Olej do M10
Olej do M10
čau chlapi chci radu od odborníků a sice co by jste doporučili za olej do 1,8i M10.Běžne jsem do teď jezdil na minerál 10w 40,ale mám pocit že ten olej není to pravý ořechový.Motor dost často pracuje při velkém zatížení,je často vytáčen až do maxima,tak bych mu chtěl dopřát nějaký lepší olej co se týče jeho mazacích shopností při vyšších teplotách a zatížení.Díky za rady,přiznám se rovnou vím že se to tu řešilo Xkrát ale na druhé stránce se mi to přestalo chtít hledat 
Re: Olej do M10
10W60DVORIS píše:čau chlapi chci radu od odborníků a sice co by jste doporučili za olej do 1,8i M10.Běžne jsem do teď jezdil na minerál 10w 40,ale mám pocit že ten olej není to pravý ořechový.Motor dost často pracuje při velkém zatížení,je často vytáčen až do maxima,tak bych mu chtěl dopřát nějaký lepší olej co se týče jeho mazacích shopností při vyšších teplotách a zatížení.Díky za rady,přiznám se rovnou vím že se to tu řešilo Xkrát ale na druhé stránce se mi to přestalo chtít hledat
E39 535i sedan
- Huska
- Příspěvky: 2376
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
vždy jsem dával polosintetiku a nikdy nebyl problém. při přechodu z minerálu na lepší to chce udělat krátký interval 2-3tis km.
No abych ti pravdu rekl tak do vsech aut co jsem mel jsem daval tento olej a porad davam a nemuzu si vubec stezovat za ty penize se to myslim da http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=464
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42
Re: Olej do M10
Přesně něco takovýho jsem měl na mysli,mám to vypozorovaný.třeba vlétě si s klukama jedem zablbnout na trať ecce homo a po té co si ten kopec párkrát vyjedeme opravdu ostře kdy jsou otáčky pořád téměř v maximu je po jízdě doslova slyšet jak je olej vlivem vysoké teploty oleje a jeho teplotě zřídlý tzn jsou slyšitelné zvuky od vahadel atd,zkrátka už ten olej ztrácí mazací schopnust jako by mazacími kanálky už jen protékal.Prostě je ten olej doslova jako voda.Takže mi jde o zachování mazacích schopností a viskozity i při extrémním zatížení.Samozřejmě že při návratu k normálnímu jízdnímu režimu se vše zklidní.Mám teď možnost koupit olej 15W - 50 od mobilu za 1350,- 4l,tak ho tam na zkoušku asi šoupnu a uvidím.Vím že možná řeknete že je to zhovadilost takovej olej lít do M10,ale mě to nějak nedá.A mockrát dík za postřehy.Fx píše:10W60DVORIS píše:čau chlapi chci radu od odborníků a sice co by jste doporučili za olej do 1,8i M10.Běžne jsem do teď jezdil na minerál 10w 40,ale mám pocit že ten olej není to pravý ořechový.Motor dost často pracuje při velkém zatížení,je často vytáčen až do maxima,tak bych mu chtěl dopřát nějaký lepší olej co se týče jeho mazacích shopností při vyšších teplotách a zatížení.Díky za rady,přiznám se rovnou vím že se to tu řešilo Xkrát ale na druhé stránce se mi to přestalo chtít hledat
- Flery
- Bazarník
- Příspěvky: 6079
- Registrován: 16. 05. 2003 23:55
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
je treba si rict ze 10w60 je ale v uvozovkach tuzsi olej a tudiz chce ohrat a pak pouzivat ja bych ho pro kazdodeni jezdeni asi nahradil kdyz uz tak 10W50 popripade 15W50 10W60 je opravdu pro extremni mazani pri obrovskych hodnotach teploty ja jezdim na 10W40 TD 50500 Valvoline a M20B25 jezdim na 15W40 Shell helix
vymena kazdych 5000 km
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D
____________________
E39 525D
Máš pravdu Flery,taky to ještě zvažuju,i když přeci jen autem vyjedu jednou za 14dníFlery píše:je treba si rict ze 10w60 je ale v uvozovkach tuzsi olej a tudiz chce ohrat a pak pouzivat ja bych ho pro kazdodeni jezdeni asi nahradil kdyz uz tak 10W50 popripade 15W50 10W60 je opravdu pro extremni mazani pri obrovskych hodnotach teploty ja jezdim na 10W40 TD 50500 Valvoline a M20B25 jezdim na 15W40 Shell helixvymena kazdych 5000 km
Kazda automobilka predepisuje nejhorsi mozny olej pro dany motor. Dat tam olej lepsi specifikace, nez je predepsano, je samozrejme mozne a vsechny autoservisy se na tom pakujou - napr. plne synteticke oleje v cenach kolem 350 Kc/litr se bezne lejou do fabii 1.4 ohv, ackoliv dle specifikace vyrobce staci olej v cene zhruba 120 Kc/litr.Hanis píše:BMW předepisuje oleje vizkozní třídy 10W-60 jen pro M-kové motory což M10 tak nějak není
Vyrobce primarne predepisuje specifikace ACEA nebo API, ktere jsou tzv. vykonove, tzn. ze se z nich da poznat kvalita oleje.
Specifikace SAE (teda napr. 10w-60) udava pouze teplotni rozsah, v kterem je dany olej pouzitelny. Tudiz je nesmysl, aby vyrobce predepisoval pro motor specifikaci oleje SAE, kdyz nevi, v jakych podminkach se bude motor provozovat.
K tematu: jestli jezdis casto na plny vykon a neni ti lito dat tolik penez do oleje, klidne tam muzes nalit olej 10w-60, pokud splnuje nebo prekracuje specifikaci ACEA nebo API predepsanou vyrobcem.

