S Fabiema RS mam tu zkusenost ze minuly rok na Mim. valkach jsme oba s Mao dostaly docela na prdel. Staci malinko upravit a 180konovej dizl mizi v kouriBoban píše: Mam zkusenost, ze moje E30 325i se do dlouheho kopce rozjizdela uplne stejne, jako fabia RS (od cca 100 km/h do cca 170 km/h, nemuzu ale vyloucit, ze fabie nemela nejaky cip), ovsem s tim rozdilem, ze fabia mela v tu chvili urcite polovicni spotrebu.
Nová doba: silný VW Golf s motorem 1.4!
- Havran
- Příspěvky: 286
- Registrován: 25. 07. 2003 09:25
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
K tem motorum .. souhlasim a turbo je skvela varianta ale nemyslim si ze cesta vyssiho objemu je nutne spatne kdyz se to umi udelat a ze je zbytecnost delat vysokoobjemovy motory. Vsechno je otazkou vyvoje coz je krasne videt na celosvetovym dieslovym trenadu kterej pomalu ale jiste konci. ... Ja mam starou plecku s o litr vetsim obsahem a bez double vanosu a presto si troufam smele tvrdit ze mi to zere naprosto stejne ne-li min nez novejsi 1.8T z oktavie RS .. nehlede na to, ze mam krasne linearni narust vykonu a min moznosti ze se neco posere ( turbo pravdepodobne nevydrzi to co muj setivalec i kdyz kdo vi jak )Boban píše:Nechapu co mate proti maloobjemovym preplnovanym motorum, docela by mne zajimalo, kolik z vas ma osobni zkusenost s nejaky modernim maloobjemovym preplnovanym motorem (rekneme neco ala 1,8T od VW a novejsi). Tyhle motory maji velikou budoucnost, dost mozna, ze ve spojeni s primym vstrikovanim benzinu. Jsou totiz z hlediska mechanicke ucinnosti velmi dobre a vykon a pruznost zajisti preplnovani. Myslim, ze dnes uz neni nemozne naladit preplnovani tak, aby motor mel dostatek tociveho momentu uz v nizsich otackach, s rozumnou odezvou na zmenu zatizeni. Az dostanou variabilni geometri rozvadeciho kola i turbiny pro zazehove motory (donedavna to neslo rozumne udelat kvuli teplotam vyfukovych plynu), bude takova pohona jednotka zajimava jiste i pro auta vyssich trid. Myslim, ze vzhledem k rychle se zprisnujicim predpisum pro exhalace skodlivin a zejmena CO2 budou vicevalcove motory (napriklad osmi a vice) v autech stredni tridy za par let obrovsky luxus a vzhledem k vyvoji preplnovani asi i zbytecnost.
Motory M20 taky v nizkych otackach neoplyvaji zrovna pruznosti, myslim, ze v tomhle ohledu je na tom preplnovany motor nesrovnatelne lepe.
Srovnani M20B25 a 1,8T (napriklad E30 a octavia) by mohlo byt docela zajimave, osobne si myslim, ze 2,5i by dostala na prdel. Mam zkusenost, ze moje E30 325i se do dlouheho kopce rozjizdela uplne stejne, jako fabia RS (od cca 100 km/h do cca 170 km/h, nemuzu ale vyloucit, ze fabie nemela nejaky cip), ovsem s tim rozdilem, ze fabia mela v tu chvili urcite polovicni spotrebu.
