po swapu m40 -> m42 se přehřívá
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- Greeny
- Příspěvky: 818
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
Využiju Kubajzův topic, protože mám docela podobný problém. S příchodem jara se mi to začlo trochu přehřívat, uplně první pozorování bylo při vyřazení na neutrál a jízdě z kopce, kdy se motor nedostanečně chladil a ručička přelezla mírně přes půl (cca o tloušťku ručičky). Můj odhad na příčinu bylo vodní čerpadlo nebo zanesený chladič. Chladič jsem vyměnil za téměř nový z verze pro horké podnebí a čerpadlo jsem vyndal ven a zkontroloval, nejevilo vůbec žádné známy opotřebení, vrtulka nešla na hřídeli protočit ani silou rukou, vůle prakticky žádné, otáčení rukou nekladlo skoro žádný odpor. U téhle příležitosti jsem vyndal i termostat (Wahler), vařil jsem ho společně s druhým (Calorstat) v kastrolku a oba otevíraly i zavíraly jak měly (měřeno bezdotykovým teploměrem a otevíraly v cca 88°C). Vše jsem složil a přehřívání nezmizelo. S postupem času a příchodem jara se situace zhoršila a aktuálně jezdím v podstatě pořád s ručičkou poblíž první čárky přes půl, tj takto :
při brždění motorem teplota trochu sleze, zatím nikdy nepřešla přes první čárku přes půl. Čidlo a budík příliš nepodezřívám, jednak protože dřív ukazoval přesně půlku a zároveň jsem teplotu kontroloval i s bezdotykovým teploměrem a na výstupní hadici bylo při ručičce mezi půl a první cca 95-98°C. Zároveň ale Tříca docela dobře snáší i vyšší zátěž ve vysokých otáčkách, např. teď v pátek jsem zkoušel maximálku na dálnici (cca 213 tacho mimochodem ) a držel jsem to v 6000 na plný plyn relativně dlouho a teplota nikam dál nešla. Obecně se problém projevuje méně ve vyšších otáčkách.
Kde hledat problém? Napadlo mě ještě jestli se nemůže stát, že by se po zahřátí uvolnila vrtulka (plastová) na hřídeli čerpadla a nezačla prokluzovat a tudíž by to v nízkých otáčkách špatně čerpalo. Dál mě napadlo špatné odvzdušnění, ale fakt nevím jak to udělat líp. Má nějaký zásadní vliv když dám předek auta hodně do kopce? Dělal jsem to jen na mírném kopci. Napadá někoho ještě něco?
při brždění motorem teplota trochu sleze, zatím nikdy nepřešla přes první čárku přes půl. Čidlo a budík příliš nepodezřívám, jednak protože dřív ukazoval přesně půlku a zároveň jsem teplotu kontroloval i s bezdotykovým teploměrem a na výstupní hadici bylo při ručičce mezi půl a první cca 95-98°C. Zároveň ale Tříca docela dobře snáší i vyšší zátěž ve vysokých otáčkách, např. teď v pátek jsem zkoušel maximálku na dálnici (cca 213 tacho mimochodem ) a držel jsem to v 6000 na plný plyn relativně dlouho a teplota nikam dál nešla. Obecně se problém projevuje méně ve vyšších otáčkách.
Kde hledat problém? Napadlo mě ještě jestli se nemůže stát, že by se po zahřátí uvolnila vrtulka (plastová) na hřídeli čerpadla a nezačla prokluzovat a tudíž by to v nízkých otáčkách špatně čerpalo. Dál mě napadlo špatné odvzdušnění, ale fakt nevím jak to udělat líp. Má nějaký zásadní vliv když dám předek auta hodně do kopce? Dělal jsem to jen na mírném kopci. Napadá někoho ještě něco?
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
- alkaba
- Příspěvky: 2329
- Registrován: 11. 01. 2010 00:25
- Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
- Kontaktovat uživatele:
Napadla me takova kravinka Mas spravne otoceny termostat (myslim po ose)? Je na nem sipka a ta musi smerovat nahoru...
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
- Greeny
- Příspěvky: 818
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
myslím si že to tak mám. A zároveň nevím jak by to mohlo ovlivnit funkci, ale je pravdou že tam ta šipka asi nebude zbytečněalkaba píše:Napadla me takova kravinka Mas spravne otoceny termostat (myslim po ose)? Je na nem sipka a ta musi smerovat nahoru...
ještě doplním že voda se mi neztrácí, nijak podezřele bílé to nekouří, emulze na víčku žádná. Ale zároveň se ptám, jak se pozná prasklé těsnění nebo hlava? To se nedá uchladit vůbec ne?
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
- Greeny
- Příspěvky: 818
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
mám tam jak visku (která sepne, akorát by podle budíku mohla i dřív), tak i elektrickou vrtuli, nic z toho nemá vliv jak bych si představoval. K onomu přehřívání dochází i ve vysokých rychlostech na dálnici, takže ať už je viska a el. vrtule funkční nebo ne, téměř jistě není problém v nich.Venca píše:Zkontroluj funkci visco-spojky.Greeny píše:... S příchodem jara se mi to začlo trochu přehřívat, uplně první pozorování bylo při vyřazení na neutrál a jízdě z kopce, kdy se motor nedostanečně chladil a ručička přelezla mírně přes půl (cca o tloušťku ručičky). ....... Napadá někoho ještě něco?
.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
a tu vodní pumpu jsi měl venku nebo ne ? Mě visca moc nefunguje, kdy na místě se mi to začne hřát, ale za jízdy to prostě musíš uchladit náporem vzduchu i kdyby ta visca tam pak vůbec nebyla.... to je spíše jako kdyby voda nechtěla obíhat okruhem. Ale zase je divná ta nepravidelnost...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
- Greeny
- Příspěvky: 818
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
jo, pumpu jsem měl venku a vypadala uplně přesně stejně jako když jsem ji před třema lety dával dovnitř zcela bez poškození, bez vůli, vrtulka nešla rukama protočit na hřídeli.. leda že by se uvolnila až po zahřátí, plast má větší tepelnou roztažnost než ocel.. ale že by až tak..? Právě že nevím co s tím je, což mě štve uplně nejvíc a za dva týdny je Autíčkář Trackday na Czechringu, tak bych byl rád spolehlivě pojízdnýMattyX píše:a tu vodní pumpu jsi měl venku nebo ne ? Mě visca moc nefunguje, kdy na místě se mi to začne hřát, ale za jízdy to prostě musíš uchladit náporem vzduchu i kdyby ta visca tam pak vůbec nebyla.... to je spíše jako kdyby voda nechtěla obíhat okruhem. Ale zase je divná ta nepravidelnost...
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
Ahoj, mel jsem podobny problem s vytapenim a chlazenim.
Po case jsem na to kapnul - pri poslednim swapu se mi povedlo
prohodit ty dve tenke hadice, co jsou mezi motorem a topenim,
doporucuji to poradne zkontrolovat;-)
projevuje se to dost podobne, u me to bylo
doprovazeno tukanim ventilu v telese topeni...
Po case jsem na to kapnul - pri poslednim swapu se mi povedlo
prohodit ty dve tenke hadice, co jsou mezi motorem a topenim,
doporucuji to poradne zkontrolovat;-)
projevuje se to dost podobne, u me to bylo
doprovazeno tukanim ventilu v telese topeni...
- Greeny
- Příspěvky: 818
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
tohle mě nenapadlo, teoreticky to možné je, akorát se mi to začlo projevovat až skoro 3 roky po swapu.. do teď to chladilo místy pochybně, ale určitě lépe než aktuálně. Jak poznám, která hadice má vést kam když už to mám zapojené?Vajpr píše:Ahoj, mel jsem podobny problem s vytapenim a chlazenim.
Po case jsem na to kapnul - pri poslednim swapu se mi povedlo
prohodit hadice mezi motorem a topenim, doporucuji to poradne
zkontrolovat;-) projevuje se to dost podobne, u me to bylo
doprovazeno tukanim ventilu v telese topeni...
