Vule na klice

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Vule na klice

Příspěvek od Iwan » 02. 12. 2006 19:15

Muzete se nekdo podivat do hanesu-nebo jaxe to jmenuje, kolik ma bejt vule na novy pripadne kolik muze bejt max. vule na klice u m30 3,5?
jestli to tam neni, tak kde jinde bych se to dovedel?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 20. 12. 2006 01:52

halo, halo? zadna rada?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 20. 12. 2006 07:13

nechci bejt sprostej, ale ma vubec na klice byt nejaka vule? mozna proto to tam neni, ze se s ni nepocita. Nevim, jen teoreticky resim.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 20. 12. 2006 09:04

Musí, kdyby tam nebyla vůle, tak se tam nevytvoří olejovej film.

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 20. 12. 2006 14:35

Tak v Haynesu jsem našel tohle, snad ti to k něčemu bude.

Crankshaft
Endfloat
M10 and M30 engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.085 to 0.174 mm
M20 and M40 engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.080 to 0.163 mm
Main bearing journal diameter (standard)
M10 engines
Red classification . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54.98 to 54.99 mm
Blue classification . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54.97 to 54.98 mm
M20 engines
Red classification . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59.98 to 59.99 mm
Blue classification . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59.97 to 59.98 mm
M30 and M40 engines
Yellow classification . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59.984 to 59.990 mm
Green classification . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59.977 to 59.983 mm
White classification . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59.971 to 59.976 mm
Main bearing journal diameter undersizes
1st undersize . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.25 mm
2nd undersize . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.50 mm
3rd undersize (where applicable) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.75 mm
Main bearing oil clearance
M10 and M20 engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.030 to 0.070 mm
M30 and M40 engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.020 to 0.046 mm
Connecting rod journal diameter (standard)
M10 and M30 engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47.975 to 47.991 mm
M20 and M40 engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44.975 to 44.991 mm
Connecting rod journal diameter undersizes
1st undersize . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.25 mm
2nd undersize . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.50 mm
3rd undersize (where applicable) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.75 mm
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 21. 12. 2006 16:42

To by melo bejt ono, diky moc..ale stejne to moc nechapu...ste nekdo schopnej to prelozit?

Crankshaft - klika, jasny
Endfloat - zdvih vacky(podle slovniku) nechapu ..
M10 and M30 engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.085 to 0.174 mm
co to teda je za rozmer?vule na vacce?trochu moc,ne?

prumer hlavniho cepu je 60, ojnicni 48, vybrusy jsou po 0,25 0,50 0,75mm-pokud lze...pak nechapu rozmery 59.971 a 47.975

Main bearing oil clearance
M30 and M40 engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.020 to 0.046 mm
tohle je podle me to co hledam..na hlavnim ulozeni...bude to stejny i na ojnicnim cepu?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 21. 12. 2006 22:55

Nevim sice k cemu to potrebujes, ale myslim, ze hodnota vule je celkem nepodstatna. Jestli skladas motor, tak by te mel zajimat prumer cepu kliky (kazdeho cepu a v nekolika mistech) a pak mozna tloustka panve, ale stav (opotrebeni) panvi se pozna spis podle vzhledu.

Tolerance prumeru cepu kliky je podle toho seznamu od Boosta pro M30 u hlavnich lozisek odstupnovana do trech trid, stejne rozdelena bude i tloustka panvi - to znamena nejtlustsi panve maji bile znaceni, nejtenci zlute. Nejsem si jistej, jestli jsou takhle presne rozdelene i panve v distribuci nahradnich dilu, je pravdepodobne, ze tohle rozdeleni plati jen pro prvovyrobu, nehlede na to, ze v domacich podminkach ty tisiciny opravdu nenameris.

Takze pokud bych resil repasi motoru, postupoval bych asi takhle:
-zmerit cepy kliky, kdyz budou (vsechny a vsude) v rozmezi 59,97 az 59,99 mm (za predpokladu, ze klika jeste nebyla brousena) klika je dobra, kdyz budou mensi, je potreba ji prebrousit, konkretne na 59,72 az 59,74 mm. Analogicky v pripade, ze klika uz brousena byla, jen se prebrousi na dalsi nizsi rozmer. Stejnym zpusobem i ojnicni cepy, jen ten referencni prumer neni 60, ale 48 mm.
-promerit a prohlidnout panve zkusenym okem a rozhodnout, jestli uz kluzna vystelka neni prilis opotrebovana, v takovem pripade dat nove panve prislusejici poctu prebrouseni kliky.

jiřina
Příspěvky: 388
Registrován: 28. 06. 2006 19:39
Bydliště: Klecany
Kontaktovat uživatele:

Re: Vule na klice

Příspěvek od jiřina » 22. 12. 2006 00:11

Iwan píše:Muzete se nekdo podivat do hanesu-nebo jaxe to jmenuje, kolik ma bejt vule na novy pripadne kolik muze bejt max. vule na klice u m30 3,5?
jestli to tam neni, tak kde jinde bych se to dovedel?
zavolej na602 311715, chtěj p. pokorného má orig. rozněry vtabulkách,chceš li praxi dle použití 603433103.jinak mam TIS od Bmw je tam vše o rozm ěrech a prac. postupech co Bmw pustilo do oběhu.

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 25. 12. 2006 19:37

Boban píše:Nevim sice k cemu to potrebujes
nechal sem prebrousit kliku, dal novy panve a zmrvili to..reklamaci neuznali, ze sou podle tabulek v toleranci.. 47,72-47,73..
pak je nejaka vule na ojnici, takze vysledna vule je 0,05-0,06 coz je dost vakl, ale podle nich je to ok :roll:

tisiciny merit nepotrebuju..a jestli dobre chapu tabulku, tak by to melo bejt 0,01-0,03

jirina: dik, cinknu tam..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 25. 12. 2006 19:52

No 48,72 je vazne jeste v toleranci. Vule 5 setin mi neprijde nejak obrovska, vzhledem k tomu, ze tam ma byt olejovy film, ale zkusenosti s tim nemam, budes se muset poradit s nekym, kdo to dela.

Odpovědět