po swapu m40 -> m42 se přehřívá
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
po swapu m40 -> m42 se přehřívá
do cabria jsme hodili místo m40 m42 - chladiš zůstal původní (ve velice dobrém stavu) ale nastal drobný problém. přehřívá se motor a nevím čím to je. - termostat jsem vyndal odzkoušel ve vodě společně s termostatem co jsem vyndal z té m40 (ten tam byl asi rok takže je OK) - při zkoušce se ten puvodni z isa moc netvářil ale ten z m40 se krasně otevřel. - tak parada hodil jsme tam ten z m40 ale problém pořád stejný teplota kolísá mezi ideální hodnotou (přesnou polovinou) a čárkou mezi červeným polem a pulkou (viz foto kde se tak většinou pohybuje) - a to za normální jízdy - třeba kolem 100km/h stejně tak i když auto stojí a jen bublá na místě.
ručička teploměru poměrně rychle kolísá ale nejsou to tak razantní výkmity abych usuzoval na vadnou elektriku.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
ručička teploměru poměrně rychle kolísá ale nejsou to tak razantní výkmity abych usuzoval na vadnou elektriku.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
- Fuseon
- Příspěvky: 422
- Registrován: 25. 11. 2007 22:38
- Bydliště: Považská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
mas to poriadne odvzdusnene? ja som auto zaparkoval cumakom hore a pustil kurenie na plnu teplu a drzal trosku otacky, krasne sa to vybublinkovalo, predtym mi to tiez ukazovalo blbosti ale toto asi nieje tvoj pripad, zatial som mal docinenia z dvoma M42 ak je to teda is a obe pri zatazi tlakovali a ta nadrzka na chladici vecne pustala vodu/natahovalo vzduch, neviem, ale chladenie mas asi tiez ine takze skus vymenit cidlo mozno je out na skusku.
A vůbec všech investic do kábra je nesmysl. Buď to člověk chce a nebo ne a dál to nemá cenu řešit
Re: po swapu m40 -> m42 se přehřívá
Což by asi neměla ne? Nebylo by lepší dát origo chladič? Viska funguje?Kubajz von Odry píše:...ručička teploměru poměrně rychle kolísá..
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
Záchvat - jestli tlakuje moc nebo malo nevím, protože nebím jak moc tlakovat má. - když otevřu odvzdušňovák a přidám na otáčkách - třeba na 2000 tak voda vali ven a to tak že to udělá i hezký pulmetrový gejzírek
Fuseon odvzdušňoval jsem tak že jsem pustil topení na max, uto do mírného kopce a nechal zavřenou nádobku na dolívání chladící kapaliny (expanzku) - pak povolil odvzdušňovák a zvedal táčky tak na 1000 dokud letěly bublinky (bylo jich tam celkem málo) když už tekla jen kapalina. cidlo teploty najdu kde?
aula visca funguje, je pužita taky z m40 origo chladič bych musel koupit ale v 7°C by to mel snad uchladit i ten z m40 ne?
Fuseon odvzdušňoval jsem tak že jsem pustil topení na max, uto do mírného kopce a nechal zavřenou nádobku na dolívání chladící kapaliny (expanzku) - pak povolil odvzdušňovák a zvedal táčky tak na 1000 dokud letěly bublinky (bylo jich tam celkem málo) když už tekla jen kapalina. cidlo teploty najdu kde?
aula visca funguje, je pužita taky z m40 origo chladič bych musel koupit ale v 7°C by to mel snad uchladit i ten z m40 ne?
Origo chladič M42 je větší než M40 a to docela o kus. Pokud ten tvůj už je trochu zarostlej, což zvenku nepoznáš, může vypadat zvenku jak novej, tak to klidně nemusí stačit chladit. Další věc může být KO víčko na chladiči, KO viska. Saharu tam máš? Je to pořádně odvzdušněný? A poslední co mě napadá je špatnej budík, protože tohle mě přesně na ISu taky začal z ničeho nic dělat a ručička skákala, jak popisuješ. Najednou třeba skočila až k červenýmu po chvilce spadla o něco níž, potom přesně na půlku a když byla nahoře u červenýho, stačilo silněji poklepat na budíky v místě teploměru a taky to spadlo. Vyměnil jsem budík a byl klid, drželo to přesně na půlce. A to že ti s M40 fungoval to nevylučuje, mě to začlo dělat taky z ničeho nic.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
A vymenil jsi take vahu vzduchu za isovou?
Mel jsem podobny problem: zamena M40B16 za M40B18. Porad jsme na to nemohli prijit, az za 3 roky, kdyz jsem chtel vymenit tu gumovou holinku mezi vahou vzduchu a sanim.
Ty vahy se lisi a patrne to do motoru cpe vic benzinu a nejak se to uvnitr pohada. Jede to bezva, ale o neco to vic zere a hlavne se to prehriva!
V nejakych mojich starsich prispevcich (~ 2005) jsou detaily. Dokonce svicky byvaly v lete tak horke, ze jim po case praskaly ty hlinikove cepicky na HV kabely.
Termostat je pro obe M40 a M42 stejny, 88°C part nr. 11537511580
Mel jsem podobny problem: zamena M40B16 za M40B18. Porad jsme na to nemohli prijit, az za 3 roky, kdyz jsem chtel vymenit tu gumovou holinku mezi vahou vzduchu a sanim.
Ty vahy se lisi a patrne to do motoru cpe vic benzinu a nejak se to uvnitr pohada. Jede to bezva, ale o neco to vic zere a hlavne se to prehriva!
V nejakych mojich starsich prispevcich (~ 2005) jsou detaily. Dokonce svicky byvaly v lete tak horke, ze jim po case praskaly ty hlinikove cepicky na HV kabely.
Termostat je pro obe M40 a M42 stejny, 88°C part nr. 11537511580
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
BOOSTsaharu mám, viscospojka podle mne funguje jak má. - že je chladič z m40 v pořádku usuzuju z toho, že když jsem auto kupoval (což je asi 2roky zpátky) tak byl chladič dáván nový (podle slov prodejce) ale je to jedna z možných alternativ proč to nefunguje to uznávám. budík fungoval s m40 bez problému, že by se teď zrovna začal haprovat mi příjde nepravděpodobné, ale možné. - budu tedy asi řešit i to - poklepám na něj a kdyžtak ho asi i vyměním. pořádně odvzdušněné, toď otázka podle mne jo - viz pois jak jsem odvzdušňoval )
Max-Max gejzír stříká jen když zvednu otáčky motoru třeba na cca 2500ot/min (pokud to nemá dělat ani v tomto případě pak je to asi známka chyby)
špatnej kontakt budíku v motorov elektrice myslíš jako přímo v budíkách? nebo mám hledat i jinde? (kde? ani nevím kde je čidlo teploty chladici kapaliny )
malej chladič možná, ale ze zkušenosti jiných co dávli m42 motor na m40 chladič plyne, že byl chladič z m40 dostatečný
samiq váha vzduchu je dána z Isa - přímo z toho motoru který jsem swapnul. - porovnával jsem ale ETK čísla na váze z Isa s číslem z m40 a shodují se takže usuzuju že m40 a m42 má stejnou váhu vzduchu.
můj postup jak budu pokračovat:
1) vypustím znovu chladící kapalinu, propláchnu destilkou a znovu odvzdušním
pokud nezabere
2)pokusím se projít veškeré kontakty přes které jde signál k budíku teploty + vyměním čidlo teploty (až zjistím kde je, snad bude stejné jako u m40 a hdil bych tam kdyžtak to z m40)
pokud nezabere
3.pokusím se najít někoho kdo mi pujčí fungující viscospojku abych si byl 100% jistý že t amoje je taky OK
pokud nezabere
4)pokusím se sehnat fungující chladič z Isa a vyměním ho (což asi ale nebude moc jednoduché protože chladič mi asi těžko někdo jen pujčí a investice do nového chladiče abych zjistil že tím to není mi příjde docela velká)
pokud tedy někdo je ze severní moravy kdo by mi s výše uvedeným postupem pomohl (třeba má chladič, viscospojku atd. budu moc rád když dá sobě vědt
Max-Max gejzír stříká jen když zvednu otáčky motoru třeba na cca 2500ot/min (pokud to nemá dělat ani v tomto případě pak je to asi známka chyby)
špatnej kontakt budíku v motorov elektrice myslíš jako přímo v budíkách? nebo mám hledat i jinde? (kde? ani nevím kde je čidlo teploty chladici kapaliny )
malej chladič možná, ale ze zkušenosti jiných co dávli m42 motor na m40 chladič plyne, že byl chladič z m40 dostatečný
samiq váha vzduchu je dána z Isa - přímo z toho motoru který jsem swapnul. - porovnával jsem ale ETK čísla na váze z Isa s číslem z m40 a shodují se takže usuzuju že m40 a m42 má stejnou váhu vzduchu.
