Repase přední nápravy

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Repase přední nápravy

Příspěvek od ruffus » 07. 01. 2007 15:29

Tak při mým stylu jízdy už auto není to, co bejvalo a žadá si trochu zájmu :lol: Takže by mě zajímalo, co všechno se při takový repasi mění, nakolik mě přijdou nový díly a kolik hodin práce to asi zabere (Ať vim, jakej můžu čekat účet za práci v servisu) Jestli to jde brát více způsoby, jako vyměnit jen to nejdůležitější nebo od základu komplet, zajímají mě obě varianty. Peněz není nazbyt :? :cry: Předem díky za všechny poznatky :wink:
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 07. 01. 2007 16:52

Zajed do servisu a nech si zkontrolovat co vše je třeba opravit seriozní servis ti to všechno ukáže takže budeš mít možnost vidět v jakém stavu náprava je.Domluv se pak at ti udělají předbžný rozpočet za díly a práci a uvidíš.Samozřejmně se dají také vymněnit všechny díly za nové bez ohleu na jejich stav. Díly si raději sám neobjednávej nemůžeš pak po servisu vyžadovat reklamaci.

sasima
Příspěvky: 584
Registrován: 18. 03. 2005 17:53
Bydliště: Vidlákov

Příspěvek od sasima » 07. 01. 2007 17:01

já si vše měnil sám takže jsem platil jen za materjál a nalisováni novych čepu.ceny si uš nepamatuji.vše jsem objednával u jirky325 ten ti řekne ceny :)
318i M10

Uživatelský avatar
autojacek
Příspěvky: 586
Registrován: 23. 08. 2005 08:17
Bydliště: Bohumín(10km od Ostravy)

repase...

Příspěvek od autojacek » 07. 01. 2007 17:40

Dělal jsem to v létě sám.Mám živnosťák v Auto Kelly a na díly slevu asi 20%.Vše jsem bral od levnější značky Starline.2xtlumiče,2x čepy řízení,2x zadní silentbloky ramen,4x čepy ramen,2x stabilizační tyčky-cena cca 4500kč+600kč za práci(vylisování 4 čepů z ramen a nalisování nových....svou mravenčí práci nepočítám-dělal jsem to pomalu(asi 4hodiny denně)týden,ale stačil jsem u toho kompletně rozebrat a zrepasovat brzdiče(výměna všech gumiček,očištění,namazání,stočení 2 kotoučů 200kč).Výsledek byl ten,že poprvé v životě jsem se neklepal na technické(i když chodím ke známému a ten někdy přivřel oko),ba naopak jsem směle mohl machrovat,že jsem to udělal sám.Byl jsem dokonce i pochválen,na brzdě to ukazovalo naprosto shodné hodnoty.Pokud jde o značku Starline,mnoho lidí to odsuzuje,že je to levný shit.Ujel jsem s tím už asi 15000km a vše je zatím o.k.Připomínku bych měl jen ke kvalitě gumiček,které chrání čepy(po třech měsících od namontování jsem při kontrole našel na jedné gumičce povrchové praskliny,což se mi nelíbí.Samozřejmě je to levný díl a asi ta guma není tak kvalitní ,co tam dává orig.výrobce,či dražší značky autodílů.Mě šlo o cenu a o to,aby to vydrželo posledních 50.000km provozu.
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 01. 2007 20:03

starline ju pruser uz kdyz je novej v krabici
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
autojacek
Příspěvky: 586
Registrován: 23. 08. 2005 08:17
Bydliště: Bohumín(10km od Ostravy)

Příspěvek od autojacek » 07. 01. 2007 20:32

No tak jednostranně bych to neviděl,protože i některé výrobky levných neznačkových firem mohou býti někdy v určitém druhu sortimentu srovnatelné s zbytečně dražšími značkovějšími výrobky renomovanější firmy.Tady jde o to,že i když jsem měl toto tušení,šel jsem do komplet Starline,abych to otestoval.Taky musím přiznat,že cena mě limitovala a 5000 za kompletně zrepasovanou přední nápravu je podle mě o.k.Můj požadavek byl mít na 40-50000km klid,což pro mě konkrétně znamená 2-2,5 roku provozu.Zatím mám najeto 15000km a pocit při jízdě je pořád stejný,tedy absolutně jiný,než před repasí a nic se zatím nezhoršuje.Sám jsem zvědav,kolik to vydrží a v jakém stavu to bude,jestli to budu jednou měnit.Už když jsem to tam montoval jsem měl takovou vizi,že až to půjde ven,tak udělám na fóru takový fotoseriál,co vydrží neznačkový díl a rozvinem diskuzi ano-ne....přeplácet-nepřeplácet....Závěrem bych chtěl říct,že jsem jezdec ve věku 37 let a léta rychlé jízdy , trochu řádění a pomačkaných plechů už mám naštěstí za sebou.Moje testování bude tudíž možná inspirující jen pro kategorii majitelů E30,kteří stejně jako já nedriftují a na křižovatkách neprotáčejí kola.Chtěl jsem tím říct,že jezdím opravdu normálně ,piánko a je mi jasné,že Starline by určitě neobstál namontován do vozů členů fóra,kteří si rádi s autem zadivočí a vyplatí se jim investovat více peněz do dílu značkovějšího,který by měl snést vzhledem k ceně více.
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 01. 2007 22:15

