej.
Počítej ale s jednou věcí - pokud budeš jezdit převážně po těch hnusnejch dobitejch pražskejch silnicích, tak půjde podvozek pravděpodobně brzo do háje, protože málokdo u tak starého auta investuje do takto základních věcí a pravděpodobně tam bude spousta věcí dlouho neměněných. Ale to je riziko u všech aut téhle cenové kategorie.
Ale jo, sehnat se dá. A k tvým otázkám - logo barevné ve čtyřramínku bylo až po faceliftu v 9/96, motor s řetězem je typ M43, proto se vyplatí zjistit si vin kód auta a v dekodéru
http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
zadat posledních 7 znaků. Tam ti vypadne, jestli to je M43 nebo starší M40, u takhle starého auta se ale vyplatí si zjistit rozdíly mezi jednotlivými motory i co do vzhledu, někdo už mohl motor měnit.
Náklady na čtyřvál v Praze budou určitě rozumnější, ale taky záleží na noze apod., E36 přece jenom docela dost váží, tak nečekej zázračnou dynamiku. Je fakt, že oproti některým konkurentům na tom bude pořád ještě dobře, ale zázraky nečekej.
Počítej ale s jednou věcí - pokud budeš jezdit převážně po těch hnusnejch dobitejch pražskejch silnicích, tak půjde podvozek pravděpodobně brzo do háje, protože málokdo u tak starého auta investuje do takto základních věcí a pravděpodobně tam bude spousta věcí dlouho neměněných. Ale to je riziko u všech aut téhle cenové kategorie.
E39 535i sedan
Díky moc. Já od toho nečekám dynamiku 325i:-), to je logický...popravdě řečeno ani moc nejsem na rychlosti, mě stačilo se jednou v německu projet s otcem cca 240km/h, to je už fakt moc. Stačí, abych mohl bespečně předjíždět a abych třeba ve stoupání na dálnici nebyl mezi lufťákama s Fabii 1,2 HTP
Myslím, že na to mi 316i/318i v poho stačí.
Co se týče podvozku, jsou ty ceny v rozumných mezích? Myslím třeba sielentbloky atd...
P:S. ze začátku jsem uvažoval i o E30(r.v. 1990), taky se mi líbí, ale asi si trochu ušetřím ještě na tu E36
Co se týče podvozku, jsou ty ceny v rozumných mezích? Myslím třeba sielentbloky atd...
P:S. ze začátku jsem uvažoval i o E30(r.v. 1990), taky se mi líbí, ale asi si trochu ušetřím ještě na tu E36