tlak oleje u iSa

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

tlak oleje u iSa

Příspěvek od Balda » 23. 09. 2005 08:08

Chlapi, mám menší problém. Tlak oleje se zdá že je za provozu v pohodě, protože motor šeptá jako květinky, ale pokud je motor v klidu, stačí tak deset minut, po následným nastartování hrozně zarachtaj všechny ventyly. Tak po cca 2-3 sekundách to přestane. Příjde mi, že v klidu to stratí tlak. Po nastartování než pumpa veškerej potřebnej tlak oleje dožene, tak to prostě dělá, co to dělá. :x To je moje doměnka. S iSama moc zkušeností nemám. Ptám se jestli někdo z vás neřešil podobný problém a popřípadě jeké jsou možnosti závad. Olejový filtr jsem už vyloučil. Napdlo mě jestli je někde nějaký ventil na udržení tlaku oleje v klidným stádiu. Jo, a motor je kompletně přetěsněn těsněním zn. GOTZE, takže netěsnosti mezi spojema tak vylučuju.
Díky za vaše rady. :wink: :arrow: :idea:

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Re: tlak oleje u iSa

Příspěvek od Fx » 23. 09. 2005 08:36

Balda píše:Chlapi, mám menší problém. Tlak oleje se zdá že je za provozu v pohodě, protože motor šeptá jako květinky, ale pokud je motor v klidu, stačí tak deset minut, po následným nastartování hrozně zarachtaj všechny ventyly. Tak po cca 2-3 sekundách to přestane. Příjde mi, že v klidu to stratí tlak. Po nastartování než pumpa veškerej potřebnej tlak oleje dožene, tak to prostě dělá, co to dělá. :x To je moje doměnka. S iSama moc zkušeností nemám. Ptám se jestli někdo z vás neřešil podobný problém a popřípadě jeké jsou možnosti závad. Olejový filtr jsem už vyloučil. Napdlo mě jestli je někde nějaký ventil na udržení tlaku oleje v klidným stádiu. Jo, a motor je kompletně přetěsněn těsněním zn. GOTZE, takže netěsnosti mezi spojema tak vylučuju.
Díky za vaše rady. :wink: :arrow: :idea:
Tohle je docela známej problém a je to tak trochu podobný jak u M40. Někteří říkají, že to jsou vahadla a hydroštely, jiným stačilo dořešit tlak oleje, jak říkáš ty...
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 23. 09. 2005 09:16

Dle mýho názoru to hydroštely nemůžou bejt, protože rachtaj všechny najednou a to se odehrává krátkou chvilku po nastartování. A vahadla to určitě taky nebudou neboť m42 vahadla nemá :lol: to byla blbá poznámka :oops: :wink: Prostě by mě zajímalo jestli to tu někdo už řešil. Rád bych se seznámil se zkušenostma jiných majitelů iS. :wink:

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 23. 09. 2005 09:33

Balda píše:Dle mýho názoru to hydroštely nemůžou bejt, protože rachtaj všechny najednou a to se odehrává krátkou chvilku po nastartování. A vahadla to určitě taky nebudou neboť m42 vahadla nemá :lol: to byla blbá poznámka :oops: :wink: Prostě by mě zajímalo jestli to tu někdo už řešil. Rád bych se seznámil se zkušenostma jiných majitelů iS. :wink:
No já mluvil o M40, jak to má M42, to nevím :) Ale s tímhle jsem se u několika ies, co jsem viděl, setkal :)
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Forreet
Příspěvky: 1241
Registrován: 19. 04. 2005 19:30
Bydliště: Humenne SK

Příspěvek od Forreet » 23. 09. 2005 09:40

Prave vcera sem koupil iso a dela to same :roll: urcite bude problem z tlakem oleje.Ale jeste vymenim olej filtry a svicky a uvidim co a jak 8)
0042191777565

Nakej TD curak... prepisuje a maze inzeraty
http://img301.imageshack.us/img301/1209 ... hjhod2.png

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 23. 09. 2005 10:22

Spíš než tlak oleje bude vadnej napínák řetězu, kterej nedrží a dopne ho pak až tlak oleje po nastartování, proto ty 2 - 3 vteřiny než přestane rachtat.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 23. 09. 2005 17:00

Hanis píše:Spíš než tlak oleje bude vadnej napínák řetězu, kterej nedrží a dopne ho pak až tlak oleje po nastartování, proto ty 2 - 3 vteřiny než přestane rachtat.
Taky mě to napadlo. Je pravda, že není poznat odkud to rachtání jde. Prostě odněkud kolem hlavy. Až se mi to povede zjistit a opravit, tak dám vědět.