můj postup jak budu pokračovat:
1) vypustím znovu chladící kapalinu, propláchnu destilkou a znovu odvzdušním
pokud nezabere
2)pokusím se projít veškeré kontakty přes které jde signál k budíku teploty + vyměním čidlo teploty (až zjistím kde je, snad bude stejné jako u m40 a hdil bych tam kdyžtak to z m40)
pokud nezabere
3.pokusím se najít někoho kdo mi pujčí fungující viscospojku abych si byl 100% jistý že t amoje je taky OK
pokud nezabere
4)pokusím se sehnat fungující chladič z Isa a vyměním ho (což asi ale nebude moc jednoduché protože chladič mi asi těžko někdo jen pujčí a investice do nového chladiče abych zjistil že tím to není mi příjde docela velká)
pokud tedy někdo je ze severní moravy kdo by mi s výše uvedeným postupem pomohl (třeba má chladič, viscospojku atd. budu moc rád když dá sobě vědt
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- Greeny
- Příspěvky: 819
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
doma mame neco jako T024 z : http://www.e-pristroje.cz/teplomery-infra.html, ale myslim si ze na tenhle ucel by nejspis vpohode stacil i mensi a levnejsi T010 (mel sem moznost s tim pracovat, funguje to taky dobre, akorat je treba s tim mirit na kratkou vzdalenost), pri cene 600kc bych mozna zvazil investici, hodit se to muze i jindy.Kubajz von Odry píše:externí teploměr neznám. - Greeny mi v sz psal že má bezkontaktní teploměr tak možná bych zkusil ten - jen se zeptám, na kterou část hlavy teploměr ideálně zacílit?
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
- Greeny
- Příspěvky: 819
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
Greeny píše:doma mame neco jako T024 z : http://www.e-pristroje.cz/teplomery-infra.html, ale myslim si ze na tenhle ucel by nejspis vpohode stacil i mensi a levnejsi T010 (mel sem moznost s tim pracovat, funguje to taky dobre, akorat je treba s tim mirit na kratkou vzdalenost), pri cene 600kc bych mozna zvazil investici, hodit se to muze i jindy. Pripadne se o vikendu muzes stavit a muzem to pomerit, ale vzhledem k tomu ze nemas SPZky by to mohl byt problemKubajz von Odry píše:externí teploměr neznám. - Greeny mi v sz psal že má bezkontaktní teploměr tak možná bych zkusil ten - jen se zeptám, na kterou část hlavy teploměr ideálně zacílit?
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ten gejzir mam na mysli, ze zadne moje auto pri pridani plynu treba na 4000 nezacne valit vodu z nadrzky, samozrejme, pokud neni preplnena. Tzn obeh a cirkulace je v poradku, neni tam vzduch a podobne. Je pravda, ze kecam furt o M20 a M30, nicmene ani M40 ktere sem delal nehazeli vodu ven.
A el. kontakt myslim nakej blbej spoj, vakl, zooxidovani, jelikoz prubeh signalu o teplote je inverzniho typu, t.j. cim vetsi odpor signalove drahy(treba i kontaktu v ceste) tim vyssi teplota je zobrazena na budiku.
dobrej chladic to jiste utahne, ale nikde neuvazujes o veku chladice, jak spravne psal nejakej kolega prede mnou, kdyz je zarostlej, neda se nic delat.
jo a tlakovani velice laicky skontrolujes napr tak, ze pri provozni teplote stisknes hadice, nemaji byt ani uplne mekke (tehdy ti nekam tlak unika) ale nesmi byt ani jako kamen, tzn rukou se musi primerene dat stisknout.
A el. kontakt myslim nakej blbej spoj, vakl, zooxidovani, jelikoz prubeh signalu o teplote je inverzniho typu, t.j. cim vetsi odpor signalove drahy(treba i kontaktu v ceste) tim vyssi teplota je zobrazena na budiku.
dobrej chladic to jiste utahne, ale nikde neuvazujes o veku chladice, jak spravne psal nejakej kolega prede mnou, kdyz je zarostlej, neda se nic delat.
jo a tlakovani velice laicky skontrolujes napr tak, ze pri provozni teplote stisknes hadice, nemaji byt ani uplne mekke (tehdy ti nekam tlak unika) ale nesmi byt ani jako kamen, tzn rukou se musi primerene dat stisknout.
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
mrknu tedy ještě na to čidlo teploty a rovnou ho vymením za to co jsem měl na m40 + se pokusím projít kontakty ktere by mohly byt špinave atd. - jen dtaz čidlo teploty je 6 nebo 8?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... hed_parts/
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... hed_parts/
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
8..dvoupolove, vetsinou hnede barvyKubajz von Odry píše:mrknu tedy ještě na to čidlo teploty a rovnou ho vymením za to co jsem měl na m40 + se pokusím projít kontakty ktere by mohly byt špinave atd. - jen dtaz čidlo teploty je 6 nebo 8?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... hed_parts/
mas pravdu nektere se shoduji. Prehledl jsem ty dve shodne. S potenciometrem na nastaveni CO ma cislo 13627547980Kubajz von Odry píše: samiq váha vzduchu je dána z Isa - přímo z toho motoru který jsem swapnul. - porovnával jsem ale ETK čísla na váze z Isa s číslem z m40 a shodují se takže usuzuju že m40 a m42 má stejnou váhu vzduchu.
Je zajimave, ze je tam uvedeno (US eng) RMFD (vykladam si to jako repasovane).
Ty puvodni maji cisla lehce odlisna. 13621734655 u ISa a 13621734657 u M40. Z toho jsem vychazel.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=13&fg=15
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... &lang=enUS
at to zmaknes!
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry