Čep?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Aleš
Příspěvky: 117
Registrován: 12. 03. 2003 21:00
Bydliště: Praha

Čep?

Příspěvek od Aleš » 21. 11. 2004 09:56

Ahoj. Chová se to asi takto : - na hrbolech to pěkně mlátí ze předu
-při brždění z vyšší rychlosti se chvěje volant
-gdyž jsem zvedl přední kolo, tak mohu kolem pohybovat doprava a doleva asi o 2cm a pěkně to na konci pohybu naráží.
Tipoval bych čepy, ale tuším, že je potřeba je měnit s celým ramenem, nebo ne? Poraďte co s tím. Díkes. 325iX tour.

Uživatelský avatar
Dymak
Příspěvky: 567
Registrován: 24. 07. 2003 18:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymak » 21. 11. 2004 11:41

čepy se daj koupit zvlášť a nalisovat
(oo=[][]=oo) origo power (oo=[][]=xo) žižka power (ox=[][]=xo) EX DC power (xx=[][]=xo) super žižka power (xx=[][]=xx) slepejš power

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 21. 11. 2004 13:06

Ktery cep? Spoj rameno-tehlice? Na konci spojovacky rizeni u kola? Na konci spojovacky v hrebenu? Nekdy to dela vychozene ulozeni hrebenu v rizeni.

Chce to zvednout auto, pomocnik necht kyve kolem a ty osahavej jednotlive cepy a tak zjistis ve kterem je vule. Spojovackou u hrebenu nema jit kyvat nohoru-dolu nebo dopredu-dozadu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Aleš
Příspěvky: 117
Registrován: 12. 03. 2003 21:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Aleš » 21. 11. 2004 18:53

O.K. Zkusím osahávat přední nápravu. Díkes

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 11. 2004 20:51

Ja tipujem capy riadenia prip. ako pisal Francis vola v hrebeni, a zrejme aj horne ulozenie tlmicov.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 26. 11. 2004 09:58

A já říkám, že to jsou ložiska! 8)

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 26. 11. 2004 14:04

Max-Max píše:Ja tipujem capy riadenia prip. ako pisal Francis vola v hrebeni, a zrejme aj horne ulozenie tlmicov.
Lukáš325e píše:A já říkám, že to jsou ložiska!
A ja rikam, ze mu to klidne vsechno prodam 8) :lol:

Uživatelský avatar
Fru Fru
Příspěvky: 463
Registrován: 12. 04. 2004 16:48
Bydliště: Most

Příspěvek od Fru Fru » 26. 11. 2004 17:31

Jirka325 píše:
Max-Max píše:Ja tipujem capy riadenia prip. ako pisal Francis vola v hrebeni, a zrejme aj horne ulozenie tlmicov.
Lukáš325e píše:A já říkám, že to jsou ložiska!
A ja rikam, ze mu to klidne vsechno prodam 8) :lol:
A ja rikam,ze mas pravdu a jeste to muzou klidne byt pri tom kmitani pri brzdeni i silentbloky na zadni casi ramene,takovy ty odporny kulaty gumy co se porad trhaj,kdyz je snizenej podvozek. :lol:
"cédo,sabáč,plná béča"-k tomu E30 325
-nic jinýho mě nebaví víc!

tel.-723667447

Uživatelský avatar
Aleš
Příspěvky: 117
Registrován: 12. 03. 2003 21:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Aleš » 26. 11. 2004 21:49

Snížený to není.
Ale ty přední SB by to být mohly. Teda jestli myslíš ty v takový tý lupě pod nosníkem, co je do toho zabodnutý to rameno. Zdaj se mi malinko potrhaný.
Ložiska to nejsou - všechna jsem v létě měnil.

Uživatelský avatar
Fru Fru
Příspěvky: 463
Registrován: 12. 04. 2004 16:48
Bydliště: Most

Příspěvek od Fru Fru » 26. 11. 2004 23:49

Aleš píše:Snížený to není.
Ale ty přední SB by to být mohly. Teda jestli myslíš ty v takový tý lupě pod nosníkem, co je do toho zabodnutý to rameno. Zdaj se mi malinko potrhaný.
Ložiska to nejsou - všechna jsem v létě měnil.
Jo jo,presne ty jsem mel na mysli.Delalo mi to to same a i presto,ze to nemas snizene-nic nevydrzi vecne a co ja delal E30-ky,dost casto to odchazi.Jsou sice drazsi(z druhovyroby se daj koupit zhruba za 1200kc oba),ale jestli jsou popraskane,jak pises,nebude na skodu je vymenit.
Je pravda,ze bouchnim se mi to neprojevovalo a ani by to delat nemeli,pokud nejsou uplne utrzene.
"cédo,sabáč,plná béča"-k tomu E30 325
-nic jinýho mě nebaví víc!

tel.-723667447

Uživatelský avatar
Aleš
Příspěvky: 117
Registrován: 12. 03. 2003 21:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Aleš » 27. 11. 2004 10:43

Jak moc složité jsou ty SB na výměnu? Je šance to zvládnout na zahradě?

Venca.

Příspěvek od Venca. » 27. 11. 2004 11:33

Aleš píše:Jak moc složité jsou ty SB na výměnu? Je šance to zvládnout na zahradě?
Já to dělal doma.

Vymontovat rameno, starej silentblok jsem ukroutil a zbytky odřízl.
Nový silentblok jsem namazal vevnitřní díře a očistil ten čep. na který se nasazuje.
Pozor na správnou orientaci - na silentbloku je šipka, která musí jít proti výstupku na kroužku.
Nejdřív jsem ho nalisoval do oka, pak jsem ho natáhl na ten čep ramene.

