Jak sundat vrtuli na chladiči ?!

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Jak sundat vrtuli na chladiči ?!

Příspěvek od Tweety » 21. 11. 2004 16:43

Peru se s tím už tři hodiny a neúspěšně.Z toho obrázku nejsem moc chytrej.Prej je za vrtulý nějaká matice (číslo bych potřeboval vědět,myslim že 25) a tu prej mám povolit.Ale pořád se mi to protáčí,no prostě nevim jak na to,prosím poraďte,díky http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

Uživatelský avatar
ferda
Příspěvky: 707
Registrován: 10. 12. 2003 16:23
Bydliště: Ostrava-Vratimov

Příspěvek od ferda » 21. 11. 2004 16:47

Klíč č.32 a točit naopak matice vrtule má opačný závit
E28 520 stále v garáži

koupím motor 325E 95KW nabídky do sz díky

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 21. 11. 2004 16:48

ta matice ma obracenej zavit :idea: :wink:
kuwa tak me ferda predbeh
jen dodam pridrzet by to melo jit primacknutim klinaku jakoby k sobe aby se zatah a uz by sw to nemelo protacet
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 21. 11. 2004 17:07

Tak fajn kluci,díky moc.To že to má obrácenej závit jsem věděl, ale já to držel na alternátoru a tak se mi ta řemenice protáčela i pod klíňákem.Všechny klouby už mám vorvaný,tak na to skočim až zítra,ještě jednou dík.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 21. 11. 2004 17:09

Zave píše:Menis hardu? :wink: Uz nebude zvuk dvanactivalu... 8) Zkus si to necim podrzet at se to neprotaci, pak to snad pujde... :wink:
Přesně tak,vrtule mi jde pořád podle otáček.Jestli je auto studený nebo teplý,pořád to chladí.Teplota mi nevyleze víc jak na 1/4 budíku.To je taky termostatem,to je mi jasný,ale ta visco spojka chce prostě taky vyměnit.

Uživatelský avatar
tomik
Příspěvky: 2313
Registrován: 04. 04. 2004 10:14
Bydliště: Dvůr Králové n.Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomik » 21. 11. 2004 21:01

Max-Max píše:
Tweety píše:
tomik píše:Já si nasadím 10 rovný vočko na jeden z tech 4co jsou na řemenici.Nechám si to tam o něco vopřit a pak povolit tu 32,Vždy to šlo.
To je super rada,nebudu tam muset šachovat s rukama.Díky moc
To je riesenie tak do Ruska, a nie do baworaku. Napni na fest klin. remen pomocou remenice alternatoru. Ak budes robit pokusy so skrutkami vodnej pumpy, velice rychlo prides o uchytenie vodnej pumpy a potom sa budes trapit, ako vybrat urvatu skrutku bez hlavicky.
no tak sem zas někdy něco napíšu.Nikomu se nevnucuju.Je snad jasný,že se to zkusí s citem,ale to tě asi nenapadlo ty všechnu děláš asi hned obouruč a vší silou. :?: :idea:

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 22. 11. 2004 08:47

Kdesi ( už fakt nevím kde ) jsem na to viděl takovej přípravek. Kus železa s vyvrtanejma dvěma dírama, který měly rozteč jako ty šrouby na řemenici. Přišroubovalo se to dvěma šroubama co držej řemenici a máš to za co bafnout :wink:

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 22. 11. 2004 10:27

S tím řemenem se může občas stát, že si ho člověk poničí :( a to jenom proto, že někdo tu visco utáhl a nebo to nějak zaoxidovalo, ta se vůbec nemá dotahovat klíčem - dotáhne se akorát odporem lístů trubíny při otáčení.

Já teď mám podobnej problém - už se mi podařilo zkurvit řemen - naštěstí jsem stejně měl jinej na výměnu a povoloval jsem to správně - vím jak se povoluje matice levej závit.
Nějakej přípravek si asi budu muset udělat.
BMW The Ultimate Driving Machine

Venca.

Příspěvek od Venca. » 22. 11. 2004 13:29

mizuh píše:Kdesi ( už fakt nevím kde ) jsem na to viděl takovej přípravek. Kus železa s vyvrtanejma dvěma dírama, který měly rozteč jako ty šrouby na řemenici. Přišroubovalo se to dvěma šroubama co držej řemenici a máš to za co bafnout :wink:
Ten kus plocháče tl. 4 mm jsem si udělal taky, když jsem byl nucen visco - spojku demontovat.

Já radši strávím 5 minut u svěráku než se s tím jebat půl hodiny a mít odřený ruce.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 22. 11. 2004 16:38

Tak všem děkuju za rady.Výsledek : Dva rozseklý prsty,štěnice na ukazováčku,odřený klouby,vrtule mimo motor :D Buď jsem děsně nešikovnej a nebo to šlo sakra špatně,každopádně je hotovo.Jinak ten zlepšovák si asi taky udělám....Takže díky kluci.

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 22. 11. 2004 21:03

no já teda dicky sundavam vrtuli normálně vemu klíček 32 a normálně do něj dvakrát bouchnu kladivem a je zavit volnej...ale je to motor M50....a eště se mi nepovedlo nic zkurvit...

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 23. 11. 2004 04:38

DAN píše:ta se vůbec nemá dotahovat klíčem - dotáhne se akorát odporem lístů trubíny při otáčení.
??? Mirne dotahnout klicem ji neuskodi. Tim odporem asi nedas 40 Nm na ktere ma byt utazena...

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 23. 11. 2004 09:17

Jirka325 píše:
DAN píše:ta se vůbec nemá dotahovat klíčem - dotáhne se akorát odporem lístů trubíny při otáčení.
??? Mirne dotahnout klicem ji neuskodi. Tim odporem asi nedas 40 Nm na ktere ma byt utazena...
to je právě to - mírně - každej to nějak mírně dotáhne a pak to nejde povolit.

Já to tam dycky akorát natočil rukou ( kličem ) na konec závitu a víc sem to nemasíroval - jízdou se to utáhne - to musí stačit.

Kdybych měl čecko dotahovat striktně podle předepsaných empirických ( z čísté teorie vycházejících ) hodnot, tak se bez momenťáku nenažeru. :twisted: ani neuprdnu
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 23. 11. 2004 14:33

DAN píše:to je právě to - mírně - každej to nějak mírně dotáhne a pak to nejde povolit.

Já to tam dycky akorát natočil rukou ( kličem ) na konec závitu a víc sem to nemasíroval - jízdou se to utáhne - to musí stačit.

Kdybych měl čecko dotahovat striktně podle předepsaných empirických ( z čísté teorie vycházejících ) hodnot, tak se bez momenťáku nenažeru. :twisted: ani neuprdnu
:lol: To mas recht, bys musel resit, jakym momentem zvejkat rizek :lol:
Navic on momentak na stranovej klic neni az tak bezna zalezitost...a myslim ze i docela draha, takze je to spis hodnota pro predstavu, ze proste mirne zatahnout, pro sichr.
Este ze to soudruzi v BMW vymysleli tak, ze se to prakticky nema sanci povolit :twisted:

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 29. 11. 2004 00:27

Max-Max píše: Hele, klud, hej? :wink: Nemyslel som to v zlom ani tak, ze by si bol hlupak. Ale nie kazdy ma taky cit v rukach. Je to naozaj nedobry postup na demontaz, ver mi. Alles gut, O.K.? 8)
Cit? To ti závidím. Já na to šel vší silou a furt to bylo málo, ta sviň prostě ne a ne se povolit. Už jsem byl úplně zoufalej, teda spíš nasranej, to je lepší pač pak má člověk ještě víc síly. Nakonec to šlo takhle: vzal jsem dřevěnou tyč, na kterou jsem se položil celou váhou a kterou jsem tlačil klíňák těsně za tou řemenicí směrem dolu. Na stranovej klíč nandanej na visco jsem nasadil trubku a do tý jsem třískal rukou. Teprve pak to povolilo, chtělo to ten ráz. A nebylo to zarezlý, měl jsem závit od minula potřenej měděnou pastou, nevím proč mi to nešlo, možná nakurvej závit.
Každopádně abych se s tím příště zas nemusel tak crcat, tak jsem do té řemenice co je na vodní pumpě vyvrtal díru, do který příště vrazím pořádnej šroubovák nebo nějakou tyč a snad to půjde líp.

Odpovědět