Vymena brzdove kapaliny
Vymena brzdove kapaliny
Chlapi ceka me (naplanoval sem si) vymenu brzdove kapaliny a mam par dotazu:
- kolik je ji zapotrebi pro kompletni vymenu E30 323i?
- jaky typ to snese a kterou mi doporucujete?
- jaky je postup pri vymene?
- nejakej figl ci problem na co si dat pozor?
Diky.
- kolik je ji zapotrebi pro kompletni vymenu E30 323i?
- jaky typ to snese a kterou mi doporucujete?
- jaky je postup pri vymene?
- nejakej figl ci problem na co si dat pozor?
Diky.
- Huska
- Příspěvky: 2368
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Zbytečné je ji měnit pokud není moc špinavá... je to jen reklamní trik... kvalita klesá maximálně o 8% (a tomu moc nevěřím) tak se na to vykašli.
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Huska, neser, chlape. Jestli se na něčem nemá šetřit, tak jsou to brzdy. 8% z 8% z 8% a za pár měsíců tam máš jenom sračku plnou vody a při brždění na dálnici tvrdej pedál a orosený čelo. Jasně, že to bude brzdit, ale já myslel, že jezdíte na sosnovku a tak, to bych od takovýho nadšence nečekal. Já bych tam asi nedal jinou než od BMW, ona se totiž zase jako jediná dobře snáší s jejich hadicema.Huska píše:Zbytečné je ji měnit pokud není moc špinavá... je to jen reklamní trik... kvalita klesá maximálně o 8% (a tomu moc nevěřím) tak se na to vykašli.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
- Huska
- Příspěvky: 2368
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Já si o brzdové kapalině zjistil hooodně informací když jsem měnil brzdy na 1,8-mičce za 2,5tkový. Dokonce jako neználek jsem si koupil závodní kapalinu s vysokou teplotou varu. Pozuději jsem potkal obchodního zástupce který mi dokonce nechal udělat rozbor mojí (asi 3 měsíce staré) - nové obyčejné - a staré, kterou jsem vypustil a nechal si na nějaký povolování šroubů...... výsledek téměř žádný rozdíl (tedy až na nečistoty). Keci o vodnatění kapaliny... to se může stát pouze v případě nedokonalého odzvušnění kdy i malinkatá bublinka kapalní a zase mění na vzduch až se změní vzdušná vlhkost na vodu a ještě na sebe naváže několik molekul vody z kapaliny.... jsou blbosti. Jestli se někomu v trubkách objevila voda tak mu tam natekla nádobkou A těch 8% je tak mizivé procento které se projeví při degradaci kapaliny nejdříve po deseti letech.RedBaron píše:Huska, neser, chlape. Jestli se na něčem nemá šetřit, tak jsou to brzdy. 8% z 8% z 8% a za pár měsíců tam máš jenom sračku plnou vody a při brždění na dálnici tvrdej pedál a orosený čelo. Jasně, že to bude brzdit, ale já myslel, že jezdíte na sosnovku a tak, to bych od takovýho nadšence nečekal. Já bych tam asi nedal jinou než od BMW, ona se totiž zase jako jediná dobře snáší s jejich hadicema.Huska píše:Zbytečné je ji měnit pokud není moc špinavá... je to jen reklamní trik... kvalita klesá maximálně o 8% (a tomu moc nevěřím) tak se na to vykašli.
Jestli je některá kapalina agresivnější pro hadičky...to nevím, ale jelikož i pro BMW vyrábí tyto součástky nějaký výrobce který je vyrábí i jiným autům tak tomu nevěřím a dal bych obyčejnou kapalinu. To už raději investuju do sportovních kotoučů desek atd a nebudu vymejšlet...... které jsou v podstatě k ničemu.
Jestli je tu někdo, kdo poznal že mu po výměně kapaliny auto začalo brzdit líp tak mu složím poklonu, ale jinak si stojím za svým.
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
Re: Vymena brzdove kapaliny
Brzdová kapalina je hydroskopická a absorbuje atmosférickou vlhkost z rezervoáru a skrz propustný gumový hadice. Následkem elektrochemické reakce s h2o kapalina zkyselí. Kyselina=žíravina. Rozežrané těsnění a koroze kovovejch častí následuje.Ralph píše:Chlapi ceka me (naplanoval sem si) vymenu brzdove kapaliny a mam par dotazu:
- kolik je ji zapotrebi pro kompletni vymenu E30 323i?