Takze to ukoncime jako vzdy: "Objem nicim nenahradis"LOPOLO píše:K tem motorum .. souhlasim a turbo je skvela varianta ale nemyslim si ze cesta vyssiho objemu je nutne spatne kdyz se to umi udelat a ze je zbytecnost delat vysokoobjemovy motory. Vsechno je otazkou vyvoje coz je krasne videt na celosvetovym dieslovym trenadu kterej pomalu ale jiste konci. ... Ja mam starou plecku s o litr vetsim obsahem a bez double vanosu a presto si troufam smele tvrdit ze mi to zere naprosto stejne ne-li min nez novejsi 1.8T z oktavie RS .. nehlede na to, ze mam krasne linearni narust vykonu a min moznosti ze se neco posere ( turbo pravdepodobne nevydrzi to co muj setivalec i kdyz kdo vi jak )Boban píše:Nechapu co mate proti maloobjemovym preplnovanym motorum, docela by mne zajimalo, kolik z vas ma osobni zkusenost s nejaky modernim maloobjemovym preplnovanym motorem (rekneme neco ala 1,8T od VW a novejsi). Tyhle motory maji velikou budoucnost, dost mozna, ze ve spojeni s primym vstrikovanim benzinu. Jsou totiz z hlediska mechanicke ucinnosti velmi dobre a vykon a pruznost zajisti preplnovani. Myslim, ze dnes uz neni nemozne naladit preplnovani tak, aby motor mel dostatek tociveho momentu uz v nizsich otackach, s rozumnou odezvou na zmenu zatizeni. Az dostanou variabilni geometri rozvadeciho kola i turbiny pro zazehove motory (donedavna to neslo rozumne udelat kvuli teplotam vyfukovych plynu), bude takova pohona jednotka zajimava jiste i pro auta vyssich trid. Myslim, ze vzhledem k rychle se zprisnujicim predpisum pro exhalace skodlivin a zejmena CO2 budou vicevalcove motory (napriklad osmi a vice) v autech stredni tridy za par let obrovsky luxus a vzhledem k vyvoji preplnovani asi i zbytecnost.
Motory M20 taky v nizkych otackach neoplyvaji zrovna pruznosti, myslim, ze v tomhle ohledu je na tom preplnovany motor nesrovnatelne lepe.
Srovnani M20B25 a 1,8T (napriklad E30 a octavia) by mohlo byt docela zajimave, osobne si myslim, ze 2,5i by dostala na prdel. Mam zkusenost, ze moje E30 325i se do dlouheho kopce rozjizdela uplne stejne, jako fabia RS (od cca 100 km/h do cca 170 km/h, nemuzu ale vyloucit, ze fabie nemela nejaky cip), ovsem s tim rozdilem, ze fabia mela v tu chvili urcite polovicni spotrebu.
Ja s tim zkušenost mám a můžu říct, že v porovnání s Peugeotem 406 1,8i 16V jede Octavia 1,8T odspoda o dost líp, jenže udržet u ní spotřebu v rozumných mezích znamená nepříliš využívat potenciálu toho motoru. O nízké spotřebě si ten motor v točkách prostě může nechat jenom zdát, když jezdíš svižně a ne jak prase (bráno na možnosti motoru, ne v porovnání s ostatníma v provozu), tak je běžná spotřeba 13 litrů. Takže když se budeme bavit o cestovní rychlosti řekněme mezi 160-170 km/h, tak budu mít se 406-kou spotřebu minimálně o třetinu menší s tím, že mýmu motoru bude do kopce docházet dech, ale rychlost udrží. Oktávka v pohodě zrychlí. A pokud ti jde o pružnost v nízkých otáčkách - no, ani Impreza GT nebyla v nízkejch až takovej vodvazBoban píše:kolik z vas ma osobni zkusenost s nejaky modernim maloobjemovym preplnovanym motorem (rekneme neco ala 1,8T od VW a novejsi)
E39 535i sedan
- Night.chimera
- Příspěvky: 2639
- Registrován: 12. 08. 2004 17:30
- Bydliště: Praha 5
ja nevim co resite kdyz se chcete svezt musite benzin tocit a nafta pujde do kolen kdo neni linej radit zajezdi si a kdo si chce zajezdit nekouka v danou dobu na spotrebu teda aspon ja ne a maloobjemovy turbo je asi fajn,ale nevim jestli bude mit stejny kroutak jako vetsi objem se stejnym vykonem potreboval bych videt nejaky tabulky
520i E34 M50 pekne auto

cekatel na novejsi BMW nebo mercedes benzin+lpg

cekatel na novejsi BMW nebo mercedes benzin+lpg
- Tweety
- Příspěvky: 6122
- Registrován: 16. 07. 2004 17:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Mám kamaráda, co teď staví okruhovou M3, nějakej Honza Vávra. Jako auto na denní ježdění má Fabii RS myslím se 193ps. Jezdí na srazy se skupinou říkající si Turbo Devils. To auto jezdí neskutečně. Sám jsem byl svědkem, jak 325i dává s přehledem, bohuželHavran píše:S Fabiema RS mam tu zkusenost ze minuly rok na Mim. valkach jsme oba s Mao dostaly docela na prdel. Staci malinko upravit a 180konovej dizl mizi v kouriBoban píše: Mam zkusenost, ze moje E30 325i se do dlouheho kopce rozjizdela uplne stejne, jako fabia RS (od cca 100 km/h do cca 170 km/h, nemuzu ale vyloucit, ze fabie nemela nejaky cip), ovsem s tim rozdilem, ze fabia mela v tu chvili urcite polovicni spotrebu.
