Syntak nebo mineralni?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Jelen

Syntak nebo mineralni?

Příspěvek od Jelen » 03. 08. 2003 22:17

Prosim poradte, zkousne e30 mineralni olej? Vsichni mi radi syntak, ale mne se zda ze 15 let starej motor veme i mineral ne? Muzu v nouzi dolevat jeden druhym? Diky!!

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 04. 08. 2003 08:07

Zkousne, plná syntetika mi přijde jako vyhazování peněz. Je to moc řídký. Ideální je polosyntetika.

Dolejvat minerál syntetikou a naopak je kravina a motoru to moc neprospěje. Vždy se můžou míchat jenom oleje klidně jiné značky, ale stejné specifikace.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 04. 08. 2003 14:17

Do M40 bych dával syntetiku, do M10 a M20 polosyntetiku. Minerál je podle mne blbost, to je tak do starých škodovek.

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 04. 08. 2003 14:41

Neřekl bych, že současný minerály jsou špatný, rozhodně bych se to do M10 nebo M20 nebál nalejt, pokud se provádí včas výměna, není se čeho bát.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 04. 08. 2003 14:58

Netvrdím že jsou špatné, ale cenový rozdíl mezi polosyntetikou a minerálem není až tak velký ale v kvalitě ano. Dneska není problém sehnat syntetiku za cca 200,-Kč/litr.

Kilometry taky celkem nic neřeknou. Já mám na autě třeba teď najeto cca 300tkm a sežere to max 1l/15tkm. Takže i do starých motorů se může dávat syntetika. A navíc si myslím, že ta syntetika ten motor chrání podstatně víc než minerál.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 04. 08. 2003 15:04

Nazdárek, mám zkušenost s novým autem. Ty mrchy, aby ušetřily tak tam výrobce sere polosyntetiku 10W-40. Na garančce jsem jim řekl, ať mi do auta naserou plnou syntetiku 5W-40, pak to jelo líp a míň to žralo.
Tím chci říct, že novej motor rozdíl ve volejích pozná, ale tady se kámoš Jelen ptá asi z důvodu toho, že mu jeho stroj olej žere. A asi nechce dolejvat dražší olej. Já myslím, že na minerál uplně v pohodě může jezdit a nic už tím nezkazí a navíc mu ho to sežere menší množství, než kdyby tam lil "řidší" olej. Takže můj názor minerál do starších motorů klidně při dodržení ptravidelných výměn. V Americe prej motorovej olej měněj klidně po 2 000 km. Výměna oleje je otázkou vypití kafe u tamní lepší benzinky. Ať se má motor dobře. A nemaže ho nějaká černá sračka.
Olej je hodně důležitej, ale když je motor v prdeli, tak asi nemá cenu dávat mu drahou syntetiku. Je to házení perel sviním :D
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 04. 08. 2003 15:06

Hodně taky záleží, jak ten motor namáháš. Známej měl v M20 nalitou plnou syntetiku a když to dráždil na Sosně, tak se mu na volnoběh rozsvěcelo mazání, prostě proto, že rozžhavenej řídkej olej prostě to čerpadlo neučerpalo.

Polosyntetika je podle mě rozumný kompromis vzhledem k poměru cena/výkon.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 04. 08. 2003 15:14

Jo tak to jsem měl u E28 a bylo to tím, že jsem měl už v hajzlu klikovku. Na volnoběh se mi rozsvěcela kontrolka mazání. A řidkej olej tam prochcával netěsnostma. Musel jsem nalejt do motůrku minerál. Pak už mi kontrolka neprosvěcovala. A pak jsem vyhodil celý auto, kvůli tomu motoru. Jak je v prdeli klikovka--novej motor. Byl to dvoulitr dost ničenej předchozími majiteli.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 04. 08. 2003 15:20

No to, že to nemaže může bejt různejma problémama, ale ten náš případ byl právě kvůli tomu oleji.

2 Dan: máš ještě e28 nebo něco jinýho?
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 04. 08. 2003 20:02

2Fido: máš pravdu, s tou polosyntetikou. Podle mne je taky ideální poměr cena výkon u 10W40. Motory M10/M20/M40 etc. nebyly na tak řídký oleje konstruovaný, nemuselo by jim to dělat dobře.
Dobrá polosyntetika je SHELL Helix Plus 10W40 - cena je víc než lidová - max. 700,-Kč/4L kanystr :twisted:
Moje M40 si pěkně pochrupuje a je tišší a míň žere.
8) ///M Power 8)

Venca

Příspěvek od Venca » 04. 08. 2003 20:40

Ace píše: Dobrá polosyntetika je SHELL Helix Plus 10W40 - cena je víc než lidová - max. 700,-Kč/4L kanystr :twisted:
To je cena bez DPH?
Jinak se mi to zdá málo...

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 04. 08. 2003 20:43

Ja do M20 leju 15W-40....neni to moc, kdyz tady vsichni neco o 5W nebo 10W....

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 04. 08. 2003 22:40

Já používám Pennzoil UltraTurbo 10W-40, polosyntetický, API SJ/CF, ACEA A3/B3, VW 500.00/505.00, MB 229.1

5litr kanystr za 990Kč vč. DPH
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 05. 08. 2003 05:44

Kupca:
Není spíš důležitější než syn/min výkonová specifikace oleje?
Moderní minerály se vyrovnají synťákům, jen nemají takový teplotní rozsah.
Já používám taky polosynt. 10W/40.

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 05. 08. 2003 20:40

Venca píše:
Ace píše: Dobrá polosyntetika je SHELL Helix Plus 10W40 - cena je víc než lidová - max. 700,-Kč/4L kanystr :twisted:
To je cena bez DPH?
Jinak se mi to zdá málo...
To je samozřejmě cena s DPH. Na pumpě to koupíš za 1.350,- Kč s DPH :evil:
8) ///M Power 8)

Venca

Příspěvek od Venca » 06. 08. 2003 07:16

Ace píše:
Venca píše:
Ace píše: Dobrá polosyntetika je SHELL Helix Plus 10W40 - cena je víc než lidová - max. 700,-Kč/4L kanystr :twisted:
To je cena bez DPH?
Jinak se mi to zdá málo...
To je samozřejmě cena s DPH. Na pumpě to koupíš za 1.350,- Kč s DPH :evil:
Ta cena na pumpě souhlasí, TESCO dokonce 1499,- :roll: , ale já ho nikde neviděl za míň jak ~900,-.
Kde to mají?

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 06. 08. 2003 09:12

Za ty prachy už je lepší Castrol MAGNATEC 10W-40, co vy na to. Je dobrej? :?:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 06. 08. 2003 22:16

Teda, to jsou ceny. Leju tam sudovej Mobil1 10W40 polosyntetiku a mám ho litr á 120,- Kč. Pohoda.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 07. 08. 2003 14:15

To Redbaron: jojo, to je dobrá cena, já jsem taky na kilu dvacet za litr.
Btw. kolik dolejváš oleje tak po 500-1000km? 8)
8) ///M Power 8)

Venca

Příspěvek od Venca » 07. 08. 2003 14:24

Ace píše:...já jsem taky na kilu dvacet za litr....
8)
A kde je těch 700,- za 4l Shell Helix Plus?

Odpovědět