Měnil jsem uhlíky alternátoru...
Měnil jsem uhlíky alternátoru...
rozbil se mi alternator sice na e34 ale e30 to ma podobny, hledal jsem řešeni novy je 6-10t, jety od 500 ale bez zaruky že po 100km nezdechne taky tak jsem zjistil co tam odchazi a nejčastějši zavadou jsou stočene uhliky v regulatoru napěti, regulator na me auto je za 2500 našel jsem i nahrady za 500-800 ale nebyl jsem si jist jestli fakt budou pasovat(obrazek u všech regulatorů je uplně stejny ) tak jsem v elitu koupil uhliky spravneho rozměru za 80kč + pajku za 200 a opravil regualtor neřikam že každemu to opravi alternator a ujedete s nim dalši milion kilometrů.. třeba mate v pytli ložiska nebo jine dily co jsou uvnitř nebo je uplně zasekly ale jako prvni mužete zkontrolovat stav uhliků a pokud jsou sjete tak to zkusit opravit za 80kč pokud se to nepovede tak jste přišli o 80kč
tady je par obrazku z opravy, regulator jsem vyndal bez sundani alternatoru z auta když stojite u auta nachazi se z prave strany alternatoru pod plastovym krytem se dvěma šrouby dal od vas bliž k motoru, samotny regulator taky drži na dvou šroubech, než se do toho pustite ale radši sundejte negativni svorku z baterky. Vizualně jsem se řidil timhle navodem i když je to jiny alternator http://www.audizine.com/forum/showthrea ... 28Valeo%29
tady jsou nějaka fota ode mě
start
nejřiv jsem se snažil roztavit tyhle "beďary" jelikož je to něco jako prořizla trubice ve ktere je zapajen ten drat
po 10 minutach marneho snaženi jsem je dohajzlu ulomil kleštěmi pak zahřal zbytek olova a zbytky uhliku vyskočili
stare vs nove
zahřat a rychle propichnout dirku jehlou nebo něčim podobnym
natahnout pružinu a prostrčit do dirky
držte drat tak aby samotny uhlik byl vytlačen pružinou maximalně ven ale aby se nezasek až se stoči t.z. uhlik musi koukat z diry vice meně rovně.. nevim jestli to dava smysl prostě nesmi se zlomit až ho bude zbyvat malo začněte pajet ale olovo se nesmi dostat dovnitř do dirky jinak drat nebude pružny
hotovo zbytek dratu odřiznout
tadaaa
[/b]
tohle je postup jak jsem to udělal u sebe, jestli toho využijete nebo ne je na vas, pokud něco zpackate mužete za to sami
komentaře a postřehy jsou vitany, dělal jsem s pajkou naposledy 20 let zpatky ve šklole
tady je par obrazku z opravy, regulator jsem vyndal bez sundani alternatoru z auta když stojite u auta nachazi se z prave strany alternatoru pod plastovym krytem se dvěma šrouby dal od vas bliž k motoru, samotny regulator taky drži na dvou šroubech, než se do toho pustite ale radši sundejte negativni svorku z baterky. Vizualně jsem se řidil timhle navodem i když je to jiny alternator http://www.audizine.com/forum/showthrea ... 28Valeo%29
tady jsou nějaka fota ode mě
start
nejřiv jsem se snažil roztavit tyhle "beďary" jelikož je to něco jako prořizla trubice ve ktere je zapajen ten drat
po 10 minutach marneho snaženi jsem je dohajzlu ulomil kleštěmi pak zahřal zbytek olova a zbytky uhliku vyskočili
stare vs nove
zahřat a rychle propichnout dirku jehlou nebo něčim podobnym
natahnout pružinu a prostrčit do dirky
držte drat tak aby samotny uhlik byl vytlačen pružinou maximalně ven ale aby se nezasek až se stoči t.z. uhlik musi koukat z diry vice meně rovně.. nevim jestli to dava smysl prostě nesmi se zlomit až ho bude zbyvat malo začněte pajet ale olovo se nesmi dostat dovnitř do dirky jinak drat nebude pružny
hotovo zbytek dratu odřiznout
tadaaa
[/b]
tohle je postup jak jsem to udělal u sebe, jestli toho využijete nebo ne je na vas, pokud něco zpackate mužete za to sami
komentaře a postřehy jsou vitany, dělal jsem s pajkou naposledy 20 let zpatky ve šklole
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
jájsem jedenkrát na tdsu řešil podobný problém. A na e28 vlastně taky, ale tam byl problém šlehlý kabelový svazek v motoru vedoucí do altíku, jak už byl za ty roky prohřátý a zkřehlý, tak se to pomalu zkratovalo o blok až mně to odkouřilo tento stabilizační můstek. Kontrolka dobíjení taky zdánlivě vůbec nesvítila - bylo to vidět akorát v noci, že fakt jenom trošku svítila. To samé u E34. Zezačátku svítila jenom tak málo, že to nešlo poznat ani večer a pak se to postupně zhoršovalo až to dopadlo tak, že jsem jel z domu do Prahy na baterku (cca 300km)
No smoke, no fun...
Návod je pekný, ale neviem, či sedí farba uhlíkov - podľa mojich vedomostí sú čierne ulíky do altíka, zlaté do štartéra, ktoré nie sú stavané na dlhú sústavnú neprerušovanú prevádzku; skoro sa opotrebujú. Pred rokmi som získal skúsenosť, že na Jawe 500 OHC som v dyname menil uhlíky, dal som zlaté (sedeli rozmerom, ale boli určené do štartéra), a po pár desiatkach kilometrov začalo dynamo blbnúť. Po rozobraní som zistil, že uhlíky sa prudko opotrebovali a uhlíkový prach sa rozptýlil po celom dyname a spôsoboval skraty. Vyčistiť to bola celkom fuška. Tak dúfam, že to nebude aj tvoj prípad a že ti to vydrží.
hmmm tak tos mě potěšil tady pišou do alternatoru je to stejny co jsem koupil v elitu http://autoelektrika.vltava2000.cz/stor ... GoodsID=43 kde se daji sehnat ty jiny a z čeho by měli byt? pokud je to tak jak řikaš radši do opravim znovu
Nezaoberám sa tým nejako hlbšie, mal som s tým ale túto skúsenosť (je to už dosť rokov, možno sa to odvtedy zmenilo). Ak teda píšu, že je to do altíku, tak to tak asi bude. Fakt ale je, že som už mal/videl niekoľko rozobratých altíkov, a všade boli uhlíky čierne. Oproti zlatým bol rozdiel v tom, že čierne boli tvrdé, zlaté mäkké, ľahko sa otierali.
Tak trochu se přiseru s otázkou.Macek píše:Ještě je dobrý skontrolovat házivost kroužků, co po nich jezděj uhlíky... bývají občas šišatý a pak to taky nedobijí jak má...
Teď dělam repasy alternátoru(ložiska, regulátor,uhlíky, vyčištění...atd) chtěl jsem se zeptat ohledně těch zběrných kroužků, stačí když je necham stočit, nebo lze i koupit nové? Případně, jak se mění?
Dík