Syntak nebo mineralni?
Syntak nebo mineralni?
Prosim poradte, zkousne e30 mineralni olej? Vsichni mi radi syntak, ale mne se zda ze 15 let starej motor veme i mineral ne? Muzu v nouzi dolevat jeden druhym? Diky!!
- Fido
- Velký bratr ..... Hartge
- Příspěvky: 2117
- Registrován: 12. 02. 2003 10:27
- Bydliště: Southfork aka Chateau
- Kontaktovat uživatele:
Zkousne, plná syntetika mi přijde jako vyhazování peněz. Je to moc řídký. Ideální je polosyntetika.
Dolejvat minerál syntetikou a naopak je kravina a motoru to moc neprospěje. Vždy se můžou míchat jenom oleje klidně jiné značky, ale stejné specifikace.
Dolejvat minerál syntetikou a naopak je kravina a motoru to moc neprospěje. Vždy se můžou míchat jenom oleje klidně jiné značky, ale stejné specifikace.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li
Netvrdím že jsou špatné, ale cenový rozdíl mezi polosyntetikou a minerálem není až tak velký ale v kvalitě ano. Dneska není problém sehnat syntetiku za cca 200,-Kč/litr.
Kilometry taky celkem nic neřeknou. Já mám na autě třeba teď najeto cca 300tkm a sežere to max 1l/15tkm. Takže i do starých motorů se může dávat syntetika. A navíc si myslím, že ta syntetika ten motor chrání podstatně víc než minerál.
Kilometry taky celkem nic neřeknou. Já mám na autě třeba teď najeto cca 300tkm a sežere to max 1l/15tkm. Takže i do starých motorů se může dávat syntetika. A navíc si myslím, že ta syntetika ten motor chrání podstatně víc než minerál.
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Nazdárek, mám zkušenost s novým autem. Ty mrchy, aby ušetřily tak tam výrobce sere polosyntetiku 10W-40. Na garančce jsem jim řekl, ať mi do auta naserou plnou syntetiku 5W-40, pak to jelo líp a míň to žralo.
Tím chci říct, že novej motor rozdíl ve volejích pozná, ale tady se kámoš Jelen ptá asi z důvodu toho, že mu jeho stroj olej žere. A asi nechce dolejvat dražší olej. Já myslím, že na minerál uplně v pohodě může jezdit a nic už tím nezkazí a navíc mu ho to sežere menší množství, než kdyby tam lil "řidší" olej. Takže můj názor minerál do starších motorů klidně při dodržení ptravidelných výměn. V Americe prej motorovej olej měněj klidně po 2 000 km. Výměna oleje je otázkou vypití kafe u tamní lepší benzinky. Ať se má motor dobře. A nemaže ho nějaká černá sračka.
Olej je hodně důležitej, ale když je motor v prdeli, tak asi nemá cenu dávat mu drahou syntetiku. Je to házení perel sviním
Tím chci říct, že novej motor rozdíl ve volejích pozná, ale tady se kámoš Jelen ptá asi z důvodu toho, že mu jeho stroj olej žere. A asi nechce dolejvat dražší olej. Já myslím, že na minerál uplně v pohodě může jezdit a nic už tím nezkazí a navíc mu ho to sežere menší množství, než kdyby tam lil "řidší" olej. Takže můj názor minerál do starších motorů klidně při dodržení ptravidelných výměn. V Americe prej motorovej olej měněj klidně po 2 000 km. Výměna oleje je otázkou vypití kafe u tamní lepší benzinky. Ať se má motor dobře. A nemaže ho nějaká černá sračka.
Olej je hodně důležitej, ale když je motor v prdeli, tak asi nemá cenu dávat mu drahou syntetiku. Je to házení perel sviním

BMW The Ultimate Driving Machine
- Fido
- Velký bratr ..... Hartge
- Příspěvky: 2117
- Registrován: 12. 02. 2003 10:27
- Bydliště: Southfork aka Chateau
- Kontaktovat uživatele:
Hodně taky záleží, jak ten motor namáháš. Známej měl v M20 nalitou plnou syntetiku a když to dráždil na Sosně, tak se mu na volnoběh rozsvěcelo mazání, prostě proto, že rozžhavenej řídkej olej prostě to čerpadlo neučerpalo.
Polosyntetika je podle mě rozumný kompromis vzhledem k poměru cena/výkon.
Polosyntetika je podle mě rozumný kompromis vzhledem k poměru cena/výkon.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Jo tak to jsem měl u E28 a bylo to tím, že jsem měl už v hajzlu klikovku. Na volnoběh se mi rozsvěcela kontrolka mazání. A řidkej olej tam prochcával netěsnostma. Musel jsem nalejt do motůrku minerál. Pak už mi kontrolka neprosvěcovala. A pak jsem vyhodil celý auto, kvůli tomu motoru. Jak je v prdeli klikovka--novej motor. Byl to dvoulitr dost ničenej předchozími majiteli.
BMW The Ultimate Driving Machine
2Fido: máš pravdu, s tou polosyntetikou. Podle mne je taky ideální poměr cena výkon u 10W40. Motory M10/M20/M40 etc. nebyly na tak řídký oleje konstruovaný, nemuselo by jim to dělat dobře.
Dobrá polosyntetika je SHELL Helix Plus 10W40 - cena je víc než lidová - max. 700,-Kč/4L kanystr
Moje M40 si pěkně pochrupuje a je tišší a míň žere.
Dobrá polosyntetika je SHELL Helix Plus 10W40 - cena je víc než lidová - max. 700,-Kč/4L kanystr

Moje M40 si pěkně pochrupuje a je tišší a míň žere.


- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Já používám Pennzoil UltraTurbo 10W-40, polosyntetický, API SJ/CF, ACEA A3/B3, VW 500.00/505.00, MB 229.1
5litr kanystr za 990Kč vč. DPH
5litr kanystr za 990Kč vč. DPH
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ta cena na pumpě souhlasí, TESCO dokonce 1499,-Ace píše:To je samozřejmě cena s DPH. Na pumpě to koupíš za 1.350,- Kč s DPHVenca píše:To je cena bez DPH?Ace píše: Dobrá polosyntetika je SHELL Helix Plus 10W40 - cena je víc než lidová - max. 700,-Kč/4L kanystr![]()
Jinak se mi to zdá málo...

Kde to mají?