vadi u automatu vyhodit kvalt, D -> N ->D ?
vadi u automatu vyhodit kvalt, D -> N ->D ?
Vadi automaticke prevodovce, kdyz se pri jizde z kopce (~100km/h) preradi z D na N a dole se pak lehce plynem "srovnaj otacky" a da se zpatky do polohy D. Je tam nejaky problem s tlaky etc. ? Jel jsem s kolegou a delava to...
dotaz 2, Co je v neporadku, kdyz mi E30 316iA za studena bezne radi z 1 na vyssi stupen az po ujeti ~0.5km? Nezavisi pritom, jestli motor predtim bezi nekolik minut na volnobeh, pripadne se popojizdi treba z garage.
dotaz 2, Co je v neporadku, kdyz mi E30 316iA za studena bezne radi z 1 na vyssi stupen az po ujeti ~0.5km? Nezavisi pritom, jestli motor predtim bezi nekolik minut na volnobeh, pripadne se popojizdi treba z garage.
tak to bych rozhodne nedelal, protoze jednou se mi po nekolika hodinach jizdy sikovne podarilo "drbnout" radicku pres "N" az na zpatecku-nedal jsem ji tam, ale hned to chciplo a s dvoutunovym autem bez posilovace brzd a rizeni to byla docela prdel - myslim, ze clovek neusetri zhola nic.
Podobnym postupem jako jsem aplikoval se to kurvi hodne zcela jiste
Podobnym postupem jako jsem aplikoval se to kurvi hodne zcela jiste

- Lukáš Brandejs
- Příspěvky: 718
- Registrován: 28. 05. 2006 17:12
- Bydliště: Praha
Re: vadi u automatu vyhodit kvalt, D -> N ->D ?
1. to bych nedělal pokud se s tim automatem nechceš rozloučit.samiq píše:Vadi automaticke prevodovce, kdyz se pri jizde z kopce (~100km/h) preradi z D na N a dole se pak lehce plynem "srovnaj otacky" a da se zpatky do polohy D. Je tam nejaky problem s tlaky etc. ? Jel jsem s kolegou a delava to...
dotaz 2, Co je v neporadku, kdyz mi E30 316iA za studena bezne radi z 1 na vyssi stupen az po ujeti ~0.5km? Nezavisi pritom, jestli motor predtim bezi nekolik minut na volnobeh, pripadne se popojizdi treba z garage.
2. vyměn volej filtr v automatu a uvidiš, nebo už je tak ymožnost, že je načlej....,
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
Re: vadi u automatu vyhodit kvalt, D -> N ->D ?
samiq píše:Vadi automaticke prevodovce, kdyz se pri jizde z kopce (~100km/h) preradi z D na N a dole se pak lehce plynem "srovnaj otacky" a da se zpatky do polohy D. Je tam nejaky problem s tlaky etc. ? Jel jsem s kolegou a delava to...
dotaz 2, Co je v neporadku, kdyz mi E30 316iA za studena bezne radi z 1 na vyssi stupen az po ujeti ~0.5km? Nezavisi pritom, jestli motor predtim bezi nekolik minut na volnobeh, pripadne se popojizdi treba z garage.
1. Poloha N není určená pro jízdu, je to pouze volba při dlouhém stání na místě se zapnutým motorem. Tak jak říkal Lukáš pokud budeš jezdit na N tak automat odrovnáš. Hlavně není důvod jezdit na N, jedinné co jsem se dočetl kdy se "může" jet na N je když máš nefunkční motor a auto je vlečeno na laně. Ale může se jet max 60Km/h do vzdálenosti 50km
2. Zkus to co ti radí Lukáš, možná že tam máš málo oleje
Rychle neznamená stylově - e30 325iXA M-technic I CULT STYL with /////ALPINE music
Také jsem se o tuhle variantu (D-N-D) zajmal a není to tak dávno. Všude jsem našel jenom, že by se to dělat nemělo, ale proč už nikdo nikde nepsal. Nedávno jsem se bavil se známím a podle něj se při Nku uzavíraj určitý komory kudy teče olej, tudíž to prostě nemaže tak jak má a dochází ke vzýšenému opotřebování. Prostě Nko nedávat ani na semaforech (červený).
celkem pěknej článek o automatech http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347
Diky za odpovedi, cenim si tech faktickych s technickym zduvodnenim, pokracujte prosim.
ad2. Olej je menen, neni citit spalenina, na tento olej cervene barvy je najeto asi 2500 km. Proste to zere 10l/100
(motor je zcela ok) a dlouho tomu trva nez za studena preradi z 1 vyse, pak uz funguje, Jen na dalnici v rychlosti ~130 se nechce uzavrit na primo. Pri 140 mam asi 4300 otacek, coz mi prijde dost. Pri 70 - 90 se prevodovka "zamkne" na primej zaber, snad to tak chapu dobre.
Mozna se v tom nekdo pred koupi porejpal, nevim.
ad2. Olej je menen, neni citit spalenina, na tento olej cervene barvy je najeto asi 2500 km. Proste to zere 10l/100

