rozebrani hlavy motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

rozebrani hlavy motoru

Příspěvek od maca » 05. 02. 2007 10:18

potrebuju poradit jak mam sundat ty dve hridele z hlavy co sou na nich konici a pak i jak ben s vackou_ potrebuju vymenit ventily a koniky, dik za radu, uz sem na to koukal, ale nic sem moc nevykoukal a radeji se zeptam, nez to poseru :lol:hlava je m 20 b 25
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 05. 02. 2007 11:24

V knížce jak na to je popsané,ale bohužel ji teď nemám u sebe.
Z jedné strany prostě ty tyče pomocí nějaké kulatiny vyklepneš.Měl bys mít vačku v určité poloze.Teď nevím ale ve které, prostě ať je co nejvíce ventilů zavřených(buď sacích ,nebo výfukových záleží,které děláš).Já jsem je vytahoval směrem k chladiči,ale myslím,že je to jedno na kterou stranu to budeš vyklepávat.

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 05. 02. 2007 16:25

Já bych použil tohle :wink: Lepší než do toho mlátit kladivem :twisted:
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 05. 02. 2007 19:31

Stany píše:Já bych použil tohle :wink: Lepší než do toho mlátit kladivem :twisted:
Jj, doporučuju vyklepávat čepy co nejšetrnějším způsobem jinak se Ti může stát to co mně. A to bylo to, že mně začala hlava praskat vlivem otřesů a taky toho, že byla za ty roky prohřátá no a mimo to na tento problém měl i velký vliv ne zrovna často měněný olej u předchozího majitele, takže ta hlava byla docela dost zakarbonovaná.. :roll:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 05. 02. 2007 19:34

každopádně dost často se stane že to žádnym takovym pochystátkem ven nedostaneš...nejednou jsem to vymlacoval pořádnou palicí...
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 05. 02. 2007 21:03

Problém je jen když to někdo vyndavá nešetrným způsobem a ty tyče roznejtuje nebo jsem viděl i podrápaný od kleští :evil:
Nejlepší je koníky gumovou paličkou natuknout dostrany, aby zádní koník nebyl v taku a pak u nezkurvených hlav a tyčí je lze vytáhnout rukou... u těch zmršených hliníkovou kulatinu a kladívko...palici...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 05. 02. 2007 21:06

Já to dělal u m10,je to skoro stejný jako m20,hlavu jsem měl v kuchyni na stole pač mrzlo a vyklepával jsem to s citem pomocí pertinaxovýho kolíku,vytočenýho na míru,šlo to vcelku pěkně,chce to hlavně klid a rozvahu a vše si poctivě značit tak jak to bylo poskládaný tak to i vrátit.

Jen se zeptám jde to provést i s hlavou na motoru v autě nebo musí vždy ven?
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 05. 02. 2007 21:13

DVORIS píše:Já to dělal u m10,je to skoro stejný jako m20,hlavu jsem měl v kuchyni na stole pač mrzlo a vyklepával jsem to s citem pomocí pertinaxovýho kolíku,vytočenýho na míru,šlo to vcelku pěkně,chce to hlavně klid a rozvahu a vše si poctivě značit tak jak to bylo poskládaný tak to i vrátit.

Jen se zeptám jde to provést i s hlavou na motoru v autě nebo musí vždy ven?
Nejspíš musí jít ven, protože by ti zákonitě neměly kam jít ty čepy, jak by jsi je vytloukal.. Aspoň teda myslím
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 05. 02. 2007 21:32

No právě,takže Maco čup s hlavou ven a bacha až to budeš vyklepávat ať nerozdrtíš ty ucpávky na těch vodicích tyčkách vahadel.Když jsem to dělal tak jsem měl na vačce rozvodový kolo kerým jsem si pomáhal točit vačkou aby šly vahadla postupně ven.Při zpětné montáži taky musíš dbát na to aby jsi měl správně vytočený mazací otvory na těch tyčkách aby se ti to pak mazalo :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 06. 02. 2007 21:03

tak sem to uspesne rozebral :lol: ale ted mam dalsi doataz, kdyz uz to mam shozeny, tak to chci nechat i snizit/srovnat, mela by tam byt nejaka znacka kam max to snizit jde, ale nic sem nenasel, jen v jednom rohu jakpoby nalitek a v nem je vylisovana 10, to je ta znacka, nebo kde ji najdu? dik za rady
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Odpovědět