Tak jsem dneska vyměnil vačku vahadla a zdvihátka za nové a cvakání vůbec nezmizelo.
Napadá vás něco čím by to mohlo být?
Mě už jedině napadá jen zubový čerpadlo že by nedávalo dost tlaku. Nevíte jak by se dal zkontrolovat tlak oleje?
Btw. mám taky M40 ale klape to jen lehce, při vyšších otáčkách to není slyšet, budu měnit vačku, vahadla a hydroštely. Kolik na tom máš nalítáno? Já 145k km, zhruba při 100k km se maj hydroštely na M40 měnit. Ale záleží samozřejmě jak je udržovaná a jestli má kvalitní olej a ne nějaký sračky - měnit max. po 10k km, ale pokud jsi z města tak radši dřív. 10W40 je optimum, řidší tam nelej, vykurvíš motor
A na to, že řidším olejem vykurvíš motor jsi přišel jak!? Vždycky jsem tam lil 5W-40 a na motoru se nic nezměnilo. Stále jde jak hodinky.
Pokud jsi použil všechny díly nové, tak netuším co by to mohlo ještě dělat. Napadlo mě sice, že by mohly být ucpané olejové kanálky k těm hydroštelům , ale je to jen nápad ....
Přeně tak taky si mylím že jě něco přicpanýho ale nemyslím že by to byl nějakej kanal k hydroštelům ale někde spíš u ventilu na olej jelikož se začalo ozývat ještě něco dalšího. takže to vypadá že se pomalu ale jistě přidírá celej motor včetně španě fungujícíh hydroštelů. Co si o tom myslíte? Olej tam byl Castrol 5W 40
Tady někde na fóru jsme se nedávno bavili o syntetických olejích 0W-40, 0W-30, 5W-40 atd.
Jelikož syntetika má mnohem menší molekuly snadno se může stát, že dokonale nenamaže a steče. M40/M20 apod. motory nejsou stavěný na tak řídký oleje. Doporučen je 10W40, event. 10W60 (Castrol Formula) nebo minerální 15W40, 15W50. Zkus se zeptat dalších.
Btw. jestli jsi koupil staršího bavce a nevíš na co ten před tebou jezdil, určitě tam nelej hned plnou syntetiku
Mě ta M40 1.6i taky klape ale já to svádím na ten hydrostav když to natočím tak je to jak diessel pak se to natlakuje olejem a je to mnohem lepší a taky asi je ucpané to sprchování olejem zezhora a ta 1.8i M40 co mám na díly tak ta de tak tiše že jsem to u M40 ještě neslišel
Syntetika, tedy "řidší" olej (5W) může způsobovat, že i nové hydroštely budou cvakat, protože hydraulické utlumení není dostatečné, jako u hustší polosytetiky (10W, ev. 15W) a to v závislosti na konstrukci a předepsané viskozitě.
Mám také 1,8i M40 a podle zvuku motoru je to spíš Fiat Ritmo D po 1000000 km. Proto už mám koupenou celou hlavu v super stavu. O víkendu bych to chtěl vyměnit. Chci se zeptat na co bych si měl dát při výměně bacha, nebo jestli je to klasika. Motor s hydraulikou na ventilech sem ještě nedělal.