tlak oleje

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
xhokus
Příspěvky: 598
Registrován: 20. 06. 2004 20:20
Bydliště: Praha-Horní Počernice / Brno

tlak oleje

Příspěvek od xhokus » 23. 10. 2004 10:00

mam problem... pri volnobehu sviti kontrolka mazani a kdyz to o par stovek vytocim, zhasne, pak na volnobeh chvili nesviti a pak zas jo... menil sem motor, takze o jeho historii moc nevim...
a jeste kdyz sundam vicko na krytu ventilu, fuci to tam jak v loznici zarputileho lusteninozrouta a ma tendenci to chcipnout... kde je problem?
uklízím garáž...

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: tlak oleje

Příspěvek od Hanis » 23. 10. 2004 10:08

xhokus píše:mam problem... pri volnobehu sviti kontrolka mazani a kdyz to o par stovek vytocim, zhasne, pak na volnobeh chvili nesviti a pak zas jo...
No pokud není vadný čidlo tlaku oleje nebo systém mazání máš motor zřejmně před smrtí.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
xhokus
Příspěvky: 598
Registrován: 20. 06. 2004 20:20
Bydliště: Praha-Horní Počernice / Brno

Re: tlak oleje

Příspěvek od xhokus » 23. 10. 2004 10:11

Hanis píše:
xhokus píše:mam problem... pri volnobehu sviti kontrolka mazani a kdyz to o par stovek vytocim, zhasne, pak na volnobeh chvili nesviti a pak zas jo...
No pokud není vadný čidlo tlaku oleje nebo systém mazání máš motor zřejmně před smrtí.
nestras! :evil: cidlo je ok, zkousel sem i cidlo z minulyho motoru a to bylo OK... :?
uklízím garáž...

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 23. 10. 2004 10:48

No nestraš, pokud olejová pumpa dává dostatečný tlak a je v pořádku redukční ventil, tak se ti tlak ztrácí někdě v motoru asi na některém kluzném ložisku, které je mazáno tlakovým olejem. Úplně stačí jedno třeba na klice, nebo je motor celkově "volnější".
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
xhokus
Příspěvky: 598
Registrován: 20. 06. 2004 20:20
Bydliště: Praha-Horní Počernice / Brno

Příspěvek od xhokus » 23. 10. 2004 13:55

mno, tak k tomu tlaku oleje pisou v "jak na to" (nebo tak nejak), ze kdyz pri otackach zhasne, nejedna se o vadu (ale jako pricina je psany, ze je moc teplej olej, coz se mi v mem pripade nezda...) He? nema nekdo zkusenosti?

Vic me desi to fuceni...
uklízím garáž...

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 23. 10. 2004 14:33

po nastartování má kontrolka oleje zhasnout-tak je to spravne, tak to ma byt...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Venca.

Příspěvek od Venca. » 23. 10. 2004 17:12

Asi bych se zajímal o skutečný tlak oleje.

Nechal bych si změřit manometrem jeho hodnoty.

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 24. 10. 2004 00:30

Ten olej nemusí bejt teplej, ale může bejt i řídkej :wink:
Víš co v tom je za olej??
Jinak tlak oleje:
Volnoběh 0.5-1.2 bar
Provoz okolo 4 bar 8)
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 24. 10. 2004 02:30

Stepan píše:Ten olej nemusí bejt teplej, ale může bejt i řídkej :wink:
Víš co v tom je za olej??
10W40 tam ma, takze to co do M40 je snad i predepsany....a kdyz to schroupne M20, tak co by ne M40 :lol:
Jde o to jak dlouho po rozbehu motoru sviti. Jestli nezhasne prakticky hned, behem 1 sec. tak je neco spatne...bud cidlo tlaku, coz neni takova tragedie, novy stoji asi necely tri stovky, nebo cerpadelko, coz je horsi

Uživatelský avatar
xhokus
Příspěvky: 598
Registrován: 20. 06. 2004 20:20
Bydliště: Praha-Horní Počernice / Brno

Příspěvek od xhokus » 24. 10. 2004 20:50

Jirka325 píše:
Stepan píše:Ten olej nemusí bejt teplej, ale může bejt i řídkej :wink:
Víš co v tom je za olej??
10W40 tam ma, takze to co do M40 je snad i predepsany....a kdyz to schroupne M20, tak co by ne M40 :lol:
Jde o to jak dlouho po rozbehu motoru sviti. Jestli nezhasne prakticky hned, behem 1 sec. tak je neco spatne...bud cidlo tlaku, coz neni takova tragedie, novy stoji asi necely tri stovky, nebo cerpadelko, coz je horsi
no, tak cidlo tlaku sem menil ze staryho motoru a tam to bylo ok... ted jeste to cerpadlo... napadlo me, ze tim, ze to bylo streleny na vanu, muze bejt v hajzlu, nebo co treba jen ucpany sito? to by taky mohlo bejt, ne?
uklízím garáž...

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 26. 10. 2004 05:18

xhokus píše:kolik tam ma bejt litru?
4 l minimalne.

Uživatelský avatar
Filip
Příspěvky: 669
Registrován: 11. 02. 2003 21:56
Bydliště: Počepice 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filip » 26. 10. 2004 22:19

Tento jev me to delalo na M20 a po celem rozebrani motoru jsem zjistil,ze mam saly na klice/ojnice totalne vymacknute. Motor komplet GO. Neboj neni to tak narocne,ale take to tim byt nemusi,ale u me to tak bylo.

Uživatelský avatar
xhokus
Příspěvky: 598
Registrován: 20. 06. 2004 20:20
Bydliště: Praha-Horní Počernice / Brno

Příspěvek od xhokus » 28. 10. 2004 14:14

tak ten olej se vyresil tim, ze byl nizko volnobeh a kdyz se zvednul, nesviti... tak uz me to netrapi... :-)
uklízím garáž...

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 03. 07. 2011 09:39

Podobny problem:

M30B35
Po nastartovani i pri provozu vsechno ok. Jak se olej ale zahreje na provozni teplotu, problikava na volnobehu mazani. Cidlo tlaku je nove a cerpadlo jsem uz taky menil za jine - zadna zmena. Ted je tam Castrol 10W40 a myslim, ze kdybych tam foukl 15W, bude to ok, ale radsi bych odstranil nemoc, nez symptom. 10W40 by ten motor podle me mel zvladat bez problemu.
Jinak na motoru jsou nova vsechna gufera a tesneni, rozvody, prebrousena klika a GO hlavy. Vlastne jedine "jete" veci jsou vodni pumpa a ol. cerpadlo. Ale menil jsem za jine-pouzivane, na kterem mazani neblikalo a porad porad...

Ma nekdo nejaky napad?

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 03. 07. 2011 14:42

Kolik má klika najeto po brusu a na jaké tolerance byla zbroušena?
Obrázek

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 03. 07. 2011 15:19

To nevim a asi to ani nebudu mit moznost zjistit. Nechtel jsem psat hned kliku, at prijdou jeste jine napady, ale taky mi to uz vychazi jako posledni moznost... :?
Jedno nebo dve loziska jsem otevrel jen pro kontrolu, nez jsem ten motor slozil (vratil jsem je zpet jak byli) ale ted akorat jsem si vzpomel, ze jsem tehdy kontroloval jeste momenty a byli utahle na vic, nez je predepsano. Toz uz jsem to musel utahnout zpet na ten vyssi moment. Kdybych to utahl zpet na ten predepsany - mensi, tak by strata tlaku v tom dusledku uz prichazela v uvahu, ale takhle...

Hruby odhad po prebrouseni tak 1000-1500km.

Vidim to asi na dalsi sadu...

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 04. 07. 2011 14:02

skladal si to osobne nebo to nekdo delal?
neni to jen o tom prebrousit a dat novy loziska..
na 10w60 mam najeto to co mam v podpisu, po zajeti, vicemene furt plnej..

tudiz bud opet spatna pumpa a nebo spis nedopasovany lagry, voka, ojnice..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
dedion
Příspěvky: 106
Registrován: 22. 08. 2013 20:45
Bydliště: Velká nad Veličkou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedion » 07. 04. 2014 19:57

zdravím potřebuji radu ohledně mazání .. zkoušel sem se optat na naší fb stránce ale vidím že tam se mě odborné rady nedostane .. takže můj problém je následovný u motoru M20B20 za studena na volnoběh tlačí olej 1.5bar .. při postupném zvyšování otáček tlak začne klesat a u 2tis ot to padne na 1bar .. když se zahřeje tak přestává tlačit olej úplně .. motor je docela vyhóněný nalétané kolem 380tis a komprese 8bar .. co si o tom myslíte ? bude KO jen čerpadlo nebo to bude utíkat šálkama na klice ? popř. má cenu GO nebo bude lepší zrovna sehnat M20B25(těch je bohužel nedostatek) bo M50... díky za rady
E30 320i 90 ->> M50B25 NV
No Turbo, No nitro, Simply BMW power :)
Lakýrnické práce ----> https://www.facebook.com/DedionAutolakClub

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 07. 04. 2014 20:19

tam bude mtrvy uplně všchno když už to tlačí takto málo :lol: Buď to rozeber a ověř, a nebo to hoď rovnou do šrotu ;)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
dedion
Příspěvky: 106
Registrován: 22. 08. 2013 20:45
Bydliště: Velká nad Veličkou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedion » 07. 04. 2014 21:17

takže spíš to bude těma šálama jo ? .. no ok až to dostanu na zvedák tak na to kuknu :)
E30 320i 90 ->> M50B25 NV
No Turbo, No nitro, Simply BMW power :)
Lakýrnické práce ----> https://www.facebook.com/DedionAutolakClub

Odpovědět