Vadna poloosa - detekce? + Stále rány od levého zadního kola

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Vadna poloosa - detekce? + Stále rány od levého zadního kola

Příspěvek od Gabo » 17. 01. 2011 18:26

Ja už všichni víte, v autě mi vzadu něco bouchá. Vyměnil jsem už dost věcí - horní uložení tlumičů (mám Meyle Heavy Duty), silentbloky nápravnice (Febi), silentblok ramene (Meyle), tlumiče (Kayaba), tyčky stabíku (TRW). Mírně se to zlepšilo teď po poslední výměně špatného siláče v ramenu, Nicméně stále se objevuje takove divné bouchání. Projevuje se to hlavně na špatné silnici, při zatáčení se buchot v podstate nemeni. Dneska jsem zjistil ,že je asi něco špatně s polousou, konkretne s jejim vnejsim kloubem. Kdyz mam auto zvednuty a zabrzdeno jen pres kvalt, tak mi jse s kolem pootoci ve smeru a proti smeru otaceni. Nevim presne o kolik, ale 15 stupnu to bude. Nicmete kdyz kolem takhle kvedlam, samotna poloosa se nepootaci (okem to teda nevidim). Znamená to, ze je KO kloub. Asi bych s vymenou moc nemelů otalet, ze? Nebo je nejakej zpusob jak diagnozu potvrdit? Nebo je tato vule normalni?
Jeste k nakupu poloosy - muzu vyndanou poloosu nejak zkontrolovat na vuli v kloubu?
Naposledy upravil(a) Gabo dne 18. 01. 2011 23:22, celkem upraveno 1 x.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 01. 2011 01:08

jete poloosi kupovat z te strany, na kterou potrebujes, jinak pujde brzo srat

jista vule tam je, 15 stupnu bych neresil

ulozeni stabilizatoru si koukal? v jakem je stavu?

vyfuk umi taky zakerne zvuky vydavat

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 18. 01. 2011 23:19

Ulozeni stabiku - no je puvodni. Mel jsem to venku a netvarilo se nejhur, ale jeste pod to vlezu a zkontroluju to. Vzfuk je dycky jedna z prvnich veci co kontroluju a prohlizim to pokazde. to se zda byt tey ok, vyfuk drzi pevne na miste, kdyz s nim zkusim zahejbat rukou za koncovky aj na nekolika mistech za trubky pod autem tak se o nic neotira ani o nic neboucha.

Takze tu mame asi malej rebus - co je proboha spatne ze to tak tluce? Popravde uz mi dochazeji napady
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 01. 2011 23:41

ty hele, takova picovina - vyndej uplne vse co vzadu mas, proste co jde vyndat, vyndej, vcetne naradi, rezervy, sedacek a podobne. Pak zkousej a muzes li nekoho zlomit na pokusy, dej nekomu ridit a sedni do kufru a naslouchej.

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 18. 01. 2011 23:57

O tomhle jsem taky uz premejslel. Mozna by to bylo ejrozumejsi zatim s timhle, je to zadarmo. Ridice bych snad i mel ... Je pravda ze veci v kuftu vozim celem dost.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 19. 01. 2011 11:19

tohle mi dělalo auto taky pravidelné rány od zadního kola. Ale jen když jsem zrychloval. Nakonec jsem si vlezl do kufru a zjistil že to byla pravá poloosa. Tak se vyměnilo rameno a od te doby klid :)
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 19. 01. 2011 19:58

Crazytony píše:tohle mi dělalo auto taky pravidelné rány od zadního kola. Ale jen když jsem zrychloval. Nakonec jsem si vlezl do kufru a zjistil že to byla pravá poloosa. Tak se vyměnilo rameno a od te doby klid :)
Proc ji menil rameno kdyz byla vadna poloosa?

Nicmene jak mam vadnou poloosu poznat?

