Problém automat 4HP22 nechce řadit 4ku, respektive minimálně

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Alois
Příspěvky: 1382
Registrován: 04. 09. 2009 11:49
Bydliště: Ostrava

Problém automat 4HP22 nechce řadit 4ku, respektive minimálně

Příspěvek od Alois » 06. 07. 2011 22:31

Jedná se o automat z e23/e24/e28 a myslím i e30, tam nevím jaký je.. Auto 735i e23:

Mám problém s tímto automatem, nechce řadit 4ku.. Olej dolitý, dle doporučení (při nastartovaném motoru, na provozní teplotě, při prořazování u dolívání), ATFII (Dextron II) padlo tam 0,5l, víc nechce, je tam asi max. Nicméně olej je celkem černý, nevydává zvuky, řadí pěkně, ale podřazuje, nesmyslně u brždění a jde to i cítit...

Nevím, zkoušel jsem i seřizovat lanko u plynu, beze změny, 4ku to kopne při kick downu při 150Km/h, jinak jen sem tam, spíš jede stále na trojku...

Nevím, jestli vyměnit olej a vyčistit sítko pomůže.. myslím že automat špatný nebude, nevím čím to může být, nenapadá někoho něco? Co tam ještě seřizovat? není co.. Toto vždycky pomohlo...

Ten automat mě fakt sere.. Nechce se mi ho shánět a měnit. Kdyby bylo něco v prdeli, 4ku to nehodí podle mne vůbec..

Napadá někoho něco? Auto stálo dlouho..

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 06. 07. 2011 23:23

Naplne automatu se meri na teplem oleji treba po jizde pri bezicim motoru jak pises, olej by mel bejt nekde mezi carkama na merce nebo na carkach. Barva oleje ma bejt tmave cervena stejna jako je v servu , pokud je spalenej nebo spatnej barva jde do hneda az cerna coz je na vymenu ale bud u nekoho kdo umi udelat celou napln jelikoz doma pokud nemas pumpu a nebo to neobejdes :) tak vymenis cca 40 mozna trochu vic naplne a cast stare naplne zustava.
Lanko na plynu ma funkci pouze pro kickdown tzn cim kratsi chod tim driv to prevodovku prodradi i treba pri 3/4 plynu. Ma to bejt serizeny tak aby kdyz je klapka otevrena a proslapnes pedal tak to zatahne za lanko a povoli rezim kickdown.
Vetsina spatnyh automatu prestane radit na zpatecku nebo neradi jednicku a rozjizdi se na dvojku.
Priklad: pokud rupne hadice za jizdy tzn vetsi unik oleje napr pri zarazenem 3 stupni a jedes na nej tak to znici lamelu na 3 a potom radi jedna, dva , preskoci 3 a v otackach tomu odpovidajicich zaradi 4. Pak uz je to jen na nouzove dojeti s nejakou opravou na miste...

to co popisujes by odpovidalo rezimu S pokud je automat s RJ. Pokud mas aut. s RJ je mozny ze odesla nebo je nastavane permanentne na sport rezim tzn ze nezaradi za 4 pokud neni 3 stupen temer na konci svych sil. Potom i odpovida to podrazovani ktere je v malinko vyssich otackach nez na normalni rezim a je trochu vic drsnejsi. :)

Ne ze by se nemohlo stat ze by odesel 4 stupen ale pravdepodobnost je mala.
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Alois
Příspěvky: 1382
Registrován: 04. 09. 2009 11:49
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Alois » 06. 07. 2011 23:41

Souhlas, se vším co píšeš..:

Jen, je to starý automat, bez jakékoliv jednotky, přepínání S, E, W nemá...

Taky si nemyslím, že je špatný, 4ku to tam sem tam kopne..

Jak obejít tu situaci ať mi cca polovina oleje nezůstane v měniči, jak jsi naznačoval? :D Vypouštět to při nastartovaném motoru? :)

Měl jsem dvě e28 525eA a automat jak u jedné tak druhé dělal to samé, pomohl olej..

Ale jo, je to jakoby sportovněji nastavené, ale ve vyšších otáčkách, 3ku to tam hodí na pohodu i v 50 km/h... Ale 3ku to drží i v kilu a 120km/h.. má tam být dávno 4ka, jak říkáš, jakoby sport režim u americké e38, s "S" máš zároveň podřazeno na 4ku..z 5ky..

Jenže ta převodovka nezná sport režim, krom kick-downu..

Asi není nad čím špekulovat, nic jiného než sítko a olej nevyřeším, asi..

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 07. 07. 2011 00:19

Ted me tady budou kamenovat mistni mechanici ale doma vyzkouseno a provedeno. je potreba jama nebo zvedak Delal jsem to na 740i aut. co sem mel. Prepokladam ze tenhle automat ma stejnej filtr jako mela sedma nebo aspon podobnej.

Koupil 20 litru oleje sundal vanu, filtr a do toho otvoru kam prijde filtr (je to hlavni cesta k "olejovemu cepadlu") sem soupnul gumovou hadici o cca stejnem vnitrnim prumeru -treba co je na vodu v aute tak aby mela nepatrne vetsi prumer a tesnila a nenasala okolo vzduch, ponoril az na dno 12 litroveho barelu ve kterem byl novej olej. pod celou prevodouvkou sem mel vekou plechovou panev v ni stal ten 12 barel s novym olejem a starej olej po nastartovani vytekl ven, takze misto do vany tekl do te panve a misto aby si to nasavalo olej z vany si to nasavalo olej z barelu. Jasne ze to tece jak blazen a budes zasranej az za usima. :) Tech 12 litru to sluplo snad ani ne za pul minuty. Chce to dva lidi jeden co ovlada klicek v aute a vypne motor vcas. Ale i kdyz pobezi chvili automat bez oleje tak se nic nestane vzduch se ze systemu dostane sam - ale tim nemyslim jezdit bez oleje... Pak dat fitr tesneni pod vanu a vanu dolejt olej na rysku klidne i nad nastartovat a dolejvat olej jak je potreba. Olej se hreje pomerne rychle max do 10 min ma provozni teplotu i bez jizdy. Mozna se nevymeni 100% naplne ale 95% si myslim ze urcite. :)

Myslet na to ze cela napln oleje je cca 14 litru, tzn pri koupi 20 litru nepouzit na vyplach vic nez tech 12 aby jsi mel 8 na doliti. Jelikoz ten novej olej co jsi tam dostal zustava uz v menici. Pri normalni vymene tzn vypustit vanu a vymenit fitr se to pochybuje kolem 5-8 litru.

Jinak pokud mas starej automas jeste bez RJ je vsehcno reseny pouze mechanicky, tzn muze bejt nekde bordylek v tech prepoustecich kanalkach a uz to delal tyhle 3.14-coviny. Zkus ten olej a uvidis.

Jinak v servisu kde to delaji "odborne" na to maji pumpu takze system stejnej jen nestartujou karu a pripoji tu pumpu na fitr a protlaci tam novej olej. Nekde jsou na to i videa mozna na youtube.
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Alois
Příspěvky: 1382
Registrován: 04. 09. 2009 11:49
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Alois » 07. 07. 2011 10:16

Díky moc.. chytré.

Zkusím něcompodobného provézt a dám vědět.. :wink:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 07. 2011 22:40

Alois píše:Díky moc.. chytré.

Zkusím něcompodobného provézt a dám vědět.. :wink:
akorat soudek s ATF asi nebude za 5 korun :lol:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 08. 07. 2011 04:48

To nebude.. :) ale zase dvojka neni takove darda. :)
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
George_D
Příspěvky: 474
Registrován: 10. 11. 2004 14:26
Bydliště: Měšice

Příspěvek od George_D » 04. 01. 2013 11:49

Zdarem, mam podobný dotaz :/

Poslední dobou se mi několikrát stalo, že jedu a najednou automat vyřadí a vylítnou otáčky. Jedá se o E30 318 M40. Poté když zastavím, tak za pár vteřin opět nastartuju a vše jede normálně. Oleje v automatu je dost a chystám se na výměnu, ale nepřijde mi, že by to byl problém autoamtu, jako spálených lamel s timhle motorem, s autem nekravim, mam ho 4 roky a jak jsem psal, po chvípnutí a nastartování řadí všechny rychlosti jak má, třeba zas 100km, než opět přestane řadit. Přijde mi, jakoby najednou přišel automat o tlak oleje, nebo nějaký problém s elektrikou u voliče?? Jak tento automat funguje s elektrikou?? Nemá žádnou jednotku, takže nevím, zda funguje jen mechanicky na táhlo voliče a táhlo od motoru od plynu. V ETK jsem našel díl 24631218956, nějaké čidlo na převodovce, ale nikde jsem nenašel k čemu slouží, případně ještě zda nějak elektrika u voliče nehapruje, ale podivný je to, když to chcípnu, tak za par seknud vše zas OK. Už jsem bezradnej, jestli to nepřeházet za manuál a mít klid, ale ten automat mam fakt rád, tak to beru jako poslední možnost. Napadá někoho něco?? Díky GD
Obrázek
[oo]=[][]=[oo] E36 328 Coupe+OO=[][]=OO E34 520iLPG Touring

Uživatelský avatar
George_D
Příspěvky: 474
Registrován: 10. 11. 2004 14:26
Bydliště: Měšice

Příspěvek od George_D » 04. 01. 2013 11:53

.......ještě dodatek, před létem jsem měnil motor a byl z manuálu a z mýho starýho museli mechoši vyndat nějaké ložisko, aby to fungovalo s automatem a mam podezření, že by to mohlo mít něco společného s tím, bo do té doby žádný problém nebyl, nezná někdo vnitřek automatu, jestli ližisko mezi automatem a motorem může mít vliv na funkci měniče, že by nedával takový tlak oleje třeba??

Dik
Obrázek
[oo]=[][]=[oo] E36 328 Coupe+OO=[][]=OO E34 520iLPG Touring

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 04. 01. 2013 12:00

Jestli se spíš nejednalo o ložiško v klice, ve kterém se u manuálu točí unašeč převodovky a automatu nejspíš potřeba nebude. Nejsem si tím jistý, ale pokud jde o tohle, tak to určitě na funkci automatu vliv mít nebude
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
George_D
Příspěvky: 474
Registrován: 10. 11. 2004 14:26
Bydliště: Měšice

Příspěvek od George_D » 04. 01. 2013 12:03

Míšánek píše:Jestli se spíš nejednalo o ložiško v klice, ve kterém se u manuálu točí unašeč převodovky a automatu nejspíš potřeba nebude. Nejsem si tím jistý, ale pokud jde o tohle, tak to určitě na funkci automatu vliv mít nebude
Jj, asi to bude na klice........pokud by bylo načnutý, mohl by motor případně víc klepat?? To min taky přijde, že se nějak začíná projevovat, sakra :evil:
Obrázek
[oo]=[][]=[oo] E36 328 Coupe+OO=[][]=OO E34 520iLPG Touring

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 04. 01. 2013 12:11

Nee, já ale nymslím ložisko jako šálu, součást uložení kliky :wink: Myslel jsem spíš kuličkové ložisko, ve kterém je uložen unašeč manuální převodovky. Nevim jak se tomu říká slangově, myslím že "mrkev" nebo tak. No a ta je zasunutá svm tisícíhranem skrz spojkovou lamelu právě do tohoto ložiska, které možná při instalaci hydroměniče u automatu vadí, tak se musí demontovat. A jak jsem řekl už výše, tak pokud se jedná o toho ložisko, tak i přes to nemá absolutně žádnou spojistost s tebou popisovanou závadou
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 06. 01. 2013 00:51

Míšánek píše:Nee, já ale nymslím ložisko jako šálu, součást uložení kliky :wink: Myslel jsem spíš kuličkové ložisko, ve kterém je uložen unašeč manuální převodovky. Nevim jak se tomu říká slangově, myslím že "mrkev" nebo tak. No a ta je zasunutá svm tisícíhranem skrz spojkovou lamelu právě do tohoto ložiska, které možná při instalaci hydroměniče u automatu vadí, tak se musí demontovat. A jak jsem řekl už výše, tak pokud se jedná o toho ložisko, tak i přes to nemá absolutně žádnou spojistost s tebou popisovanou závadou
spojkove lozisko :) ano to u automatu opravdu neni takze ti ho vytahli. jinak ti to dela kdykoliv nebo pri necem? to je chovani ktere teda nepripomina zadnou obvyklou zavadu podle me :lol: vzhledem k tomu ze to je 30ca koukl bych prvne na nejake kraviny jestli treba nemas velkou vyli v te pacce s lankem ktera prehazuje kvalty jestli to tam "nejak" nevyrazuje. a to je zas blbost protoze mezi je Rko :-D a aby to vyradilo z duvodu nedostatku oleje to mi taky neprijde to by ani nezaradilo a kdyby byl problem v elektrice tak myslim ze by to taky nespravilo vypnuti/zapnuti. to by asi chtelo aby se ti na to podival nekdo kdo tomu aspon trosku rozumi protoze takhle po netu ti asi nikdo nic moc kloudneho neporadi
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 06. 01. 2013 06:45

George_D píše:Zdarem, mam podobný dotaz :/

Poslední dobou se mi několikrát stalo, že jedu a najednou automat vyřadí a vylítnou otáčky. Jedá se o E30 318 M40. Poté když zastavím, tak za pár vteřin opět nastartuju a vše jede normálně. Oleje v automatu je dost a chystám se na výměnu, ale nepřijde mi, že by to byl problém autoamtu, jako spálených lamel s timhle motorem, s autem nekravim, mam ho 4 roky a jak jsem psal, po chvípnutí a nastartování řadí všechny rychlosti jak má, třeba zas 100km, než opět přestane řadit. Přijde mi, jakoby najednou přišel automat o tlak oleje, nebo nějaký problém s elektrikou u voliče?? Jak tento automat funguje s elektrikou?? Nemá žádnou jednotku, takže nevím, zda funguje jen mechanicky na táhlo voliče a táhlo od motoru od plynu. V ETK jsem našel díl 24631218956, nějaké čidlo na převodovce, ale nikde jsem nenašel k čemu slouží, případně ještě zda nějak elektrika u voliče nehapruje, ale podivný je to, když to chcípnu, tak za par seknud vše zas OK. Už jsem bezradnej, jestli to nepřeházet za manuál a mít klid, ale ten automat mam fakt rád, tak to beru jako poslední možnost. Napadá někoho něco?? Díky GD
To cidlo bude podle me pri zarazeni zpatecky/svetla je to i na manualu. Jinak podle toho co tam mas ,mas jen mechanickou prevodovku bez elektroniky podle etk toho cidla. tzn ze radi jen podle tlaku oleje/otacek motoru na hydromenici. To co popisujes vypada na automat po smrti. :( Predpokladam ze olej si meril za chodu motoru ani tak nezalezi jestli na studenym nebo ohratym na merce je to vyznaceny ale musi to bezet. Nemyslim ze to vyradi ale proste to zacne "prokluzovat" a vypadato to jako neutral. Zkousel jsi pri tomhle vypadku zaradit na 3/S?? Jestli to ten kvalt zaradi? Teoreticky to muze bejt jen bordel ve vane/zanesenej filtr a ucpou se ty kanalky co prepousteji ten olej. Tahlo od motoru k prevodovce slouzi jen na "kick down" tzn podrazeni na nejnizsi moznej stupen v dane rychlosti. Ale vymena oleje a filtr bude neco stat a mozna to tomu ani nepomuze. Deda u nas v baraku ma camaro (3 stupne automat) napred zacal silne prokluzovat a potom uz nezadil na 3. takze jezdi jen 1 a 2. :) Pokud nechas zarezeno jen na 3/S tak te to taky zlobi nebo to dela jen pokud jeden na D? Mozna ti odesla jen 4 s "overdrive" kdy to kolem 80km/h zaradi/sepne 4 stupen "natvrdo". Ale moc sanci bych mu nedaval. :( Automat ma nejakou zivotnost a pres tu vlak proste nejede. Amici meni olej snad co 20 tis a taky jim to tu pada. Nevim jak to presne vevnitr funguje ale uz mam vyzkouseno ze muzu dat na volici klidne ve 130km/h "1" a automat nepodradi az kdyz zacnu brzdit tak tam zacnou padat kvalty postupne podle rychlosti a motor to udrzuje kolem 4.5 tis.

Jeste me napadlo ale nejsem si tim uplne jistej. Ten "overdrive" jen myslim prave v tom hydromenici jakoby "spojka navic". Nedela ti to teda jen kdyz mas sepnutou 4 na tvrdo tzn kdyz jeden vic nez tech 80? Je to videt na otackach motoru ze spadnou cca o 400 jeste dolu jakoby by to zaradilo 5 stupen. Potom by to odpovidalo ze odesel menic a potom uz to zpet nazaradi/neprepne do normalni rezimu pri poklesu otacek/rychlosti.
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 06. 01. 2013 09:56

ten bordel zkontrolovat se vyplati :) viz prevodovka z e38 r95 po 230k km

Obrázek

Obrázek

po ocisteni

Obrázek

pruchodnost filtru temer 0
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
George_D
Příspěvky: 474
Registrován: 10. 11. 2004 14:26
Bydliště: Měšice

Příspěvek od George_D » 06. 01. 2013 21:00

Ja mam najeto 270tis a asi to taky nikdy nikdo neměnil, zkusim to a když to nepujde, bude manuál :?
Obrázek
[oo]=[][]=[oo] E36 328 Coupe+OO=[][]=OO E34 520iLPG Touring

Odpovědět