Zpusob jízdy!?

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 31. 10. 2006 19:38

Anton píše:Taky by mě to zajímalo, mam e34 a nevim jestli, když třeba jedu z kopce, jestli je lepší mít neutrál a jen dobržďovat nebo to odkvaltovat až na 2ku a pak teprv zabrzdit.
Mám taky E34 a z kopce je lepší jet s kvaltem, na volnoběh jsou trysky decentně pootevřené, ale při ůplném puštění plynu a brždění motrem se trysky zavírají uplně, ale taky je fakt že na neutrál dojedeš dál, ale jestli chcěš pod kopcem brzdit, tak sundej nohu z plynu.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 31. 10. 2006 20:25

Exclusive píše:... na volnoběh jsou trysky decentně pootevřené, ...
I morcec hadry, to jsou nějaký zvláštní trysky... :shock: :D

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 31. 10. 2006 20:32

Venca píše:
Exclusive píše:... na volnoběh jsou trysky decentně pootevřené, ...
I morcec hadry, to jsou nějaký zvláštní trysky... :shock: :D
Pro upřesnění, trochu vstřikují, aby udrželi volnoběžné otáčky :lol:

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 31. 10. 2006 20:33

Serte na to. :twisted: :D
BMW The Ultimate Driving Machine

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 31. 10. 2006 20:38

Exclusive píše: Pro upřesnění, trochu vstřikují, aby udrželi volnoběžné otáčky :lol:
Hmm, tak to jsou asi nějaký trysky "Exclusive" :D :D :D

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 31. 10. 2006 20:51

Tak jsi připoj měřák na jednu z trysek a sleduj jsetli a kolik otvírají a zkus to za jízdy 8)

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 31. 10. 2006 20:57

Exclusive píše:Tak jsi připoj měřák na jednu z trysek a sleduj jsetli a kolik otvírají a zkus to za jízdy 8)
A ty už jsi takovou věc zkoušel?
A byly decentně pootevřený? :D

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 31. 10. 2006 21:02

Ano zkoušel na 635 csi, nemohly jsme dojít na to proč motor nevytočí nad 5500, tak jsem měly podezření na elektiku u vstřiků, tak jsme je proměřovaly, jak obvod, tak impulzi a délku otevření vstřiků.(nebyly to vstřiky, nakonec jsme to nezistily co to dělá, tak jsme ho vyměnily za 5,0 V12)

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 31. 10. 2006 21:06

Exclusive píše:Ano zkoušel na 635 csi, nemohly jsme dojít na to proč motor nevytočí nad 5500, tak jsem měly podezření na elektiku u vstřiků, tak jsme je proměřovaly, jak obvod, tak impulzi a délku otevření vstřiků.(nebyly to vstřiky, nakonec jsme to nezistily co to dělá, tak jsme ho vyměnily za 5,0 V12)
Pak by ten měřák musel bejt osciloskop...

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 31. 10. 2006 21:15

Jestli je to taková ta blbost s co kresli takové zvláštní grafy, tak to asi bude ono(elektiriku na autech nám na dílně dělá někdo jiný, s elektrikou si moc nerozumím, já jsem na mechaniku)Byl to takový obrovský "multimetr".

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 01. 11. 2006 21:14

aby z toho nebyla jen fraska , pro neznale, pan Vyjimecny mel zrejme na mysli delku otevreni vstriku (injectoru).
Regulace mnozstvi bezinu vstriknuteho do valce je dana dobou otevreni, tedy DELKOU pulsu z motoroveho kompjutru. Je to digitalni zalezitost, tedy ON/OFF zavreno /otevreno :!: Takova regulace se nazyva sirkova, PWM, neboli to znamena podle sirky impulsu. Regulace je jeste komplikovana okamzitou frekvenci, tedy otackami motoru.

Tedy

Exclusive napsal:
... na volnoběh jsou trysky decentně pootevřené, ...

znamena, ze jsou otevreny jen velmi kratce, dost pod milisekundu.

Zadny napul, nebo namin, pokazde naplno :twisted:

Uživatelský avatar
Dudek Lubomír
Příspěvky: 381
Registrován: 13. 08. 2006 18:17
Bydliště: Žatec,Habartov

Příspěvek od Dudek Lubomír » 01. 11. 2006 22:53

Způsob jízdy?Já jezdim jako s náklaďákem,stále pod kvaltem.Snažim se udržovat otáčky někde mezi 1500 a 3500,ale při jízdě z kopce podřazuju klidně až na 4500.Samozřejmě zvyklej z voj.techniky jedině z meziplynem s dvojím vyšlápnutím spojky.Snažim se jezdit slušně,takže brzdy použiju fakt minimálně.Můj názor je,že při častem a dlouhém bržďění se nekurví jen obložení,ale i zavěšení podvozku a co víc,hlavně žárovky ve světlech(pokus o ftip).Nemam rád lidi,co před tebou jedou v noci,přibržďujou 2minuty ze stovky na osmdesát a pak se rozhodnou to došlajfovat před nějakou odbočkou,nebo tak něco.Prostě když brzdim,tak brzdim,nemistifikuju.

Uživatelský avatar
Conscious
Příspěvky: 234
Registrován: 11. 03. 2006 14:58
Bydliště: Königinhof an der Elbe

Příspěvek od Conscious » 01. 11. 2006 22:55

OK,všechno vcelku chápu - mám však možná stupidní dotaz. Co podtlaková stříkačka bez kompjůtru? Ta funguje jak? Chci říct - je vůbec možnost auto s K-Jetronic nějak vypiplat a donutit k většímu výkonu? Ale funkce tohoto zbytečného zařízení mi jsou naprosto utajeny,radši bych klasický karbce,nemám bramboráka abych koukal na spotřebu. Prostě mi někdo vysvětlete princip plís. Co vlastně donutí tu kostku za vrtulí dávkovat palivo do válců když tam není počítač? Mno a z toho vyplívá: Co když se to posere? A nakonec - co je u stříkačky taková ta kovová "bambule" co vypadá jak vosí hnízdo? Já ji v autě nemám. :?: :oops:
BMW E21 315@318i M10 r.v.83@81
BMW E30 318i M10 r.v.86
Peugeot 405 2,0SRi XU9JAZ r.v.89
WINTER CAR Škoda Favorit 135LX r.v.93

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 01. 11. 2006 23:34

-mno myslím že u K-Jetronic se trysky otevírají samotným tlakem paliva-od palivového čerpadla,který toho tam cpe kvanta(zbytek se vrací). Káčko je docela dost složitý. Místo váhy vzduchu má měřič množství vzduchu/klapku která se otvírá a zavírá(v závislosti na poloze škrt.klapky=víc/míň vzduchu) a tlačí přitom na takovej "pístek" ,kterej řídí dávku paliva, který jde do vtřiků.Je to nepřetržitý vstřikování, takže vstřikujou všechny trysky zároveň(podle mě teda). Ta kulatá věc by mohl být zásobník tlaku paliva a
ještě je tam milion regulací a ventilků... :)
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Odpovědět