- jaky typ to snese a kterou mi doporucujete?
- jaky je postup pri vymene?
- nejakej figl ci problem na co si dat pozor?
Diky.
Mimoto, teplota varu se podstatně sníží a při tvrdém brždění se kapalina vaří. Plyn v hydraulice znamená měkký nebo úplně žadný brzdy a spojku.
1. kapacita je litr takže bude zapotřebí něco přes litr.
2. ATE.
3. Vycucni starou kapalinu z nádržky, vypucuj, a naplň čerstvou.
Nasaď průhlednou jeden meter dlouhou plastickou hadičku na vodvzdušňovací dudlík na brzdě. Druhej konec hadičky dej do nádobky s deklem. Hadička musí bejt vejš než ten dudlík. Nalej kapalinu do
hadičky. Cvrnkni do hadičky abys dostal všechen vyduch ven.
Povol dudlík a pumpuj pedálem , ale jen tak do půl ne až na podlahu , až bude vytejkat čistá kapalina.
Vopakuj na každém kole počinaje vpravo vzadu.
Spojku dělej jako poslední.
Nezpomeň dolejvat kapalinu do nádržky.
4. dávej bacha, brzdová kapalina žere barvu.
[/list]
Kapalinu DOT 4, bod varu 265 stupňů.
Množství cca 0,7 litru- -- - já kupoval litrovku a zbylo dost.
Kapalina se má měnit po 2 letech dle výrobce. Dost se na to kašle (já taky), ale po 4 - 5 letech bych jí měnil určitě, v těžším provozu i častějc.
Co to udělá, když se na to kašle, jsem poznal, vyreznou válečky.
Množství cca 0,7 litru- -- - já kupoval litrovku a zbylo dost.
Kapalina se má měnit po 2 letech dle výrobce. Dost se na to kašle (já taky), ale po 4 - 5 letech bych jí měnil určitě, v těžším provozu i častějc.
Co to udělá, když se na to kašle, jsem poznal, vyreznou válečky.
Huska píše: Jestli je tu někdo, kdo poznal že mu po výměně kapaliny auto začalo brzdit líp tak mu složím poklonu, ale jinak si stojím za svým.
Ty seš ale vůl.
Nejde vo to jesli bude brzdit líp ale vo to že jednou šlápneš na brzdu zrovna když to budeš nejvíc potřebovat a nic. Ikdyž se ti nic nestane tak tě to bude stát velký tisíce za fungl nový brzdy. Desetitisíce když máš ABS.
Nebo jednou šlápneš na spojku a pedál ti vostane na podlaze.
Nojo ale hlavně žes ušetřil na kapalině.
Tak sorry, 323i bude mít víc kapaliny, těch 0,7 mám u 318i s bubnama vzadu.Venca píše:Kapalinu DOT 4, bod varu 265 stupňů.
Množství cca 0,7 litru- -- - já kupoval litrovku a zbylo dost.
Kapalina se má měnit po 2 letech dle výrobce. Dost se na to kašle (já taky), ale po 4 - 5 letech bych jí měnil určitě, v těžším provozu i častějc.
Co to udělá, když se na to kašle, jsem poznal, vyreznou válečky.
- Huska
- Příspěvky: 2368
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Říkej si co chceš, protože vůl si akorát ty. Měn si kapalinu třeba zároven s olejem. A o tom že ti to nezabrzdí jsi četl kde chytráku???? Ale nestojíš mi za to se hádat,BaVomil píše:Huska píše: Jestli je tu někdo, kdo poznal že mu po výměně kapaliny auto začalo brzdit líp tak mu složím poklonu, ale jinak si stojím za svým.
Ty seš ale vůl.
Nejde vo to jesli bude brzdit líp ale vo to že jednou šlápneš na brzdu zrovna když to budeš nejvíc potřebovat a nic. Ikdyž se ti nic nestane tak tě to bude stát velký tisíce za fungl nový brzdy. Desetitisíce když máš ABS.
Nebo jednou šlápneš na spojku a pedál ti vostane na podlaze.
Nojo ale hlavně žes ušetřil na kapalině.
