Hodnoty vahy vzduchu
Hodnoty vahy vzduchu
Tak sem meril hodnoty potenciometru klapky vzduchu a cidla teploty a dost sem ziral , protoze to nebylo zrovna podobne tomu, co sem ocekaval
320i M20
cidlo teploty: pri cca 20° davalo 1900 ohmu, pri cca 15° davalo 500ohmu.
potenciometr" klapka vzduchu se toci plynule a v pohode, ale hodnoty od potenciometru byly teda hodne nestaly a divoky.
Z toho bych vyvozoval, ze sem bud spatne meril anebo je to "polamany " a ten vzduch to teda musi dost spatne vyhodnocovat a auto by snad ani nemelo jet.
Auto nejede jak by melo, prave proto ladim motor atd., ale porad jede dost slusne.
Tak nevim co si o tom mam myslet. V sobotu to jdu poradne rozdelat a postourat. Nejaky rady, napady ci komentare?
Ale prosim jenom k veci.
Predem diky.
320i M20
cidlo teploty: pri cca 20° davalo 1900 ohmu, pri cca 15° davalo 500ohmu.
potenciometr" klapka vzduchu se toci plynule a v pohode, ale hodnoty od potenciometru byly teda hodne nestaly a divoky.
Z toho bych vyvozoval, ze sem bud spatne meril anebo je to "polamany " a ten vzduch to teda musi dost spatne vyhodnocovat a auto by snad ani nemelo jet.
Auto nejede jak by melo, prave proto ladim motor atd., ale porad jede dost slusne.
Tak nevim co si o tom mam myslet. V sobotu to jdu poradne rozdelat a postourat. Nejaky rady, napady ci komentare?
Ale prosim jenom k veci.
Predem diky.
Re: Hodnoty vahy vzduchu
Dneska jsem měřil čidlo teploty.Ralph píše:Tak sem meril hodnoty potenciometru klapky vzduchu a cidla teploty a dost sem ziral , protoze to nebylo zrovna podobne tomu, co sem ocekaval
320i M20
cidlo teploty: pri cca 20° davalo 1900 ohmu, pri cca 15° davalo 500ohmu.
potenciometr" klapka vzduchu se toci plynule a v pohode, ale hodnoty od potenciometru byly teda hodne nestaly a divoky.
Z toho bych vyvozoval, ze sem bud spatne meril anebo je to "polamany " a ten vzduch to teda musi dost spatne vyhodnocovat a auto by snad ani nemelo jet.
Auto nejede jak by melo, prave proto ladim motor atd., ale porad jede dost slusne.
Tak nevim co si o tom mam myslet. V sobotu to jdu poradne rozdelat a postourat. Nejaky rady, napady ci komentare?
Ale prosim jenom k veci.
Predem diky.
211 ohmů, venku bylo cca 17°C. Už jsem myslel, že mám blbě rozsah na měřáku, ale ten byl dobře. Kontrola jiným - 207 ohmů (asi po hodině).
Motor běhá dobře, nikdy žádnej problém, jezdím do 8 litrů/100 km.
Tak, a co teď???
Tak sem to cely rozmontoval, promeril, osahal, vycistil, slozil atd., a tady je report (vaha vzduchu na 320i M20, mel by to byt L-jetronic):
Cidlo teploty mi teda nakonec ukazuje nejakych 198 ohmu pri cca 20 stupnich, takze sem docela blizko Vencovi. Jak sem pred tim nameril 500 a 1900 to teda nevim, asi sem si spletl piny na konektoru). ted mi to dava stabilne tech necelejch 200ohmu.
Postupoval sem podle navodu, co mi poradil Imperius:
-----------------------------------------------------------------------------
"Rozebiral jsem to na 318i r.v.1990,kde snimac prerusoval a motor chvilema ztracel vykon,opatrne odpac plastove viko zezhora (je u nej konektor a je jen prilepene silikonem),pod nim je keramicka desticka s potenciometrem.Drahu je nutne opatrne vycistit,treba izopropylem,a zkontrolovat rucickovym!! pristrojem,ze se odpor meni plynule s pohybem klapky.Vratna pruzina klapky ("spirala")se nesmi rozmontovat,je nastavena z vyroby,to same plati i o potenciometru pod vickem vedle konektoru .Klapka musi jit take mechanicky pravidelně,pouze musi byt citit cvakani aretace(zabranuje kmitani klapky).
pokud je vse ok,prilepte viko zpet silikonem na lepeni zrcadel(dulezite-neuvolnuje kyselinu octovou jako normalni silikon,ktera pak snimac sezere)Spodni kovove viko nema cenu sundavat,nic tam neni a musi se znovu peclive utesnit."