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 23. 09. 2005 17:06

Hanis píše:Spíš než tlak oleje bude vadnej napínák řetězu, kterej nedrží a dopne ho pak až tlak oleje po nastartování, proto ty 2 - 3 vteřiny než přestane rachtat.
S tímhle souhlasím, u ISa se málokdy stává, že by cvakali hydroštely jako u M40, většinou to bývá buď napínák řetězu a nebo i řetěz sám, že už je moc volnej a je potřeba ho vyměnit. :wink:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 23. 09. 2005 20:26

Nejspíš máte chlapi pravdu. První, co zkusim je napínák a pak se uvidí. Stejně mi to ale hlodá hlavou. Protože když bude i malej počáteční tlak oleje, tak vlastně automaticky musí i napínák řetězu špatně napínat. Došlo mi skutečně, že neslyším jenom ty zdvihátka, ale taky rachot. Nejspíš od řetězu. Kéž by to byl jenom ten napínák.
Zkusim a dám vědět.
Jo, a díky za vaše názory. :wink:

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 23. 09. 2005 20:56

Balda píše:...protože když bude i malej počáteční tlak oleje, tak vlastně automaticky musí i napínák řetězu špatně napínat...
Malej počáteční tlak je právě ty 2-3 vteřiny co to rachtá což by bylo normální kdyby napínák byl v pořádku. Napínák funguje jako ráčna, vyskakuje postupně a proti vrácení ho drží zoubky olej ho vlastně jen dopíná což nezatěžuje vnitřní mechanismus napínáku. Pokud je tedy ten vnitřek napínáku poškozen dělá to přesně to ráchtání a dopne ho až tlak oleje. Je dobrý vědět že napínák je na jedno použití a dodává se zajištěný a po jeho vyskočení již nejde zpět namontovat tudíš použít starší nejde. Novej v AuTecu stojí něco okolo 1300,- CZK
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 24. 09. 2005 09:25

Hanis píše: Malej počáteční tlak je právě ty 2-3 vteřiny co to rachtá což by bylo normální kdyby napínák byl v pořádku. Napínák funguje jako ráčna, vyskakuje postupně a proti vrácení ho drží zoubky olej ho vlastně jen dopíná což nezatěžuje vnitřní mechanismus napínáku. Pokud je tedy ten vnitřek napínáku poškozen dělá to přesně to ráchtání a dopne ho až tlak oleje. Je dobrý vědět že napínák je na jedno použití a dodává se zajištěný a po jeho vyskočení již nejde zpět namontovat tudíš použít starší nejde. Novej v AuTecu stojí něco okolo 1300,- CZK
No, je vidět, že mám ještě co dohánět! Díky Hanis za vysvětlení. Už mi svitlo. Já jsem totiž celý motor rozebíral a přetěsňoval. Tudíž jsem musel demontovat i ten napínák. Tam je asi ten zakopanej pes. Příště už budu vědět.
Moc mi to pomohlo a uklidnilo. Dík :idea:

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 24. 09. 2005 11:10

jen otazka... slysel sem ze pry kdyz cvakaji hydra tak pry dost pomuze vycistit lejova sprcha + novej olej... je to mozny?
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 24. 09. 2005 11:15

Zave píše:jen otazka... slysel sem ze pry kdyz cvakaji hydra tak pry dost pomuze vycistit lejova sprcha + novej olej... je to mozny?
To je jako by jsi po výměně oleje očekával generálku motoru, pokud je cvakání způsobeno opotřebováním vačky tak ti ani sprcha ani opékač topinek nepomůže
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 24. 09. 2005 14:12

Já jsem zkoušl vyměnit sprchování za nový. Řekl bych, že nejde jen o vyčištění. Jde o to, jestli má vůle v tom "téčku". Malinko se to zlepšilo. Teda aspoň se mi to zdálo. Ale za cca 2 měsíce jsem vyměnil hydra. Hudba nedlouhý budoucnosti je vačka a vahadla :lol: . A pak už budu uplně v prdeli :D
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 25. 09. 2005 10:36

Bobo píše:Já jsem zkoušl vyměnit sprchování za nový. Řekl bych, že nejde jen o vyčištění. Jde o to, jestli má vůle v tom "téčku". Malinko se to zlepšilo. Teda aspoň se mi to zdálo. Ale za cca 2 měsíce jsem vyměnil hydra. Hudba nedlouhý budoucnosti je vačka a vahadla :lol: . A pak už budu uplně v prdeli :D
A ještě nezapomeň koupit podložky ventilů, co jsou mezi vahadlem a ventilem. Ale hlavně je třeba taky vyčistit sedla ventilů a ventily. Pokud ti to už cvakalo, tak se ti z 99ti % ty ventily podpálily. A při tomhle úkonu je zároveň třeba vyměnit symeringy na ventilech a samosebou i těsnění pod hlavou! Protože, jestli ty ventily nevičistíš tak ti to sice ztichne, ale né úplně. Protože se ti budou dál vesele podpalovat. Taky se ti může kus ventilu upálit, no a to už pojedeš jenom na tři válce.
Když už se něco takovýho opravuje, tak je opravdu třeba to nepodcenit. Jinak je práce zbytečná! 8) :idea:

Uživatelský avatar
tomik
Příspěvky: 2313
Registrován: 04. 04. 2004 10:14
Bydliště: Dvůr Králové n.Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomik » 25. 09. 2005 20:33

tlak myslím 4bar při 6tis.ot
dovoz automobilů,vrakoviště,specializace E30 IS,M3 E30,Alpina.Neregistrován http://tomikauta.webnode.cz

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 25. 09. 2005 20:41

tomik píše:tlak myslím 4bar při 6tis.ot
Tak, tak.

Oil pressure : 1.3-2.0 Bar/18 psi @ idle, 4.0-4.3 Bar/57-62 psi at 6250rpm

Neboli 1.3-2 bary při volnoběhu a 4 až 4.3 při 6250ot/min.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 27. 09. 2005 14:25

Balda píše: Ale hlavně je třeba taky vyčistit sedla ventilů a ventily. Pokud ti to už cvakalo, tak se ti z 99ti % ty ventily podpálily.
A jak se čistěj takový sedla ventilů?

Proč by cvakání, neboli zvýšená ventilová vůle měla za následek podpalování ventilů?
Balda píše:Protože, jestli ty ventily nevičistíš tak ti to sice ztichne, ale né úplně. Protože se ti budou dál vesele podpalovat.
Proč by usazeniny na ventilech měly způsobovat cvakání nebo podpalování? To by pak všechny dieselové a benzínové motory používající systém EGR cvakaly jak o život.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 27. 09. 2005 23:23

Hanis píše:
Balda píše: Ale hlavně je třeba taky vyčistit sedla ventilů a ventily. Pokud ti to už cvakalo, tak se ti z 99ti % ty ventily podpálily.
A jak se čistěj takový sedla ventilů?

Proč by cvakání, neboli zvýšená ventilová vůle měla za následek podpalování ventilů?
Balda píše:Protože, jestli ty ventily nevičistíš tak ti to sice ztichne, ale né úplně. Protože se ti budou dál vesele podpalovat.
Proč by usazeniny na ventilech měly způsobovat cvakání nebo podpalování? To by pak všechny dieselové a benzínové motory používající systém EGR cvakaly jak o život.
No, to jsem vyčet z příručky JAK NA TO. Pokud se ti zadřou zdvihátka, znamená to, že vůle ventilů nejní vůbec optimální. No, a to má prý za následek podpálení ventilů. Alespoň tak to stojí ve zmíněný příručce.
Když jsem měnil tuhle klasiku u m40, tak mi kamarád poradil abych rovnou přetěsnil ventily a hlavu. To jen z údržbových důvodů. Když jsme hlavu sundaly, tak jsme začistily (někdo tomu říká zabrousit) ventily a sedla jemnou brusnou pastou. Po vyčistění, jsme zjistili, že dva výfukové ventily byly kousek upálený. Tak jsem došel k závěru, že to způsobily ty zdvihátka, který chtěly vyměnit už daleko dřív. :idea:
Nejsem žádnej profík, ale něco mi příjde celkem logický. :wink:

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 28. 09. 2005 18:05

Balda píše:No, to jsem vyčet z příručky JAK NA TO. Pokud se ti zadřou zdvihátka, znamená to, že vůle ventilů nejní vůbec optimální. No, a to má prý za následek podpálení ventilů. Alespoň tak to stojí ve zmíněný příručce.
Když jsem měnil tuhle klasiku u m40, tak mi kamarád poradil abych rovnou přetěsnil ventily a hlavu. To jen z údržbových důvodů. Když jsme hlavu sundaly, tak jsme začistily (někdo tomu říká zabrousit) ventily a sedla jemnou brusnou pastou. Po vyčistění, jsme zjistili, že dva výfukové ventily byly kousek upálený. Tak jsem došel k závěru, že to způsobily ty zdvihátka, který chtěly vyměnit už daleko dřív. :idea:
Nejsem žádnej profík, ale něco mi příjde celkem logický. :wink:
To co jsi vyčetl z knížky zní logicky...
Balda píše:Protože, jestli ty ventily nevičistíš tak ti to sice ztichne, ale né úplně. Protože se ti budou dál vesele podpalovat. Taky se ti může kus ventilu upálit, no a to už pojedeš jenom na tři válce.
...ale to co jsi napsal před tím o těch usazeninách a cvakání a to že při cvakání se podpalují ventily jsou trochu bláboly na který jsem reagoval.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Odpovědět