xenony (celodenní svícení)
No ja vim jak funguji normalne xenony ale zajima mi jak to tady resi ostatni co si je namontovali.
---:: www.desp.ic.cz ::--- BMW fun site
=M40 šicí stroj=
=M40 šicí stroj=
ne nikdo to neřeší...Herák píše:No ja vim jak funguji normalne xenony ale zajima mi jak to tady resi ostatni co si je namontovali.
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d
728 36 83 19
728 36 83 19
Takze v klidu si muzu namontovat xenony do svetel bez jakyhokoli nastaveni svetel jen je seridit jak normalni a muzu jezdit bez obav ze mi nekdo bude buzerovat ci brat body nebo nejaky podobny kraviny.
---:: www.desp.ic.cz ::--- BMW fun site
=M40 šicí stroj=
=M40 šicí stroj=
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Pokud narazíš na debila, bude se ptát, proč nemáš štelování světel z kabiny. To, že nemáš to aktivní štelování si snadno ověří - pokud u auta které to má rozsvítíš, světla jakoby vyjedou nahoru a pak se vrátí podle polohy auta.Herák píše:Takze v klidu si muzu namontovat xenony do svetel bez jakyhokoli nastaveni svetel jen je seridit jak normalni a muzu jezdit bez obav ze mi nekdo bude buzerovat ci brat body nebo nejaky podobny kraviny.
Jezdím s tím cca půl roku a zatím to nikomu nevadilo, spíš je zajímala lékarnička

to je dobrej jokeBMWAK píše:mno a každý jejich bliknutí jim prý ubírá 2 hodiny svícení

tim padem kdyz by mely vydrzet tech 3500 hodin jak pise Fx tak by se daly akorat 1750x zapnout s tim ze by ani minutu nesvitily

to bych vymenival vybojky kazdy mesic

ja mel v e30 xenony ktery pred tim jezdily 4roky v e34ce takze ted je tomu uz 5 a pul roku co sviti kazdodenne porad bez zadnych problemu

a v e36 mam bixenony z Fordu a zatim pohoda

stelovani mam jen elektricky manualni z kabiny samozrejme a auto 1997 tak sem zvedavej co na me vychrlí na STK za 2roky

330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd 

Kdybyste věděli přesnej systém jak funguje xenonová výbojka, tak dojdete k závěru, že 30x denně jjeich rozvícení opravdu neni na dlouho 
Vždy, když se vypnou xenony, tak další zapnutí by nemělo být za menší dobu, než 45 minut atd... Je to kvuli tlaku a plynu, který tam je... To je pravidlo číslo jedna.

Vždy, když se vypnou xenony, tak další zapnutí by nemělo být za menší dobu, než 45 minut atd... Je to kvuli tlaku a plynu, který tam je... To je pravidlo číslo jedna.
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
No nevím, mě se spíš zdá a jak si tak vzpomínám na školní léta - když je rozsvítíš třeba minutu potom, cos je vypnul, tak se spíš rozsvítěj " snadněji " - tolik nebliknou, z čehož usuzuju, že jim k nastartování stačí i menší proud, ne ?Koby píše:Kdybyste věděli přesnej systém jak funguje xenonová výbojka, tak dojdete k závěru, že 30x denně jjeich rozvícení opravdu neni na dlouho
Vždy, když se vypnou xenony, tak další zapnutí by nemělo být za menší dobu, než 45 minut atd... Je to kvuli tlaku a plynu, který tam je... To je pravidlo číslo jedna.
Čili teoreticky by měly vydržet víc " teplých " startů než " studených " , ovšem teoreticky

