po swapu m40 -> m42 se přehřívá

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 02. 2011 22:09

jeste ze mne napadla ta kostra :wink:

tak at to dlouze funguje.

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 10. 02. 2011 22:18

jj snad už se brzo vykoušu z těch porodních bolestí - zítra proplachnu chladici soustavu a naliju tam zelenou
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 02. 2011 22:22

samiq: chuda smes obsahuje pri stejnem celkovem objemu smesi vice kysliku a ten zvysuje teplotu horeni, proto se hreje motor, si myslim

karol325
Příspěvky: 303
Registrován: 02. 04. 2009 15:36
Bydliště: pod Tatrami

Příspěvek od karol325 » 11. 02. 2011 08:19

Pri chudobnej zmesi sa zvyšuje teplota v dôsledku pomalého horenia zmesi, ktoré sa predlžuje v pracovnom takte až do výfuku. Pokiaľ sa doba horenia predĺži až po začiatok nasávania, zapáli sa a nastáva "strieľanie" do sania.

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 818
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 03. 06. 2014 19:20

Využiju Kubajzův topic, protože mám docela podobný problém. S příchodem jara se mi to začlo trochu přehřívat, uplně první pozorování bylo při vyřazení na neutrál a jízdě z kopce, kdy se motor nedostanečně chladil a ručička přelezla mírně přes půl (cca o tloušťku ručičky). Můj odhad na příčinu bylo vodní čerpadlo nebo zanesený chladič. Chladič jsem vyměnil za téměř nový z verze pro horké podnebí a čerpadlo jsem vyndal ven a zkontroloval, nejevilo vůbec žádné známy opotřebení, vrtulka nešla na hřídeli protočit ani silou rukou, vůle prakticky žádné, otáčení rukou nekladlo skoro žádný odpor. U téhle příležitosti jsem vyndal i termostat (Wahler), vařil jsem ho společně s druhým (Calorstat) v kastrolku a oba otevíraly i zavíraly jak měly (měřeno bezdotykovým teploměrem a otevíraly v cca 88°C). Vše jsem složil a přehřívání nezmizelo. S postupem času a příchodem jara se situace zhoršila a aktuálně jezdím v podstatě pořád s ručičkou poblíž první čárky přes půl, tj takto :
Obrázek
při brždění motorem teplota trochu sleze, zatím nikdy nepřešla přes první čárku přes půl. Čidlo a budík příliš nepodezřívám, jednak protože dřív ukazoval přesně půlku a zároveň jsem teplotu kontroloval i s bezdotykovým teploměrem a na výstupní hadici bylo při ručičce mezi půl a první cca 95-98°C. Zároveň ale Tříca docela dobře snáší i vyšší zátěž ve vysokých otáčkách, např. teď v pátek jsem zkoušel maximálku na dálnici (cca 213 tacho mimochodem :) ) a držel jsem to v 6000 na plný plyn relativně dlouho a teplota nikam dál nešla. Obecně se problém projevuje méně ve vyšších otáčkách.

Kde hledat problém? Napadlo mě ještě jestli se nemůže stát, že by se po zahřátí uvolnila vrtulka (plastová) na hřídeli čerpadla a nezačla prokluzovat a tudíž by to v nízkých otáčkách špatně čerpalo. Dál mě napadlo špatné odvzdušnění, ale fakt nevím jak to udělat líp. Má nějaký zásadní vliv když dám předek auta hodně do kopce? Dělal jsem to jen na mírném kopci. Napadá někoho ještě něco?
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 03. 06. 2014 19:24

Napadla me takova kravinka :) Mas spravne otoceny termostat (myslim po ose)? Je na nem sipka a ta musi smerovat nahoru...
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 818
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 03. 06. 2014 19:28

alkaba píše:Napadla me takova kravinka :) Mas spravne otoceny termostat (myslim po ose)? Je na nem sipka a ta musi smerovat nahoru...
myslím si že to tak mám. A zároveň nevím jak by to mohlo ovlivnit funkci, ale je pravdou že tam ta šipka asi nebude zbytečně :)

ještě doplním že voda se mi neztrácí, nijak podezřele bílé to nekouří, emulze na víčku žádná. Ale zároveň se ptám, jak se pozná prasklé těsnění nebo hlava? To se nedá uchladit vůbec ne? :)
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 06. 2014 20:27

Greeny píše:... S příchodem jara se mi to začlo trochu přehřívat, uplně první pozorování bylo při vyřazení na neutrál a jízdě z kopce, kdy se motor nedostanečně chladil a ručička přelezla mírně přes půl (cca o tloušťku ručičky). ....... Napadá někoho ještě něco?
Zkontroluj funkci visco-spojky.

