brzdy

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Huncak
Příspěvky: 260
Registrován: 06. 10. 2005 14:39
Bydliště: Dřínov 44

regulátor

Příspěvek od Huncak » 21. 12. 2005 09:37

Jo jasně omezovač tlaku pod posilovačem tam určitě je já měl na mysli klasickej regulátor podle zátěže co je namontovanej u zadní napravy,ten tam rozhodně neni.tenhle omezovač u posilovače ale myslím má i verze s bubnama vzadu takže mu to při přestavbě na kotoučovou nápravu asi fungovat bude,otázka je jestli to má stejné hodnoty,kdyby to brzdilo moc tak se s tím jezdit moc nedá,při každém brzdění v zatáčce to jde do smyku.Udělal jsem si kdysi kotouče dozadu na škodovce bez omezovače a musím říct že to bylo hodně zábavný,a to jsem použil čtyřpístové brzdiče a rozdelil je napůl,dva pístky byla ručka a dva pedál.brzdný učinek byl tak silný že při sešlápnutí brzdy v zatáčce jsem šel do smyku
V LPG je síla

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 21. 12. 2005 09:38

Takže jestli jsem Hanise dobře pochopil, to omezení tlaku je konstantní a nezáleží na zatížení auta. Je tak?
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 21. 12. 2005 10:01

Flery píše:...pokud ma auto ABS je jinde bohuzel to z ETK nejde moc dobre poznat :?
Je pořád na stejným místě ať už s ABS nebo bez.

Záchvat píše:...to omezení tlaku je konstantní a nezáleží na zatížení auta. Je tak?
Ano
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

RAYDEN
Příspěvky: 92
Registrován: 11. 10. 2005 22:07

Příspěvek od RAYDEN » 21. 12. 2005 18:57

da sa ten regulator nejako nastavovat? Ja neviem v napr. v ramci nejakych hodnot ??
Mám ho mesiac a už začínam byt BMW závyslí :-)

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 21. 12. 2005 18:59

RAYDEN píše:da sa ten regulator nejako nastavovat? Ja neviem v napr. v ramci nejakych hodnot ??
ne
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 21. 12. 2005 19:32

Jestli ten původní problém není tím, že přední brzdy se na brždění auta podílí z cca 80 %. I proto měly dřív auta vzadu " jen " bubny.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 22. 12. 2005 16:34

I s bubnama vzadu umí auta brzdit hooodně dobře.
V dnešní době se od bubnů ustupuje, ale především u vozů s vyšší hmotností.
Vem si třeba Octavii 1,9 TDI 66 KW, má bubny vzádu a brzdí DOBŘE.
Jedna z hodně důležitých věcí je rozložení váhy auta na přední/zadní nápravu a poměr brzdných sil na přední/zadní nápravě.
Pak v neposlední řadě účinnost brzd a výdrž.
Tohle všechno určuje to, jestli auto bude brzdit nebo ne.

A když i na sněhu po zadupnutí pedálu do krve zadek nezasmykuje, tak je to známka toho, že autu brzdí předek a zadek skoro VŮBEC, čili špatné rozložení brzdných sil. Jenže to by platilo v ideálním případě, kde je zbytek ok /hadice, kapalina, třemny, posilovač, válec, třecí segmenty/, což u většiny E30, se vsadím, není.
Jel jsem i v E30 s bubnama vzadu bez žádných úprav, jen nové třecí segmenty a repase třmenů a brzdilo to OK.

Odpovědět