čirá optika+ledky=chybové hlášky

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bohhy
Příspěvky: 599
Registrován: 13. 05. 2006 21:26
Bydliště: Beroun city

čirá optika+ledky=chybové hlášky

Příspěvek od Bohhy » 28. 11. 2006 20:18

Prosim poradte s timto problemem.
Mam E34 a koupil sem pres e-bay cirou zadni optiku a jeliko je uplne cira tak v ni vypadaj hnusne zarofky s cervenym povlakem, tak sem pouzil led zarovky. Vsechno funguje paradne, svitej hezky. Blinkr pouzivam normalne pokovenou.
Ale ted problem ze vsechny ktery svitej cervene tak mi na palubce ukazuje ze sou praskly. Rady jak oblbnout aby si to myslelo ze je tam zarovka uz sem slysel ruzny ale ne nic konkretniho. Nejsem zadnej elektrikar, ale kamos rikal dat tam odpor a ze ho musim nejak spocitat.
Potrebuju radu od neko kdo s tim ma primou zkusenost, jakej odpor a kam ho presne dat.Nebo popripade jiny reseni :?
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring

Uživatelský avatar
crysa
Příspěvky: 172
Registrován: 08. 10. 2006 19:53
Bydliště: Brno

Příspěvek od crysa » 28. 11. 2006 21:27

Celej figl je v tom, ze zarovka ma mnohonasobne vetsi odber proudu nez dioda, senzor na praskly zarovky prave pocita s tim, ze kdyz je zarovka praskla, zadnej proud tam netece. Jenze dioda bere tak malo, ze to ten senzor povazuje za nic = hlasi prasklou zarovku.

Reseni je jednoduchy :

vemes original zarovku, prectes kolik ma vykon (napr 14W at se to dobre pocita )

vykon je
P = U * I

( U = napeti = 14V (nikoliv 12 jak se nektri domnivaji - pracujeme s mezni hodnotou = potrebujeme nejmensi hodnotu = delitel musi byt max. mozny )
z toho proud kterej tam normalne tece je

I = P/U = 14 / 14 = 1A

ted vemes tu diodovou zarovku a bud na ni je vykon, nebo rovnou odebiranej proud ( ledka ma odber asi 25mA )

takze kdyby tam byla jedna ledka potreboval bys paralelni odpor pres ktrerej potece ten zbytek aby senzor nerval.

v nasem pripade s ledkou je to skoro 1A a ten zbytecek do ledky muzem zapomenout protoze to nestoji za rec

z ohmova zakona ( U = I * R ) snadno spocitas, ze ten odpor (zapojen paralelne s ledkou ) je R = U/I = 14ohmu

blby je, ze vykon na odporu bude 14W coz neni malo, ale je to imaginarni priklad. Kazdopadne je to ale bastl :twisted:

muzes pouzit i jiny zapojeni, jako je odporovej delic atd. Kazdopadne proudovej odber celyho zapojni se musi blizit odberu te zarovky

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 29. 11. 2006 10:09

Crysa to napsal moc pěkně, není k tomu co víc dodávat. Snad jen k těm odporům, je lepší je opravdu předimenzovat => koupit vždy vyšší hodnotu, tzn. v tom případě výše 20W.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Reno...
Příspěvky: 1077
Registrován: 28. 09. 2004 19:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od Reno... » 29. 11. 2006 23:29

Můžeš sem prosím hodit foto těch lamp?
Díky...
Obrázek

Uživatelský avatar
castro
Příspěvky: 289
Registrován: 23. 02. 2006 12:15

Příspěvek od castro » 30. 11. 2006 10:40

Výpočet a příprava na stavbu LED

U - celkové napětí automobilu(12-14,4 V) - Ud napětí leddiody (vysocesvítivé LED mají 3,3V, když jich je víc zapojeno v sérii tak se napětí sčítají) / Id proud diodou (téměř všechny 3cd mají 20mA) Schéma zapojení Led diod je jen pro představu jak se vyvíjí hodnota odporu.

Obrázek

Obrázek


Dodatek-odpory jsou vypočítány pro SUPERSVÍTIVÉ modré LED diody (LED 5MM BLUE 3000/20°- led 5mm modrá 470nm 3000mcd@20mA 3,3V, 20° cira InGaN/Sapphire), pokud zvolíte jiný typ LED diod (jiné LED než které mají napájení 3.3V a odběr 20mA), tak si zjistěte jaké napájení vyžadují zrovna vaše led diody (většina sutersvítivých led diod v čirém pouzdře mají přibližně zmiňované napětí okolo 3,3V a odběr 20mA, možnosti nákupu u GM Elektronic nebo u GES Electronics)

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 30. 11. 2006 11:00

to mas odsud vid? http://chrudim.cz/tuning/
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
crysa
Příspěvky: 172
Registrován: 08. 10. 2006 19:53
Bydliště: Brno

Příspěvek od crysa » 30. 11. 2006 11:45

castro píše:Výpočet a příprava na stavbu LED ...

kopirovani textu z jinyho webu je pekny, ale problem se senzorem praskle zarovky to neresi vubec - to zapojeni se 4ma vetvema ma odber 80mA coz oproti zarovce z prikladu je zanedbatelny, takze senzor bude dal rvat, ze je praskla. Tohle zapojeni je bastl na skodofku :twisted: nikoliv reseni cire optiky na bawo, kde lampy jsou davno vyreseny jinak, jen chybi ten senzor...

