Komprese motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Ralph
Příspěvky: 127
Registrován: 14. 02. 2003 13:47
Bydliště: Brno

Komprese motoru

Příspěvek od Ralph » 15. 05. 2003 15:40

Kolik ma byt spravne kompresse mototru E30 320i M20 ??
Predpokladam, ze musi byt na vsech valcich stejna.
Co kdyz neni. Jsou nejake tolerance atd?
Ja nameril 12.5 na prvnich 4 valcich a na 5. a 6. jen 11 (ted sem zapomel ty jednotky, Pa, Mpa, Bar ?? proste to co bylo na meraku).

Co vy na to?

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 15. 05. 2003 16:25

Ralph píše:Ja nameril 12.5 na prvnich 4 valcich a na 5. a 6. jen 11 (ted sem zapomel ty jednotky, Pa, Mpa, Bar ?? proste to co bylo na meraku).

Co vy na to?
proste je to v prdeli .... ja bych vratil ridicak a rodny list ... a zkusil bych to znovu ... :twisted: :twisted:

nee...nedelal bych z toho velky problem...i kdyz ten pokles je dost znatelny...
Obrázek

Uživatelský avatar
Michal E21
Příspěvky: 184
Registrován: 25. 03. 2003 13:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

komprese

Příspěvek od Michal E21 » 15. 05. 2003 18:47

Co já vím, tak mám na všech válcích okolo 13... zachovalý motor z E30 (2,0). Ten gráfek z měření jsem blbec někam založil...
------------------------
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od voTon » 15. 05. 2003 23:04

nez sem zacal predelavat byl sem an tom mnohem hur mel sem
1.55
1.2
1.3
1.25
1.35
1.3
takze hukot jinak, to co sem psal je v MPa, pokud tam mate cely cisla tak je to v barech.
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Batman
Příspěvky: 173
Registrován: 06. 05. 2003 15:03
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Batman » 16. 05. 2003 10:21

V dilensky prirucce se pise:Cylinder compression pressure (all engines) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 to 11 bars Osobne jsem nameril na vsech valcich mezi 11.5 az 12bar a myslel ze to je vyborny. Ted ctu, ze MADmaniak nameril az 15,5bar. To snad ani neni mozny, dyt diesely maji kompresni pomer okolo 18:1, tam bych to bral, ale u benzinaku, ktery maji okolo 11:1? To jsem z toho teda jelen. Da se to nejak vysvetlit? Dik

Cus gus Batman

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 16. 05. 2003 10:50

Batman píše:... Ted ctu, ze MADmaniak nameril az 15,5bar. ... To jsem z toho teda jelen. Da se to nejak vysvetlit?
Ciste teoreticky, kdyby bylo "nacate" tesneni pod hlavou nebo hlava ve "spravnem" miste, tak muze jeden valec "profukovat" do dalsiho, neco na zpusob kompresoru :-) Je to jen teoreticka uvaha.
A nebo mel vadny merak 8)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Batman
Příspěvky: 173
Registrován: 06. 05. 2003 15:03
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Batman » 16. 05. 2003 11:03

To neni mozny, motor ma prece ventily ovladane vackou. Pri fazi vyfuk se valec vyprazdni, pri fazi sani nasaje ...atd. Dohaje, ted me nanapada jak to vysvetlit. Princip kompresoru je jiny, ventily nejsou ovladany vackou, ale jsou to pouze zpetaky otvirane podltlakem-saci pretlakem-vytlacny.

Cus gus Batman

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 16. 05. 2003 14:50

Vono totiž 1,55MPa neznamená kompresní poměr 15,5:1. :wink:
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Jirka
Příspěvky: 21
Registrován: 13. 02. 2003 14:03

Příspěvek od Jirka » 16. 05. 2003 15:28

Pokud si dobre pamatuju (dyz tak me opravte),tak kompresni pomer je pomer objemu valce ,kdyz je pist v DU ku objemu valce s pistem v HU.