Venca.

Příspěvek od Venca. » 27. 11. 2004 11:44

Aleš píše:Jak moc složité jsou ty SB na výměnu? Je šance to zvládnout na zahradě?
K tomu nalisování do oka - dělal jsem to ve svěráku.

Natažení na čep vyžaduje řádně namastit.
Někdo používá Indulonu, mýdlovou vodu apod., já tam stříkal GD sprej na konzervaci gumy.

Na ten čep jsem to natahoval stahovákem. Místo pacek stahováku jsem měl řetěz, provlečený jedním z ok v tom rameni.
Mezi silentblok a šroub stahováku jsem vložil kovový kroužek, když už jsem to kus nalisoval, podložil jsem tam ještě kus trubky, abych ten silenblok dotlačil až na konec.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 27. 11. 2004 11:59

Venca. píše:...Natažení na čep vyžaduje řádně namastit.
Někdo používá Indulonu, mýdlovou vodu apod., já tam stříkal GD sprej na konzervaci gumy...
Indulona a jine tukove produkty nejsou moc vhodne, klouze to i po montazi a muze naleptat pryz. Mydlo nebo saponat je vhodnejsi, po vyschnuti "prilepi" a nenarusi strukturu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Venca.

Příspěvek od Venca. » 27. 11. 2004 12:17

Francis píše:
Venca. píše:...Natažení na čep vyžaduje řádně namastit.
Někdo používá Indulonu, mýdlovou vodu apod., já tam stříkal GD sprej na konzervaci gumy...
Indulona a jine tukove produkty nejsou moc vhodne, klouze to i po montazi a muze naleptat pryz. Mydlo nebo saponat je vhodnejsi, po vyschnuti "prilepi" a nenarusi strukturu.
Úplně origo je na to nějaký lubrikant, co má cca po 30 min vyschnout.
Já to nikde nesehnal, proto jsem použil ten GD - sprej.
Ten udělá kluznou vrstvičku a po nějaký době vyschne.

Jak jsem to tak prohlížel, asi to tomu neublížilo, po 30 000 km to nikam neuteklo a ani to není porušený.

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 27. 11. 2004 14:26

Venca. píše:Úplně origo je na to nějaký lubrikant, co má cca po 30 min vyschnout.
Já to nikde nesehnal, proto jsem použil ten GD - sprej.
Ten udělá kluznou vrstvičku a po nějaký době vyschne.
Hehe, Venca cet haynesse, spravne.
Je na to original bmw lubrikant a stoji naprosto smesny penize, nevim jestli kilo, nebo dve, vic ne.
A za ty prachy dostanete hned litrovou pixlu, takze muzu lisovat a lisovat az do aleluja :lol:
Velmi se mi osvedcila i pri lisovani silentbloku do zadni napravnice, akorat zajimave smrdi, takze se pri praci clovek trochu i zfetuje :lol: :lol: :lol:

Kdyz jsem ho objednaval, tak Korinek cumel jak puk, ze to v zivote v CR nikdy nebylo na sklade, ze jsem naprosto prvni kdo to kdy objednal.

Pricemz me napada otazka, jakpak asi lisujou v ORIGINAL BMW SERVISU silentbloky ?
Naprosto zjevne tedy ani tam za ty prachy nepracujou jak maj...no co bysme cekali :lol:

A vzhledem k tomu, ze jsem byl prvni, kdo to objednal, tak tim padem ani ORIGINALMAN - Mirek to teda nema, tim padem cim jsi Mirku lisoval silentbloky :wink: :lol: prece JEDINE ORIGINAL ne ? :wink: :lol: 8)

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 27. 11. 2004 14:32

Jirka325 píše: A vzhledem k tomu, ze jsem byl prvni, kdo to objednal, tak tim padem ani ORIGINALMAN - Mirek to teda nema, tim padem cim jsi Mirku lisoval silentbloky :wink: :lol: prece JEDINE ORIGINAL ne ? :wink: :lol: 8)
já jsem je ještě nelisoval... 8) , protože mi ještě chybí jeden díl, nicméně doba lisování se blíží a budu to mít ošetřený ORIGO BMW pastou 8)
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 27. 11. 2004 14:38

Mirek píše:já jsem je ještě nelisoval... 8) , protože mi ještě chybí jeden díl, nicméně doba lisování se blíží a budu to mít ošetřený ORIGO BMW pastou 8)
No, SB zadni napravy mozna ne, ale SB prednich ramen jo, jeste jsi rikal, ze u Holyse byly ty Mtrojkovy, tak sis je tam nechal hodit :wink:

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 27. 11. 2004 14:42

Jirka325 píše: No, SB zadni napravy mozna ne, ale SB prednich ramen jo, jeste jsi rikal, ze u Holyse byly ty Mtrojkovy, tak sis je tam nechal hodit :wink:
to jó, ale myslím že tam zrovna měl ještě zbytek BMW lubrikantu...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 27. 11. 2004 15:17

Mirek píše: to jó, ale myslím že tam zrovna měl ještě zbytek BMW lubrikantu...
Tezko, nemohl mit, protoze:
Jirka325 píše:Kdyz jsem ho objednaval, tak Korinek cumel jak puk, ze to v zivote v CR nikdy nebylo na sklade, ze jsem naprosto prvni kdo to kdy objednal.

Odpovědět