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 30. 11. 2006 11:57

vlada320 píše:to mas odsud vid? http://chrudim.cz/tuning/
Teď trochu mimo mísu, ale stránky tohoto borce mě prostě dostávají, doporučuju prostudování. Zesilovač v papírové krabici, CD-Rom místo rádia nebo svítící výfuk, to je masakr :twisted:

http://chrudim.cz/tuning/interier/zesil ... 2x6w_b.jpg

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 30. 11. 2006 12:01

Já jsem tohle řešil na předních světlech- místo 55w H1 xenon 35w, v mém případě stačilo přehodit snímací cívky- použil jsem je ze zadní jednotky, konkrétně na brzdovky - t.j. odběr 21w. Vzhledem k tomu, že ledky žerou 000hovno, tak buď odpory nebo přemotat cívky... (docela mravenčí práce)
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 30. 11. 2006 15:49

sice ten kdo daval dohromady ty stranky je asi trochu vedle ale ty neony svitej dokonale podle jeho navodu je to fakt v pohode a za par korun.a to ostatni co tam ma me nejak nezajima.
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 30. 11. 2006 17:21

vlada320 píše:sice ten kdo daval dohromady ty stranky je asi trochu vedle
Můžeš prosím říci z čeho si tak usoudil?
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 30. 11. 2006 17:39

ja to nemyslim nijak spatne jen mi prijde divny se srat s cederomkou na pocitac do auta a pritom dneska se da radio na cdecka sehnat za par kacek.
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
crysa
Příspěvky: 172
Registrován: 08. 10. 2006 19:53
Bydliště: Brno

Příspěvek od crysa » 30. 11. 2006 21:01

CD-ROMku jsem mel ve skodofce taky 8) kdyz jsi kutil a chces si neco postavit sam jsou skodofka a dily na kompl tim nejlepsim co za par kacek sezenes :P

Ty stranky maji plno dobrych napadu ( co nejvic muziky za co nejmin penez ) - kutilum fandim! Ve skodofce je to upgrade, ale v Bawu (ktery neni na srot) to proste nema co delat, protoze prznit tak dokonaly auto jakymkoliv bastlem je proste hrich... ale i tak je to kazdyho vec co si da do svyho auta :!:

Uživatelský avatar
Bohhy
Příspěvky: 599
Registrován: 13. 05. 2006 21:26
Bydliště: Beroun city

Příspěvek od Bohhy » 30. 11. 2006 22:02

Diky kluci, pokusim se s temahle informacema neco vytvorit :)

A tady fotky tech svetel. Nemel sem moznost to uz pred zazimovanim poradne nafotit takze jedna z mobilu a druha z fotaku, ale vecer. :(
Obrázek
Obrázek
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 01. 12. 2006 09:47

Bohhy píše:Diky kluci, pokusim se s temahle informacema neco vytvorit :)

A tady fotky tech svetel. Nemel sem moznost to uz pred zazimovanim poradne nafotit takze jedna z mobilu a druha z fotaku, ale vecer. :(
Obrázek
Obrázek
dobrej bast :wink:
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

dargon
Příspěvky: 876
Registrován: 09. 01. 2005 11:14
Bydliště: Šternberk

Příspěvek od dargon » 03. 12. 2006 14:32

no nejlepsi reseni je vytahnout zarovku v palubce pac davat tam nejaky 20W odpor ktery bude topit a bude tam jen kuli tomu aby nekomu neco nesvitilo na palubovce postrada smysl :)a stejne kdyby tam byl a prestalo ti to svitit tak se stejne ti nerozne zarovka v palubovce pac to bude mit porad ten blby odpor ktery vse spojuje :) takze vse postrada smysl :) a myslim ze na E34 uz to je rizene pres RJ takze co se tyce xenonu atd tak staci napojit na diagnostiku a naprogramovat to
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i

Uživatelský avatar
Bohhy
Příspěvky: 599
Registrován: 13. 05. 2006 21:26
Bydliště: Beroun city

Příspěvek od Bohhy » 03. 12. 2006 17:53

dargon píše:no nejlepsi reseni je vytahnout zarovku v palubce pac davat tam nejaky 20W odpor ktery bude topit a bude tam jen kuli tomu aby nekomu neco nesvitilo na palubovce postrada smysl :)a stejne kdyby tam byl a prestalo ti to svitit tak se stejne ti nerozne zarovka v palubovce pac to bude mit porad ten blby odpor ktery vse spojuje :) takze vse postrada smysl :) a myslim ze na E34 uz to je rizene pres RJ takze co se tyce xenonu atd tak staci napojit na diagnostiku a naprogramovat to
Sorry ze tak odporuju,ale koukam ze znas e34, takze asi vis ze tam neni zadna zarovka v palubce nebo o cem mluvis, je tam normalne display kde sviti napis a v rohu blika cervenej krizek, takze to docela otravuje pri jizde.Nevim jestli pujde stejne jako s xenonama, ale pokud teda by vsechny svetla mela jit pres ridici jednotku tak proc o tom vzivote nikdo nidky nemluvil, ze by se to melo programovat pres pocitac???????
Pokud mas pravdu tak sup sem s realizovanim, tomu se vubec nebudu branit, ale myslim si ze to takhle nejde :?
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 04. 12. 2006 09:43

na E32 a myslím že i na e34 je to přes jednotku LKM vpředu u pojistek taková černá krabice (větší, ta menší Check control) a v ní to všechno je a klasicky to hlídá odběr proudu, přes diagnostiku to nastavit nejde.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Odpovědět