Kapota, jako že se nebude určitě líbit, má své opodstatnění. Leží pod ní nad motorem větší cooler, neboť předchozí originál nestačil chladit.

Ne treba zbytecnost, ale bude to velky luxus, protoze motory s velkym objemem nutne maji mnohem vetsi mechanicke ztraty nez malobjemovy preplnovany motor a tudiz vyssi spotrebu, zejmena v mestskem provozu je ten rozdil velky. Myslim, ze pro prakticke pouziti je idealni co nejplossi momentova charakteristika, ktere se da dosahnout preplnovanim velice elegantne, viz napriklad zmineny motor VW 1,8T, prestoze se potyka hlavne v nizkych otackach a zatizenich s nevhodnou petiventilovou technikou. Ploche momentove charakteristiky se u atmosferickeho motoru nedockas, ale je to taky otazka zvyku a jizdniho stylu, atmosfericky motor bude vzdy treba vic tocit.LOPOLO píše:K tem motorum .. souhlasim a turbo je skvela varianta ale nemyslim si ze cesta vyssiho objemu je nutne spatne kdyz se to umi udelat a ze je zbytecnost delat vysokoobjemovy motory. Vsechno je otazkou vyvoje coz je krasne videt na celosvetovym dieslovym trenadu kterej pomalu ale jiste konci. ... Ja mam starou plecku s o litr vetsim obsahem a bez double vanosu a presto si troufam smele tvrdit ze mi to zere naprosto stejne ne-li min nez novejsi 1.8T z oktavie RS .. nehlede na to, ze mam krasne linearni narust vykonu a min moznosti ze se neco posere ( turbo pravdepodobne nevydrzi to co muj setivalec i kdyz kdo vi jak )
U Saabu vyvijeji (nebo vyvijeli) maloobjemovy vysoce preplnovany motor s variabilnim kompresnim pomerem, byl to tusim objem 1,6 s maximalnim vykonem na urovni velmi dobreho atmosferickeho trilitru, ale s nesrovnatelne lepsim prubehem tociveho momentu s mnohem vyssim maximem. Myslenka je dobra a dlouho znama, jen to zatim nikdo nedokazal sestrojit: ve velmi malych otackach a zatizenich, kdy jeste moc (nebo vubec) nefunguje preplnovani, ma motor pomerne vysoky kompresni pomer a funguje jako velmi dobry atmosfericky motor, ve vyssich otackach a zatizenich se geometricky kompresni pomer rapidne snizi a motor je silne preplnovan. Ve spojeni s variabilnim ventilovym rozvodem by to byl takrka idealni motor, ktery by bylo mozne optimalne naladit skoro ve vsech rezimech.
Normalni soucasne preplnovane zazehove motory sice takove vymozenosti nemaji, ale stejne si myslim, ze ten rozsah otacek a zatizeni, ve kterem jedou mnohem lepe nez atmosfericke, je docela slusny.
Nevim, jak jsi prisel na to, ze dieselovy trend konci, staci se podivat na podil prodeju dieselu. Preplnovane moderni diesely jsou porad nejucinnejsi motory, jen je potreba v kratke dobe vyresit otazku filtru na pevne castice (hlavne z hlediska ceny). Pri dnesnich cenach ropy bude poptavka po uspornych motorech spise stoupat a zanedlouho bude podporena jeste prisnymi limity exhalaci CO2, coz v podstate znamena spotrebu paliva. Asi neni daleko doba, kdy se bude za auta platit dan umerna mnozstvi vypousteneho CO2, pak se asi argumentu ve prospech dieselu najde hodne...
