rozebrani hlavy motoru
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
rozebrani hlavy motoru
potrebuju poradit jak mam sundat ty dve hridele z hlavy co sou na nich konici a pak i jak ben s vackou_ potrebuju vymenit ventily a koniky, dik za radu, uz sem na to koukal, ale nic sem moc nevykoukal a radeji se zeptam, nez to poseru
hlava je m 20 b 25
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi 
V knížce jak na to je popsané,ale bohužel ji teď nemám u sebe.
Z jedné strany prostě ty tyče pomocí nějaké kulatiny vyklepneš.Měl bys mít vačku v určité poloze.Teď nevím ale ve které, prostě ať je co nejvíce ventilů zavřených(buď sacích ,nebo výfukových záleží,které děláš).Já jsem je vytahoval směrem k chladiči,ale myslím,že je to jedno na kterou stranu to budeš vyklepávat.
Z jedné strany prostě ty tyče pomocí nějaké kulatiny vyklepneš.Měl bys mít vačku v určité poloze.Teď nevím ale ve které, prostě ať je co nejvíce ventilů zavřených(buď sacích ,nebo výfukových záleží,které děláš).Já jsem je vytahoval směrem k chladiči,ale myslím,že je to jedno na kterou stranu to budeš vyklepávat.
Jj, doporučuju vyklepávat čepy co nejšetrnějším způsobem jinak se Ti může stát to co mně. A to bylo to, že mně začala hlava praskat vlivem otřesů a taky toho, že byla za ty roky prohřátá no a mimo to na tento problém měl i velký vliv ne zrovna často měněný olej u předchozího majitele, takže ta hlava byla docela dost zakarbonovaná..Stany píše:Já bych použil tohleLepší než do toho mlátit kladivem
![]()
No smoke, no fun...


Problém je jen když to někdo vyndavá nešetrným způsobem a ty tyče roznejtuje nebo jsem viděl i podrápaný od kleští
Nejlepší je koníky gumovou paličkou natuknout dostrany, aby zádní koník nebyl v taku a pak u nezkurvených hlav a tyčí je lze vytáhnout rukou... u těch zmršených hliníkovou kulatinu a kladívko...palici...
Nejlepší je koníky gumovou paličkou natuknout dostrany, aby zádní koník nebyl v taku a pak u nezkurvených hlav a tyčí je lze vytáhnout rukou... u těch zmršených hliníkovou kulatinu a kladívko...palici...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
Já to dělal u m10,je to skoro stejný jako m20,hlavu jsem měl v kuchyni na stole pač mrzlo a vyklepával jsem to s citem pomocí pertinaxovýho kolíku,vytočenýho na míru,šlo to vcelku pěkně,chce to hlavně klid a rozvahu a vše si poctivě značit tak jak to bylo poskládaný tak to i vrátit.
Jen se zeptám jde to provést i s hlavou na motoru v autě nebo musí vždy ven?
Jen se zeptám jde to provést i s hlavou na motoru v autě nebo musí vždy ven?
Nejspíš musí jít ven, protože by ti zákonitě neměly kam jít ty čepy, jak by jsi je vytloukal.. Aspoň teda myslímDVORIS píše:Já to dělal u m10,je to skoro stejný jako m20,hlavu jsem měl v kuchyni na stole pač mrzlo a vyklepával jsem to s citem pomocí pertinaxovýho kolíku,vytočenýho na míru,šlo to vcelku pěkně,chce to hlavně klid a rozvahu a vše si poctivě značit tak jak to bylo poskládaný tak to i vrátit.
Jen se zeptám jde to provést i s hlavou na motoru v autě nebo musí vždy ven?
No smoke, no fun...


No právě,takže Maco čup s hlavou ven a bacha až to budeš vyklepávat ať nerozdrtíš ty ucpávky na těch vodicích tyčkách vahadel.Když jsem to dělal tak jsem měl na vačce rozvodový kolo kerým jsem si pomáhal točit vačkou aby šly vahadla postupně ven.Při zpětné montáži taky musíš dbát na to aby jsi měl správně vytočený mazací otvory na těch tyčkách aby se ti to pak mazalo 
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
tak sem to uspesne rozebral
ale ted mam dalsi doataz, kdyz uz to mam shozeny, tak to chci nechat i snizit/srovnat, mela by tam byt nejaka znacka kam max to snizit jde, ale nic sem nenasel, jen v jednom rohu jakpoby nalitek a v nem je vylisovana 10, to je ta znacka, nebo kde ji najdu? dik za rady
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi 