Jestli to nebude tim, ze zivotnost je ovlivnena postupnou emisi materialu elektrod na banku vybojky. Tim se meni jeji elektricke a opticke vlastnosti.
To co se tu nazyva trafo je ve skutecnosti vyskokonapetovy menic z 12V. Pro zapaleni se na elektrody hodi z VN kondenzatoru definovany napetovy impuls. Ten je dimenzovany (napeti spicky a delka impulsu) na spolehlive zapaleni za studena. Jakmile vybojka zapali, hori vyboj a menic dodava stabilni proud. Na vybojce za chodu je podstatne nizsi napeti asi 10 az 50krat (sta Voltu), nez zapalovaci impuls (kiloVolty). Za provozu, tedy za tepla se zvysi tlak plynu uvnitr a zmeni se elektricke parametry -> podstatne se snizi zapalovaci napeti.
Problem s zivotnosti pri zapalovani za tepla: Na vybojku je pokazde dodavan stejny zapalovaci impuls. Za tepla je radove vyssi vodivost plynu a tedy projde vetsi proud. Ten zpusobi vytrzeni miniaturnich kousku vodiveho materialu z elektrod a jeho rozpraseni do prostoru a na vnitrni povrch banky. Tim se postupne meni elektricke vlastnosti vybojky a taky vybojka "slepne", je zevnitr postupne pokovena. Meni se postupne slozeni plynu a tedy i spektrum vyzarovaneho svetla.
Vakuum, vysoke napeti, zmena teplot, vlhkosti, a otresy nepatri k sobe. Je to technologicky orisek.
Tedy nakonec, nejen muj nazor: Zapinani vybojek za tepla vyrazne zkracuje jejich zivotnost.
P.S. neznam presne konstrukci xenonovych vybojek, ani jejich menicu do autaku, ale vyvijel jsem menice pro jine typy vybojek. Obecne plati vyse uvedene.
To co se tu nazyva trafo je ve skutecnosti vyskokonapetovy menic z 12V. Pro zapaleni se na elektrody hodi z VN kondenzatoru definovany napetovy impuls. Ten je dimenzovany (napeti spicky a delka impulsu) na spolehlive zapaleni za studena. Jakmile vybojka zapali, hori vyboj a menic dodava stabilni proud. Na vybojce za chodu je podstatne nizsi napeti asi 10 az 50krat (sta Voltu), nez zapalovaci impuls (kiloVolty). Za provozu, tedy za tepla se zvysi tlak plynu uvnitr a zmeni se elektricke parametry -> podstatne se snizi zapalovaci napeti.
Problem s zivotnosti pri zapalovani za tepla: Na vybojku je pokazde dodavan stejny zapalovaci impuls. Za tepla je radove vyssi vodivost plynu a tedy projde vetsi proud. Ten zpusobi vytrzeni miniaturnich kousku vodiveho materialu z elektrod a jeho rozpraseni do prostoru a na vnitrni povrch banky. Tim se postupne meni elektricke vlastnosti vybojky a taky vybojka "slepne", je zevnitr postupne pokovena. Meni se postupne slozeni plynu a tedy i spektrum vyzarovaneho svetla.

Vakuum, vysoke napeti, zmena teplot, vlhkosti, a otresy nepatri k sobe. Je to technologicky orisek.
Tedy nakonec, nejen muj nazor: Zapinani vybojek za tepla vyrazne zkracuje jejich zivotnost.
P.S. neznam presne konstrukci xenonovych vybojek, ani jejich menicu do autaku, ale vyvijel jsem menice pro jine typy vybojek. Obecne plati vyse uvedene.
JO startovat vybojky co nejmin a za tepla uplne nejmin.
Typicky na silnicich v D nebo CH jsou tunely, tedy ON/OFF ON/OFF je spatne.
Kdyz to sviti porad je to lepsi, nez parkrat zapnout.
Nevim za jak dlouho vychladnou, ale nejakou minutu bych pockal.
Za 45min to uz musi byt studene a tlak na puvodni hodnote.
Kdyby mel nekdo xenon vybojku a menic na prozkoumani, rad bych se do toho zavrtal (destroyer
) a pokusil se zjistit vice.
Mozna by mohl nekdo rici vic k tematu...
Jeste mi to sviti modre misto oranzove
Typicky na silnicich v D nebo CH jsou tunely, tedy ON/OFF ON/OFF je spatne.
Kdyz to sviti porad je to lepsi, nez parkrat zapnout.
Nevim za jak dlouho vychladnou, ale nejakou minutu bych pockal.
Za 45min to uz musi byt studene a tlak na puvodni hodnote.
Kdyby mel nekdo xenon vybojku a menic na prozkoumani, rad bych se do toho zavrtal (destroyer

Mozna by mohl nekdo rici vic k tematu...
Jeste mi to sviti modre misto oranzove

Tam nejsou žádný gyroskopy, to není tank, ani letadlo.Fx píše:No ono hlavně sehnat na to ty gyroskopy, správně je umístit, a taky sehnat dostatečně rychlý servomotorky takový, aby tvořily s gyroskopama správně sladěnej pár, je docela problém. Navíc starý verze toho naklápění tuším reagovaly akorát při startu na to, jak moc jsi naloženej...

to co napsal Samiq zní logicky, ale od června mám Mercedes s xenonama, denně je rozvěcuji asi 20 x a ještě jsem si nevšiml změny ve svícení...chci tím jen říct, že i kdybych každý rok měnil výbojky za nové, s cenama co má DC to nepředstavuje žádný problém a bohatě to vyváží výhody xenonů, tedy oproti standartní žárovce...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle