MAF Senzor...
MAF Senzor...
Francis a RedBaron to nacali v jinem tematu no me to docela zajima...
Kluci mohli byste se trochu rozepsat? vicemene vim co to je spis by me zaujimalo jestli by se tim dalo nahradit vahu vzduchu...
Dik...
Kluci mohli byste se trochu rozepsat? vicemene vim co to je spis by me zaujimalo jestli by se tim dalo nahradit vahu vzduchu...
Dik...

- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAF Senzor...
MAF = Mass Air Flow = hmotnostni mereni prutoku vzduchu, novejsi nez VAF. Meri odpor zhaveneho dratku, protekajici vzduch dratek ochladi. Cim vice vzduchu, tim vetsi ochlazeni, tim vetsi zmena odporu. Reaguje to i na zmenu hustoty vzduchu, tedy napr. na nadmorskou vysku. NEMENI se prutocny prurez kanalu.GeRoX píše:Francis a RedBaron to nacali v jinem tematu no me to docela zajima...
Kluci mohli byste se trochu rozepsat? vicemene vim co to je spis by me zaujimalo jestli by se tim dalo nahradit vahu vzduchu...
Dik...
VAF = Volume Air Flow = objemove mereni prutoku. Starsi system, typicky "vahou" vzduchu. Protekajici vzduch vychyluje klapku na pruzine, meri se neprimo uhel vychyleni klapky. Protoze se meri objem, nereaguje to na hustotu - motor ve velke nadmorske vysce se "uchlastava", ma mene vzduchu a paliva stejne jako u morske hladiny. MENI se prutocny prurez podle vychyleni klapky.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: MAF Senzor...
MAF = Mass Air Flow = hmotnostni mereni prutoku vzduchu, novejsi nez VAF. Meri odpor zhaveneho dratku, protekajici vzduch dratek ochladi. Cim vice vzduchu, tim vetsi ochlazeni, tim vetsi zmena odporu. Reaguje to i na zmenu hustoty vzduchu, tedy napr. na nadmorskou vysku. NEMENI se prutocny prurez kanalu..[/quote]
bere to v úvahu teplotní rozdíly vstupujícího vzduchu v létě a v zimě?? Řádově desítky °C.
bere to v úvahu teplotní rozdíly vstupujícího vzduchu v létě a v zimě?? Řádově desítky °C.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAF Senzor...
Gerox: Nejak jsem tvuj prispevek nedocetl az do konce
ale treba prijde vyklad vhod nekomu jinemu 
MAF senzor pro M20 motory jsou k mani od dvou firem: Split Second a Modern Performance. Google je sqely vyhledavac.


MAF senzor pro M20 motory jsou k mani od dvou firem: Split Second a Modern Performance. Google je sqely vyhledavac.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAF Senzor...
Meri to HMOTNOST protekajiciho vzduchu. Ve fyzice nas na zakladni skole ucili, ze plyny maji ve zvyku pri zvysovani teploty zvetsovat objem, stavat se ridsimi, lehcimi, ...kdo. píše:MAF ...
bere to v úvahu teplotní rozdíly vstupujícího vzduchu v létě a v zimě?? Řádově desítky °C.

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAF Senzor...
Ceny v USA jsou napr. zde, chtelo by to sehnat navod a schema, jak prebastlit MAF senzor z M50 motoru (zdroj na vrakovisti) na M20, proste nejaky prevodnik vystupniho signalu. Napada me zmerit vystupni signal MAF a pri stejnych podminkach signal VAF a vyrobit nejaky konvertor, ktery ...GeRoX píše:.. spis by me zaujimalo jestli by se tim dalo nahradit vahu vzduchu...
Dik...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Princip JE JINY !!!GeRoX píše:...takze vlastne princip je stejnej jako u vahy akorat signal se "vytvari" jinak....laicky receno...
1. nemeri se objem, ale hmotnost
2. nemeni se prutocny prurez a delka saciho kanalu (pri zavrene klapce VAF je vlastne kanal kratsi, jsou jine rezonance nasavaneho vzduchu
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: MAF Senzor...
Francis píše:Ceny v USA jsou napr. zde, ...GeRoX píše:.. spis by me zaujimalo jestli by se tim dalo nahradit vahu vzduchu...
Dik...


jinak tam maj vsechno...dokonce i ten konvertor signalu...

- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAF Senzor...
Ceny tuningovych dilu na evropska auta jsou v USA nemale, chtelo by to bud najit evropskeho vyrobce nebo schema na konvertor senzoru z motoru M50.GeRoX píše:no ty ceny jsou fakt husty...za tu cenu clovek sezene uz komplet nastavitelnou jednotku...to jsou blazni...
![]()
jinak tam maj vsechno...dokonce i ten konvertor signalu...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: MAF Senzor...
http://www.kolliman.de/E30M3/e30m3.htmlFrancis píše: Ceny v USA jsou napr. zde, chtelo by to sehnat navod a schema, jak prebastlit MAF senzor z M50 motoru (zdroj na vrakovisti) na M20, proste nejaky prevodnik vystupniho signalu. Napada me zmerit vystupni signal MAF a pri stejnych podminkach signal VAF a vyrobit nejaky konvertor, ktery ...
Je to teda na M3jku, ale docela pakarna neco takoveho ubastlit


(OO=00=OO)
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAF Senzor...
Nemcina nepatri zrovna mezi me oblibene jazyky. Vytahl by z toho nekdo dulezite informace a podal je v cestine?Dan 001 píše:http://www.kolliman.de/E30M3/e30m3.html
Je to teda na M3jku, ale docela pakarna neco takoveho ubastlit
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: MAF Senzor...
v kostce pise o tom ze to udelal...Francis píše:Nemcina nepatri zrovna mezi me oblibene jazyky. Vytahl by z toho nekdo dulezite informace a podal je v cestine?Dan 001 píše:http://www.kolliman.de/E30M3/e30m3.html
Je to teda na M3jku, ale docela pakarna neco takoveho ubastlit

ted vazne... je to dost komplikovany pac tam zapojil jeste i AFR a naky jiny veci na mereni signalu...jak to tak vypada tak nejhorsi je naladit signal jinak manualni prace je v pohode...pouzil vicemene stare dily...do elektroniky se nevyznam takze to nemuzu podat nicmene prelozit to dokazu takze kdyby nekdo mel zajem a chape souvisloti tak to nejak muzem prelozit...
...na druhou stranu ale, obdivuju toho manika, ktery kvuli 14 PS podstoupil takovou proceduru...ja bych to rozhodne nedelal (kvuli 14PS...kdyby to bylo 144PS tak to uz bylo o necem jinem...


- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAF Senzor...
Nešel na to ten člověk zbytečně komplikovaně? Nepotřebuj v autě display s lambda poměrem, hlavně když to pojede. Asi se do toho pustím sám. Mezi váhu a škrtící klapku na chvíli vbastlím MAF z vrakáče a budu měřit hodnoty z váhy a z MAFu. Vykreslím nějaký graf a snad podle toho někdo zbastlí převodník. Nehledal bych v tom nějaké složitosti. Čím víc se s ho*nem mažeš, tím víc smrdí.GeRoX píše:v kostce pise o tom ze to udelal...
ted vazne... je to dost komplikovany pac tam zapojil jeste i AFR a naky jiny veci na mereni signalu...jak to tak vypada tak nejhorsi je naladit signal jinak manualni prace je v pohode...pouzil vicemene stare dily...do elektroniky se nevyznam takze to nemuzu podat nicmene prelozit to dokazu takze kdyby nekdo mel zajem a chape souvisloti tak to nejak muzem prelozit...
...na druhou stranu ale, obdivuju toho manika, ktery kvuli 14 PS podstoupil takovou proceduru...ja bych to rozhodne nedelal (kvuli 14PS...kdyby to bylo 144PS tak to uz bylo o necem jinem......ale kazdopadne je to tam hezky napsany...
Z jiného soudku: Nějaký hajzl nám den po dolnolánovském srazu ukradl z letiště hajzl. Aby mu mráz pr*el roztrh, stará se mu se psem ku*vila a děti chodily pozadu !!!
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: MAF Senzor...
tak tak ja si taky myslim ze na to sel moc komplikovane...psal tam neco o tom ze ty hodnoty jsou skoro stejny ale vaha to prej "hazi" jinak nez MAF....jeden linearne a ten druhy nevimjak (nevyznam se do toho)...Francis píše:Nešel na to ten člověk zbytečně komplikovaně? Nepotřebuj v autě display s lambda poměrem, hlavně když to pojede. Asi se do toho pustím sám. Mezi váhu a škrtící klapku na chvíli vbastlím MAF z vrakáče a budu měřit hodnoty z váhy a z MAFu. Vykreslím nějaký graf a snad podle toho někdo zbastlí převodník. Nehledal bych v tom nějaké složitosti. Čím víc se s ho*nem mažeš, tím víc smrdí.GeRoX píše:v kostce pise o tom ze to udelal...
ted vazne... je to dost komplikovany pac tam zapojil jeste i AFR a naky jiny veci na mereni signalu...jak to tak vypada tak nejhorsi je naladit signal jinak manualni prace je v pohode...pouzil vicemene stare dily...do elektroniky se nevyznam takze to nemuzu podat nicmene prelozit to dokazu takze kdyby nekdo mel zajem a chape souvisloti tak to nejak muzem prelozit...
...na druhou stranu ale, obdivuju toho manika, ktery kvuli 14 PS podstoupil takovou proceduru...ja bych to rozhodne nedelal (kvuli 14PS...kdyby to bylo 144PS tak to uz bylo o necem jinem......ale kazdopadne je to tam hezky napsany...

...kazdopadne to vypada komplikovana vzhledem k tomu narustu vykonu...ale to afr neni spatna vec a podlte zjistis bohatost smesi...

- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Diky za nabidku. Nejprve vyresim mechanicke zalezitosti a pak se domluvime.Batman píše:Francis, pokud mas zajem, muzu ti pucit dvoukanalovej osciloskop k PC. Je to takova levna jebka, ale na tohle to staci. Kdyz budes mit ty prubehy, tak tu krabicku zmaknu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition