Měnil jsem uhlíky alternátoru...

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Měnil jsem uhlíky alternátoru...

Příspěvek od ARMAN » 09. 11. 2011 00:22

rozbil se mi alternator sice na e34 ale e30 to ma podobny, hledal jsem řešeni novy je 6-10t, jety od 500 ale bez zaruky že po 100km nezdechne taky tak jsem zjistil co tam odchazi a nejčastějši zavadou jsou stočene uhliky v regulatoru napěti, regulator na me auto je za 2500 našel jsem i nahrady za 500-800 ale nebyl jsem si jist jestli fakt budou pasovat(obrazek u všech regulatorů je uplně stejny :roll:) tak jsem v elitu koupil uhliky spravneho rozměru za 80kč + pajku za 200 a opravil regualtor :lol: neřikam že každemu to opravi alternator a ujedete s nim dalši milion kilometrů.. třeba mate v pytli ložiska nebo jine dily co jsou uvnitř nebo je uplně zasekly ale jako prvni mužete zkontrolovat stav uhliků a pokud jsou sjete tak to zkusit opravit za 80kč pokud se to nepovede tak jste přišli o 80kč :D

tady je par obrazku z opravy, regulator jsem vyndal bez sundani alternatoru z auta když stojite u auta nachazi se z prave strany alternatoru pod plastovym krytem se dvěma šrouby dal od vas bliž k motoru, samotny regulator taky drži na dvou šroubech, než se do toho pustite ale radši sundejte negativni svorku z baterky. Vizualně jsem se řidil timhle navodem i když je to jiny alternator http://www.audizine.com/forum/showthrea ... 28Valeo%29

tady jsou nějaka fota ode mě

start
Obrázek
nejřiv jsem se snažil roztavit tyhle "beďary" jelikož je to něco jako prořizla trubice ve ktere je zapajen ten drat
Obrázek
po 10 minutach marneho snaženi jsem je dohajzlu ulomil kleštěmi :D pak zahřal zbytek olova a zbytky uhliku vyskočili
Obrázek
stare vs nove
Obrázek
zahřat a rychle propichnout dirku jehlou nebo něčim podobnym
Obrázek
natahnout pružinu a prostrčit do dirky
Obrázek
držte drat tak aby samotny uhlik byl vytlačen pružinou maximalně ven ale aby se nezasek až se stoči t.z. uhlik musi koukat z diry vice meně rovně.. nevim jestli to dava smysl prostě nesmi se zlomit až ho bude zbyvat malo :D začněte pajet ale olovo se nesmi dostat dovnitř do dirky jinak drat nebude pružny
Obrázek
hotovo zbytek dratu odřiznout
Obrázek
tadaaa
Obrázek[/b]

tohle je postup jak jsem to udělal u sebe, jestli toho využijete nebo ne je na vas, pokud něco zpackate mužete za to sami :D

komentaře a postřehy jsou vitany, dělal jsem s pajkou naposledy 20 let zpatky ve šklole :)
Obrázek

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 09. 11. 2011 07:21

Pěknej návod. Taky jsem to měnil na isu a taky jsem nemohl povolit tu původní pájku a to ani hořákem, tak jsem to opatrně odbrousil dremelem.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 09. 11. 2011 07:42

Jo, ta původní pájka je svině, já ji 5minut žhavil trafačkou :twisted:
Jinak uhlíky jsou první co na altíku kontroluju.
A jak je vyměníš, chvíli trvá než si úplně sednou, mě začal altík dobíjet až jsem trochu protočil motor.
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 09. 11. 2011 08:17

jájsem jedenkrát na tdsu řešil podobný problém. A na e28 vlastně taky, ale tam byl problém šlehlý kabelový svazek v motoru vedoucí do altíku, jak už byl za ty roky prohřátý a zkřehlý, tak se to pomalu zkratovalo o blok až mně to odkouřilo tento stabilizační můstek. Kontrolka dobíjení taky zdánlivě vůbec nesvítila - bylo to vidět akorát v noci, že fakt jenom trošku svítila. To samé u E34. Zezačátku svítila jenom tak málo, že to nešlo poznat ani večer a pak se to postupně zhoršovalo až to dopadlo tak, že jsem jel z domu do Prahy na baterku (cca 300km) :D
No smoke, no fun...
Obrázek

karol325
Příspěvky: 303
Registrován: 02. 04. 2009 15:36
Bydliště: pod Tatrami

Příspěvek od karol325 » 09. 11. 2011 16:43

Návod je pekný, ale neviem, či sedí farba uhlíkov - podľa mojich vedomostí sú čierne ulíky do altíka, zlaté do štartéra, ktoré nie sú stavané na dlhú sústavnú neprerušovanú prevádzku; skoro sa opotrebujú. Pred rokmi som získal skúsenosť, že na Jawe 500 OHC som v dyname menil uhlíky, dal som zlaté (sedeli rozmerom, ale boli určené do štartéra), a po pár desiatkach kilometrov začalo dynamo blbnúť. Po rozobraní som zistil, že uhlíky sa prudko opotrebovali a uhlíkový prach sa rozptýlil po celom dyname a spôsoboval skraty. Vyčistiť to bola celkom fuška. Tak dúfam, že to nebude aj tvoj prípad a že ti to vydrží.

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 09. 11. 2011 17:11

hmmm tak tos mě potěšil :lol: tady pišou do alternatoru je to stejny co jsem koupil v elitu http://autoelektrika.vltava2000.cz/stor ... GoodsID=43 kde se daji sehnat ty jiny a z čeho by měli byt? pokud je to tak jak řikaš radši do opravim znovu
Obrázek

karol325
Příspěvky: 303
Registrován: 02. 04. 2009 15:36
Bydliště: pod Tatrami

Příspěvek od karol325 » 09. 11. 2011 17:37

Nezaoberám sa tým nejako hlbšie, mal som s tým ale túto skúsenosť (je to už dosť rokov, možno sa to odvtedy zmenilo). Ak teda píšu, že je to do altíku, tak to tak asi bude. Fakt ale je, že som už mal/videl niekoľko rozobratých altíkov, a všade boli uhlíky čierne. Oproti zlatým bol rozdiel v tom, že čierne boli tvrdé, zlaté mäkké, ľahko sa otierali.

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 10. 11. 2011 18:14

Peknej popis a fotky take chvalim. Jen dodam,podle fotek jsem poznal regulator ktery mi prosel rukama nescetne krat,jelikoz je shodny s mercedesem,od EPC stoji 240,- a bosch 480,- . Jinak uhliky vzdy do altiku cerne,jinak v brzke dobe opet vymena.

Tak at se dari.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 10. 11. 2011 18:28

kde se daji koupit ty šede uhliky kua????? :lol: tyhle regulatory jsou vicemeně stejny na spoustě aut jenže jsou všude nějake odchylky v tvaru nebo voltaži proto jsem radši opravil ten co mam
Obrázek

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 11. 11. 2011 10:22

Ještě je dobrý skontrolovat házivost kroužků, co po nich jezděj uhlíky... bývají občas šišatý a pak to taky nedobijí jak má...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Jerrykx
člen E30.cz
Příspěvky: 862
Registrován: 14. 08. 2008 13:57
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od Jerrykx » 19. 11. 2011 23:37

Macek píše:Ještě je dobrý skontrolovat házivost kroužků, co po nich jezděj uhlíky... bývají občas šišatý a pak to taky nedobijí jak má...
Tak trochu se přiseru s otázkou.
Teď dělam repasy alternátoru(ložiska, regulátor,uhlíky, vyčištění...atd) chtěl jsem se zeptat ohledně těch zběrných kroužků, stačí když je necham stočit, nebo lze i koupit nové? Případně, jak se mění?

Dík :wink:

Uživatelský avatar
vt_mischo
člen E30.cz
Příspěvky: 437
Registrován: 16. 07. 2009 22:18
Bydliště: Brno

Příspěvek od vt_mischo » 06. 05. 2014 18:53

Zdar chlapi
planujem menit ulozenia altika a uhliky vedel by mi niekto povedat ake rozmery maju uhliky na altiku M10? Rad by som sa predzasobil kym to rozoberem vdaka. :)
'87 316i M10B18
'08 325d M57/T2

ex '93 520iT M50B20

flickr

Odpovědět