
Díky za vaše rady.



Tohle je docela známej problém a je to tak trochu podobný jak u M40. Někteří říkají, že to jsou vahadla a hydroštely, jiným stačilo dořešit tlak oleje, jak říkáš ty...Balda píše:Chlapi, mám menší problém. Tlak oleje se zdá že je za provozu v pohodě, protože motor šeptá jako květinky, ale pokud je motor v klidu, stačí tak deset minut, po následným nastartování hrozně zarachtaj všechny ventyly. Tak po cca 2-3 sekundách to přestane. Příjde mi, že v klidu to stratí tlak. Po nastartování než pumpa veškerej potřebnej tlak oleje dožene, tak to prostě dělá, co to dělá.To je moje doměnka. S iSama moc zkušeností nemám. Ptám se jestli někdo z vás neřešil podobný problém a popřípadě jeké jsou možnosti závad. Olejový filtr jsem už vyloučil. Napdlo mě jestli je někde nějaký ventil na udržení tlaku oleje v klidným stádiu. Jo, a motor je kompletně přetěsněn těsněním zn. GOTZE, takže netěsnosti mezi spojema tak vylučuju.
Díky za vaše rady.![]()
![]()
No já mluvil o M40, jak to má M42, to nevímBalda píše:Dle mýho názoru to hydroštely nemůžou bejt, protože rachtaj všechny najednou a to se odehrává krátkou chvilku po nastartování. A vahadla to určitě taky nebudou neboť m42 vahadla nemáto byla blbá poznámka
![]()
Prostě by mě zajímalo jestli to tu někdo už řešil. Rád bych se seznámil se zkušenostma jiných majitelů iS.
Taky mě to napadlo. Je pravda, že není poznat odkud to rachtání jde. Prostě odněkud kolem hlavy. Až se mi to povede zjistit a opravit, tak dám vědět.Hanis píše:Spíš než tlak oleje bude vadnej napínák řetězu, kterej nedrží a dopne ho pak až tlak oleje po nastartování, proto ty 2 - 3 vteřiny než přestane rachtat.
S tímhle souhlasím, u ISa se málokdy stává, že by cvakali hydroštely jako u M40, většinou to bývá buď napínák řetězu a nebo i řetěz sám, že už je moc volnej a je potřeba ho vyměnit.Hanis píše:Spíš než tlak oleje bude vadnej napínák řetězu, kterej nedrží a dopne ho pak až tlak oleje po nastartování, proto ty 2 - 3 vteřiny než přestane rachtat.
Malej počáteční tlak je právě ty 2-3 vteřiny co to rachtá což by bylo normální kdyby napínák byl v pořádku. Napínák funguje jako ráčna, vyskakuje postupně a proti vrácení ho drží zoubky olej ho vlastně jen dopíná což nezatěžuje vnitřní mechanismus napínáku. Pokud je tedy ten vnitřek napínáku poškozen dělá to přesně to ráchtání a dopne ho až tlak oleje. Je dobrý vědět že napínák je na jedno použití a dodává se zajištěný a po jeho vyskočení již nejde zpět namontovat tudíš použít starší nejde. Novej v AuTecu stojí něco okolo 1300,- CZKBalda píše:...protože když bude i malej počáteční tlak oleje, tak vlastně automaticky musí i napínák řetězu špatně napínat...
No, je vidět, že mám ještě co dohánět! Díky Hanis za vysvětlení. Už mi svitlo. Já jsem totiž celý motor rozebíral a přetěsňoval. Tudíž jsem musel demontovat i ten napínák. Tam je asi ten zakopanej pes. Příště už budu vědět.Hanis píše: Malej počáteční tlak je právě ty 2-3 vteřiny co to rachtá což by bylo normální kdyby napínák byl v pořádku. Napínák funguje jako ráčna, vyskakuje postupně a proti vrácení ho drží zoubky olej ho vlastně jen dopíná což nezatěžuje vnitřní mechanismus napínáku. Pokud je tedy ten vnitřek napínáku poškozen dělá to přesně to ráchtání a dopne ho až tlak oleje. Je dobrý vědět že napínák je na jedno použití a dodává se zajištěný a po jeho vyskočení již nejde zpět namontovat tudíš použít starší nejde. Novej v AuTecu stojí něco okolo 1300,- CZK
To je jako by jsi po výměně oleje očekával generálku motoru, pokud je cvakání způsobeno opotřebováním vačky tak ti ani sprcha ani opékač topinek nepomůžeZave píše:jen otazka... slysel sem ze pry kdyz cvakaji hydra tak pry dost pomuze vycistit lejova sprcha + novej olej... je to mozny?
A ještě nezapomeň koupit podložky ventilů, co jsou mezi vahadlem a ventilem. Ale hlavně je třeba taky vyčistit sedla ventilů a ventily. Pokud ti to už cvakalo, tak se ti z 99ti % ty ventily podpálily. A při tomhle úkonu je zároveň třeba vyměnit symeringy na ventilech a samosebou i těsnění pod hlavou! Protože, jestli ty ventily nevičistíš tak ti to sice ztichne, ale né úplně. Protože se ti budou dál vesele podpalovat. Taky se ti může kus ventilu upálit, no a to už pojedeš jenom na tři válce.Bobo píše:Já jsem zkoušl vyměnit sprchování za nový. Řekl bych, že nejde jen o vyčištění. Jde o to, jestli má vůle v tom "téčku". Malinko se to zlepšilo. Teda aspoň se mi to zdálo. Ale za cca 2 měsíce jsem vyměnil hydra. Hudba nedlouhý budoucnosti je vačka a vahadla. A pak už budu uplně v prdeli
Tak, tak.tomik píše:tlak myslím 4bar při 6tis.ot
A jak se čistěj takový sedla ventilů?Balda píše: Ale hlavně je třeba taky vyčistit sedla ventilů a ventily. Pokud ti to už cvakalo, tak se ti z 99ti % ty ventily podpálily.
Proč by usazeniny na ventilech měly způsobovat cvakání nebo podpalování? To by pak všechny dieselové a benzínové motory používající systém EGR cvakaly jak o život.Balda píše:Protože, jestli ty ventily nevičistíš tak ti to sice ztichne, ale né úplně. Protože se ti budou dál vesele podpalovat.
No, to jsem vyčet z příručky JAK NA TO. Pokud se ti zadřou zdvihátka, znamená to, že vůle ventilů nejní vůbec optimální. No, a to má prý za následek podpálení ventilů. Alespoň tak to stojí ve zmíněný příručce.Hanis píše:A jak se čistěj takový sedla ventilů?Balda píše: Ale hlavně je třeba taky vyčistit sedla ventilů a ventily. Pokud ti to už cvakalo, tak se ti z 99ti % ty ventily podpálily.
Proč by cvakání, neboli zvýšená ventilová vůle měla za následek podpalování ventilů?
Proč by usazeniny na ventilech měly způsobovat cvakání nebo podpalování? To by pak všechny dieselové a benzínové motory používající systém EGR cvakaly jak o život.Balda píše:Protože, jestli ty ventily nevičistíš tak ti to sice ztichne, ale né úplně. Protože se ti budou dál vesele podpalovat.
To co jsi vyčetl z knížky zní logicky...Balda píše:No, to jsem vyčet z příručky JAK NA TO. Pokud se ti zadřou zdvihátka, znamená to, že vůle ventilů nejní vůbec optimální. No, a to má prý za následek podpálení ventilů. Alespoň tak to stojí ve zmíněný příručce.
Když jsem měnil tuhle klasiku u m40, tak mi kamarád poradil abych rovnou přetěsnil ventily a hlavu. To jen z údržbových důvodů. Když jsme hlavu sundaly, tak jsme začistily (někdo tomu říká zabrousit) ventily a sedla jemnou brusnou pastou. Po vyčistění, jsme zjistili, že dva výfukové ventily byly kousek upálený. Tak jsem došel k závěru, že to způsobily ty zdvihátka, který chtěly vyměnit už daleko dřív.![]()
Nejsem žádnej profík, ale něco mi příjde celkem logický.
...ale to co jsi napsal před tím o těch usazeninách a cvakání a to že při cvakání se podpalují ventily jsou trochu bláboly na který jsem reagoval.Balda píše:Protože, jestli ty ventily nevičistíš tak ti to sice ztichne, ale né úplně. Protože se ti budou dál vesele podpalovat. Taky se ti může kus ventilu upálit, no a to už pojedeš jenom na tři válce.