2 Autojacek: jiste je i tva uvaha spravna, ale uvaz, na to, abych jezdil 60-90 si nepotrebuju uzivat radost z jizdy tak typickou pro BMW. Netvrdim ze vse je nutno kupovat v BMW pac je jasny ze BMW neni vyrobcem gumy, jen jsou garantem kvality za svou prihozenou marzi. Ja to resim FeBi, Boge, obcas SWAG a tak dale. Kupr. Matyas co sem slysel tak 10-15k km a silenty v riti. Kamos detto, ty sem dokonce pak menil ja a videl sem, jak dopadli za rok, odjezdeno cca 16k. Ja proste lesteny prdy od Starline proklamovane jako top kvalita neberu, nebranim se ale druhovyrobe od kvalitni firmy.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Rostik
Příspěvky: 1221
Registrován: 23. 02. 2006 21:13
Bydliště: Šenov u Ostravy

Příspěvek od Rostik » 07. 01. 2007 22:24

Ja uz bych starline nikdy nekoupil na mem aute vydrzely cepy 15000ani ne rok pouzivani a kdyz jsem koupil od nich pretesnovaci sadu na spojkove valecky na 200sx tak dve seslapnuti spojky a tesneni jeblo...
Obrázek
Ex316, 318i, 318is, 327i,335i, 535i, 540iA touring,740i 6kvalt manual na 20''BBS, 328i cabrio,740iA

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 07. 01. 2007 22:34

Nevěděl byste někdo o dobrým servisu kolem Kolína? Servis kam chodím mám sice hned vedle práce, ale na podzim jsem tam nechával měnit manžetu na řízení a při tom jsem chtěl, aby zrovna prohlídli podvozek. Mechanik mi pak tvrdil, že autu nic není a když jsem za měsíc dával jinam vyvažovat zimáky a srovnat geometrii, tak mi řekli, že je špatnej pravej čep. :roll:
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 07. 01. 2007 22:44

Maxi Matesovi vydržely čepy od starline 10 000 km a když je pak vydával měly vakl asi půl metru. Jsou to vyhozený peníze a škoda práce se s tím vůbec dělat. Autokelly bych zakázal.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 07. 01. 2007 22:55

Právě manžety jsou hodně důležitý na čepech... na co mam asi nejlepsi reference jsou kulace od Lemföder, silenbloky většinou origo- neni to zas takový rozdíl
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 07. 01. 2007 23:15

Lemförder dodává díly do prvovýroby
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 08. 01. 2007 15:43

Tak sem včera večer zaslechl nějaký syčení od motoru a za studena nedržel volnoběh, dneska sem se na to kouknul a někudy si přisává vzduch. Tak zejtra zavítám do servisu a nechám zrovna prohlídnout ty nápravy.
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Georgo
Příspěvky: 52
Registrován: 23. 01. 2006 17:29
Bydliště: Žilina

Příspěvek od Georgo » 11. 01. 2007 18:45

:roll:
Naposledy upravil(a) Georgo dne 11. 01. 2007 18:47, celkem upraveno 1 x.

Georgo
Příspěvky: 52
Registrován: 23. 01. 2006 17:29
Bydliště: Žilina

Příspěvek od Georgo » 11. 01. 2007 18:46

Ak už niečo meniť tak radšej priplatiť ale aj tak menil som komplet riadenie - čapy a tyče od Lemfordra a po mesiaci vyzerajú horšie ako tie čo tam boli 15 rokov /hrdza/ na funkčnosti sa to neprejaví ale blbo to vyzerá jo a dal som za to skoro 4 tisic

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 17. 01. 2007 16:00

Tak buď sem blbej já, technik v pneuservisu, kde sem chtěl na podzim seřídit geometrii, nebo ten mechanik v servisu, co mi dneska prohlížel podvozek. Na podzim mi nesířidili geometrii kvůli špatnýmu kulovýmu čepu a pocitově se mi to řízení taky nezdá (ale dost dělaj špatný tlumiče), ale v servisu mi dneska zopakoval, že je všechno v pořádku. Tak já už nevim jestli vyhazovat peníze za jinej servis nebo případně nechat zrepasovat preventivně celou nápravu. Nejspíš dám nový tlumiče a někam jinam udělat geometrii a jestli se to nezlepší, tak teprve repasi nápravy :?
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra320
Příspěvky: 49
Registrován: 22. 05. 2006 17:37
Bydliště: Vrchlabí

repase

Příspěvek od ondra320 » 18. 01. 2007 12:03

Zdar jestli chceš zkontrolovat čepy tak si zajed na STK tam ti je zkouknou na vytřásadlech a uvidíš, stávalo to asi 50,-
Jinak Starline sem si vyzkoušel taky a hodně rychle sem od nich utek, těd dávám MOOGy a celkem spokojenost.

Odpovědět