presne... tuhle jsem jel po meste, kde se nedalo predjet, za jednou skoduli - v ni sedel nejakej 80tiletej frajer s capkou na hlave, prilepenej na volantu - klasika... musel sem zapnout vnitrni okruh klimky, abych se neudusil - to bylo strasny, by me zajimalo, jestli tam nalil vic oleje nebo benzinuBOOST píše:Podle mě by se měli na nějaký zákazy vysrat. Nechal bych to jenom tak, pokud to má platnou technickou, můžeš to dotáhnout pokud ne tak smůla. Pochybuju o tom, že třeba auto z německa, který má platnou technickou bude past. Tam to nechodí jako tady u nás. A že je to starý 15 let co na tom, u nás je spousta favoritů a škodovek v tomhle věku a ty tady smějí jezdit a jaký jsou to pasti. Podle mě nezáleží na stáří auta ale hlavní je jeho stav.
EU-zrušení omezení dovozu aut
Omyl. Podepsali smlouvu o EU, a ta je nadrazena narodnim zakonum.Max-Max píše:Zamyslime sa: EU schvali dovoz aut do cerstvych krajin. To znamena, ze sa zadarmo zbavi starych pleciek a nemusia sa likvidovat napr. v D, ale chudobny narod si ich odvezie do vychodneho bloku, takze pre "staru" EU je to super. A teraz su dve moznosti co doma: bud nasa krajina povie ze nie, pretoze sa z nej stane srotovisko alebo skloni hlavu a ako vzdy ticho prijme nariadenie silnejsieho. Podla mna to neprejde, pretoze sa to blokne domacim zakonom alebo nejakym byrokratickym postupom.
A ta rika, ze nesmi byt zadny rozdil (dane, omezeni) mezi nakupem ojetin na domacim trhu a v EU. Mohou zavest treba registracni poplatek - ale ten budes muset zaplatit i za nove auta, a za ojetiny jenom odpovidajici castku - amortizace.
Jediny zpusob jak zachovat stavajici omezeni dovozu: zakazat prodeje aut starsi 8 let a nesplnujici EURO 2 na domacim trhu.
Jaka je sance toho ze to schvali? 0.00000%
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
dovolim si nesuhlasit. SR je rovnakym clenom ako CR a tu je administrativny poplatok vyssi ako vyhodnost dovozu ojetiny. Zakonom to nie je zakazane, ale ziadna smernica EU nezakazuje vyrubovat miestne poplatky vo vyske, aku si urci obec, pretoze obec ma pravomoc pridelit registraciu vozidla. Je vsak mozne, ze v tomto sa jurisdikcia SR a CR lisi, ale zmysel antisrotoviska ostava.LaR píše:Omyl. Podepsali smlouvu o EU, a ta je nadrazena narodnim zakonum.
A ta rika, ze nesmi byt zadny rozdil (dane, omezeni) mezi nakupem ojetin na domacim trhu a v EU. Mohou zavest treba registracni poplatek - ale ten budes muset zaplatit i za nove auta, a za ojetiny jenom odpovidajici castku - amortizace.
Jediny zpusob jak zachovat stavajici omezeni dovozu: zakazat prodeje aut starsi 8 let a nesplnujici EURO 2 na domacim trhu.
Jaka je sance toho ze to schvali? 0.00000%
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Mas pravdu, v SR to taky neni zatim v souladu se smernicemi EU.Max-Max píše: dovolim si nesuhlasit. SR je rovnakym clenom ako CR a tu je administrativny poplatok vyssi ako vyhodnost dovozu ojetiny. Zakonom to nie je zakazane, ale ziadna smernica EU nezakazuje vyrubovat miestne poplatky vo vyske, aku si urci obec, pretoze obec ma pravomoc pridelit registraciu vozidla. Je vsak mozne, ze v tomto sa jurisdikcia SR a CR lisi, ale zmysel antisrotoviska ostava.
EU nestanovuje zadne poplatky, akorat rika, ze nesmi byt diskriminacni.
Tenkrat skoro kazda zeme chtela ochranit domaci trh (Finsko, Francie, Dansko,Recko, Rakousko atd.), ale nepovedlo se.
Tady je prislusny dokument, jak by to melo fungovat spravne.
http://euro.eu.int/comm/internal_market ... hic_en.pdf