Mozna se v tom nekdo pred koupi porejpal, nevim.
neprokluzuje ta prevodovka? jinak spotreba by odhadem mela byt tak okolo 8 litru. jak si testoval stav oleje? ma se testovat po jizde pri ktere by se meli postupne zaradit vsechny prevodove stupne, na zahrate prevodovce a NASTARTOVANEM MOTORU.samiq píše:Diky za odpovedi, cenim si tech faktickych s technickym zduvodnenim, pokracujte prosim.
ad2. Olej je menen, neni citit spalenina, na tento olej cervene barvy je najeto asi 2500 km. Proste to zere 10l/100(motor je zcela ok) a dlouho tomu trva nez za studena preradi z 1 vyse, pak uz funguje, Jen na dalnici v rychlosti ~130 se nechce uzavrit na primo. Pri 140 mam asi 4300 otacek, coz mi prijde dost. Pri 70 - 90 se prevodovka "zamkne" na primej zaber, snad to tak chapu dobre.
Mozna se v tom nekdo pred koupi porejpal, nevim.
e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20
e32 730iA
ex e34 525i m20
v tom clanku je toho napsaneho mraky ale ne to co nas zajima 
ja na cervenou davam N protoze mi neprijde dobre "drzet" auto na brdzde kdyz to porad ma snahu jet na D dopredu = je to v zaberu
taky bych chtel slyset co teda je dobre a co neni ... kdyz tam budu mit porad D tak je to v zaberu a opotrebovava se urcite neco tak jako kdyz mam N a dam D tak to musi zaradit a taky se to opotrebovava takze to vyjde asi nastejno
z kopce davat N pri nejake rychlsoti je urcite kravina nebo spis tam potom dat zpatky D
otazkou jestli kdyz dojizdim treba na krizovatku z kopce pri rychlosti nejake a dam N protoze vim ze zastavim jestli se neco nemrvi (maly tlak = spatne chlazeni atd) ...

ja na cervenou davam N protoze mi neprijde dobre "drzet" auto na brdzde kdyz to porad ma snahu jet na D dopredu = je to v zaberu
taky bych chtel slyset co teda je dobre a co neni ... kdyz tam budu mit porad D tak je to v zaberu a opotrebovava se urcite neco tak jako kdyz mam N a dam D tak to musi zaradit a taky se to opotrebovava takze to vyjde asi nastejno

z kopce davat N pri nejake rychlsoti je urcite kravina nebo spis tam potom dat zpatky D
otazkou jestli kdyz dojizdim treba na krizovatku z kopce pri rychlosti nejake a dam N protoze vim ze zastavim jestli se neco nemrvi (maly tlak = spatne chlazeni atd) ...
prodavam ND z techto aut: E38 730iA M60 V8, 730iL piste SZ nebo ICQ
prodavam ND z techto aut: E32 750iL 740iL 735i 730i, piste SZ nebo ICQ
prodavam ND z techto aut: E32 750iL 740iL 735i 730i, piste SZ nebo ICQ
Je to prosté, to co nejvíce vadí převodovce a nejvíce je opotřebovává je, kdo by to čekal, řazení. Počítej tedy se mnou ,startuješ auto a řadíš D a vyjíždíš, jedeš v Praze skrz centrum stavíš 50x na červenou tzn 50x vyřadíš a 50x zařadíš (neztrácí zde ten automat svou funkci a kouzlo?). Kdežto když pojedeš systémem zařadím D a až tam kde končím zařadím P, jistě vidíš že je zde rozdíl. A držet brzdu na semaforu spolu zařazeným D je věc normální tak je automat konstruován, zde k prokluzu dochází v měniči kde se energie motoru mění v teplo a ohřívá se olej automatu, a na volnoběh to oleji vůbec nevadí protože se stihne vždy v chladiči zpět ochladit.
Je třeba si uvědomit že automat má taky spojku, co spojku ale spojky, nejsou to klasické spojky jako na manuálu, ale dají se přirovnat ke spojce na motorce (jawa) , jedná se o lamelovou spojku v olejové lázni, řadí se tlakem oleje který ty spojky stlačuje, a jako v každé spojce i zde dochází k prokluzu (i když malému) při řazení rychlosti, proto také máte na voliči volbu rychlostí protože pokud jedete třeba do kopce s vozíkem a auto stále řadí 3-4-3,, tak nejen že to není příjemné ale kurvíte si svou převodovku. Spojky a jejich počet viz ETK, dále by měli být v automatu brzdící pásy (nemám potvrzeno zda jsou v našich ZF) které se samozřejmě také opotřebovávají.
Takže mohu doporučit, nevyřazovat, pravidelně měnit olej (všechen ne jen ten ve vaně) a filtr, nenechávat stát auto do kopce jen na D ale stát i nabrzdě (i když auto stojí a nepopojíždí), nenechávat auto stát jen na P ruční brzda automatu jen pomůže, odlehčí se "zámek" Parkingu.
Řadit tak že na volnoběh zařadím požadovaný kvalt, počkám cca 1 sec až zařadí a pak přidám plyn a jedu, při zařazení kvaltu a okamžitém přidání plynu dojde (časem ale nikdo neví zda ten čas nenastal při to vašem rozjezdu
) k ustřižení lamel či ulomení unašecího koše a somzřejmě ke zbytečnému prokluzu spojky.
A co je přímo zakázáno: u dost automatů na P či N tůrovat motor nad 3500ot/min viz BMW doporučení pro automaty a měření emisí.
Při zařazeném D(1,2,3,4) či R stát na brzdě a držet plný plyn déle než cca 10sec.
Vytočit motor na P či N a ve vysokých ot zařadit D či R ,hrozí ustřižení lamel či celého unašecího koše.
A ještě bych si dal pozor na mytí automatu pomocí Wap, stává se če při mytí Wap se dostane voda do automatu odvětrávacími "šrouby". Jsou někde na vrchu převodovky (když převodovku otočíte teče z ní tudy olej), takže pokud chci takto převodovku mýt- najdu odvětrání a zalepím ho tak aby se voda do převodovky nedostala, voda v převodovce = smrt převodovky. Olej s vodou udělá emulzi a tou se vše v převodovce ucpe.
Je třeba si uvědomit že automat má taky spojku, co spojku ale spojky, nejsou to klasické spojky jako na manuálu, ale dají se přirovnat ke spojce na motorce (jawa) , jedná se o lamelovou spojku v olejové lázni, řadí se tlakem oleje který ty spojky stlačuje, a jako v každé spojce i zde dochází k prokluzu (i když malému) při řazení rychlosti, proto také máte na voliči volbu rychlostí protože pokud jedete třeba do kopce s vozíkem a auto stále řadí 3-4-3,, tak nejen že to není příjemné ale kurvíte si svou převodovku. Spojky a jejich počet viz ETK, dále by měli být v automatu brzdící pásy (nemám potvrzeno zda jsou v našich ZF) které se samozřejmě také opotřebovávají.
Takže mohu doporučit, nevyřazovat, pravidelně měnit olej (všechen ne jen ten ve vaně) a filtr, nenechávat stát auto do kopce jen na D ale stát i nabrzdě (i když auto stojí a nepopojíždí), nenechávat auto stát jen na P ruční brzda automatu jen pomůže, odlehčí se "zámek" Parkingu.
Řadit tak že na volnoběh zařadím požadovaný kvalt, počkám cca 1 sec až zařadí a pak přidám plyn a jedu, při zařazení kvaltu a okamžitém přidání plynu dojde (časem ale nikdo neví zda ten čas nenastal při to vašem rozjezdu

A co je přímo zakázáno: u dost automatů na P či N tůrovat motor nad 3500ot/min viz BMW doporučení pro automaty a měření emisí.
Při zařazeném D(1,2,3,4) či R stát na brzdě a držet plný plyn déle než cca 10sec.
Vytočit motor na P či N a ve vysokých ot zařadit D či R ,hrozí ustřižení lamel či celého unašecího koše.
A ještě bych si dal pozor na mytí automatu pomocí Wap, stává se če při mytí Wap se dostane voda do automatu odvětrávacími "šrouby". Jsou někde na vrchu převodovky (když převodovku otočíte teče z ní tudy olej), takže pokud chci takto převodovku mýt- najdu odvětrání a zalepím ho tak aby se voda do převodovky nedostala, voda v převodovce = smrt převodovky. Olej s vodou udělá emulzi a tou se vše v převodovce ucpe.
- Tweety
- Příspěvky: 6122
- Registrován: 16. 07. 2004 17:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Ano, to můžeš. Jen jak napsal Fugo, ta převodovka tím řadí a prostě se opotřebuje. Jinak na D brzdit motorem například u tátovi Audi A6 moc nelze, spíše mi to z kopce připadá jako vyřazeno (další důvod, proč je zbytečné dávat N). Tudíž když jedu z kopce a chci brzdit motorem, zpomalím a zařadím 3, když je to velmi prudký kopec, zpomalím a zařadím 2.lyon píše:A je mozne podrazovat z D na 3-2-1 apod., treba prave v tom kopci?