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
- Greeny
- Příspěvky: 818
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
hmm, tak asi je i tohle ok. Horní hadice vede zpět do plastové trubky na bloku, dolní hadice vede do hlavy, tak jak to má být i podle ETK 1 2Greeny píše:tohle mě nenapadlo, teoreticky to možné je, akorát se mi to začlo projevovat až skoro 3 roky po swapu.. do teď to chladilo místy pochybně, ale určitě lépe než aktuálně. Jak poznám, která hadice má vést kam když už to mám zapojené?Vajpr píše:Ahoj, mel jsem podobny problem s vytapenim a chlazenim.
Po case jsem na to kapnul - pri poslednim swapu se mi povedlo
prohodit hadice mezi motorem a topenim, doporucuji to poradne
zkontrolovat;-) projevuje se to dost podobne, u me to bylo
doprovazeno tukanim ventilu v telese topeni...
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
zkus vyměnit ten termostat teď jsem to řešil na jedne m50 v e30 termostat v kastrolku chodil normálně, ale auto se přehřívalo. Dal se druhý starší na zkoušku a je klid.
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
- alkaba
- Příspěvky: 2329
- Registrován: 11. 01. 2010 00:25
- Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
- Kontaktovat uživatele:
Když ho pootočíš, tak to trochu brání průtoku vodyGreeny píše:myslím si že to tak mám. A zároveň nevím jak by to mohlo ovlivnit funkci, ale je pravdou že tam ta šipka asi nebude zbytečněalkaba píše:Napadla me takova kravinka Mas spravne otoceny termostat (myslim po ose)? Je na nem sipka a ta musi smerovat nahoru...
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
- Greeny
- Příspěvky: 818
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
takže závada asi nalezena a "vyřešena". Aktuálně jezdím ve stavu ručička velmi lehce (o tloušťku ručičky) přes jak tomu bylo na začátku jara. Vypadá to, že nakonec byla závada jen kombinaci nepřesnosti budíku a čidla. Vysvětluju si to následovně. Před zimou prostříknul všechny kontakty včetně čidla teploty vody pro budík kontaktním sprejem a ten je mírně vodivý a časem zalezl až do čidla, kde způsobil svod a jelikož je čidlo kostřeno jen přes blok, tak snížil ukazovaný odpor. Takže se celkově posunula ručička mírně přes půl. Druhá věc je, že pravděpodobně v poslední době začal ukazovat blbě i budík. Při testování asi před týdnem jsem prostě ještě v zahřívací fázi praštil do palubky a od té doby se mi nestalo, že by ručička vylezla až do míst na obrázku o pár příspěvků výše. Zároveň jsem prodávěl další měření a na výstupní hadici v době když mám ručičku velmi lehce přes půl mám okolo 94-96°C, což se mi zpočátku zdálo jako moc, když termostat otevírá v 88°C, ale asi to zas tak moc není, protože přirozeně musí existovat nějaký teplotní spád a jestli má voda u termostatu 88°, nemůže mít to samé i na konci chladícího oběhu, protože by neodvedla žádné teplo. Tolik teda moje vysvětlení, situaci budu dál sledovat a kdyžtak podám info
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- Greeny
- Příspěvky: 818
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
tak včera ještě jednou potvrzeno, rána do palubky pomáhá hned co jsem to tu napsal, že je to už OK, tak jsem jel do vedlejšího města přes kopec a od začátku teplota rostla nějak rychleji, nahoře na kopci už byla zas velmi blízko první čárky přes půl.. tak zas nadávám, že jsem to asi zakřikl, klepu po budíku, mlátím do palubky a nic.. zastavuju a chystám se vytáhnout bezdotykový teploměr a jít to změřit, ještě dávám jednu větší ránu do palubky a budík najednou skáče přesně na půlku takže potvrzeno a jak bude čas, tak to vymontuju ven a pročistím
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz