ztráta ořechu z pojičťovacího šroubu...

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
autojacek
Příspěvky: 586
Registrován: 23. 08. 2005 08:17
Bydliště: Bohumín(10km od Ostravy)

ztráta ořechu z pojičťovacího šroubu...

Příspěvek od autojacek » 11. 03. 2007 18:38

Stala se mi nepříjemná věc a to taková,že se mi podařilo ztratit ořech z pojistných bezpečnostních šroubů.Pravděpodobnost,že by měl někdo svůj stejný je nulová,tak mi nezbude nic jiného,než odvrtat šroub.Je mezi námi nějaký podobný trouba,jako já,který to už absolvoval...?Představuji si to tak,že provrtám šroub nejdříve malým vrtákem průměru 2-3mm a pak ještě to ještě projedu vrtákem 4mm.Doufám,že když to potom poklepu,mohlo by se to uvolnit.Zkoušel jsem na to céóčkem navařit jiný šroub,ale nepodařilo se-je k tomu malý přístup a nemohl jsem to obvařit po celém obvodu..Každou vaši rozumnou poznámku,či případně vlastní zkušenost uvítám.Díky.
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....

Uživatelský avatar
autojacek
Příspěvky: 586
Registrován: 23. 08. 2005 08:17
Bydliště: Bohumín(10km od Ostravy)

...

Příspěvek od autojacek » 11. 03. 2007 18:41

Jo a koriguju svůj překlep pojičťovací na pojišťovací z nadpisu příspěvku,aby si někdo nemyslel ,co jsem to za trotla.....''pravopis především''.....
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 11. 03. 2007 18:41

jestli mas origo bezpecaky koupis protikus v BMW
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 11. 03. 2007 18:43

...a nešla by tam navařit matka? ta je dutá --už sem to taky absolvoval...
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
autojacek
Příspěvky: 586
Registrován: 23. 08. 2005 08:17
Bydliště: Bohumín(10km od Ostravy)

...

Příspěvek od autojacek » 11. 03. 2007 18:44

Nejsou to origo bezpečáky.Použil jsem je z Opla Omegy.Ten ořech se dá vždy doobjednat podle kódu,co je na něm vyražen,jenže mě nikdy nenapadlo si to někam poznačit,protože by mě nenapadlo,že to dokážu ztratit.
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....

Uživatelský avatar
autojacek
Příspěvky: 586
Registrován: 23. 08. 2005 08:17
Bydliště: Bohumín(10km od Ostravy)

....

Příspěvek od autojacek » 11. 03. 2007 18:49

Navařit matka...??Bohužel tam mám elektrony origo BBS pavučiny,ale ty s ET12,takže je tam strašně málo místa.Ale mohl bych to vyzkoušet....vlastně je to docela dobrý nápad.Nemá někdo ještě nějaký jiný...kromě toho,že bych třeba sundal celé nápravy,nebo ty kola rozsekal majzlíkem na hliník do sběru :lol: :lol: :lol:
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....

Uživatelský avatar
Bohhy
Příspěvky: 599
Registrován: 13. 05. 2006 21:26
Bydliště: Beroun city

Příspěvek od Bohhy » 11. 03. 2007 19:01

Jakej tvar ma ten sroub? Sou ruzny spusoby jak sundat bezpecak nez ho zacnes odvrtavat.........Par jich znam..... :D
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring

Uživatelský avatar
autojacek
Příspěvky: 586
Registrován: 23. 08. 2005 08:17
Bydliště: Bohumín(10km od Ostravy)

Příspěvek od autojacek » 11. 03. 2007 19:06

Po obvodu šroubu jsou čtyři výstupky.No a ty jsou v určité kombinaci vzdáleny od sebe-tím pádem existuje asi tisíce kombinací.nevím,co máš za způsob....moc tomu nevěřím,ale sem s tím,třeba překvapíš.... :D
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 03. 2007 19:20

To nejde upravit rozbrušovačkou do nějakýho tvaru, aby to šlo vzít klíčem?