Vadnej merak :wink:

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BaVomil » 16. 05. 2003 16:02

Tony píše:Vono totiž 1,55MPa neznamená kompresní poměr 15,5:1. :wink:

ale jo
protože pv=konst při konstantní teplotě
vodhadem tedy: gdyž v(=objem) se sníži 15x, pak p(=tlak) je 15x vyšší

(15.p).(v/15)=p.v


Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 16. 05. 2003 18:23

Aha! :oops:
Tuhle doměnku sem si vytvořil právě na základě těhle měření kdy by i moje ISo mělo 4x16:1, což asi vopravdu nemá :) Takže chyba bude na straně měřáku, kterej už leccos pamatuje...
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Venca

Příspěvek od Venca » 16. 05. 2003 18:34

BaVomil píše:
Tony píše:Vono totiž 1,55MPa neznamená kompresní poměr 15,5:1. :wink:

ale jo
protože pv=konst při konstantní teplotě
vodhadem tedy: gdyž v(=objem) se sníži 15x, pak p(=tlak) je 15x vyšší

(15.p).(v/15)=p.v

Měl jsem naměřeno kolem 11, kompresní poměr mám jen 8,2 (M10).

Jak to lze vysvětlit?

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BaVomil » 16. 05. 2003 19:26

Venca píše:
BaVomil píše:
Tony píše:Vono totiž 1,55MPa neznamená kompresní poměr 15,5:1. :wink:

ale jo
protože pv=konst při konstantní teplotě
vodhadem tedy: gdyž v(=objem) se sníži 15x, pak p(=tlak) je 15x vyšší

(15.p).(v/15)=p.v

Měl jsem naměřeno kolem 11, kompresní poměr mám jen 8,2 (M10).

Jak to lze vysvětlit?

pv=konst platí pouze za KONSTANTNÍ teploty.
přesně je to takhle: pv=RT, R=plynová konstanta, T=absolutní teplota
kompresí se vzduch vohřeje takže tlak je vyšší.

Venca

Příspěvek od Venca » 16. 05. 2003 19:36

BaVomil píše:
Venca píše:
BaVomil píše:
ale jo
protože pv=konst při konstantní teplotě
vodhadem tedy: gdyž v(=objem) se sníži 15x, pak p(=tlak) je 15x vyšší

(15.p).(v/15)=p.v

Měl jsem naměřeno kolem 11, kompresní poměr mám jen 8,2 (M10).

Jak to lze vysvětlit?

pv=konst platí pouze za KONSTANTNÍ teploty.
přesně je to takhle: pv=RT, R=plynová konstanta, T=absolutní teplota
kompresí se vzduch vohřeje takže tlak je vyšší.
Srozumitelný, chápu.
Dík!

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 17. 05. 2003 09:40

Vycházej z rce pV=n*Na*K*T
Na*K=R(8,31 J/K)
takže pv=nRT
za stálý teploty je to p*V/T=p*V/T přičemž T se vykrátí
:D
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 19. 05. 2003 20:48

Tlak by neměl klesnout pod 10 bar,pak je doporučená generálka,ovšem rozdíl mezi jednotlivými válci nesmí být víc jak 1 bar

Uživatelský avatar
Ralph
Příspěvky: 127
Registrován: 14. 02. 2003 13:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ralph » 20. 05. 2003 21:50

Anonymous píše:Tlak by neměl klesnout pod 10 bar,pak je doporučená generálka,ovšem rozdíl mezi jednotlivými válci nesmí být víc jak 1 bar
Jinak potom co? Deje se neco vaznejsiho???

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 04. 02. 2013 17:16

Zdravím, dnes jsem na m20b25 naměřil
10 9.6 9.6 10.5 11.5 10.5

To je asi dost špatné že?

Co by se stím dalo udělat? motor má přes 300 tis. najeto

Má to cenu dávat do kupy nebo vyhodit?

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 04. 02. 2013 18:26

Pravě těžko rict. Ujel jsem stim asi 500 km. Ale kamoš co jel zamnou tak řikal že při přeřazeni to zakouřilo. A pravě že jsem sundal saní a ty ventyly vypadaji jak nove ale nevim jak vypadaji už jeté. Ale docelaten motor cvaka. Ale co jsem tak čet tak ty motory trochu cvakají normalně. Jedine s čim je problem tak při prudším přidaní plynu se to jakoby zadusi a pak to přida. Ale byla prasklá hadice na saní tak to muže být tím. Jo a svíčky byly černe jak uhel. Jinak na diagnostice bez chyby. Chyta na drnc. Jo a střílelo to docela do vyfuku po ubrani plynu.

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 04. 02. 2013 19:31

Cvrkni do valcu trochu oleje a zmer tlaky znova. Pokud se tlaky nezmeni, podfukuje ventil, pokud se zlepsi, netesni dobre krouzky. No a podle zjistenych skutecnosti postupovat dale ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Odpovědět