NAstavení rozdělovače do základu - L-Jetronic
NAstavení rozdělovače do základu - L-Jetronic
Čau. Po delší době bych potřrboval zase poradit, jelikož jsem úplný dement a musím si se vším hrát...
Jelikož jsem na svém motoru M20 L-Jetronic bez lambady měnil palici, tak jsem logicky musel shodit rozvodový řemen, ale jelikož jsem, nevědom si toho, že tzv. spojovací hřídel je nejenom olejové čerpadlo (moje domněnka) ale i pohon rozdělovače, pootočil jsem s ní, ale nepoznačil jsem si základní polohu no a teď protože su kretén nevím, jak to nastavit do základu, jelikož jsem nenašel žádné rysky. Nuže poradí mně někdo?? Byl bych více než vděčný!!
Díky moc
No smoke, no fun...


Nevím jak u L-Jetronic M20, ale u M10 jsem ho správně usadil podle značky/rysky na řemenici proti kolíku na bloku (označuje kdy je 1. píst v horní úvrati) a zároveň musí být palec proti rysce na tělese rozdělovače. Když rozdělovač zasouvám, jde do šikmýho ozubení, takže se celý pootáčí a je třeba odhadnout, o kolik se pootočí než zaleze a trochu mu dát "nadběh", aby ve finální poloze byl na těch ryskách.
Kontrolovat správnou polohu horní úvrati lze i podle značek OT a OZ - ty jsou vidět na setrvačníku skrz tu díru shora poblíž startéru, musí se tam posvítit. Značky jsem tam sice viděl, ale nastavil jsem to podle kolíku na motoru a rysky řemenice.
Kontrolovat správnou polohu horní úvrati lze i podle značek OT a OZ - ty jsou vidět na setrvačníku skrz tu díru shora poblíž startéru, musí se tam posvítit. Značky jsem tam sice viděl, ale nastavil jsem to podle kolíku na motoru a rysky řemenice.
Takže tady jsou fotky:
Toto je foto rozdělovač, ale jelikož jsou všechny fotky foceny pomocí mobilu, tak kvalita neni valná... Jak jsem ve fotce zhruba naznačil, v těchto místech se někde nachází nepatrný zářez, takže si nejsem jistý, jestli je to onen inkriminovaný zářez, podle kterého by se mělo natočit kladívko v rozdělovači..

Dále foto celého rozdělovače, sice bude asi prd platné, ale co kdyby náhodou:

Tak a tato fotka jak jistě víte ukazuje rozvody, mně konkrétně se jedná o řemenici vpravo:

Detailní fotka oné řemenice, bohužel jsem nenašel žádné rysky ani na bloku a ani na řemenici, pouze je ve "vnitřku" řemenice jakýsi výřez, ale nevím, jestli má nějakou funkci...

Tak snad někdo poradí, ale kdyby náhodou ne, tak to zkusím nastavit podle toho zářezu na rozdělovači a uvidím co to udělá (resp. neudělá
)... 
Toto je foto rozdělovač, ale jelikož jsou všechny fotky foceny pomocí mobilu, tak kvalita neni valná... Jak jsem ve fotce zhruba naznačil, v těchto místech se někde nachází nepatrný zářez, takže si nejsem jistý, jestli je to onen inkriminovaný zářez, podle kterého by se mělo natočit kladívko v rozdělovači..

Dále foto celého rozdělovače, sice bude asi prd platné, ale co kdyby náhodou:

Tak a tato fotka jak jistě víte ukazuje rozvody, mně konkrétně se jedná o řemenici vpravo:

Detailní fotka oné řemenice, bohužel jsem nenašel žádné rysky ani na bloku a ani na řemenici, pouze je ve "vnitřku" řemenice jakýsi výřez, ale nevím, jestli má nějakou funkci...

Tak snad někdo poradí, ale kdyby náhodou ne, tak to zkusím nastavit podle toho zářezu na rozdělovači a uvidím co to udělá (resp. neudělá
No smoke, no fun...


Čus.Podle mě na té řemenici co patří rozdělovači ,žádné rysky nebudou
.(to si jenom myslím).Prostě vem,nastav první válec do horní úvrati tzn. že rysky na horní řemenici a krytem rozvodu a řemenici na klice a krytem rozvodu se budou překrývat.Potom vyndej rozdělovač z bloku a nasaď ho zpátky tak, ať Ti shruba sedí palec rozdělovače naproti té rysce na rozdělovači (viz Tvoje foto),zároveň by se Ti měla překrývat taková ta hvězdice v rozdělovači s těmi výstupky na okraji rozdělovače.To bys měl mít nastvený předstih asi na 0 stupňů a měl by jsi to v pohodě nastartovat.Potom si budeš muset sehnat stroboskop a seřídit to na požadovanou hodnotu: http://www.e30.cz/technika/e30data_cz.htm
Tak bych to osobně udělal já,možná přijdeš na lepší nápad
. Zdar 
Tak bych to osobně udělal já,možná přijdeš na lepší nápad
To Pinky: Asi to tak ošéfuju... Je pravda, že když nastavím kladívko na tu rysku, tak se zhruba ta hvězdice na ose rozdělovače překrývá s těmy výstupky na rozdělovači. A mám se spíše orientovat podle té rysky a kladívka nebo to pak dorovnat podle té hvězdice a těch výstupků?? Asi podle těch výstupků... Uvidíme no. Zkusím to a snad kopnu do vrtule hned na poprvé..
Díky všem za rady!! Pak se pochlubím co a jak. 
No smoke, no fun...


No tak tu Já mám úpně někde jinde, jelikož mám šestihrnek.. Aspoň myslím... Ale je taky takovéhoto tvaru, takové málé nic
Takže jsem pokročil dál - nahodil jsem rozvoďák, nastrojil komplet všechny kraviny okolo (řemenice, chladič,...) no a natočil. Furt se mu nechtělo blafnout, zkoušel jsem to teda pod plynem a chytil. Závěr?? Vůbec nedrží volnoběh, chcípá. Pokud ho chcu nstartovat, tak musím mít plný knedlík. Když chytí, tak ho musím držet ve vyšších otáčkách aby nechcípl, ale pokud držím konstantní vyšší ot. tak jakoby střílel do sání, jinak při přidávání a ubírání plynu jede pěkně, bere se za plynem velice dobře, jenom jak říkám, při udržení otáček střílí do sání (aspoň myslím, zní to tak
Z těchto poznatků jsem usoudil: Motor střílí do sání proto, že jiskra jiskruje
Potvrdí mně někdo tuto teorii? Dík všem!
P.S. A ještě jak jsem instaloval ten rozvoďák, tak ten rozdělovač se mírně pootočil "nazpátek" t.j. proti směru jeho otáčení kvůli tomu aby si sedly zuby, takže tam může (a asi bude) zakopaný pes, co?
No smoke, no fun...


Směs určitě hoří ve výfuku, pokud jsou svody žhavý. Předstih je mimo - možná velký, možná malý (u dvoutaktu mi totéž dělal předstih v nule nebo v mínusu, pálí pozdě a taktéž to hoří až ve výfuku).
Jestli jsi ho pootočil proti směru otáčení, pak jsi ho zvětšil.
Takže bych zkusil vyndal všechny svíčky, svíčku 1. válce si dát na kostru a sledovat, kdy skočí jiskra při pootáčení motorem rukou/klíčem a při zaplým zapalování.
Okamžik zážehu si někde označit, zjistit kolik je stupňů k horní úvrati
a pak přesadit rozdělovač.
Jestli jsi ho pootočil proti směru otáčení, pak jsi ho zvětšil.
Takže bych zkusil vyndal všechny svíčky, svíčku 1. válce si dát na kostru a sledovat, kdy skočí jiskra při pootáčení motorem rukou/klíčem a při zaplým zapalování.
Okamžik zážehu si někde označit, zjistit kolik je stupňů k horní úvrati
a pak přesadit rozdělovač.