-----------------------------------------------------------------------------
Zajel sem v sobotu za svym servisakem a dali jsme se do dila:
odklopili (odtrhli) sme viko a uvideli docela pekny system dvojiteho jezdce na asi uhlikove draze (tedy potenciometr) a pruzinky atd.
Klapka se otacela krasne plynule po cele draze, dalo se s ni otacet primo z te rozdelane krabicky (ja mam na ni napsany BOSH). Kdyz sem meril hodnoty pri pohybu klapkou (a tim tedy i potenciometrem) na rucickovym meraku, raficka litala sem a tam jak strelena. A to se i na detailni pohled okem zdala byt draha potenciometru ve vybornem stavu. Rekl sem si, ze to teda bude ten problem. Pouzil sem na to pripravek specialne urcen pro cisteni a mazani potenciometru a ocekaval patricne vysledky. raficka po te litala sice lehce jinak, ale stale v takovych divnych skocich. Na chvili me to docela zlomilo, ale po chvili jsem se jal dalsiho zkoumani. Vsechny kontakty se jevili jako tesne a na sebe dolehajici, tudiz v poradku. Takze sem se vratil ke studii one drahy potenciometru. A co sem nezjistil:
ona draha je rozdelena do jakychci useku (asi od oka 5ti). pri velmi blizkem pohledu jsou videt na te draze jednotlive useky. Jal jsem se tedy zkoupat souvislosti mezi temito sekcemi, skoky rucicky na meraku a namerenymi hodnotami pri pohybu klapkou.
V zavrene poloze sem nameril hodnotu asi 350ohmu, hned jak se klapka pootevre hodnota vyskoci na asi 450. Pri pohybu v ramci stejne sekce na potenciometru se hodnota docela plynule zvysuje rekneme az na 550ohmu. Pak prijde zlom a prechod na dalsi sekci. V tom rucicka nahle skoci dolu a hodnota je asi 500 a v ramci teto sekce zase plynule zveda az na asi 600ohmu, pak dalsi skok dolu, ale zase o neco vys a zase plynule zvedani, ale zase jen do dalsiho prechodu na nasledujici sekci. V konecne sekci sem nameril asi 750 ohmu. Takze se zda, ze tam nejaky system je a to skakani rucicky na meraku neni nahodne. je to ale divny, protoze v Haynesu pisou o plynulem pohybu rucicky pri otevirani klapky, ale nic o sekcich ci skocich. Takze ta rucicka jde plynule ale asi na 5krat, pricemz se hodnoty z konce jedne sekce potenciometru prekryvaji s hodnotami ze zacatku te dalsi. Nedokazu si predstavit, ze kdyby to bylo pokazeny, ze by to blblo takhle "pravidelne" a podle docela jasneho systemu vzhledem k viditelnemu rozdeleni te drahy toho potenciometru.
Tohle vsechno ale vyzadovalo docela pomale a presne zkoumani a velmi kontrolovany pohyb klapkou. Kdyz se tou (moji) klapkou otaci "rychleji nez velmi pomalu", tak raficka meraku lita sem a tam jak zdesena.
Jeste jsem vyzkousel jak se klapka otvira a hybe dotycnym potenciometrem - pri otevrenem krytu jsem nastartoval a sledoval jak to tam maka pri zmene otacek atd. Jakykoliv prudsi pridani plynu (a to zdaleka ne "na plny kotel") otevre klapku naprosto dokoran. Co mi bylo divny, ze i na neutral je jezdec na potenciometru skoro v jedne tretine drahy - tzn. ze prvni tretina potenciometru vlastne neni pouzivana (jen asi zlomek vteriny kdyz se nastartuje motor a pak zase kdyz se motor vypne, coz uz nema na nic vliv, a tak nevim proc to tak je).
