vadi u automatu vyhodit kvalt, D -> N ->D ?

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

vadi u automatu vyhodit kvalt, D -> N ->D ?

Příspěvek od samiq » 29. 05. 2007 18:20

Vadi automaticke prevodovce, kdyz se pri jizde z kopce (~100km/h) preradi z D na N a dole se pak lehce plynem "srovnaj otacky" a da se zpatky do polohy D. Je tam nejaky problem s tlaky etc. ? Jel jsem s kolegou a delava to...

dotaz 2, Co je v neporadku, kdyz mi E30 316iA za studena bezne radi z 1 na vyssi stupen az po ujeti ~0.5km? Nezavisi pritom, jestli motor predtim bezi nekolik minut na volnobeh, pripadne se popojizdi treba z garage.

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 29. 05. 2007 18:39

tak to bych rozhodne nedelal, protoze jednou se mi po nekolika hodinach jizdy sikovne podarilo "drbnout" radicku pres "N" az na zpatecku-nedal jsem ji tam, ale hned to chciplo a s dvoutunovym autem bez posilovace brzd a rizeni to byla docela prdel - myslim, ze clovek neusetri zhola nic.
Podobnym postupem jako jsem aplikoval se to kurvi hodne zcela jiste :-)
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Bully
Příspěvky: 230
Registrován: 15. 11. 2004 23:48
Bydliště: Příbram

Příspěvek od Bully » 29. 05. 2007 18:45

Proc kolega dava to N? To jako aby jel na volnobeh? Na to snad staci sundat nohu z plynu ne?
E30 318i ==> E28 shark power

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 29. 05. 2007 18:46

automat brzdí normálně motorem
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Lukáš Brandejs
Příspěvky: 718
Registrován: 28. 05. 2006 17:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš Brandejs » 29. 05. 2007 18:49

některé automaty mají volbu brždění motorem.
608/302954
EX e30 2.5 24v vanos, co kua teď ?? těžko do horšího....
89 E34 535 LPG

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Re: vadi u automatu vyhodit kvalt, D -> N ->D ?

Příspěvek od Lukas-e21 » 29. 05. 2007 20:09

samiq píše:Vadi automaticke prevodovce, kdyz se pri jizde z kopce (~100km/h) preradi z D na N a dole se pak lehce plynem "srovnaj otacky" a da se zpatky do polohy D. Je tam nejaky problem s tlaky etc. ? Jel jsem s kolegou a delava to...

dotaz 2, Co je v neporadku, kdyz mi E30 316iA za studena bezne radi z 1 na vyssi stupen az po ujeti ~0.5km? Nezavisi pritom, jestli motor predtim bezi nekolik minut na volnobeh, pripadne se popojizdi treba z garage.
1. to bych nedělal pokud se s tim automatem nechceš rozloučit.

2. vyměn volej filtr v automatu a uvidiš, nebo už je tak ymožnost, že je načlej....,
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
Víťa
sponzor E30.cz
Příspěvky: 534
Registrován: 28. 01. 2006 14:10
Bydliště: Ostrava

Re: vadi u automatu vyhodit kvalt, D -> N ->D ?

Příspěvek od Víťa » 30. 05. 2007 05:15

samiq píše:Vadi automaticke prevodovce, kdyz se pri jizde z kopce (~100km/h) preradi z D na N a dole se pak lehce plynem "srovnaj otacky" a da se zpatky do polohy D. Je tam nejaky problem s tlaky etc. ? Jel jsem s kolegou a delava to...

dotaz 2, Co je v neporadku, kdyz mi E30 316iA za studena bezne radi z 1 na vyssi stupen az po ujeti ~0.5km? Nezavisi pritom, jestli motor predtim bezi nekolik minut na volnobeh, pripadne se popojizdi treba z garage.

1. Poloha N není určená pro jízdu, je to pouze volba při dlouhém stání na místě se zapnutým motorem. Tak jak říkal Lukáš pokud budeš jezdit na N tak automat odrovnáš. Hlavně není důvod jezdit na N, jedinné co jsem se dočetl kdy se "může" jet na N je když máš nefunkční motor a auto je vlečeno na laně. Ale může se jet max 60Km/h do vzdálenosti 50km

2. Zkus to co ti radí Lukáš, možná že tam máš málo oleje
Rychle neznamená stylově - e30 325iXA M-technic I CULT STYL with /////ALPINE music

Uživatelský avatar
milo
Příspěvky: 310
Registrován: 21. 11. 2004 16:54

Příspěvek od milo » 30. 05. 2007 10:53

radit N je fakt blbost. jen at tam pekne nechava D. kazde zarazeni zpet na D, i kdyz "srovnas otacky" je pekna rana pro prevodovku.

to ze neradi, bude asi olejem. mozna ho tam je malo, tak dolit. kdyz ale nevis, kdy se naposledy menil, vymenil bych ho urcite.
e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20

Uživatelský avatar
Miguel
Příspěvky: 941
Registrován: 19. 03. 2003 11:07
Bydliště: Pro-sex

Příspěvek od Miguel » 30. 05. 2007 14:12

Také jsem se o tuhle variantu (D-N-D) zajmal a není to tak dávno. Všude jsem našel jenom, že by se to dělat nemělo, ale proč už nikdo nikde nepsal. Nedávno jsem se bavil se známím a podle něj se při Nku uzavíraj určitý komory kudy teče olej, tudíž to prostě nemaže tak jak má a dochází ke vzýšenému opotřebování. Prostě Nko nedávat ani na semaforech (červený).

Uživatelský avatar
Miguel
Příspěvky: 941
Registrován: 19. 03. 2003 11:07
Bydliště: Pro-sex

Příspěvek od Miguel » 30. 05. 2007 14:17

celkem pěknej článek o automatech http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 30. 05. 2007 15:24

Diky za odpovedi, cenim si tech faktickych s technickym zduvodnenim, pokracujte prosim.

ad2. Olej je menen, neni citit spalenina, na tento olej cervene barvy je najeto asi 2500 km. Proste to zere 10l/100 :evil: (motor je zcela ok) a dlouho tomu trva nez za studena preradi z 1 vyse, pak uz funguje, Jen na dalnici v rychlosti ~130 se nechce uzavrit na primo. Pri 140 mam asi 4300 otacek, coz mi prijde dost. Pri 70 - 90 se prevodovka "zamkne" na primej zaber, snad to tak chapu dobre.
Mozna se v tom nekdo pred koupi porejpal, nevim.

Uživatelský avatar
milo
Příspěvky: 310
Registrován: 21. 11. 2004 16:54

Příspěvek od milo » 30. 05. 2007 15:30

samiq píše:Diky za odpovedi, cenim si tech faktickych s technickym zduvodnenim, pokracujte prosim.

ad2. Olej je menen, neni citit spalenina, na tento olej cervene barvy je najeto asi 2500 km. Proste to zere 10l/100 :evil: (motor je zcela ok) a dlouho tomu trva nez za studena preradi z 1 vyse, pak uz funguje, Jen na dalnici v rychlosti ~130 se nechce uzavrit na primo. Pri 140 mam asi 4300 otacek, coz mi prijde dost. Pri 70 - 90 se prevodovka "zamkne" na primej zaber, snad to tak chapu dobre.
Mozna se v tom nekdo pred koupi porejpal, nevim.
neprokluzuje ta prevodovka? jinak spotreba by odhadem mela byt tak okolo 8 litru. jak si testoval stav oleje? ma se testovat po jizde pri ktere by se meli postupne zaradit vsechny prevodove stupne, na zahrate prevodovce a NASTARTOVANEM MOTORU.
e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 30. 05. 2007 15:37

asi prokluzuje :( , tedy co to znamena, ze je spatne :?:

testoval jsem ja, testovali jini :) , presne podle tveho predpisu.

Uživatelský avatar
T613
člen E30.cz
Příspěvky: 593
Registrován: 13. 03. 2006 01:07
Bydliště: Zlín

Příspěvek od T613 » 02. 06. 2007 20:09

v tom clanku je toho napsaneho mraky ale ne to co nas zajima :-)

ja na cervenou davam N protoze mi neprijde dobre "drzet" auto na brdzde kdyz to porad ma snahu jet na D dopredu = je to v zaberu

taky bych chtel slyset co teda je dobre a co neni ... kdyz tam budu mit porad D tak je to v zaberu a opotrebovava se urcite neco tak jako kdyz mam N a dam D tak to musi zaradit a taky se to opotrebovava takze to vyjde asi nastejno :lol:

z kopce davat N pri nejake rychlsoti je urcite kravina nebo spis tam potom dat zpatky D

otazkou jestli kdyz dojizdim treba na krizovatku z kopce pri rychlosti nejake a dam N protoze vim ze zastavim jestli se neco nemrvi (maly tlak = spatne chlazeni atd) ...
prodavam ND z techto aut: E38 730iA M60 V8, 730iL piste SZ nebo ICQ
prodavam ND z techto aut: E32 750iL 740iL 735i 730i, piste SZ nebo ICQ

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 03. 06. 2007 06:44

Je to prosté, to co nejvíce vadí převodovce a nejvíce je opotřebovává je, kdo by to čekal, řazení. Počítej tedy se mnou ,startuješ auto a řadíš D a vyjíždíš, jedeš v Praze skrz centrum stavíš 50x na červenou tzn 50x vyřadíš a 50x zařadíš (neztrácí zde ten automat svou funkci a kouzlo?). Kdežto když pojedeš systémem zařadím D a až tam kde končím zařadím P, jistě vidíš že je zde rozdíl. A držet brzdu na semaforu spolu zařazeným D je věc normální tak je automat konstruován, zde k prokluzu dochází v měniči kde se energie motoru mění v teplo a ohřívá se olej automatu, a na volnoběh to oleji vůbec nevadí protože se stihne vždy v chladiči zpět ochladit.