Ja s tebou v zasade souhlasim ale jak urcite vis, vsechno ma svuj rub a lic. Velkoobjemovy motory maj sice vetsi mechanicke ztraty vetsima trecima plochama atp. ale na druhou stranu prece nejsou tak progresivne namahany jako turbomotory a tak se da pocitat s vetsi zivotnosti. Motor 1,8T v RS oktavce ma 235Nm od dvou do peti ticic otacek. To je moc pekny a velka skoda ze nemam graf svyho auta, kde by byl videt prubeh. Ja mam ve 3950 otackach 280Nm a o maximalni vykon o 10kW vetsi. ( teda 142 Kw). Kdybych mel volit, bral bych radeji tuto atmosferu s linearnim narustem vykonu, bez turbodiry a vsadim se ze preze vsechno ( ztraty kvuli nahonu na zadek, vetsí výkon ) mam nižší průmernou spotřebu. Treba trilitr M54 je na tom jeste lip.Boban píše: Ne treba zbytecnost, ale bude to velky luxus, protoze motory s velkym objemem nutne maji mnohem vetsi mechanicke ztraty nez malobjemovy preplnovany motor a tudiz vyssi spotrebu, zejmena v mestskem provozu je ten rozdil velky. Myslim, ze pro prakticke pouziti je idealni co nejplossi momentova charakteristika, ktere se da dosahnout preplnovanim velice elegantne, viz napriklad zmineny motor VW 1,8T, prestoze se potyka hlavne v nizkych otackach a zatizenich s nevhodnou petiventilovou technikou. Ploche momentove charakteristiky se u atmosferickeho motoru nedockas, ale je to taky otazka zvyku a jizdniho stylu, atmosfericky motor bude vzdy treba vic tocit.
Jo, to sem zhruba pred dvema trema rokama a cet a vypadalo to velmi zajimave a melo to i vybornou spotrebu.Boban píše: U Saabu vyvijeji (nebo vyvijeli) maloobjemovy vysoce preplnovany motor s variabilnim kompresnim pomerem, byl to tusim objem 1,6 s maximalnim vykonem na urovni velmi dobreho atmosferickeho trilitru, ale s nesrovnatelne lepsim prubehem tociveho momentu s mnohem vyssim maximem. Myslenka je dobra a dlouho znama, jen to zatim nikdo nedokazal sestrojit: ve velmi malych otackach a zatizenich, kdy jeste moc (nebo vubec) nefunguje preplnovani, ma motor pomerne vysoky kompresni pomer a funguje jako velmi dobry atmosfericky motor, ve vyssich otackach a zatizenich se geometricky kompresni pomer rapidne snizi a motor je silne preplnovan. Ve spojeni s variabilnim ventilovym rozvodem by to byl takrka idealni motor, ktery by bylo mozne optimalne naladit skoro ve vsech rezimech.
Normalni soucasne preplnovane zazehove motory sice takove vymozenosti nemaji, ale stejne si myslim, ze ten rozsah otacek a zatizeni, ve kterem jedou mnohem lepe nez atmosfericke, je docela slusny.
Jednoduse .. diesel vyuzil stav trhu ( levna nafta, legislativa okolo emisi atp.) ale to se zmenilo. Nafta uz davno neni tak levna a diky novejm zakonum ktery maj resit problem s tema casteckama co dieslovej motor produkuje ( tusim ze v Nemecku uz je v jednani nebo dokonce prijatej ) zase tohle reseni pohonu zdrazuje. Predpokladam, ze nedojde k upadku naftovejch motoru ale ze se ten obrovskej narust kterej tu byl zastavi, protoze ekonomicka vyhodnost dieslu je ta tam a vyvojari se zase zamerej na benzin. Nejde jen o CO2 .. jde i o karcinogeni castecky kvuli kterejm bude muset bejt vybavejen diesel dalsim filtrovacim procesem na "vyfuku".Boban píše: Nevim, jak jsi prisel na to, ze dieselovy trend konci, staci se podivat na podil prodeju dieselu. Preplnovane moderni diesely jsou porad nejucinnejsi motory, jen je potreba v kratke dobe vyresit otazku filtru na pevne castice (hlavne z hlediska ceny). Pri dnesnich cenach ropy bude poptavka po uspornych motorech spise stoupat a zanedlouho bude podporena jeste prisnymi limity exhalaci CO2, coz v podstate znamena spotrebu paliva. Asi neni daleko doba, kdy se bude za auta platit dan umerna mnozstvi vypousteneho CO2, pak se asi argumentu ve prospech dieselu najde hodne...