Tak takhle to funguje na mym aute, ale vubec nevim jestli je to OK nebo ne.
Tak co vy na to. Ja uz ted fakt nevim. Je to v poradku nebo ne ???? A co s tim????
Cidlo teploty mi teda nakonec ukazuje nejakych 198 ohmu pri cca 20 stupnich, takze sem docela blizko Vencovi. Jak sem pred tim nameril 500 a 1900 to teda nevim, asi sem si spletl piny na konektoru). ted mi to dava stabilne tech necelejch 200ohmu.
Postupoval sem podle navodu, co mi poradil Imperius:
-----------------------------------------------------------------------------
"Rozebiral jsem to na 318i r.v.1990,kde snimac prerusoval a motor chvilema ztracel vykon,opatrne odpac plastove viko zezhora (je u nej konektor a je jen prilepene silikonem),pod nim je keramicka desticka s potenciometrem.Drahu je nutne opatrne vycistit,treba izopropylem,a zkontrolovat rucickovym!! pristrojem,ze se odpor meni plynule s pohybem klapky.Vratna pruzina klapky ("spirala")se nesmi rozmontovat,je nastavena z vyroby,to same plati i o potenciometru pod vickem vedle konektoru .Klapka musi jit take mechanicky pravidelně,pouze musi byt citit cvakani aretace(zabranuje kmitani klapky).
pokud je vse ok,prilepte viko zpet silikonem na lepeni zrcadel(dulezite-neuvolnuje kyselinu octovou jako normalni silikon,ktera pak snimac sezere)Spodni kovove viko nema cenu sundavat,nic tam neni a musi se znovu peclive utesnit."
-----------------------------------------------------------------------------
Zajel sem v sobotu za svym servisakem a dali jsme se do dila:
odklopili (odtrhli) sme viko a uvideli docela pekny system dvojiteho jezdce na asi uhlikove draze (tedy potenciometr) a pruzinky atd.
Klapka se otacela krasne plynule po cele draze, dalo se s ni otacet primo z te rozdelane krabicky (ja mam na ni napsany BOSH). Kdyz sem meril hodnoty pri pohybu klapkou (a tim tedy i potenciometrem) na rucickovym meraku, raficka litala sem a tam jak strelena. A to se i na detailni pohled okem zdala byt draha potenciometru ve vybornem stavu. Rekl sem si, ze to teda bude ten problem. Pouzil sem na to pripravek specialne urcen pro cisteni a mazani potenciometru a ocekaval patricne vysledky. raficka po te litala sice lehce jinak, ale stale v takovych divnych skocich. Na chvili me to docela zlomilo, ale po chvili jsem se jal dalsiho zkoumani. Vsechny kontakty se jevili jako tesne a na sebe dolehajici, tudiz v poradku. Takze sem se vratil ke studii one drahy potenciometru. A co sem nezjistil:
ona draha je rozdelena do jakychci useku (asi od oka 5ti). pri velmi blizkem pohledu jsou videt na te draze jednotlive useky. Jal jsem se tedy zkoupat souvislosti mezi temito sekcemi, skoky rucicky na meraku a namerenymi hodnotami pri pohybu klapkou.
V zavrene poloze sem nameril hodnotu asi 350ohmu, hned jak se klapka pootevre hodnota vyskoci na asi 450. Pri pohybu v ramci stejne sekce na potenciometru se hodnota docela plynule zvysuje rekneme az na 550ohmu. Pak prijde zlom a prechod na dalsi sekci. V tom rucicka nahle skoci dolu a hodnota je asi 500 a v ramci teto sekce zase plynule zveda az na asi 600ohmu, pak dalsi skok dolu, ale zase o neco vys a zase plynule zvedani, ale zase jen do dalsiho prechodu na nasledujici sekci. V konecne sekci sem nameril asi 750 ohmu. Takze se zda, ze tam nejaky system je a to skakani rucicky na meraku neni nahodne. je to ale divny, protoze v Haynesu pisou o plynulem pohybu rucicky pri otevirani klapky, ale nic o sekcich ci skocich. Takze ta rucicka jde plynule ale asi na 5krat, pricemz se hodnoty z konce jedne sekce potenciometru prekryvaji s hodnotami ze zacatku te dalsi. Nedokazu si predstavit, ze kdyby to bylo pokazeny, ze by to blblo takhle "pravidelne" a podle docela jasneho systemu vzhledem k viditelnemu rozdeleni te drahy toho potenciometru.
Tohle vsechno ale vyzadovalo docela pomale a presne zkoumani a velmi kontrolovany pohyb klapkou. Kdyz se tou (moji) klapkou otaci "rychleji nez velmi pomalu", tak raficka meraku lita sem a tam jak zdesena.
Jeste jsem vyzkousel jak se klapka otvira a hybe dotycnym potenciometrem - pri otevrenem krytu jsem nastartoval a sledoval jak to tam maka pri zmene otacek atd. Jakykoliv prudsi pridani plynu (a to zdaleka ne "na plny kotel") otevre klapku naprosto dokoran. Co mi bylo divny, ze i na neutral je jezdec na potenciometru skoro v jedne tretine drahy - tzn. ze prvni tretina potenciometru vlastne neni pouzivana (jen asi zlomek vteriny kdyz se nastartuje motor a pak zase kdyz se motor vypne, coz uz nema na nic vliv, a tak nevim proc to tak je).
Tak takhle to funguje na mym aute, ale vubec nevim jestli je to OK nebo ne.
Tak co vy na to. Ja uz ted fakt nevim. Je to v poradku nebo ne ???? A co s tim????
Tak sem to cely rozmontoval, promeril, osahal, vycistil, slozil atd., a tady je report (vaha vzduchu na 320i M20, mel by to byt L-jetronic):
Cidlo teploty mi teda nakonec ukazuje nejakych 198 ohmu pri cca 20 stupnich, takze sem docela blizko Vencovi. Jak sem pred tim nameril 500 a 1900 to teda nevim, asi sem si spletl piny na konektoru). ted mi to dava stabilne tech necelejch 200ohmu.
Postupoval sem podle navodu, co mi poradil Imperius:
-----------------------------------------------------------------------------
"Rozebiral jsem to na 318i r.v.1990,kde snimac prerusoval a motor chvilema ztracel vykon,opatrne odpac plastove viko zezhora (je u nej konektor a je jen prilepene silikonem),pod nim je keramicka desticka s potenciometrem.Drahu je nutne opatrne vycistit,treba izopropylem,a zkontrolovat rucickovym!! pristrojem,ze se odpor meni plynule s pohybem klapky.Vratna pruzina klapky ("spirala")se nesmi rozmontovat,je nastavena z vyroby,to same plati i o potenciometru pod vickem vedle konektoru .Klapka musi jit take mechanicky pravidelně,pouze musi byt citit cvakani aretace(zabranuje kmitani klapky).
pokud je vse ok,prilepte viko zpet silikonem na lepeni zrcadel(dulezite-neuvolnuje kyselinu octovou jako normalni silikon,ktera pak snimac sezere)Spodni kovove viko nema cenu sundavat,nic tam neni a musi se znovu peclive utesnit."
-----------------------------------------------------------------------------
Zajel sem v sobotu za svym servisakem a dali jsme se do dila:
odklopili (odtrhli) sme viko a uvideli docela pekny system dvojiteho jezdce na asi uhlikove draze (tedy potenciometr) a pruzinky atd.
Klapka se otacela krasne plynule po cele draze, dalo se s ni otacet primo z te rozdelane krabicky (ja mam na ni napsany BOSH). Kdyz sem meril hodnoty pri pohybu klapkou (a tim tedy i potenciometrem) na rucickovym meraku, raficka litala sem a tam jak strelena. A to se i na detailni pohled okem zdala byt draha potenciometru ve vybornem stavu. Rekl sem si, ze to teda bude ten problem. Pouzil sem na to pripravek specialne urcen pro cisteni a mazani potenciometru a ocekaval patricne vysledky. raficka po te litala sice lehce jinak, ale stale v takovych divnych skocich. Na chvili me to docela zlomilo, ale po chvili jsem se jal dalsiho zkoumani. Vsechny kontakty se jevili jako tesne a na sebe dolehajici, tudiz v poradku. Takze sem se vratil ke studii one drahy potenciometru. A co sem nezjistil:
ona draha je rozdelena do jakychci useku (asi od oka 5ti). pri velmi blizkem pohledu jsou videt na te draze jednotlive useky. Jal jsem se tedy zkoupat souvislosti mezi temito sekcemi, skoky rucicky na meraku a namerenymi hodnotami pri pohybu klapkou.
V zavrene poloze sem nameril hodnotu asi 350ohmu, hned jak se klapka pootevre hodnota vyskoci na asi 450. Pri pohybu v ramci stejne sekce na potenciometru se hodnota docela plynule zvysuje rekneme az na 550ohmu. Pak prijde zlom a prechod na dalsi sekci. V tom rucicka nahle skoci dolu a hodnota je asi 500 a v ramci teto sekce zase plynule zveda az na asi 600ohmu, pak dalsi skok dolu, ale zase o neco vys a zase plynule zvedani, ale zase jen do dalsiho prechodu na nasledujici sekci. V konecne sekci sem nameril asi 750 ohmu. Takze se zda, ze tam nejaky system je a to skakani rucicky na meraku neni nahodne. je to ale divny, protoze v Haynesu pisou o plynulem pohybu rucicky pri otevirani klapky, ale nic o sekcich ci skocich. Takze ta rucicka jde plynule ale asi na 5krat, pricemz se hodnoty z konce jedne sekce potenciometru prekryvaji s hodnotami ze zacatku te dalsi. Nedokazu si predstavit, ze kdyby to bylo pokazeny, ze by to blblo takhle "pravidelne" a podle docela jasneho systemu vzhledem k viditelnemu rozdeleni te drahy toho potenciometru.
Tohle vsechno ale vyzadovalo docela pomale a presne zkoumani a velmi kontrolovany pohyb klapkou. Kdyz se tou (moji) klapkou otaci "rychleji nez velmi pomalu", tak raficka meraku lita sem a tam jak zdesena.
Jeste jsem vyzkousel jak se klapka otvira a hybe dotycnym potenciometrem - pri otevrenem krytu jsem nastartoval a sledoval jak to tam maka pri zmene otacek atd. Jakykoliv prudsi pridani plynu (a to zdaleka ne "na plny kotel") otevre klapku naprosto dokoran. Co mi bylo divny, ze i na neutral je jezdec na potenciometru skoro v jedne tretine drahy - tzn. ze prvni tretina potenciometru vlastne neni pouzivana (jen asi zlomek vteriny kdyz se nastartuje motor a pak zase kdyz se motor vypne, coz uz nema na nic vliv, a tak nevim proc to tak je).
Tak takhle to funguje na mym aute, ale vubec nevim jestli je to OK nebo ne.
Tak co vy na to. Ja uz ted fakt nevim. Je to v poradku nebo ne ???? A co s tim????
Cidlo teploty mi teda nakonec ukazuje nejakych 198 ohmu pri cca 20 stupnich, takze sem docela blizko Vencovi. Jak sem pred tim nameril 500 a 1900 to teda nevim, asi sem si spletl piny na konektoru). ted mi to dava stabilne tech necelejch 200ohmu.
Postupoval sem podle navodu, co mi poradil Imperius:
-----------------------------------------------------------------------------
"Rozebiral jsem to na 318i r.v.1990,kde snimac prerusoval a motor chvilema ztracel vykon,opatrne odpac plastove viko zezhora (je u nej konektor a je jen prilepene silikonem),pod nim je keramicka desticka s potenciometrem.Drahu je nutne opatrne vycistit,treba izopropylem,a zkontrolovat rucickovym!! pristrojem,ze se odpor meni plynule s pohybem klapky.Vratna pruzina klapky ("spirala")se nesmi rozmontovat,je nastavena z vyroby,to same plati i o potenciometru pod vickem vedle konektoru .Klapka musi jit take mechanicky pravidelně,pouze musi byt citit cvakani aretace(zabranuje kmitani klapky).
pokud je vse ok,prilepte viko zpet silikonem na lepeni zrcadel(dulezite-neuvolnuje kyselinu octovou jako normalni silikon,ktera pak snimac sezere)Spodni kovove viko nema cenu sundavat,nic tam neni a musi se znovu peclive utesnit."
-----------------------------------------------------------------------------
Zajel sem v sobotu za svym servisakem a dali jsme se do dila:
odklopili (odtrhli) sme viko a uvideli docela pekny system dvojiteho jezdce na asi uhlikove draze (tedy potenciometr) a pruzinky atd.
Klapka se otacela krasne plynule po cele draze, dalo se s ni otacet primo z te rozdelane krabicky (ja mam na ni napsany BOSH). Kdyz sem meril hodnoty pri pohybu klapkou (a tim tedy i potenciometrem) na rucickovym meraku, raficka litala sem a tam jak strelena. A to se i na detailni pohled okem zdala byt draha potenciometru ve vybornem stavu. Rekl sem si, ze to teda bude ten problem. Pouzil sem na to pripravek specialne urcen pro cisteni a mazani potenciometru a ocekaval patricne vysledky. raficka po te litala sice lehce jinak, ale stale v takovych divnych skocich. Na chvili me to docela zlomilo, ale po chvili jsem se jal dalsiho zkoumani. Vsechny kontakty se jevili jako tesne a na sebe dolehajici, tudiz v poradku. Takze sem se vratil ke studii one drahy potenciometru. A co sem nezjistil:
ona draha je rozdelena do jakychci useku (asi od oka 5ti). pri velmi blizkem pohledu jsou videt na te draze jednotlive useky. Jal jsem se tedy zkoupat souvislosti mezi temito sekcemi, skoky rucicky na meraku a namerenymi hodnotami pri pohybu klapkou.
V zavrene poloze sem nameril hodnotu asi 350ohmu, hned jak se klapka pootevre hodnota vyskoci na asi 450. Pri pohybu v ramci stejne sekce na potenciometru se hodnota docela plynule zvysuje rekneme az na 550ohmu. Pak prijde zlom a prechod na dalsi sekci. V tom rucicka nahle skoci dolu a hodnota je asi 500 a v ramci teto sekce zase plynule zveda az na asi 600ohmu, pak dalsi skok dolu, ale zase o neco vys a zase plynule zvedani, ale zase jen do dalsiho prechodu na nasledujici sekci. V konecne sekci sem nameril asi 750 ohmu. Takze se zda, ze tam nejaky system je a to skakani rucicky na meraku neni nahodne. je to ale divny, protoze v Haynesu pisou o plynulem pohybu rucicky pri otevirani klapky, ale nic o sekcich ci skocich. Takze ta rucicka jde plynule ale asi na 5krat, pricemz se hodnoty z konce jedne sekce potenciometru prekryvaji s hodnotami ze zacatku te dalsi. Nedokazu si predstavit, ze kdyby to bylo pokazeny, ze by to blblo takhle "pravidelne" a podle docela jasneho systemu vzhledem k viditelnemu rozdeleni te drahy toho potenciometru.
Tohle vsechno ale vyzadovalo docela pomale a presne zkoumani a velmi kontrolovany pohyb klapkou. Kdyz se tou (moji) klapkou otaci "rychleji nez velmi pomalu", tak raficka meraku lita sem a tam jak zdesena.
Jeste jsem vyzkousel jak se klapka otvira a hybe dotycnym potenciometrem - pri otevrenem krytu jsem nastartoval a sledoval jak to tam maka pri zmene otacek atd. Jakykoliv prudsi pridani plynu (a to zdaleka ne "na plny kotel") otevre klapku naprosto dokoran. Co mi bylo divny, ze i na neutral je jezdec na potenciometru skoro v jedne tretine drahy - tzn. ze prvni tretina potenciometru vlastne neni pouzivana (jen asi zlomek vteriny kdyz se nastartuje motor a pak zase kdyz se motor vypne, coz uz nema na nic vliv, a tak nevim proc to tak je).
Tak takhle to funguje na mym aute, ale vubec nevim jestli je to OK nebo ne.
Tak co vy na to. Ja uz ted fakt nevim. Je to v poradku nebo ne ???? A co s tim????
Takže to, co píše Ralph, dost souhlasí s dnešním měřením.
Váha vzduchu mi nejde plynule.