Mám taky nové poznatky. Dneska jsem celou cestu z práce poslouchal a ty zvuky se chovají takto:
Při jízdě to většinou zvučí na nerovnostech, čim jsou větší, tim víc to bouchá. Pokud přišlápnu brzdu, bouchání se o dost zmírní případně vymizí úplně. Přitažení ručky nepomáhá ale ta mi asi moc nebrzila, trochu jsem ji nastavoval dneska. Obcas se stane, ze se to klepani zacne obevovat s pravidelnou frekvenci a se vzrustajici rychlosti se zrychluje. Pokud zastavim a znovu se rozjedu, zvuky se vráti do "normálu" t.j. ozývá se to jen na nerovnostech. Pokud zatáčim doleva a nejni to úplně mírná zatáčka a nejedu úplně pomalu, tak se zvuky mírně zesílí a případně se přidá hučení. Opět pomůže přišlápnout brzdu - zvuky se zmírní. při zatáčení vpravo se neděje nic. Myslel jsem si, že to bude něco kolem brzd nebo mechanismu ručky, takže jsem jednu stranu (tu odkud jde bouchání) rozdělal ale nic jsem nenašel. Žádná vůle, nadměrné opotřebení, nic. Jen teda polámalnej bowden lanka ručky. Na druhou stranu jsem se nedostal, to nechám asi na víkend.

Tak jaký je váš názor? Kde hledat případně jak detekovat?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 19. 01. 2011 22:27

zajímavý, mě tohle dělala ručka, obložení se odlepilo....
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 20. 01. 2011 14:31

Gabo píše:
Crazytony píše:tohle mi dělalo auto taky pravidelné rány od zadního kola. Ale jen když jsem zrychloval. Nakonec jsem si vlezl do kufru a zjistil že to byla pravá poloosa. Tak se vyměnilo rameno a od te doby klid :)
Proc ji menil rameno kdyz byla vadna poloosa?

Nicmene jak mam vadnou poloosu poznat?
1. protože jsem nevěděl jak se poloosa mění :D
2. bych na to stejně nejspíš neměl ani nářadí
Nicméně u mě poloosa bouchala v pravidelném taktu, což se u tebe asi neděje...
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 20. 01. 2011 14:35

Jé pardon já si to nepřečetl celé :oops: . Tímto se omlouvám za poslední větu.
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
Jiří Růžička
Příspěvky: 64
Registrován: 31. 01. 2008 22:52
Bydliště: Chrast u Chrudimi

Vadna poloosa - detekce? + Stále rány od levého zadního kola

Příspěvek od Jiří Růžička » 20. 01. 2011 21:22

Ahoj.Možná blbos,ale jak je na tom ložisko?Jo ještě jeden postřech,mě na zadku kdysi odešel tlumič,a než jsem si toho všim tak mě uďál z gumy ovál a taky to bouchalo a hučelo. :oops:Ale to jen tak pro zajímavost.
E28 524td Automat komplet v el.

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 20. 01. 2011 21:28

zkontroluj ulozeni stabilizatoru,ale ne at mas kola proveseny, ale jakoby zatizeny, takze najed na spalek a zkus si s tim zamrdat, ne tycky, ale ulozeni
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 21. 01. 2011 19:59

Mám nájezdy tak to zkusim. Zadní ložiska jsou dávány před dvěma rokama nový. Já popravdě pákrát zkouše vyjet na nájezdy a škvrdlat aute, ale vypozoroval jsem, že jsem nic nevypozoroval.

Nejvíc mě zaráží to, že se občas projevuje rytmickej zvuk (takže od něčeho co se točí nebo něco dře o něco co se točí). Ale po zastavení a opětovném rozjezdu ten zvuk zmizí. Dneska taky - vyjedu z parkoviste a rytmické bouchání, jako kdyby byl v kole zapíchnutej třeba šroub. Tak jsem zastavil, hned se rozjel a bylo to ok a už to jen bouchalo. Jestli tam nemám závad víc zaráz ...

Jináč zadní tlumiče nový (staré 14 dní?) bouchalo to i předtim. Zadní gumy zánovní, kupoval jsem fungláče v půlce prosince, takže maj najeto tak 1500 km.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 21. 01. 2011 22:49

Nemáš uvolněný brzdový desky ve třmenu?Mě to dělalo randál jak kráva a čím víc se třmen vytloukal tím to bylo horší,sehnal jsem druhý koupil kvalitní desky a je klid.Jinak výměna poloosy banalita :wink:
Obrázek

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 21. 01. 2011 22:54

No třmen jsem měl sundanej a destičky se zdálo že sedí tak jak mají. Jináč destičky mám TRW a měnil jsem je ... už si nevzpomínám, ale dával jsem nový spolu s kotoručema (taky TRW). Ale tahle myšlenka s destičkama mě už též napadla. Hlavně díky tomu, že šlápnutí na brzdu rachtání vyřeší. Jestli nebude zítra sněžit nebo hodně mrznout, rozhodim to znovu, tentokrát obě strany.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 21. 01. 2011 23:51

Gabo píše:No třmen jsem měl sundanej a destičky se zdálo že sedí tak jak mají. Jináč destičky mám TRW a měnil jsem je ... už si nevzpomínám, ale dával jsem nový spolu s kotoručema (taky TRW). Ale tahle myšlenka s destičkama mě už též napadla. Hlavně díky tomu, že šlápnutí na brzdu rachtání vyřeší. Jestli nebude zítra sněžit nebo hodně mrznout, rozhodim to znovu, tentokrát obě strany.
Musíš zkontrolovat třmen a ty jakoby vodící plochy ve kterých desky chodí,pokud to dělá ono budou očividně vyklepaný
Obrázek

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 13. 02. 2011 11:32

Tak, je vyřešeno. Málem bych zapoměl informovat.

A co to bylo? No, asi tu budu za blbce, ale byly to povolenej predni trmen (u spolujezdce). V zivote bych nerekl, ze to muze bejt takova rotyka a hlavne ze zvuky mohou jit odzadu.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 13. 02. 2011 14:18

já před 2 roky strávil léto zkoušením všeho možnýho, slýchal jsem jakoby cinkání od přední nápravy, jako když destičky nedrží na místě a volně si lítaj ve třmenech..jakmile jsem lehce šlápl na brzdu tak to přestalo..
-myslel jsem že se mi vymleli ty vodící pístky třmenů a jiné kokotiny, vše jsem vyměnil a pak náhodou jsem naklonil při jízdě po nerovné silnici hlavu víc z okna a ty zvuky šly od zadního kola..

řešením byla úprava desek zadní kotoučové nápravy, které prostě plavali až moc v třmenu a tak si na nerovnostech chrastili o kotouč..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

paffen
Příspěvky: 159
Registrován: 21. 02. 2011 14:12

Příspěvek od paffen » 06. 03. 2011 15:39

zdravím včera jsem to psal do pokecu ale někdo mi to smázl a tak využiju tohoto topiku jelikož do tehcniky nemůžu vlkádat přízpěvky(zatím)

jedna se o to že mám tedy kamarád po tom co předevčírem zjkoušl Vmax na dvojku a trojku kdy trojku nedotočil jelikož končila rovinka ve vesnici :) na dvojku mu to točilo téměř 90km/h při 6500 ot. určitě stejný problem mu to jde od pravého zandího kola když sedim v autě(v kufru tak to s tama mlátí tlumeně ale silně a to nejvíc po když člověk podřadí... a čím menší rychlost tím to pomalu ustupuje a taky to dělá když dám jedničku a jedu po rovině bez plynu a prostě sešlápnu ho na sec. a hned pustím tak to zase cinká(mláti) když jsem vedle něho šel a poslouchal z venku tak to spíš cinkalo ... pružina to není jelikož na ruční brzdě se zkoušel rozjet a nedělalo to

když jsme kolo chytili tedy spíš objali ze předu a zkoušly sním různě hýbat tak šlo slyšel nějaké klepání ... ale strašně málo a potichu napadlo mě pár věci(poloosy,kardan,differák nebo ložisko... ale prostě nevím a on taky ne nejsme nikdo odborníci... říkam nejvíc to děla při podřazení a taky to děla když je vymáčkla spojka ... nevíte někdo ? děkuji

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 06. 03. 2011 23:52

Když je vymačklá spojka tak to nedělá nebo když je puštěná spojka tak to nedělá? Pokud to chrastí při uvolněné spojce a sešlápnuté ne tak to vypadá na spojkove lozisko. Jinak rádo chrastí středové uložení diferenciálu. Nejlepší by bylo zvednout zadek auta aby byly kola ve vzduchu, nastartovat, dat jedničku aby se všecko točilo a se stetoskopen projít ložiska
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Odpovědět