-
_Boban
Takove filtry jsou v podstate vyvinute, treba PSA uz ma nejaky, ktery se jednou za cas vypali kratkodobym zvysenim teploty ve filtru, na chodu nebo uspornosti motoru se to nijak neprojevi, je to jen otazka ceny.LOPOLO píše: Jednoduse .. diesel vyuzil stav trhu ( levna nafta, legislativa okolo emisi atp.) ale to se zmenilo. Nafta uz davno neni tak levna a diky novejm zakonum ktery maj resit problem s tema casteckama co dieslovej motor produkuje ( tusim ze v Nemecku uz je v jednani nebo dokonce prijatej ) zase tohle reseni pohonu zdrazuje. Predpokladam, ze nedojde k upadku naftovejch motoru ale ze se ten obrovskej narust kterej tu byl zastavi, protoze ekonomicka vyhodnost dieslu je ta tam a vyvojari se zase zamerej na benzin. Nejde jen o CO2 .. jde i o karcinogeni castecky kvuli kterejm bude muset bejt vybavejen diesel dalsim filtrovacim procesem na "vyfuku".
Zazehove motory dnes proste nedosahuji takove ucinnosti jako diesely, coz je do znacne miry dano zpusobem regulace tech motoru (kvalitativni u dieselu vs. kvantitativni u benzinu, to skrceni ve skrtici klapce je proste vyrazna ztrata energie). Ve strednich zatizenich se ucinnosti turbodieselu bude mozna priblizovat preplnovany (turbem) zazehovy motor s primym vstrikem benzinu, ale jiste to nevim.
Z te ucinnosti primo vyplyva spotreba paliva a soucasne zazehove motory tak nizke spotreby proste nedosahnou.
Vyhoda turbodieselovych motoru je take mensi zavislost mezi spotrebou paliva a zpusobem jizdy, kdo nekdy zkousel jet kladu treba s TDI, tak ma urcite podobnou zkusenost.
Nejsem zadny milovnik nafty - chci jenom poukazat na to, ze existuji velmi dobra reseni v ruznych oblastech, stale se hledaji cesty, jak za co nejmene penez splnit pozadavky legislativy a trhu, ale nektera reseni jsou v dlouhodobejsim horizontu odsouzena k zaniku. Je otazka, jestli jednim z nich neni velkoobjemovy nepreplnovany motor (at uz zazehovy, nebo vznetovy).
Je totiz potreba si uvedomit, ze turbomotor cast energie vyfukovych plynu (ktera u atmosferickeho motoru uz vyuzita neni) v podstate jeste vyuzije, coz spolu s nizsimy mechanickymi ztratami dava takovy naskok v ucinnosti, ktery atmosfericky motor nikdy neprekona.
Proto tam, kde to trh (nebo spis kupni sila) dovoli, bude atmosfericky motor nakonec nahrazen preplnovanym motorem. Nejdele to asi bude trvat v segmentu malych aut.
Ze se vypali je velmi hezke, mam ale jeden dotaz - kam jdou ty zplodiny pri tom vypaleni... Fakt by me to zajimalo, jestli se proste jedovaty latky meni na min jedovaty nebo nejedovaty katalyzatorem, nebo jestli se proste jenom to svinstvo, co by se poustelo ven dlouhodobe, vypusti v nejakou chvili najednou... Prece nemuze prijit davka paliva navic, rict simsalabim a zplodiny najednou nejsou..._Boban píše:Takove filtry jsou v podstate vyvinute, treba PSA uz ma nejaky, ktery se jednou za cas vypali kratkodobym zvysenim teploty ve filtru, na chodu nebo uspornosti motoru se to nijak neprojevi, je to jen otazka ceny.
E39 535i sedan
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Spálení usazenim ve fitru pevných částic při vysoké teplotě je ekologicky čistější než kdyby se částice pouštěli rovnou do ovzduší, jinak by ten filtr asi moc významu neměl. Je to jen chemická reakce ke které je potřeba určitá teplota a přídavná chemická sloučenina.Fx píše:Ze se vypali je velmi hezke, mam ale jeden dotaz - kam jdou ty zplodiny pri tom vypaleni... Fakt by me to zajimalo, jestli se proste jedovaty latky meni na min jedovaty nebo nejedovaty katalyzatorem, nebo jestli se proste jenom to svinstvo, co by se poustelo ven dlouhodobe, vypusti v nejakou chvili najednou... Prece nemuze prijit davka paliva navic, rict simsalabim a zplodiny najednou nejsou..._Boban píše:Takove filtry jsou v podstate vyvinute, treba PSA uz ma nejaky, ktery se jednou za cas vypali kratkodobym zvysenim teploty ve filtru, na chodu nebo uspornosti motoru se to nijak neprojevi, je to jen otazka ceny.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
O účinosti ve prospech turba asi nema smysl mluvit, tam je to na prvni pohled celkem jasny i kdyz nesmime zapomenou, ze zadna energie neni zadarmo, teda ani ta co vyuziva vyfukovy plyny. Rozdíl bude podle mýho ciste lajckyho nazoru v jednotkach procent .. coz samozrejme neni zanedbatelny ale ani uplne zasadni. Dalsi vec je, ze vsichni kdo maj k autum jinej vztah nez ciste praktickej ekonomickou stranku veci lehce prehlizej jinak by vsichni jezdili s maloobjemovym turbodieslem s nahonem na predek ... ale s tim si moc sportovni jizdy a zabavy neuzije._Boban píše: Je totiz potreba si uvedomit, ze turbomotor cast energie vyfukovych plynu (ktera u atmosferickeho motoru uz vyuzita neni) v podstate jeste vyuzije, coz spolu s nizsimy mechanickymi ztratami dava takovy naskok v ucinnosti, ktery atmosfericky motor nikdy neprekona.
Proto tam, kde to trh (nebo spis kupni sila) dovoli, bude atmosfericky motor nakonec nahrazen preplnovanym motorem. Nejdele to asi bude trvat v segmentu malych aut.
Ale jo, mas v zasade pravdu i kdyz to nevidim tak jednoznacne jako ty a kdo vi jak ... nejsem schopnej vzit v uvahu vsechny veci ktery s tim souvisej ...... s fosilnim palivem bude nakonec taky casem problem takze elektrina to resi do budoucna vic nez pravdepodobne. A je uz celkem fuk jak bude generovana
Dík za vysvětlení, tohle jsem chtěl slyšetHanis píše:Spálení usazenim ve fitru pevných částic při vysoké teplotě je ekologicky čistější než kdyby se částice pouštěli rovnou do ovzduší, jinak by ten filtr asi moc významu neměl. Je to jen chemická reakce ke které je potřeba určitá teplota a přídavná chemická sloučenina.
E39 535i sedan
Tak jednoduchy to rozhodne neni a o tom, ze jde o skutecnej problem svedci ze se to v Nemecku celkem intenzivne resi. Reseni stoji samozrejme prachy, ktery se musej nutne promitnout i v cene "uzpusobenejch dieslu" a to je to, co sem se snazil naznacit. Diesel proste ztraci tu ekonomickou vyhodnost ktera tu byla a vyvoj komercnich aut je s tim spojenej maximalni mirou. Je to proste business.Fx píše: Ze se vypali je velmi hezke, mam ale jeden dotaz - kam jdou ty zplodiny pri tom vypaleni... Fakt by me to zajimalo, jestli se proste jedovaty latky meni na min jedovaty nebo nejedovaty katalyzatorem, nebo jestli se proste jenom to svinstvo, co by se poustelo ven dlouhodobe, vypusti v nejakou chvili najednou... Prece nemuze prijit davka paliva navic, rict simsalabim a zplodiny najednou nejsou...
... tusim ze to chtej chytat a nachytanej bordel pak vyhazovat spolu s "filtrem" ... mit v pulce kufru malou chemickou tovarnu ktera by to resila asi neprojde
