EU-zrušení omezení dovozu aut

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
antik
Příspěvky: 212
Registrován: 12. 08. 2004 11:25
Bydliště: Kadaň

Příspěvek od antik » 20. 03. 2005 21:30

BOOST píše:Podle mě by se měli na nějaký zákazy vysrat. Nechal bych to jenom tak, pokud to má platnou technickou, můžeš to dotáhnout pokud ne tak smůla. Pochybuju o tom, že třeba auto z německa, který má platnou technickou bude past. Tam to nechodí jako tady u nás. A že je to starý 15 let co na tom, u nás je spousta favoritů a škodovek v tomhle věku a ty tady smějí jezdit a jaký jsou to pasti. Podle mě nezáleží na stáří auta ale hlavní je jeho stav.
presne... tuhle jsem jel po meste, kde se nedalo predjet, za jednou skoduli - v ni sedel nejakej 80tiletej frajer s capkou na hlave, prilepenej na volantu - klasika... musel sem zapnout vnitrni okruh klimky, abych se neudusil - to bylo strasny, by me zajimalo, jestli tam nalil vic oleje nebo benzinu :roll: :evil:
splnil jsem si sen...
OO=[][]=OO in da house...
www.jansvehla.cz - Školení řidičů a kondiční jízdy

Uživatelský avatar
LaR
Příspěvky: 268
Registrován: 27. 04. 2004 11:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od LaR » 21. 03. 2005 17:14

Max-Max píše:Zamyslime sa: EU schvali dovoz aut do cerstvych krajin. To znamena, ze sa zadarmo zbavi starych pleciek a nemusia sa likvidovat napr. v D, ale chudobny narod si ich odvezie do vychodneho bloku, takze pre "staru" EU je to super. A teraz su dve moznosti co doma: bud nasa krajina povie ze nie, pretoze sa z nej stane srotovisko alebo skloni hlavu a ako vzdy ticho prijme nariadenie silnejsieho. Podla mna to neprejde, pretoze sa to blokne domacim zakonom alebo nejakym byrokratickym postupom.
Omyl. Podepsali smlouvu o EU, a ta je nadrazena narodnim zakonum.
A ta rika, ze nesmi byt zadny rozdil (dane, omezeni) mezi nakupem ojetin na domacim trhu a v EU. Mohou zavest treba registracni poplatek - ale ten budes muset zaplatit i za nove auta, a za ojetiny jenom odpovidajici castku - amortizace.
Jediny zpusob jak zachovat stavajici omezeni dovozu: zakazat prodeje aut starsi 8 let a nesplnujici EURO 2 na domacim trhu.
Jaka je sance toho ze to schvali? 0.00000%

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 03. 2005 18:21

LaR píše:Omyl. Podepsali smlouvu o EU, a ta je nadrazena narodnim zakonum.
A ta rika, ze nesmi byt zadny rozdil (dane, omezeni) mezi nakupem ojetin na domacim trhu a v EU. Mohou zavest treba registracni poplatek - ale ten budes muset zaplatit i za nove auta, a za ojetiny jenom odpovidajici castku - amortizace.
Jediny zpusob jak zachovat stavajici omezeni dovozu: zakazat prodeje aut starsi 8 let a nesplnujici EURO 2 na domacim trhu.
Jaka je sance toho ze to schvali? 0.00000%
dovolim si nesuhlasit. SR je rovnakym clenom ako CR a tu je administrativny poplatok vyssi ako vyhodnost dovozu ojetiny. Zakonom to nie je zakazane, ale ziadna smernica EU nezakazuje vyrubovat miestne poplatky vo vyske, aku si urci obec, pretoze obec ma pravomoc pridelit registraciu vozidla. Je vsak mozne, ze v tomto sa jurisdikcia SR a CR lisi, ale zmysel antisrotoviska ostava.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
LaR
Příspěvky: 268
Registrován: 27. 04. 2004 11:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od LaR » 22. 03. 2005 09:01

Max-Max píše: dovolim si nesuhlasit. SR je rovnakym clenom ako CR a tu je administrativny poplatok vyssi ako vyhodnost dovozu ojetiny. Zakonom to nie je zakazane, ale ziadna smernica EU nezakazuje vyrubovat miestne poplatky vo vyske, aku si urci obec, pretoze obec ma pravomoc pridelit registraciu vozidla. Je vsak mozne, ze v tomto sa jurisdikcia SR a CR lisi, ale zmysel antisrotoviska ostava.
Mas pravdu, v SR to taky neni zatim v souladu se smernicemi EU.
EU nestanovuje zadne poplatky, akorat rika, ze nesmi byt diskriminacni.
Tenkrat skoro kazda zeme chtela ochranit domaci trh (Finsko, Francie, Dansko,Recko, Rakousko atd.), ale nepovedlo se.
Tady je prislusny dokument, jak by to melo fungovat spravne.
http://euro.eu.int/comm/internal_market ... hic_en.pdf

Odpovědět