MAF Senzor...

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

MAF Senzor...

Příspěvek od GeRoX » 25. 08. 2003 09:07

Francis a RedBaron to nacali v jinem tematu no me to docela zajima...

Kluci mohli byste se trochu rozepsat? vicemene vim co to je spis by me zaujimalo jestli by se tim dalo nahradit vahu vzduchu...

Dik...
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: MAF Senzor...

Příspěvek od Francis » 25. 08. 2003 11:20

GeRoX píše:Francis a RedBaron to nacali v jinem tematu no me to docela zajima...

Kluci mohli byste se trochu rozepsat? vicemene vim co to je spis by me zaujimalo jestli by se tim dalo nahradit vahu vzduchu...

Dik...
MAF = Mass Air Flow = hmotnostni mereni prutoku vzduchu, novejsi nez VAF. Meri odpor zhaveneho dratku, protekajici vzduch dratek ochladi. Cim vice vzduchu, tim vetsi ochlazeni, tim vetsi zmena odporu. Reaguje to i na zmenu hustoty vzduchu, tedy napr. na nadmorskou vysku. NEMENI se prutocny prurez kanalu.

VAF = Volume Air Flow = objemove mereni prutoku. Starsi system, typicky "vahou" vzduchu. Protekajici vzduch vychyluje klapku na pruzine, meri se neprimo uhel vychyleni klapky. Protoze se meri objem, nereaguje to na hustotu - motor ve velke nadmorske vysce se "uchlastava", ma mene vzduchu a paliva stejne jako u morske hladiny. MENI se prutocny prurez podle vychyleni klapky.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Re: MAF Senzor...

Příspěvek od kdo. » 25. 08. 2003 11:38

MAF = Mass Air Flow = hmotnostni mereni prutoku vzduchu, novejsi nez VAF. Meri odpor zhaveneho dratku, protekajici vzduch dratek ochladi. Cim vice vzduchu, tim vetsi ochlazeni, tim vetsi zmena odporu. Reaguje to i na zmenu hustoty vzduchu, tedy napr. na nadmorskou vysku. NEMENI se prutocny prurez kanalu..[/quote]

bere to v úvahu teplotní rozdíly vstupujícího vzduchu v létě a v zimě?? Řádově desítky °C.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: MAF Senzor...

Příspěvek od Francis » 25. 08. 2003 11:39

Gerox: Nejak jsem tvuj prispevek nedocetl az do konce 8) ale treba prijde vyklad vhod nekomu jinemu ;-)

MAF senzor pro M20 motory jsou k mani od dvou firem: Split Second a Modern Performance. Google je sqely vyhledavac.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: MAF Senzor...

Příspěvek od Francis » 25. 08. 2003 11:41

kdo. píše:MAF ...
bere to v úvahu teplotní rozdíly vstupujícího vzduchu v létě a v zimě?? Řádově desítky °C.
Meri to HMOTNOST protekajiciho vzduchu. Ve fyzice nas na zakladni skole ucili, ze plyny maji ve zvyku pri zvysovani teploty zvetsovat objem, stavat se ridsimi, lehcimi, ... :P
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: MAF Senzor...

Příspěvek od Francis » 25. 08. 2003 11:48

GeRoX píše:.. spis by me zaujimalo jestli by se tim dalo nahradit vahu vzduchu...
Dik...
Ceny v USA jsou napr. zde, chtelo by to sehnat navod a schema, jak prebastlit MAF senzor z M50 motoru (zdroj na vrakovisti) na M20, proste nejaky prevodnik vystupniho signalu. Napada me zmerit vystupni signal MAF a pri stejnych podminkach signal VAF a vyrobit nejaky konvertor, ktery ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 25. 08. 2003 12:18

Diky za odpoved...:) princip jsem vedel chtel jsem se jen ujistit a zjistit zda by to slo prebastlit...takze vlastne princip je stejnej jako u vahy akorat signal se "vytvari" jinak....:) laicky receno...:)
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 25. 08. 2003 12:23

GeRoX píše:...takze vlastne princip je stejnej jako u vahy akorat signal se "vytvari" jinak....:) laicky receno...:)
Princip JE JINY !!!
1. nemeri se objem, ale hmotnost
2. nemeni se prutocny prurez a delka saciho kanalu (pri zavrene klapce VAF je vlastne kanal kratsi, jsou jine rezonance nasavaneho vzduchu
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Re: MAF Senzor...

