brzdový válec - posilovač .....

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

brzdový válec - posilovač .....

Příspěvek od Huska » 18. 10. 2003 15:52

Zajímalo by mě zda mají všechny E30 stejný brzdový válec a stejný posilovač?, pokud ne tak jaký vliv bude mít když dám do 318i posilivač s válcem třeba z 325i. Jestli to nebude brát při brždění moc vzduchu ze sání ??? nebo to ošéfuje váha vzduchu??
Nějak se mi vysral hlavní brzdovej válec a taky když mám na 318i 4x kotouče př. chlazené..tak to chci pořešit jestli by nebylo lepší dát i válec z 325i. Ted mě totiž sralo že jsem musel tlačit na pedál víc než na jiných e30, ale přitom to brzdilo skvěle.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Batman
Příspěvky: 173
Registrován: 06. 05. 2003 15:03
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Batman » 19. 10. 2003 10:24

Huska píše: jaký vliv bude mít když dám do 318i posilivač s válcem třeba z 325i. Jestli to nebude brát při brždění moc vzduchu ze sání ??? nebo to ošéfuje váha vzduchu??
Spotreba podtlaku ze sani posilovacem je minimalni. Rozhodne se vubec nic nestane, pokud pouzijes vetsi posilovac. Spotreba podlaku je zavisla na poctu seslapnuti pedalu.
Funguje to asi tak: Posilovac je komora, rozdelena membranou. Pedal je uvolneny - na membranu pusobi podtlak z obou stran - > nic se nedeje. Pedal je seslapnuty - na jednu stranu membrany (tu k tobe) se pousti atmosfericky tlak, ktery tlaci na membranu a pomaha brzdit. Takze pri seslapnuti a uvolneni pedalu, je treba posilovac vycucnout. Behem souvisleho brzdeni se nic nedeje.
Posilovac je od sani oddelen zpetakem. Diky tomu se v posilovaci drzi max. podtlak, ktery vznika pri brzdeni motorem. Z posilovace se vycucne vzduch a dal nema na motor vliv.
Kdyz brzdis, tak je motor v deceleraci nebo volnobehu. Takze v sani je dostatecny podtlak.
Jeste jedna vec, vem si jak malinka je vyveva v dieselech. Je pohanena vackou (aspon co jsem videl) a staci to. Porovnej ji s velikosti motoru. A zaver si udelej sam.
Tot vse z mych vedomosti a myslenkovych pochodu na toto tema.

Uživatelský avatar
Bmw-rally
Příspěvky: 294
Registrován: 22. 02. 2003 20:05
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bmw-rally » 20. 10. 2003 20:24

Brzdovej válec je jinej pro zadní kotouče a bubny. Tzn. Když měníš zadni bubny za kotouče musíš vyměnit i brzdovej válec jinak budeš mít přebržděnej zadek a budou ti hořet (nebo je alespoň spálíš) zadní destičky. To vše pokud to máš pořádně odvzdušněný :-)

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 21. 10. 2003 09:58

Bmw-rally píše:Brzdovej válec je jinej pro zadní kotouče a bubny. Tzn. Když měníš zadni bubny za kotouče musíš vyměnit i brzdovej válec jinak budeš mít přebržděnej zadek a budou ti hořet (nebo je alespoň spálíš) zadní destičky. To vše pokud to máš pořádně odvzdušněný :-)
Pokud je to pravda ... Dá se fyzicky zjistit typ válce? Už si totiž nepamatuju jestli jsem měnil i ten válec nebo jen kotouče......jinak auto brzdí skvěle a se zadkem žádnej problém ...

Jsou tedy všehny brzdové válce stejné??
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Odpovědět