Komprese motoru
Komprese motoru
Kolik ma byt spravne kompresse mototru E30 320i M20 ??
Predpokladam, ze musi byt na vsech valcich stejna.
Co kdyz neni. Jsou nejake tolerance atd?
Ja nameril 12.5 na prvnich 4 valcich a na 5. a 6. jen 11 (ted sem zapomel ty jednotky, Pa, Mpa, Bar ?? proste to co bylo na meraku).
Co vy na to?
Predpokladam, ze musi byt na vsech valcich stejna.
Co kdyz neni. Jsou nejake tolerance atd?
Ja nameril 12.5 na prvnich 4 valcich a na 5. a 6. jen 11 (ted sem zapomel ty jednotky, Pa, Mpa, Bar ?? proste to co bylo na meraku).
Co vy na to?
proste je to v prdeli .... ja bych vratil ridicak a rodny list ... a zkusil bych to znovu ...Ralph píše:Ja nameril 12.5 na prvnich 4 valcich a na 5. a 6. jen 11 (ted sem zapomel ty jednotky, Pa, Mpa, Bar ?? proste to co bylo na meraku).
Co vy na to?


nee...nedelal bych z toho velky problem...i kdyz ten pokles je dost znatelny...

- Michal E21
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25. 03. 2003 13:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
komprese
Co já vím, tak mám na všech válcích okolo 13... zachovalý motor z E30 (2,0). Ten gráfek z měření jsem blbec někam založil...
------------------------
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>
V dilensky prirucce se pise:Cylinder compression pressure (all engines) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 to 11 bars Osobne jsem nameril na vsech valcich mezi 11.5 az 12bar a myslel ze to je vyborny. Ted ctu, ze MADmaniak nameril az 15,5bar. To snad ani neni mozny, dyt diesely maji kompresni pomer okolo 18:1, tam bych to bral, ale u benzinaku, ktery maji okolo 11:1? To jsem z toho teda jelen. Da se to nejak vysvetlit? Dik
Cus gus Batman
Cus gus Batman
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Ciste teoreticky, kdyby bylo "nacate" tesneni pod hlavou nebo hlava ve "spravnem" miste, tak muze jeden valec "profukovat" do dalsiho, neco na zpusob kompresoruBatman píše:... Ted ctu, ze MADmaniak nameril az 15,5bar. ... To jsem z toho teda jelen. Da se to nejak vysvetlit?

A nebo mel vadny merak

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
To neni mozny, motor ma prece ventily ovladane vackou. Pri fazi vyfuk se valec vyprazdni, pri fazi sani nasaje ...atd. Dohaje, ted me nanapada jak to vysvetlit. Princip kompresoru je jiny, ventily nejsou ovladany vackou, ale jsou to pouze zpetaky otvirane podltlakem-saci pretlakem-vytlacny.
Cus gus Batman
Cus gus Batman
Aha!
Tuhle doměnku sem si vytvořil právě na základě těhle měření kdy by i moje ISo mělo 4x16:1, což asi vopravdu nemá
Takže chyba bude na straně měřáku, kterej už leccos pamatuje...

Tuhle doměnku sem si vytvořil právě na základě těhle měření kdy by i moje ISo mělo 4x16:1, což asi vopravdu nemá

Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
Venca píše:Měl jsem naměřeno kolem 11, kompresní poměr mám jen 8,2 (M10).BaVomil píše:Tony píše:Vono totiž 1,55MPa neznamená kompresní poměr 15,5:1.
ale jo
protože pv=konst při konstantní teplotě
vodhadem tedy: gdyž v(=objem) se sníži 15x, pak p(=tlak) je 15x vyšší
(15.p).(v/15)=p.v
Jak to lze vysvětlit?
pv=konst platí pouze za KONSTANTNÍ teploty.
přesně je to takhle: pv=RT, R=plynová konstanta, T=absolutní teplota
kompresí se vzduch vohřeje takže tlak je vyšší.
Srozumitelný, chápu.BaVomil píše:Venca píše:Měl jsem naměřeno kolem 11, kompresní poměr mám jen 8,2 (M10).BaVomil píše:
ale jo
protože pv=konst při konstantní teplotě
vodhadem tedy: gdyž v(=objem) se sníži 15x, pak p(=tlak) je 15x vyšší
(15.p).(v/15)=p.v
Jak to lze vysvětlit?
pv=konst platí pouze za KONSTANTNÍ teploty.
přesně je to takhle: pv=RT, R=plynová konstanta, T=absolutní teplota
kompresí se vzduch vohřeje takže tlak je vyšší.
Dík!
Pravě těžko rict. Ujel jsem stim asi 500 km. Ale kamoš co jel zamnou tak řikal že při přeřazeni to zakouřilo. A pravě že jsem sundal saní a ty ventyly vypadaji jak nove ale nevim jak vypadaji už jeté. Ale docelaten motor cvaka. Ale co jsem tak čet tak ty motory trochu cvakají normalně. Jedine s čim je problem tak při prudším přidaní plynu se to jakoby zadusi a pak to přida. Ale byla prasklá hadice na saní tak to muže být tím. Jo a svíčky byly černe jak uhel. Jinak na diagnostice bez chyby. Chyta na drnc. Jo a střílelo to docela do vyfuku po ubrani plynu.
Cvrkni do valcu trochu oleje a zmer tlaky znova. Pokud se tlaky nezmeni, podfukuje ventil, pokud se zlepsi, netesni dobre krouzky. No a podle zjistenych skutecnosti postupovat dale ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA