M40 cvakání i potom co se vyměnila vačka vahadla a zvihátka

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Fanda

M40 cvakání i potom co se vyměnila vačka vahadla a zvihátka

Příspěvek od Fanda » 28. 07. 2003 19:41

:(
Tak jsem dneska vyměnil vačku vahadla a zdvihátka za nové a cvakání vůbec nezmizelo. :cry:
Napadá vás něco čím by to mohlo být?
Mě už jedině napadá jen zubový čerpadlo že by nedávalo dost tlaku. Nevíte jak by se dal zkontrolovat tlak oleje?

Díky

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 28. 07. 2003 20:57

A to cvakání bylo a je hodně hlasité (takové vyloženě kov na kov), nebo jenom takové tišší (třeba jak dobře seřízený favorit :D )?

Tlakem oleje to ale asi nebude.

Kolik tě to stálo?

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 28. 07. 2003 21:05

Jako favorit mi to tika taky :D

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 28. 07. 2003 21:08

No jo, ale ty nemáš hydroštely. :D 8)

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 28. 07. 2003 21:17

to cvakání je takový to klasický když jsou špatný zdvihátka, ale jak mu přidaš nad 3k tak se to změní přesně jak říkáš kov na kov

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 28. 07. 2003 21:19


Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 29. 07. 2003 11:35

Btw. mám taky M40 ale klape to jen lehce, při vyšších otáčkách to není slyšet, budu měnit vačku, vahadla a hydroštely. Kolik na tom máš nalítáno? Já 145k km, zhruba při 100k km se maj hydroštely na M40 měnit. Ale záleží samozřejmě jak je udržovaná a jestli má kvalitní olej a ne nějaký sračky - měnit max. po 10k km, ale pokud jsi z města tak radši dřív. 10W40 je optimum, řidší tam nelej, vykurvíš motor :oops:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 30. 07. 2003 08:05

A na to, že řidším olejem vykurvíš motor jsi přišel jak!? Vždycky jsem tam lil 5W-40 a na motoru se nic nezměnilo. Stále jde jak hodinky.

Pokud jsi použil všechny díly nové, tak netuším co by to mohlo ještě dělat. Napadlo mě sice, že by mohly být ucpané olejové kanálky k těm hydroštelům :roll: , ale je to jen nápad ....

Fanda

Příspěvek od Fanda » 30. 07. 2003 08:47

Přeně tak taky si mylím že jě něco přicpanýho ale nemyslím že by to byl nějakej kanal k hydroštelům ale někde spíš u ventilu na olej jelikož se začalo ozývat ještě něco dalšího. takže to vypadá že se pomalu ale jistě přidírá celej motor včetně španě fungujícíh hydroštelů. Co si o tom myslíte? Olej tam byl Castrol 5W 40

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 30. 07. 2003 20:14

:roll: Tady někde na fóru jsme se nedávno bavili o syntetických olejích 0W-40, 0W-30, 5W-40 atd.
Jelikož syntetika má mnohem menší molekuly snadno se může stát, že dokonale nenamaže a steče. M40/M20 apod. motory nejsou stavěný na tak řídký oleje. Doporučen je 10W40, event. 10W60 (Castrol Formula) nebo minerální 15W40, 15W50. Zkus se zeptat dalších.

Btw. jestli jsi koupil staršího bavce a nevíš na co ten před tebou jezdil, určitě tam nelej hned plnou syntetiku :?
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Marek IS
Příspěvky: 432
Registrován: 16. 02. 2003 15:46
Bydliště: Olomoucko:)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek IS » 05. 08. 2003 07:12

Ted jsem takovej problem resil taky a bylo to olejem... 8)

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 05. 08. 2003 08:16

Mě ta M40 1.6i taky klape ale já to svádím na ten hydrostav když to natočím tak je to jak diessel pak se to natlakuje olejem a je to mnohem lepší a taky asi je ucpané to sprchování olejem zezhora a ta 1.8i M40 co mám na díly tak ta de tak tiše že jsem to u M40 ještě neslišel :!:

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 05. 08. 2003 08:19

Syntetika, tedy "řidší" olej (5W) může způsobovat, že i nové hydroštely budou cvakat, protože hydraulické utlumení není dostatečné, jako u hustší polosytetiky (10W, ev. 15W) a to v závislosti na konstrukci a předepsané viskozitě.

Luboš

olej

Příspěvek od Luboš » 05. 08. 2003 12:08

Mám také 1,8i M40 a podle zvuku motoru je to spíš Fiat Ritmo D po 1000000 km. Proto už mám koupenou celou hlavu v super stavu. O víkendu bych to chtěl vyměnit. Chci se zeptat na co bych si měl dát při výměně bacha, nebo jestli je to klasika. Motor s hydraulikou na ventilech sem ještě nedělal.

Odpovědět