Uživatelský avatar
autojacek
Příspěvky: 586
Registrován: 23. 08. 2005 08:17
Bydliště: Bohumín(10km od Ostravy)

Příspěvek od autojacek » 11. 03. 2007 19:28

Ne ,ne...tam se nedostanu...představ si,že to jsou elektrony takové ,že hlava šroubu je schovaná vevnitř asi 3cm v kole a strčíš tam akorát hlavici kříže na povolování šroubů....
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 11. 03. 2007 19:32

Dá se tam normálně navařit matka. Matku provtej aby si odstranil závit šroub na kole pořádně obrus např malinkou frézkou do vrtačky a cočkem zevnitžř důkladně provařit taky je vhodné okolí nějak ochránit abys kolo nepoprskal,pokud si to nedorval jak dobytek tak to půjde takhle v poho už jsem takových pár dělal i hluboko zapuštěných.

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Re: ...

Příspěvek od Maranelo » 11. 03. 2007 19:33

autojacek píše:Nejsou to origo bezpečáky.Použil jsem je z Opla Omegy.Ten ořech se dá vždy doobjednat podle kódu,co je na něm vyražen,jenže mě nikdy nenapadlo si to někam poznačit,protože by mě nenapadlo,že to dokážu ztratit.
no tak jestli jsou origo z opla tak je sezenes tam a neboj se ze je tisice kombinaci treba u BMW je tech nastavcu cca 40ks :lol: :roll: kupoval sem ho tam pac se nekam zakutalel :? Takze servisak prines krabku a uz se testovalo kterej to je a cenovka asi 150,- :P
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
autojacek
Příspěvky: 586
Registrován: 23. 08. 2005 08:17
Bydliště: Bohumín(10km od Ostravy)

Příspěvek od autojacek » 11. 03. 2007 19:36

Cenovka 150,- by byla vynikající,ale z Opla jsem myslel tak,že jsem je použil z opla,ale nevím,zda to byly opravdu originály Opel.
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 11. 03. 2007 20:19

Podle popisu co pises by to mohl byt sroub AEZ, mam je taky.
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 11. 03. 2007 20:27

hej tak toto som riesil minulu zimu.........postup bol nasledovny.....kedze som mocnejsej postavy :D zobral som 5kg kladivo a dlhy nadstavec z golasady.....prilozil som nadstavec k poistovaku a riadnu šlehu kladivom.....takto som po tom bacil asi 5 krat a potom som zobral segerove klieste rovne a dal ich do tych dierok na poistovaku a zatocil a hops uz bol vonku :D :D :D :D ..........na elektronoch ani skrabanec a srobi boli vonku...trvalo to cca 7 minut..........
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
autojacek
Příspěvky: 586
Registrován: 23. 08. 2005 08:17
Bydliště: Bohumín(10km od Ostravy)

Příspěvek od autojacek » 12. 03. 2007 08:22

No,nejdřív to vyzkouším.Zní to jednoduše,ale moc tomu abych řekl pravdu nevěřím...
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....

Uživatelský avatar
Logo
Příspěvky: 435
Registrován: 27. 04. 2006 09:42
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od Logo » 12. 03. 2007 11:47

sys325i píše:hej tak toto som riesil minulu zimu.........postup bol nasledovny.....kedze som mocnejsej postavy :D zobral som 5kg kladivo a dlhy nadstavec z golasady.....prilozil som nadstavec k poistovaku a riadnu šlehu kladivom.....takto som po tom bacil asi 5 krat a potom som zobral segerove klieste rovne a dal ich do tych dierok na poistovaku a zatocil a hops uz bol vonku :D :D :D :D ..........na elektronoch ani skrabanec a srobi boli vonku...trvalo to cca 7 minut..........
to asi nebyl ten šroub moc dotaženej... :lol: horší je že někdo dotahuje šrouby způsobem dokud nezapsaská neni utáhlej :D
Obrázek

Uživatelský avatar
autojacek
Příspěvky: 586
Registrován: 23. 08. 2005 08:17
Bydliště: Bohumín(10km od Ostravy)

Příspěvek od autojacek » 12. 03. 2007 12:48

Takže 4 hodiny dopolední práce jsou za mnou a výsledek žádný-poklepání-nic a navařené matky taky nezabraly....
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 12. 03. 2007 18:36

...takže zbývá už si jenom zhotovit ten bezpečák z nějakýho podobnýho(stejnýho typu a rozbrousit) aby se aspoň trochu chytnul...
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 12. 03. 2007 19:23

To není možné to musíš mít utáhlé jak prase já už takhle povoloval víc šroubů a vždycky v poho napoprvé povolili.Musíš ty plochy fakt dobře očistit a pořádně provařit a povolovat ještě za tepla a ještě zkus jak tam tu matku navaříš do ní chrapnout kladivem ale fat bombu pořádným kladivem.

Odpovědět