Měření na pinech 7 a 8 :
začátek - 470 ohmů
525
1000
1600
630
konec - 520 ohmů.
Čidlo teploty - piny 8 a 9:
212 ohmů
Tentokrát jsem jí měl rozebranou na stole a otevřenou.
Minule jsem jí totiž měřil jen tak orientačně na autě a jen kousek dráhy.
Má někdo další zkušenost?
Váha vzduchu mi nejde plynule.
Měření na pinech 7 a 8 :
začátek - 470 ohmů
525
1000
1600
630
konec - 520 ohmů.
Čidlo teploty - piny 8 a 9:
212 ohmů
Tentokrát jsem jí měl rozebranou na stole a otevřenou.
Minule jsem jí totiž měřil jen tak orientačně na autě a jen kousek dráhy.
Má někdo další zkušenost?
Ne. Měl jsem tam na teplotním čidle skutečně ty hodnoty, co jsem uvedl.Anonymous píše:Jo tak to má být.Akorát si pletete jednotky při měření teplotního čidla, to je 2,2kiloohmů to je 2200,ne 220ohmů jak všichni píšete
Taky jsem psal, že:
"...211 ohmů, venku bylo cca 17°C. Už jsem myslel, že mám blbě rozsah na měřáku, ale ten byl dobře. Kontrola jiným - 207 ohmů ..."
To jsem si prvne taky myslel, ze uz ani merit odpor neumim. Schvalne sem sel koupit nekolik odporu a overoval si, ze ja a muj merak merime spravne. A taky ze merime. Zadny 2000.Anonymous píše:Jo tak to má být.Akorát si pletete jednotky při měření teplotního čidla, to je 2,2kiloohmů to je 2200,ne 220ohmů jak všichni píšete
Takze co nechapu teda je:
1. proc v Haynesu pisou "okolo" 2000
2. proc v Haynesu pisou "rucicka musi jit plynule"
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Při měření odporu podobný průběh jak všici popisujete, ale změříte-li napětí na pinu 7 na řídící jednotce:Venca píše:Váha vzduchu mi nejde plynule.
Měření na pinech 7 a 8 :
začátek - 470 ohmů
525
1000
1600
630
konec - 520 ohmů.
Má někdo další zkušenost?
0,25V - klidový stav, motor stojí + zapnuté zapalování
1,20V - volnoběh
při otvírání váhy rukou je na voltmetru plynulý nárůst napětí od 0 do 5V, bez skoků, vyjma maxima těsně před plným otevřením - zhoupne se zpět na asi 3V a hned vyjede na max. 5V
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Mě to připadá, že ŘJ musí mít v sobě předdefinovanou nějakou křivku, nebo co.Francis píše:Při měření odporu podobný průběh jak všici popisujete, ale změříte-li napětí na pinu 7 na řídící jednotce:
0,25V - klidový stav, motor stojí + zapnuté zapalování
1,20V - volnoběh
při otvírání váhy rukou je na voltmetru plynulý nárůst napětí od 0 do 5V, bez skoků, vyjma maxima těsně před plným otevřením - zhoupne se zpět na asi 3V a hned vyjede na max. 5V
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Pokud by se do grafu vynášelo napětí v závislosti na úhlu vychýlení klapky ve váze, řekl bych, že to bude takřka přímka - při ručním natáčení klapky napětí stoupalo plynule a rovnoměrně.Venca píše:Mě to připadá, že ŘJ musí mít v sobě předdefinovanou nějakou křivku, nebo co.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
To jo, ale pak to zase klesá.Francis píše:Pokud by se do grafu vynášelo napětí v závislosti na úhlu vychýlení klapky ve váze, řekl bych, že to bude takřka přímka - při ručním natáčení klapky napětí stoupalo plynule a rovnoměrně.Venca píše:Mě to připadá, že ŘJ musí mít v sobě předdefinovanou nějakou křivku, nebo co.
Jeden závěr bych ale udělal:
Haynes v tomto případě kecá!
!
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Klesne to fakt až těsně před koncem, možná je to chyba.Venca píše:To jo, ale pak to zase klesá.
Jeden závěr bych ale udělal:
Haynes kecá!
Haynes kecá, není pochyb.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition