Jak sundat vrtuli na chladiči ?!
- Tweety
- Příspěvky: 6122
- Registrován: 16. 07. 2004 17:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Jak sundat vrtuli na chladiči ?!
Peru se s tím už tři hodiny a neúspěšně.Z toho obrázku nejsem moc chytrej.Prej je za vrtulý nějaká matice (číslo bych potřeboval vědět,myslim že 25) a tu prej mám povolit.Ale pořád se mi to protáčí,no prostě nevim jak na to,prosím poraďte,díky http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
- Tweety
- Příspěvky: 6122
- Registrován: 16. 07. 2004 17:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak,vrtule mi jde pořád podle otáček.Jestli je auto studený nebo teplý,pořád to chladí.Teplota mi nevyleze víc jak na 1/4 budíku.To je taky termostatem,to je mi jasný,ale ta visco spojka chce prostě taky vyměnit.Zave píše:Menis hardu?Uz nebude zvuk dvanactivalu...
Zkus si to necim podrzet at se to neprotaci, pak to snad pujde...
- tomik
- Příspěvky: 2313
- Registrován: 04. 04. 2004 10:14
- Bydliště: Dvůr Králové n.Labem
- Kontaktovat uživatele:
no tak sem zas někdy něco napíšu.Nikomu se nevnucuju.Je snad jasný,že se to zkusí s citem,ale to tě asi nenapadlo ty všechnu děláš asi hned obouruč a vší silou.Max-Max píše:To je riesenie tak do Ruska, a nie do baworaku. Napni na fest klin. remen pomocou remenice alternatoru. Ak budes robit pokusy so skrutkami vodnej pumpy, velice rychlo prides o uchytenie vodnej pumpy a potom sa budes trapit, ako vybrat urvatu skrutku bez hlavicky.Tweety píše:To je super rada,nebudu tam muset šachovat s rukama.Díky moctomik píše:Já si nasadím 10 rovný vočko na jeden z tech 4co jsou na řemenici.Nechám si to tam o něco vopřit a pak povolit tu 32,Vždy to šlo.


- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
S tím řemenem se může občas stát, že si ho člověk poničí
a to jenom proto, že někdo tu visco utáhl a nebo to nějak zaoxidovalo, ta se vůbec nemá dotahovat klíčem - dotáhne se akorát odporem lístů trubíny při otáčení.
Já teď mám podobnej problém - už se mi podařilo zkurvit řemen - naštěstí jsem stejně měl jinej na výměnu a povoloval jsem to správně - vím jak se povoluje matice levej závit.
Nějakej přípravek si asi budu muset udělat.

Já teď mám podobnej problém - už se mi podařilo zkurvit řemen - naštěstí jsem stejně měl jinej na výměnu a povoloval jsem to správně - vím jak se povoluje matice levej závit.
Nějakej přípravek si asi budu muset udělat.
BMW The Ultimate Driving Machine
Ten kus plocháče tl. 4 mm jsem si udělal taky, když jsem byl nucen visco - spojku demontovat.mizuh píše:Kdesi ( už fakt nevím kde ) jsem na to viděl takovej přípravek. Kus železa s vyvrtanejma dvěma dírama, který měly rozteč jako ty šrouby na řemenici. Přišroubovalo se to dvěma šroubama co držej řemenici a máš to za co bafnout
Já radši strávím 5 minut u svěráku než se s tím jebat půl hodiny a mít odřený ruce.
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
to je právě to - mírně - každej to nějak mírně dotáhne a pak to nejde povolit.Jirka325 píše:??? Mirne dotahnout klicem ji neuskodi. Tim odporem asi nedas 40 Nm na ktere ma byt utazena...DAN píše:ta se vůbec nemá dotahovat klíčem - dotáhne se akorát odporem lístů trubíny při otáčení.
Já to tam dycky akorát natočil rukou ( kličem ) na konec závitu a víc sem to nemasíroval - jízdou se to utáhne - to musí stačit.
Kdybych měl čecko dotahovat striktně podle předepsaných empirických ( z čísté teorie vycházejících ) hodnot, tak se bez momenťáku nenažeru.

BMW The Ultimate Driving Machine
DAN píše:to je právě to - mírně - každej to nějak mírně dotáhne a pak to nejde povolit.
Já to tam dycky akorát natočil rukou ( kličem ) na konec závitu a víc sem to nemasíroval - jízdou se to utáhne - to musí stačit.
Kdybych měl čecko dotahovat striktně podle předepsaných empirických ( z čísté teorie vycházejících ) hodnot, tak se bez momenťáku nenažeru.ani neuprdnu


Navic on momentak na stranovej klic neni az tak bezna zalezitost...a myslim ze i docela draha, takze je to spis hodnota pro predstavu, ze proste mirne zatahnout, pro sichr.
Este ze to soudruzi v BMW vymysleli tak, ze se to prakticky nema sanci povolit

Cit? To ti závidím. Já na to šel vší silou a furt to bylo málo, ta sviň prostě ne a ne se povolit. Už jsem byl úplně zoufalej, teda spíš nasranej, to je lepší pač pak má člověk ještě víc síly. Nakonec to šlo takhle: vzal jsem dřevěnou tyč, na kterou jsem se položil celou váhou a kterou jsem tlačil klíňák těsně za tou řemenicí směrem dolu. Na stranovej klíč nandanej na visco jsem nasadil trubku a do tý jsem třískal rukou. Teprve pak to povolilo, chtělo to ten ráz. A nebylo to zarezlý, měl jsem závit od minula potřenej měděnou pastou, nevím proč mi to nešlo, možná nakurvej závit.Max-Max píše: Hele, klud, hej?Nemyslel som to v zlom ani tak, ze by si bol hlupak. Ale nie kazdy ma taky cit v rukach. Je to naozaj nedobry postup na demontaz, ver mi. Alles gut, O.K.?
Každopádně abych se s tím příště zas nemusel tak crcat, tak jsem do té řemenice co je na vodní pumpě vyvrtal díru, do který příště vrazím pořádnej šroubovák nebo nějakou tyč a snad to půjde líp.