Je třeba si uvědomit že automat má taky spojku, co spojku ale spojky, nejsou to klasické spojky jako na manuálu, ale dají se přirovnat ke spojce na motorce (jawa) , jedná se o lamelovou spojku v olejové lázni, řadí se tlakem oleje který ty spojky stlačuje, a jako v každé spojce i zde dochází k prokluzu (i když malému) při řazení rychlosti, proto také máte na voliči volbu rychlostí protože pokud jedete třeba do kopce s vozíkem a auto stále řadí 3-4-3,, tak nejen že to není příjemné ale kurvíte si svou převodovku. Spojky a jejich počet viz ETK, dále by měli být v automatu brzdící pásy (nemám potvrzeno zda jsou v našich ZF) které se samozřejmě také opotřebovávají.

Takže mohu doporučit, nevyřazovat, pravidelně měnit olej (všechen ne jen ten ve vaně) a filtr, nenechávat stát auto do kopce jen na D ale stát i nabrzdě (i když auto stojí a nepopojíždí), nenechávat auto stát jen na P ruční brzda automatu jen pomůže, odlehčí se "zámek" Parkingu.
Řadit tak že na volnoběh zařadím požadovaný kvalt, počkám cca 1 sec až zařadí a pak přidám plyn a jedu, při zařazení kvaltu a okamžitém přidání plynu dojde (časem ale nikdo neví zda ten čas nenastal při to vašem rozjezdu :) ) k ustřižení lamel či ulomení unašecího koše a somzřejmě ke zbytečnému prokluzu spojky.

A co je přímo zakázáno: u dost automatů na P či N tůrovat motor nad 3500ot/min viz BMW doporučení pro automaty a měření emisí.
Při zařazeném D(1,2,3,4) či R stát na brzdě a držet plný plyn déle než cca 10sec.
Vytočit motor na P či N a ve vysokých ot zařadit D či R ,hrozí ustřižení lamel či celého unašecího koše.

A ještě bych si dal pozor na mytí automatu pomocí Wap, stává se če při mytí Wap se dostane voda do automatu odvětrávacími "šrouby". Jsou někde na vrchu převodovky (když převodovku otočíte teče z ní tudy olej), takže pokud chci takto převodovku mýt- najdu odvětrání a zalepím ho tak aby se voda do převodovky nedostala, voda v převodovce = smrt převodovky. Olej s vodou udělá emulzi a tou se vše v převodovce ucpe.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
lyon
Příspěvky: 329
Registrován: 12. 05. 2005 20:17
Bydliště: východní provincie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lyon » 03. 06. 2007 07:13

A je mozne podrazovat z D na 3-2-1 apod., treba prave v tom kopci?

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 03. 06. 2007 10:21

lyon píše:A je mozne podrazovat z D na 3-2-1 apod., treba prave v tom kopci?
Ano, to můžeš. Jen jak napsal Fugo, ta převodovka tím řadí a prostě se opotřebuje. Jinak na D brzdit motorem například u tátovi Audi A6 moc nelze, spíše mi to z kopce připadá jako vyřazeno (další důvod, proč je zbytečné dávat N). Tudíž když jedu z kopce a chci brzdit motorem, zpomalím a zařadím 3, když je to velmi prudký kopec, zpomalím a zařadím 2.

Uživatelský avatar
lyon
Příspěvky: 329
Registrován: 12. 05. 2005 20:17
Bydliště: východní provincie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lyon » 03. 06. 2007 11:48

Dekuji.

Uživatelský avatar
T613
člen E30.cz
Příspěvky: 593
Registrován: 13. 03. 2006 01:07
Bydliště: Zlín

Příspěvek od T613 » 03. 06. 2007 17:54

Fugo: dik moc to jsem nevedel ze to nevadi
nastesti Zlin neni Praha co se tyce semaforu a zacp :-)
prodavam ND z techto aut: E38 730iA M60 V8, 730iL piste SZ nebo ICQ
prodavam ND z techto aut: E32 750iL 740iL 735i 730i, piste SZ nebo ICQ

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 04. 06. 2007 05:37

Fugo píše: A co je přímo zakázáno: u dost automatů na P či N tůrovat motor nad 3500ot/min viz BMW doporučení pro automaty a měření emisí.
muzes poslat nejaky odkaz nebo dalsi info??
MOC diky
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Odpovědět