Příspěvek od GeRoX » 25. 08. 2003 12:27

Francis píše:
GeRoX píše:.. spis by me zaujimalo jestli by se tim dalo nahradit vahu vzduchu...
Dik...
Ceny v USA jsou napr. zde, ...
:shock: no ty ceny jsou fakt husty...za tu cenu clovek sezene uz komplet nastavitelnou jednotku...to jsou blazni... :shock:

jinak tam maj vsechno...dokonce i ten konvertor signalu...
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: MAF Senzor...

Příspěvek od Francis » 25. 08. 2003 12:30

GeRoX píše: :shock: no ty ceny jsou fakt husty...za tu cenu clovek sezene uz komplet nastavitelnou jednotku...to jsou blazni... :shock:

jinak tam maj vsechno...dokonce i ten konvertor signalu...
Ceny tuningovych dilu na evropska auta jsou v USA nemale, chtelo by to bud najit evropskeho vyrobce nebo schema na konvertor senzoru z motoru M50.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Dan 001
Příspěvky: 321
Registrován: 15. 02. 2003 03:46
Bydliště: Brno

Re: MAF Senzor...

Příspěvek od Dan 001 » 25. 08. 2003 12:32

Francis píše: Ceny v USA jsou napr. zde, chtelo by to sehnat navod a schema, jak prebastlit MAF senzor z M50 motoru (zdroj na vrakovisti) na M20, proste nejaky prevodnik vystupniho signalu. Napada me zmerit vystupni signal MAF a pri stejnych podminkach signal VAF a vyrobit nejaky konvertor, ktery ...
http://www.kolliman.de/E30M3/e30m3.html

Je to teda na M3jku, ale docela pakarna neco takoveho ubastlit :)
         Obrázek
(OO=00=OO)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: MAF Senzor...

Příspěvek od Francis » 25. 08. 2003 12:37

Dan 001 píše:http://www.kolliman.de/E30M3/e30m3.html
Je to teda na M3jku, ale docela pakarna neco takoveho ubastlit :)
Nemcina nepatri zrovna mezi me oblibene jazyky. Vytahl by z toho nekdo dulezite informace a podal je v cestine?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Re: MAF Senzor...

Příspěvek od GeRoX » 25. 08. 2003 13:16

Francis píše:
Dan 001 píše:http://www.kolliman.de/E30M3/e30m3.html
Je to teda na M3jku, ale docela pakarna neco takoveho ubastlit :)
Nemcina nepatri zrovna mezi me oblibene jazyky. Vytahl by z toho nekdo dulezite informace a podal je v cestine?
v kostce pise o tom ze to udelal...:)

ted vazne... je to dost komplikovany pac tam zapojil jeste i AFR a naky jiny veci na mereni signalu...jak to tak vypada tak nejhorsi je naladit signal jinak manualni prace je v pohode...pouzil vicemene stare dily...do elektroniky se nevyznam takze to nemuzu podat nicmene prelozit to dokazu takze kdyby nekdo mel zajem a chape souvisloti tak to nejak muzem prelozit...

...na druhou stranu ale, obdivuju toho manika, ktery kvuli 14 PS podstoupil takovou proceduru...ja bych to rozhodne nedelal (kvuli 14PS...kdyby to bylo 144PS tak to uz bylo o necem jinem... :twisted: ...ale kazdopadne je to tam hezky napsany...
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: MAF Senzor...

Příspěvek od Francis » 25. 08. 2003 14:45

GeRoX píše:v kostce pise o tom ze to udelal...:)

ted vazne... je to dost komplikovany pac tam zapojil jeste i AFR a naky jiny veci na mereni signalu...jak to tak vypada tak nejhorsi je naladit signal jinak manualni prace je v pohode...pouzil vicemene stare dily...do elektroniky se nevyznam takze to nemuzu podat nicmene prelozit to dokazu takze kdyby nekdo mel zajem a chape souvisloti tak to nejak muzem prelozit...

...na druhou stranu ale, obdivuju toho manika, ktery kvuli 14 PS podstoupil takovou proceduru...ja bych to rozhodne nedelal (kvuli 14PS...kdyby to bylo 144PS tak to uz bylo o necem jinem... :twisted: ...ale kazdopadne je to tam hezky napsany...
Nešel na to ten člověk zbytečně komplikovaně? Nepotřebuj v autě display s lambda poměrem, hlavně když to pojede. Asi se do toho pustím sám. Mezi váhu a škrtící klapku na chvíli vbastlím MAF z vrakáče a budu měřit hodnoty z váhy a z MAFu. Vykreslím nějaký graf a snad podle toho někdo zbastlí převodník. Nehledal bych v tom nějaké složitosti. Čím víc se s ho*nem mažeš, tím víc smrdí.

Z jiného soudku: Nějaký hajzl nám den po dolnolánovském srazu ukradl z letiště hajzl. Aby mu mráz pr*el roztrh, stará se mu se psem ku*vila a děti chodily pozadu !!!
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 25. 08. 2003 15:07

To snad není možný, už se kradou i hajzly. A to ho jako budete muset zaplatit nebo co, snad ho maj pojišťěnej, ne?
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Re: MAF Senzor...

Příspěvek od GeRoX » 25. 08. 2003 15:46

Francis píše:
GeRoX píše:v kostce pise o tom ze to udelal...:)

ted vazne... je to dost komplikovany pac tam zapojil jeste i AFR a naky jiny veci na mereni signalu...jak to tak vypada tak nejhorsi je naladit signal jinak manualni prace je v pohode...pouzil vicemene stare dily...do elektroniky se nevyznam takze to nemuzu podat nicmene prelozit to dokazu takze kdyby nekdo mel zajem a chape souvisloti tak to nejak muzem prelozit...

...na druhou stranu ale, obdivuju toho manika, ktery kvuli 14 PS podstoupil takovou proceduru...ja bych to rozhodne nedelal (kvuli 14PS...kdyby to bylo 144PS tak to uz bylo o necem jinem... :twisted: ...ale kazdopadne je to tam hezky napsany...
Nešel na to ten člověk zbytečně komplikovaně? Nepotřebuj v autě display s lambda poměrem, hlavně když to pojede. Asi se do toho pustím sám. Mezi váhu a škrtící klapku na chvíli vbastlím MAF z vrakáče a budu měřit hodnoty z váhy a z MAFu. Vykreslím nějaký graf a snad podle toho někdo zbastlí převodník. Nehledal bych v tom nějaké složitosti. Čím víc se s ho*nem mažeš, tím víc smrdí.
tak tak ja si taky myslim ze na to sel moc komplikovane...psal tam neco o tom ze ty hodnoty jsou skoro stejny ale vaha to prej "hazi" jinak nez MAF....jeden linearne a ten druhy nevimjak (nevyznam se do toho)...:(

...kazdopadne to vypada komplikovana vzhledem k tomu narustu vykonu...ale to afr neni spatna vec a podlte zjistis bohatost smesi...
Obrázek

Batman
Příspěvky: 173
Registrován: 06. 05. 2003 15:03
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Batman » 25. 08. 2003 18:12

Francis, pokud mas zajem, muzu ti pucit dvoukanalovej osciloskop k PC. Je to takova levna jebka, ale na tohle to staci. Kdyz budes mit ty prubehy, tak tu krabicku zmaknu.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 25. 08. 2003 20:52

Batman píše:Francis, pokud mas zajem, muzu ti pucit dvoukanalovej osciloskop k PC. Je to takova levna jebka, ale na tohle to staci. Kdyz budes mit ty prubehy, tak tu krabicku zmaknu.
Diky za nabidku. Nejprve vyresim mechanicke zalezitosti a pak se domluvime.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Odpovědět