kecas, voleLOPOLO píše:..
Traction Control
- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
LOPOLO:
... mistni radoby fyzikalni frakce ktera skoncila prinejlepsim u Newtona ( o cemz vlastne taky silne pochybuju ) objevila ameriku v tvrzeni, ze idealni je startovat na hranici prilnavosti. O tom jak se to da zrealizovat maj svy parafyzikalni predstavy a ja jim to brat nebudu ... mozna az si takovy auto nekdy koupej a zkusej to, mozna jim cosi dojde Idea
HUSKA:
... za prvé)Psal jsem na příspěvek Samiqa.. kdy tvrdil že ASC je nastaveno z fabriky níže (odhadem 20%)... to není pravda a nikdy by to nemohl napsat kdyby věděl jak ASC funguje...
Tak panove: Lopolo, Huska, et al
pisu k tematu az takto pozde, protoze od minuleho pondeli po 11h letu, jak pise mr. Lopolo, jsem objevoval Ameriku na poli fyziky
. (na rozdil od Evropy je tam celkem pekna zima, nocni teploty kolem 14F, teda mrzne az prasti
) a je tam i trochu snehu.)
S tim Newtonem je to optimalni reseni problemu, protoze treba pres kvantovku by to bylo neprakticke

Proc to zminuji
, protoze se Newtonovska fyzika pouziva i na castecne reseni slozitych problemu treba v jaderne fyzice.
parafyzikalni predstavy nemam, a jak to zrealizovat s prokluzem/bez, to tuseni mam
Ale k veci:
Logicky se tu pletou 2 veci.
1. Za jakych podminek se prense na silnici nejvetsi vykon, tedy sila ktera urychluje auto.
2. fungovani a vliv ASC na maximalni zrychlovani auta
ad 1. podle mne Lopolo tu zamlzuje fakt, ktery jsme zminovali ze zacatku: nejvetsi vykon se prenasi na mezi prokluzu
· souhlasim, ze pri mirnem prokluzu se ohriva smes pneumatik a o neco se zlepsi prilnavost
· kdyz je prokluz prilis velky, okamzite strme pada prenaseny moment -> sila urychlujici auto
ad2:
to Huska: To je tedy obvinovani
nemas pravdu, mozna ze jsi jen spatne precetl co jsem psal ASC.
Stejne jako dalsi systemy se zpetnou vazbou, maji nejakou rychlost odezvy a regulacni rozsah.
Mas predstavu o dynamice regulacni smycky?
Jak to tedy funguje: Kdyz ASC pozna, ze je prokluz, tak to trva nekolik desitek ms, nez zareaguje, dal nez se kola chytnou, zaberou, proklouznou a opet nez se vyhodnoti prokluz a dokola. V tomto bode porad ztracis urychlovaci silu. Cili ZADNY ani o 1% min, jaks psal, ale preskoci se maximum, spadne to dolu a zpatky k maximu. LOPOLO podle toho co pise o superhigh-tech elektronice vubec netusi ktera bije a tedy no comment.
Pokud ASC jeste zasahuje pres motor, odezva je jeste delsi. Povez mi tedy napriklad, jak moc ma motor ubrat na vykonu (kroutaku), aby se kola opet chytla? To vse trva a tady je prave ten problem se snizenim prumerne hodnoty prenaseneho kroutaku, jak jsem psal odhadem az o 20%.
U novych aut jsou reakcni doby ASC a dalsich regulacnich systemu kratsi, nez reakce pilota. To je dano vyvojem, pouzitim lepsi, rychlejsi elektromechaniky. Tedy i ASC nebo Launch system muze byt lepsi, nez noha pilota. Kazde ma samozrejme jine nastaveni konstant, vyhodnoceni miry prokluzu... Kdyz by bylo potreba namaluji a dam to sem.
A ted proc zastavam nazor, ze to maximalne tahne na mezi prokluzu. Ta mez se porad dynamicky meni se zmenou povrchu, teplotou smesi, ...
Pri startu z nuly se kola vzdy trochu protoci, jinak to nelze, jde jen o tu miru pul otacky, 1, 2, 10, ... ?
Lopolo: souhlasim, experiment je nejlepsi, ale musi se vedet co a proc se meri.
Experimentalne jsem zkousel merit rozjezdy s E39 (s ASC on/off), a muj nazor je o radu prispevku vyse, viz shrnuti. Jen k tomu podotknu na klouzavem povrchu (mokro, snih, led) u mne jasne vitezi ASC, na suchem povrchu jsem byl vetsinou lepsi bez ASC. Meren cas, nekolikrat -> prumer na ~100m drahy z nulove rychlosti.

... mistni radoby fyzikalni frakce ktera skoncila prinejlepsim u Newtona ( o cemz vlastne taky silne pochybuju ) objevila ameriku v tvrzeni, ze idealni je startovat na hranici prilnavosti. O tom jak se to da zrealizovat maj svy parafyzikalni predstavy a ja jim to brat nebudu ... mozna az si takovy auto nekdy koupej a zkusej to, mozna jim cosi dojde Idea
HUSKA:
... za prvé)Psal jsem na příspěvek Samiqa.. kdy tvrdil že ASC je nastaveno z fabriky níže (odhadem 20%)... to není pravda a nikdy by to nemohl napsat kdyby věděl jak ASC funguje...
Tak panove: Lopolo, Huska, et al
pisu k tematu az takto pozde, protoze od minuleho pondeli po 11h letu, jak pise mr. Lopolo, jsem objevoval Ameriku na poli fyziky
S tim Newtonem je to optimalni reseni problemu, protoze treba pres kvantovku by to bylo neprakticke
Proc to zminuji
parafyzikalni predstavy nemam, a jak to zrealizovat s prokluzem/bez, to tuseni mam
Ale k veci:
Logicky se tu pletou 2 veci.
1. Za jakych podminek se prense na silnici nejvetsi vykon, tedy sila ktera urychluje auto.
2. fungovani a vliv ASC na maximalni zrychlovani auta
ad 1. podle mne Lopolo tu zamlzuje fakt, ktery jsme zminovali ze zacatku: nejvetsi vykon se prenasi na mezi prokluzu
· souhlasim, ze pri mirnem prokluzu se ohriva smes pneumatik a o neco se zlepsi prilnavost
· kdyz je prokluz prilis velky, okamzite strme pada prenaseny moment -> sila urychlujici auto
ad2:
to Huska: To je tedy obvinovani
Stejne jako dalsi systemy se zpetnou vazbou, maji nejakou rychlost odezvy a regulacni rozsah.
Mas predstavu o dynamice regulacni smycky?
Jak to tedy funguje: Kdyz ASC pozna, ze je prokluz, tak to trva nekolik desitek ms, nez zareaguje, dal nez se kola chytnou, zaberou, proklouznou a opet nez se vyhodnoti prokluz a dokola. V tomto bode porad ztracis urychlovaci silu. Cili ZADNY ani o 1% min, jaks psal, ale preskoci se maximum, spadne to dolu a zpatky k maximu. LOPOLO podle toho co pise o superhigh-tech elektronice vubec netusi ktera bije a tedy no comment.
Pokud ASC jeste zasahuje pres motor, odezva je jeste delsi. Povez mi tedy napriklad, jak moc ma motor ubrat na vykonu (kroutaku), aby se kola opet chytla? To vse trva a tady je prave ten problem se snizenim prumerne hodnoty prenaseneho kroutaku, jak jsem psal odhadem az o 20%.
U novych aut jsou reakcni doby ASC a dalsich regulacnich systemu kratsi, nez reakce pilota. To je dano vyvojem, pouzitim lepsi, rychlejsi elektromechaniky. Tedy i ASC nebo Launch system muze byt lepsi, nez noha pilota. Kazde ma samozrejme jine nastaveni konstant, vyhodnoceni miry prokluzu... Kdyz by bylo potreba namaluji a dam to sem.
A ted proc zastavam nazor, ze to maximalne tahne na mezi prokluzu. Ta mez se porad dynamicky meni se zmenou povrchu, teplotou smesi, ...
Pri startu z nuly se kola vzdy trochu protoci, jinak to nelze, jde jen o tu miru pul otacky, 1, 2, 10, ... ?
Lopolo: souhlasim, experiment je nejlepsi, ale musi se vedet co a proc se meri.
Experimentalne jsem zkousel merit rozjezdy s E39 (s ASC on/off), a muj nazor je o radu prispevku vyse, viz shrnuti. Jen k tomu podotknu na klouzavem povrchu (mokro, snih, led) u mne jasne vitezi ASC, na suchem povrchu jsem byl vetsinou lepsi bez ASC. Meren cas, nekolikrat -> prumer na ~100m drahy z nulove rychlosti.

Taky si ještě neodpustím jednu poznámku. Jednoznačnou pravdu hold ukáže až ten test, teda pokud se to někdy uskuteční
. Další debaty nepřinášejí nic nového, protože obě strany si stojí pevně za svým (toš jsme chlapi ne
)
2LOPOLO:
Hele ty ,,Matfyzáku", jestli si tou rádoby fyzikální frakcí, co skončila u Newtona myslel mě, tak seš trochu vedle
. Furt se tady voháníš fyzikou, ale nic fyzikálního jsi zatim neuvedl
, mám na mysli konkrétní vztahy které popisují, to co tvrdíš. Až od tebe uvidím nějakou rovnici, co to popisuje, tak ti dám za pravdu
. Do té toby tvé plácání fyzikou okolo sebe a pohrdání ostatními beru jako vyhrožování malého dítěte lopatičkou na písečku ostatním 
2LOPOLO:
Hele ty ,,Matfyzáku", jestli si tou rádoby fyzikální frakcí, co skončila u Newtona myslel mě, tak seš trochu vedle
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
-10 je tusim ted uz i v horach okolo cech a i ten snih tu mamesamiq píše:LOPOLO:
Tak panove: Lopolo, Huska, et al
pisu k tematu az takto pozde, protoze od minuleho pondeli po 11h letu, jak pise mr. Lopolo, jsem objevoval Ameriku na poli fyziky. (na rozdil od Evropy je tam celkem pekna zima, nocni teploty kolem 14F, teda mrzne az prasti
) a je tam i trochu snehu.)
S tim Newtonem je to optimalni reseni problemu, protoze treba pres kvantovku by to bylo neprakticke![]()
![]()
![]()
Proc to zminuji, protoze se Newtonovska fyzika pouziva i na castecne reseni slozitych problemu treba v jaderne fyzice.
parafyzikalni predstavy nemam, a jak to zrealizovat s prokluzem/bez, to tuseni mam![]()
Mno puvodne sem nechtel ani reagovat ale zas mi to nedalosamiq píše:LOPOLO:
Ale k veci:
Logicky se tu pletou 2 veci.
1. Za jakych podminek se prense na silnici nejvetsi vykon, tedy sila ktera urychluje auto.
2. fungovani a vliv ASC na maximalni zrychlovani auta
ad 1. podle mne Lopolo tu zamlzuje fakt, ktery jsme zminovali ze zacatku: nejvetsi vykon se prenasi na mezi prokluzu
· souhlasim, ze pri mirnem prokluzu se ohriva smes pneumatik a o neco se zlepsi prilnavost
· kdyz je prokluz prilis velky, okamzite strme pada prenaseny moment -> sila urychlujici auto
ad2:
to Huska: To je tedy obvinovaninemas pravdu, mozna ze jsi jen spatne precetl co jsem psal ASC.
Stejne jako dalsi systemy se zpetnou vazbou, maji nejakou rychlost odezvy a regulacni rozsah.
Mas predstavu o dynamice regulacni smycky?
Jak to tedy funguje: Kdyz ASC pozna, ze je prokluz, tak to trva nekolik desitek ms, nez zareaguje, dal nez se kola chytnou, zaberou, proklouznou a opet nez se vyhodnoti prokluz a dokola. V tomto bode porad ztracis urychlovaci silu. Cili ZADNY ani o 1% min, jaks psal, ale preskoci se maximum, spadne to dolu a zpatky k maximu. LOPOLO podle toho co pise o superhigh-tech elektronice vubec netusi ktera bije a tedy no comment.
Tak tedy .. objevit ameriku v nejakym tvrzeni znamena, akcentovat vseobecne znamej fakt. Tak se to aspon v cetine pouziva pokud se nepletu a ty pises, ze ho zamlzuju
Nemusis nic malovat, vim presne co myslis. Ano, existujou systemy ktery jsou rychlejsi nez clovek .. ale je to nas pripad? Ja mam za to, ze se tu bavime celou dobu o ASC v BMW z devadesatejch let minulyho stoleti a ne o systemech ve vrcholovym motosportu nehlede na to, ze tyhle systemy s jemnym prokluzem bezpochyby pocitaj.samiq píše:LOPOLO:
Pokud ASC jeste zasahuje pres motor, odezva je jeste delsi. Povez mi tedy napriklad, jak moc ma motor ubrat na vykonu (kroutaku), aby se kola opet chytla? To vse trva a tady je prave ten problem se snizenim prumerne hodnoty prenaseneho kroutaku, jak jsem psal odhadem az o 20%.
U novych aut jsou reakcni doby ASC a dalsich regulacnich systemu kratsi, nez reakce pilota. To je dano vyvojem, pouzitim lepsi, rychlejsi elektromechaniky. Tedy i ASC nebo Launch system muze byt lepsi, nez noha pilota. Kazde ma samozrejme jine nastaveni konstant, vyhodnoceni miry prokluzu... Kdyz by bylo potreba namaluji a dam to sem.
Souhlasim, pokud ma pneumatika maximalni moznou teplotu pri niz je maximalne prilnava. Takovy situace se vsak ani u startu F1 nevyskytujou ( guma ma porad nizsi teplotu nez optimalni ) a proto je znovu mirnej prokluz vyhodnejsi a rychlejsi a predpokladam, ze jejich systemy s mirnym prokluzem pocitaji a aplikuji ho. Jakej je presnej vztah mezi mirou prokluzu, chemickou reakci ty gumy, povrchu atd. samozrejme nevim ale to prece neni podstatny. Stale tu mluvime o tom, ze mirnej prokluz je lepsi nez zminovana hranice prokluzu coz si nakonec i sam potvrdil.samiq píše:LOPOLO:
A ted proc zastavam nazor, ze to maximalne tahne na mezi prokluzu. Ta mez se porad dynamicky meni se zmenou povrchu, teplotou smesi, ...
Pri startu z nuly se kola vzdy trochu protoci, jinak to nelze, jde jen o tu miru pul otacky, 1, 2, 10, ... ?
Lopolo: souhlasim, experiment je nejlepsi, ale musi se vedet co a proc se meri.
Experimentalne jsem zkousel merit rozjezdy s E39 (s ASC on/off), a muj nazor je o radu prispevku vyse, viz shrnuti. Jen k tomu podotknu na klouzavem povrchu (mokro, snih, led) u mne jasne vitezi ASC, na suchem povrchu jsem byl vetsinou lepsi bez ASC. Meren cas, nekolikrat -> prumer na ~100m drahy z nulove rychlosti.
K tvym experimentum .. jednak pochybuju o kvalite mereni ( hodinky na kamosove ruce asi nebudou to pravy ) a druhak, .. umim si predstavit samozrejme situace, kdy mi moji vlastni neschopnost pomuze lip vyresit ASC ( ledovka, snih ) .. na mokru i suchu se s tim vyporadam lip nez ASC. Ale jsou i opacny priklady a znam jich ze svy zkusenosti dost, kdy se ze zapnutym ASC nevyhrabes do mirniho zledovatelyho kopecka protoze se ti motor diky zasahum systemu uplne udusi a kdy je znovu vyhodnejsi tenhle velmi nedokonalej system vypnout. Asi se shodneme na tom, ze je to o mire schopnosti auto ridit a cejtit ho. V jedinym pripade ti dam za pravdu, kdyz budeme sprintovat na zledovatelym snehu, budes s ASC velmi pravdepodobne rychlejsi .. za jinych podminek ne.
Ja sem testu proved desitky ( mockrat sem jel merenej sprint ) ... ze tomu nechcete verit je jen tim, ze jste ho sami nikdy neprovedly a mymu tvrzeni jen neverite.aula píše:Taky si ještě neodpustím jednu poznámku. Jednoznačnou pravdu hold ukáže až ten test, teda pokud se to někdy uskuteční. Další debaty nepřinášejí nic nového, protože obě strany si stojí pevně za svým (toš jsme chlapi ne
)
Ja se fyzikou ohanet nezacal ...aula píše: Hele ty ,,Matfyzáku", jestli si tou rádoby fyzikální frakcí, co skončila u Newtona myslel mě, tak seš trochu vedle. Furt se tady voháníš fyzikou, ale nic fyzikálního jsi zatim neuvedl
, mám na mysli konkrétní vztahy které popisují, to co tvrdíš. Až od tebe uvidím nějakou rovnici, co to popisuje, tak ti dám za pravdu
. Do té toby tvé plácání fyzikou okolo sebe a pohrdání ostatními beru jako vyhrožování malého dítěte lopatičkou na písečku ostatním
btw. na sprintu jsem měl vždycky nejrychlejší rozjezd když jsem vytočil 4-5.000 ot a pustil spojku (postupně). 140HP a 1400kg. kola prohrabala a pak se chytla při 5.000 kde je cca nejvyšší výkon.
To s tim prokluzovánim platí možná na mokru a při jinejch zhoršenejch adhezních podmínkách... a možná u dýzlu kde nejvyšší výkon je v tom "prohrabu" a pak když se kola chytnou už neni N.I.C.¨
pýs
- Huska
- Příspěvky: 2376
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
to samiq: vůbec jsem něměl v úmyslu tě slovně napadnout ... jestli to tak vyznělo tak se omlouvám a dále nebudu kometnovat co píšeš.
Jen si prosím přečti od začátku vše co jsi napsal a zjistíš jak si protiřečíš v jednotlivých příspěvcích a postupně utíkáš od podstaty prvotního příspěvku .... nemá smysl to všechno vyjmenovávat, raději to na nějakém sraze zkusíme v praxi
howg
Jen si prosím přečti od začátku vše co jsi napsal a zjistíš jak si protiřečíš v jednotlivých příspěvcích a postupně utíkáš od podstaty prvotního příspěvku .... nemá smysl to všechno vyjmenovávat, raději to na nějakém sraze zkusíme v praxi
howg
OK bude dobre se nekdy sejit a prodebatovat to u stolu s tuzkou a papirem, pote treba pripravit nejake solidni mereni.
Nase debata se rozsirila na moc podtemat a je to nezvladnutelne. Kazdy mame svuj uhel pohledu na vec, myslim, ze i nekdy rozumim jaky
. Az se nekdy sejdem (stejky, ??) tesim ze na diskusi. Treba k tematu sezeneme dalsi informace.
tema:
- jak funguji typy ASC et al, mira prokluzu, rozdil otacek prednich a zadnich kol
- jake fyzikalni zakony k tomu maji nejbliz
- jaky je optimalni prubeh prokluzu kol, razeni, ... pri sprintu
budte zdravi
samiq
Nase debata se rozsirila na moc podtemat a je to nezvladnutelne. Kazdy mame svuj uhel pohledu na vec, myslim, ze i nekdy rozumim jaky
tema:
- jak funguji typy ASC et al, mira prokluzu, rozdil otacek prednich a zadnich kol
- jake fyzikalni zakony k tomu maji nejbliz
- jaky je optimalni prubeh prokluzu kol, razeni, ... pri sprintu
budte zdravi
samiq
Asc ma sice urcite zpozdeni v radu milisekund, ale skrtici klapka rozhodne neraguje tak presne aby omezila jen "potrebnou cast", rozhodne prestreli a pozastavi nebo vyrazne omezi prisun vykonu na kola.
Za sucha vypina ASC kazdej kdo ma auto nad xxx koni, tak nevim asi delaji nejakou chybu.
Pokud jde o prokluz pri startu, budu sem muset pozvat kamose, co v tehle branzi(nastavovani zavodnich monopostu) vi vic nez ja a verim, ze by vas mohl nasmerovat spravnym smerem nebo i presvedcit.
Bud uz pomoci ciste logickych prikladu nebo i pomoci uz zmninenych fyzikalnich rovnic.Myslim, ze ovsem tuto presnou hranici stejne netrefime v praxi, tak bych rekl, at se rozjizdi jak chce...aspon bude vic vyhranych sprintu
Za sucha vypina ASC kazdej kdo ma auto nad xxx koni, tak nevim asi delaji nejakou chybu.
Pokud jde o prokluz pri startu, budu sem muset pozvat kamose, co v tehle branzi(nastavovani zavodnich monopostu) vi vic nez ja a verim, ze by vas mohl nasmerovat spravnym smerem nebo i presvedcit.
Bud uz pomoci ciste logickych prikladu nebo i pomoci uz zmninenych fyzikalnich rovnic.Myslim, ze ovsem tuto presnou hranici stejne netrefime v praxi, tak bych rekl, at se rozjizdi jak chce...aspon bude vic vyhranych sprintu
E 34 M5
- Huska
- Příspěvky: 2376
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Pseno myslím že Samiq to vzal rozumně jak se tu děje málokdy a já "smekám klobouk". To že má jiný názor nevadí, mýlit se může každý ... skutečnost se ukáže na nějakém sraze.
