Oprava předřadného odporu ventilátoru topení

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Oprava předřadného odporu ventilátoru topení

Příspěvek od mizuh » 04. 01. 2007 07:46

Vzhledem k tomu, že mi odešel odpor na ventilátoru topení ( točí jen na plno ) a ty co jsem po různu sehnal na tom nebyly o moc lépe, napadá mě varianta nacpat tam místo těch odporových pružinek nový odpory. Bude to vůbec fungovat?

Záhadou mi je proč vlastně ty odpory zlobí kromě špatnýho kontaktu což mi po proměření nepřipadá jako pravděpodobné, jsem objevil, že pod odpory je jakýsi kontakt, který se pravděpodobně při přehřátí rozpojí a tím zabrání nadměrnému přehřátí. K této myšlence mě vede i fakt, že jeden z odporů mi chvíli fungoval a chvíli ne.

Dík za reakce :wink:
momentálně bez.......

Uživatelský avatar
Birkoff
Příspěvky: 115
Registrován: 22. 04. 2005 06:47
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Birkoff » 04. 01. 2007 08:00

Ano ten kontakt to opravdu rozpojí při přehřátí resp. nedostatečném chlazení odporového členu. Když ty odpory (pružinky) vyměníš za něco se stejným odporem ale hlavně vatáží tak nevidím důvod proč by to nemělo fungovat. Jinak začal bych u toho "kontaktu". Pokud ty odpory nejsou přepálený tak by měli být OK. A je mi divný, že by odešly všechny najednou. Nejsou náhodou některé v sérii? To by vysvětlovalo proč nejde nic (odešel ten poslední).

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 04. 01. 2007 08:17

V serii jsou ale zaráží mě, že když vyndám odpor z auta proměřím ho tak kontakty jsou v pohodě a jen co ho dám do auta tak začne zlobit.
1. Když ho nechám volně viset pod volantem tak nachvíli sepne pak vypne po pár vteřinách zapne a zase vypne. To bych viděl na ten termospínač
2. Když ho dám na správné místo pod ventilátor, kde by měl mít dostatek chlazení, tak jde jen naplno.

Asi koupím nový za 700,- a nebudu to řešit. :wink:
momentálně bez.......

Odpovědět