.

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 818
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 03. 06. 2014 20:54

Venca píše:
Greeny píše:... S příchodem jara se mi to začlo trochu přehřívat, uplně první pozorování bylo při vyřazení na neutrál a jízdě z kopce, kdy se motor nedostanečně chladil a ručička přelezla mírně přes půl (cca o tloušťku ručičky). ....... Napadá někoho ještě něco?
Zkontroluj funkci visco-spojky.

.
mám tam jak visku (která sepne, akorát by podle budíku mohla i dřív), tak i elektrickou vrtuli, nic z toho nemá vliv jak bych si představoval. K onomu přehřívání dochází i ve vysokých rychlostech na dálnici, takže ať už je viska a el. vrtule funkční nebo ne, téměř jistě není problém v nich.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 03. 06. 2014 20:58

a tu vodní pumpu jsi měl venku nebo ne ? Mě visca moc nefunguje, kdy na místě se mi to začne hřát, ale za jízdy to prostě musíš uchladit náporem vzduchu i kdyby ta visca tam pak vůbec nebyla.... to je spíše jako kdyby voda nechtěla obíhat okruhem. Ale zase je divná ta nepravidelnost...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 818
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 03. 06. 2014 21:06

MattyX píše:a tu vodní pumpu jsi měl venku nebo ne ? Mě visca moc nefunguje, kdy na místě se mi to začne hřát, ale za jízdy to prostě musíš uchladit náporem vzduchu i kdyby ta visca tam pak vůbec nebyla.... to je spíše jako kdyby voda nechtěla obíhat okruhem. Ale zase je divná ta nepravidelnost...
jo, pumpu jsem měl venku a vypadala uplně přesně stejně jako když jsem ji před třema lety dával dovnitř :) zcela bez poškození, bez vůli, vrtulka nešla rukama protočit na hřídeli.. leda že by se uvolnila až po zahřátí, plast má větší tepelnou roztažnost než ocel.. ale že by až tak..? Právě že nevím co s tím je, což mě štve uplně nejvíc :) a za dva týdny je Autíčkář Trackday na Czechringu, tak bych byl rád spolehlivě pojízdný :)
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Uživatelský avatar
Vajpr
Příspěvky: 566
Registrován: 02. 12. 2008 16:14
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vajpr » 03. 06. 2014 21:40

Ahoj, mel jsem podobny problem s vytapenim a chlazenim.
Po case jsem na to kapnul - pri poslednim swapu se mi povedlo
prohodit ty dve tenke hadice, co jsou mezi motorem a topenim,
doporucuji to poradne zkontrolovat;-)
projevuje se to dost podobne, u me to bylo
doprovazeno tukanim ventilu v telese topeni...
Obrázek

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 818
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 03. 06. 2014 21:55

Vajpr píše:Ahoj, mel jsem podobny problem s vytapenim a chlazenim.
Po case jsem na to kapnul - pri poslednim swapu se mi povedlo
prohodit hadice mezi motorem a topenim, doporucuji to poradne
zkontrolovat;-) projevuje se to dost podobne, u me to bylo
doprovazeno tukanim ventilu v telese topeni...
tohle mě nenapadlo, teoreticky to možné je, akorát se mi to začlo projevovat až skoro 3 roky po swapu.. do teď to chladilo místy pochybně, ale určitě lépe než aktuálně. Jak poznám, která hadice má vést kam když už to mám zapojené?
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 818
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 03. 06. 2014 22:26

Greeny píše:
Vajpr píše:Ahoj, mel jsem podobny problem s vytapenim a chlazenim.
Po case jsem na to kapnul - pri poslednim swapu se mi povedlo
prohodit hadice mezi motorem a topenim, doporucuji to poradne
zkontrolovat;-) projevuje se to dost podobne, u me to bylo
doprovazeno tukanim ventilu v telese topeni...
tohle mě nenapadlo, teoreticky to možné je, akorát se mi to začlo projevovat až skoro 3 roky po swapu.. do teď to chladilo místy pochybně, ale určitě lépe než aktuálně. Jak poznám, která hadice má vést kam když už to mám zapojené?
hmm, tak asi je i tohle ok. Horní hadice vede zpět do plastové trubky na bloku, dolní hadice vede do hlavy, tak jak to má být i podle ETK 1 2
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 04. 06. 2014 06:36

zkus vyměnit ten termostat teď jsem to řešil na jedne m50 v e30 termostat v kastrolku chodil normálně, ale auto se přehřívalo. Dal se druhý starší na zkoušku a je klid.
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 04. 06. 2014 14:45

Jseš si jist chladičem? On může mít něco za sebou....
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 05. 06. 2014 15:40

Greeny píše:
alkaba píše:Napadla me takova kravinka :) Mas spravne otoceny termostat (myslim po ose)? Je na nem sipka a ta musi smerovat nahoru...
myslím si že to tak mám. A zároveň nevím jak by to mohlo ovlivnit funkci, ale je pravdou že tam ta šipka asi nebude zbytečně :)
Když ho pootočíš, tak to trochu brání průtoku vody :)
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 818
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 16. 06. 2014 18:24

takže závada asi nalezena a "vyřešena". Aktuálně jezdím ve stavu ručička velmi lehce (o tloušťku ručičky) přes jak tomu bylo na začátku jara. Vypadá to, že nakonec byla závada jen kombinaci nepřesnosti budíku a čidla. Vysvětluju si to následovně. Před zimou prostříknul všechny kontakty včetně čidla teploty vody pro budík kontaktním sprejem a ten je mírně vodivý a časem zalezl až do čidla, kde způsobil svod a jelikož je čidlo kostřeno jen přes blok, tak snížil ukazovaný odpor. Takže se celkově posunula ručička mírně přes půl. Druhá věc je, že pravděpodobně v poslední době začal ukazovat blbě i budík. Při testování asi před týdnem jsem prostě ještě v zahřívací fázi praštil do palubky a od té doby se mi nestalo, že by ručička vylezla až do míst na obrázku o pár příspěvků výše. Zároveň jsem prodávěl další měření a na výstupní hadici v době když mám ručičku velmi lehce přes půl mám okolo 94-96°C, což se mi zpočátku zdálo jako moc, když termostat otevírá v 88°C, ale asi to zas tak moc není, protože přirozeně musí existovat nějaký teplotní spád a jestli má voda u termostatu 88°, nemůže mít to samé i na konci chladícího oběhu, protože by neodvedla žádné teplo. Tolik teda moje vysvětlení, situaci budu dál sledovat a kdyžtak podám info :)
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 16. 06. 2014 19:04

takže jsi aplikoval moji radu "rána do palubovky" ? :twisted:

pokud se tedy ručička po ráně srovnává, tak je fakt špatná kontakt na budících - vyndat budíky zvládneš za 10 min když víš jak (příručka jak na to) - jen opatrně ať neulomíš ty dvě horní packy z plastu co na sobě mají)
Obrázek

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 818
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 17. 06. 2014 13:21

tak včera ještě jednou potvrzeno, rána do palubky pomáhá :D hned co jsem to tu napsal, že je to už OK, tak jsem jel do vedlejšího města přes kopec a od začátku teplota rostla nějak rychleji, nahoře na kopci už byla zas velmi blízko první čárky přes půl.. tak zas nadávám, že jsem to asi zakřikl, klepu po budíku, mlátím do palubky a nic.. zastavuju a chystám se vytáhnout bezdotykový teploměr a jít to změřit, ještě dávám jednu větší ránu do palubky a budík najednou skáče přesně na půlku :) takže potvrzeno a jak bude čas, tak to vymontuju ven a pročistím :)
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Odpovědět