Podvozek 60/40

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Podvozek 60/40

Příspěvek od Ace » 23. 09. 2003 20:58

Nazdárek,
máte někdo zkušenost s použitím krátkých pružin 60/40 (Weitec/AP/KW apod.) na sériových tlumičích?
Mám namontovaný úplně nový tlumiče včetně uložení atd. Snížení je asi 40/40 možná 35/30. Tvrdý je to dost, jen bych chtěl snížit předek, aby to mělo tvar klínu.
Mám vyhlídnutý červený Weitec za 100euro (60/40) je tam ale napsáno, že je to pouze na zkrácený nebo M Technik tlumiče.
Dík za radu, ahoj.
:)
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Podvozek 60/40

Příspěvek od Francis » 23. 09. 2003 22:06

Ace píše:Mám vyhlídnutý červený Weitec za 100euro (60/40) je tam ale napsáno, že je to pouze na zkrácený nebo M Technik tlumiče.
Dík za radu, ahoj.
:)
Při použití krátkých a tvrdých pružin v kombinaci se standardními tlumiči hrozí při odlehčení kola pootočení pružiny v lůžku nebo i "vyjetí" pružiny z misky. A bude to "mlátit".
Na svém iX mám dosti tvrdé pružiny MK-Motorsport -20 z E28 528i v kombinaci se standarními tlumiči pro iX a při montáži je stačilo stlačit o 20 mm a už šla našroubovat matice na pístnici tlumiče. Je to tak akorát na hranici použitelnosti.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 24. 09. 2003 06:41

Tak to je teda síla, to mně dost sejmulo :x
Bude možná lepší, když dám pod zadní pružiny AL podložky a lehce zvednu zadek. Viděl jsem speciální na E30, buď 15 nebo 25mm. Myslím, že 15mm bude stačit. A nebylo to ani moc drahý, kolem 820Kč/pár.
Jedině tam dát KONI (žlutý) a pak by to mělo bejt i s 60/40 ok.
Teď mám, jak jsem už psal dle mýho 40/40 a žádný problémy s pružením nemám, spíš bych řekl, že to auto sedí jako nikdy předtím a minimálně se naklání (po výměně tlumičů a uložení).
Myslíš, že má cenu při montáži toho podvozku přidat i stabilizátory od Eibachu?
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 24. 09. 2003 06:56

Jestli má cenu zlepšovat podvozek záleží na stavu tvé peněženky a požadavcích na auto. Pro někoho není dost dobrý ani stavitelný podvozek za desítky tisíc a jiní jezdí na standarních pružinách a vyběhaných tlumičích a jejim to fuk.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 24. 09. 2003 18:46

Mno extra nároky na to nekladu, ale chtěl bych mít předek trošku níž. Ale vyřeším to těma podložkama.
Pružiny jsou tvrdý až moc, jsou to asi Eibach nebo HR. Btw. maj M-Technik fialovou barvu? :wink:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Dali
Příspěvky: 185
Registrován: 17. 07. 2003 11:24
Bydliště: Ústí n. L.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dali » 24. 09. 2003 23:18

Fialový by neměly být M-tech. Měl jsem je na normálním podvozku a bylo to nejnižší snížení, které bych doporučoval bez výměny dalších dílů podvozku. Snížení hodně viditelné a v kombinaci se sportovníma Sachsama ve předu a vzadu žlutýma Koni to i super sedělo. Ale na Isu, které by mělo mít M-tech podvozek, jiné tlumiče, vzadu stabilizátor atd. mám originál ve předu červené a vzadu žluté, vypadá to super sedí taky, ale vana tak 5 cm nad asfaltem:-)
jezdit se dá jenom autem, anebo BMW...

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 25. 09. 2003 15:20

Asi máš pravdu, tyhle pružiny už jsou max. na sériový tlumiče. Kamarád má 325i s 9x16 a je to na podvozku 60/40 super. Já plánuju na jaro podobnou přestavbu :lol:
KONI hartverstellbar + KW a bude to 8)
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 25. 09. 2003 15:33

Ace píše:Asi máš pravdu, tyhle pružiny už jsou max. na sériový tlumiče. Kamarád má 325i s 9x16 a je to na podvozku 60/40 super. Já plánuju na jaro podobnou přestavbu :lol:
KONI hartverstellbar + KW a bude to 8)
bych se podival na cenu a na vydrz tech tlumicu...hlavne po praze... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 25. 09. 2003 15:46

GeRoX píše:bych se podival na cenu a na vydrz tech tlumicu...hlavne po praze... 8)
KONI na (teda aspon na Slovensku v BA minimalne...) dava zaruku 2 ci 3 roky ci jak, tak by som sa ich nebal :wink:
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 25. 09. 2003 17:08

Ty podložky pod zadníma pružinama mam z gumy asi 1cm tlusty. Dají se dát nahoru i dolu, takže to zvedneš o 2cm. A k tomu snižování: záleží taky jaký máš tlumiče. Mám pružiny -60mm a už to bylo dost nízko, pak jsem vyměnil přední tlumiče za nový (obyč. plynokapalinové Alco, 1200,- za kus) a auto se o cca 20 mm zvedlo. Plynokapalinový tlumič totiž sám vyjíždí a má to docela sílu, takže to přizvedne auto.

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 25. 09. 2003 19:25

Já vím, že to bude "obtahovačka", ale nekupuju to hned. je to čistě úvaha...
2Rotten: jo s těma plyňákama máš recht, měnil jsem všechny tlumiče (vpředu byly ještě origoš BMW) a dal jsem tam plynový Gabriel RED RYDER (vím, že to není nic moc, ale stály 850,-Kč/kus a něco snad vydržej) a auto se mi taky trošku zvedlo.
Co pružiny KW/K.A.W./Weitec apod.?
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Podvozek 60/40

Příspěvek od Huska » 25. 09. 2003 20:19

Francis píše:
Ace píše:Mám vyhlídnutý červený Weitec za 100euro (60/40) je tam ale napsáno, že je to pouze na zkrácený nebo M Technik tlumiče.
Dík za radu, ahoj.
:)
Při použití krátkých a tvrdých pružin v kombinaci se standardními tlumiči hrozí při odlehčení kola pootočení pružiny v lůžku nebo i "vyjetí" pružiny z misky. A bude to "mlátit".
Na svém iX mám dosti tvrdé pružiny MK-Motorsport -20 z E28 528i v kombinaci se standarními tlumiči pro iX a při montáži je stačilo stlačit o 20 mm a už šla našroubovat matice na pístnici tlumiče. Je to tak akorát na hranici použitelnosti.

Pro případy krátkých pružin a hrozby pootočení pružiny se používají závěsy pod rameno a tím se to odstraní. Všechny zavodní auta to musí mít a vypadá to podobně jako má Škodovka proti vylomení polos, ale je to takový popruh.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 26. 09. 2003 09:26

k tomu aby se protocili pruziny by clovek potreboval letet dost slusnou kladu na horizontu aby se auto odlepilo od vozovky takovym zpusobem ze by ty tlumice to nedokazali podrzet....


...no a kdyz by se nekomu tohle povedlo udelat si myslim ze by mel rozhodne jiny starosti nez jestli se mu pretocili pruziny nebo ne... :twisted: :roll: 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 26. 09. 2003 09:41

GeRoX píše:k tomu aby se protocili pruziny by clovek potreboval letet dost slusnou kladu na horizontu aby se auto odlepilo od vozovky takovym zpusobem ze by ty tlumice to nedokazali podrzet....
Nesouhlas. Jizda po nerovnostech, napr. po Praglu nebo semilskych okreskach, dokaze to same. Pri kazdem byt i mzikovem skroodlehceni se pruzina pootoci o kousicek a muze zacit vyjizdet pryzova podlozka pruziny. A nasledne bez pryzove vlozky hrozi prodreni misky. Byl by to dlouhodoby proces na hooooodne kilometru, ale dilo zkazy by to bylo.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 26. 09. 2003 09:45

beru...akorat mi prosim vysvetli co myslis pod tim skoroodlehcenim? kdy se to podle tebe stava?
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 26. 09. 2003 10:00

Gerox: Nerypej. Dobre vis, co jsem tim myslel.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 26. 09. 2003 10:06

ok...nebudu... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 26. 09. 2003 13:35

Souhlasím s Francisem......Pružina se klidně pootočí .....už několikrát jsem na parkovišti zkoušel co auto dá a vnitřní kolo se odlehčí tak že pružina může vyskočit ze zámku.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 26. 09. 2003 13:51

ok...beru vas nazor...akorat jsem jeste v zivote nevidel ani se mi nestalo ze by se eventuelne zadni kolo (pac predni na milion procent NE!!!!!) odlehci takovym zpusobem ze se pruzina uvolni natolik aby se protocila (i kdyz nechapu na zaklade ceho, ale budiz), neboli dokonce vyskocila !!!! to jsem jeste fakt nikdy nevidel a uz vubec ne pri blbnuti na parkaci...sorry ale pravdepodobnost toho ze se to stane je 1:100000000....i kdybys tam dal tu nejkratsi moznou pruzinu ktera existuje tak neverim ze se odlehci jedno kolo az natolik....to by uz byla bouda...


ja tam mel modry H&R nevim jaka vyska nevim jaka tvrdost....ale pres 1,5 l lahev od cocacoly jsem nemohl prejet...takze jsem byl nakejch 5 cm od asfaltu...k tomu jsem mel seriovy tlumice zadny zkraceny...

...a kdyz jsem ji chtel vyndat...bohuzel jsem nemel ztahovak...tak jsme si mysleli ze jelikoz jsou kratky tak to bude stacit zvednout odpojit tlumic a ze to samo vypadne...

...kulovy...

...tak jen proto tvrdim ze je to sice mozny ale spis bych to hledal jen v rovine teoritecke nez prakticke...
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 26. 09. 2003 14:38

GeRoX píše:...a kdyz jsem ji chtel vyndat...bohuzel jsem nemel ztahovak...tak jsme si mysleli ze jelikoz jsou kratky tak to bude stacit zvednout odpojit tlumic a ze to samo vypadne...

...kulovy...

...tak jen proto tvrdim ze je to sice mozny ale spis bych to hledal jen v rovine teoritecke nez prakticke...
Jak jsem psal drive, tak mam na predku pruziny MK-Motorsport z E28 528i a k nim standardni tlumice pro iX. Pruzina je tak kratka, ze ji staci stahovakem stlacit o 1 cm uz s ni jde pomerne lehce tocit. Kdyz ji dam vedle standardni sestivalcove pruziny (obe demontovane z auta, tedy odlehcene), tak ma priblizne POLOVICNI delku. Tak kurva neplacej tady kraviny o teorii, kdyz jsi to v praxi nevidel. A ze jsi to nevidel neznamena, ze to neexistuje nebo ze to nemuze nastat.

Aby me zase nekdo nevytykal bastleni, tak pri dovozu z nemecka byla vpredu jedna kratka pruzina MK-Motorsport pro E30, na druhe strane bohuzel seriova dlouha. Provizorne jsem je nahradil nejakym parem beznych sestivalcovych E30. A ted se dostavam k tomu bastleni: podle ETK maji E30 sestivalce s klimou stejne predni pruziny jako E28 525i/525e/528i bez klimy, z kterehozto bezklimatozniho 528i ja pruziny mam.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Odpovědět