Tlakování vody u M20
Tlakování vody u M20
Chtěl bych poradit. Z neznameho duvodu se mi tlakuje voda u M20 a vyteka prepadem v expanzce. Jestli se s tim nekdo nesetkal, aby jsme nemuseli dlouze zjisovat zavadu... Diky za rady!
nevim, pry se to dela zhruba po 1000km, pomohlo by dotazeni ted ? Mozna to ale byla primarni zavada proc ta hlava praskla, protoze praskla diky tomu, ze tam nebyl dostatek vody a to se nikdy predtim nestalo.
Naposledy upravil(a) vwpavel dne 29. 07. 2007 22:56, celkem upraveno 1 x.
hlavu na m20 jsem mel dole uz davno, mam ale matny pocit, ze finalni utazeni se dela (podle bentley manualu) po 15 minutach chodu. presny udaj si prosim pred znicenim motoru overte
1000km ani omylem. ja jsem to utahoval podle navodu v "jak na to" rovnou, jen s pauzou mezi dotahovanim a bez zahrivani motoru a motor slape doted.
doufam ze jsi to utahoval spravnym momentem momentakem a ve spravnem poradi ...
doufam ze jsi to utahoval spravnym momentem momentakem a ve spravnem poradi ...
e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20
e32 730iA
ex e34 525i m20
...15 min. čekat po 1. fázi utažení.milo píše:hlavu na m20 jsem mel dole uz davno, mam ale matny pocit, ze finalni utazeni se dela (podle bentley manualu) po 15 minutach chodu. presny udaj si prosim pred znicenim motoru overte1000km ani omylem. ja jsem to utahoval podle navodu v "jak na to" rovnou, jen s pauzou mezi dotahovanim a bez zahrivani motoru a motor slape doted.
doufam ze jsi to utahoval spravnym momentem momentakem a ve spravnem poradi ...
Tedy pro M20, kde jsou šrouby se šestihrannou hlavou:
1. 40-45 Nm
2. 15 min čekat
3. 60-65 Nm
4. 25-30° dotáhnout bez momentovýho klíče, (dle Haynesu při motoru ohřátém na provozní teplotu, dle jiných zdrojů není o ohřevu zmínka).
U motorů M20, kde jsou imbusy:
1. 30 Nm
2. 90°
3. 90°
Vše bez čekání a za studena, dle Haynesu.
---
Údaje se tedy podle různých manuálů liší.
Je dobré porovnat třeba Haynes a tu tabulku, co je v sekci Technika, Bentley (tomu bych asi celkem věřil) a Jak na to...
Rozhodně není dobře utahovat po 1000 km - to se skutečně u některých jiných aut dělá nebo dělalo (já to kdysi dělal třeba na Praga RND), ale u M10,20,30,40 asi těžko...
- Radek_750iA
- Příspěvky: 3262
- Registrován: 16. 09. 2003 22:16
- Bydliště: K. Vary
ja bych to zkusil jeste jednou a poradne odvzdusnit a zkus vymenit i to vicko na expanzce...
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d