Ralphe dělej jak myslíš... kapalina není zas tak drahá tak si ji podle některýho chytráka vyměn at se ti nepropadne spojka nebo ti to nepřestane brzdit (to je taková p......a jak nic jiného....)
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
Venca píše:Kapalinu DOT 4, bod varu 265 stupňů.
S třemi procenty vody bod varu je dole kolem 160ti stupňů.
Brzdová kapalina je dělaná na bázi glykólu. Glykol je hygroskopickej takže saje vlhkost ale na druhou stranu voda se v glykolu rozptýlí. Tím se nevytváří v systému žádný "kaluže" kerý by se mohli vařit při 100 stupních.
V průměru brzdová kapalina přijme minimálně 1 procento vody za rok.
Více v horších provozních a klimatických podmínkách
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena brzdove kapaliny
Když na volný konec hadičky nasadíš zpětný ventilek z ostřikovačů, který prodávají v kdejakém obchodě s autodílama, můžeš celý výše citovaný odstavec vynechatBaVomil píše:Druhej konec hadičky dej do nádobky s deklem. Hadička musí bejt vejš než ten dudlík. Nalej kapalinu do hadičky. Cvrnkni do hadičky abys dostal všechen vyduch ven.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Husko, chlape, voni maj pravdu každá brzdová kapalina má svůj bod varu a jak napsal Venca, BMW používaj DOT 4 tj. 265°C, kdy začne vařit. Jak bylo psáno, je hydroskopická a pojímá vzdušnou vlhkost, čímž se v ní zvyšuje obsah vody a snižuje teplota varu. Předtav si, že na kapalinu pár let kašleš, protože je furt čistá, ale ona mezitím značně změnila svou kvalitu. Podívej se, když po nějaké době povolíš odvzušňovací šroubek, co vyteče jako první za sajrajt od brzdičů. Protože tam ta kapalina necirkuluje, není všude stejná, ale u brzd je znečištěná a to silně. Pak stačí se dostat do situace, kdy musíš několikrát po sobě silně brzdit, nebo je používat dlouhodobě (představ si přejezd Alp), ta kapalina se od brzd brzo zahřeje (pokud máš kotouče do ruda- přeháním, není problém těch 265°C na kapalině naměřit) a to právě ta nejšpinavější u brzdičů a najednou máš pedál na zemi a na čele pot, protože se ti kapalina zpění a jako taková fakt nic nedělá. Na kapalině bych teda taky nešetřil a zatím jsem ji vždycky měnil. Neříkám, že mi to brzdilo líp, ale určitě by to brzdilo i v situaci, kdy stará už dávno ne a ty bys šustil z ňákýho krpálu dolu volným pádem.Huska píše:Říkej si co chceš, protože vůl si akorát ty. Měn si kapalinu třeba zároven s olejem. A o tom že ti to nezabrzdí jsi četl kde chytráku???? Ale nestojíš mi za to se hádat,BaVomil píše:Huska píše: Jestli je tu někdo, kdo poznal že mu po výměně kapaliny auto začalo brzdit líp tak mu složím poklonu, ale jinak si stojím za svým.
Ty seš ale vůl.
Nejde vo to jesli bude brzdit líp ale vo to že jednou šlápneš na brzdu zrovna když to budeš nejvíc potřebovat a nic. Ikdyž se ti nic nestane tak tě to bude stát velký tisíce za fungl nový brzdy. Desetitisíce když máš ABS.
Nebo jednou šlápneš na spojku a pedál ti vostane na podlaze.
Nojo ale hlavně žes ušetřil na kapalině.
Ralphe dělej jak myslíš... kapalina není zas tak drahá tak si ji podle některýho chytráka vyměn at se ti nepropadne spojka nebo ti to nepřestane brzdit (to je taková p......a jak nic jiného....)
- Huska
- Příspěvky: 2368
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Já vím jaké vlastnosti má kapalina (a taky jsem nejednou odvzdušnoval) a to co píše BaVomil to je pravda a taky jsem to nastínil, ale tady jde o to, že se nestane aby auto přestalo z ničeho nic brzdit. Když už někomu propadl pedál tak to není přehřátim kapalinykdo. píše:Husko, chlape, voni maj pravdu každá brzdová kapalina má svůj bod varu a jak napsal Venca, BMW používaj DOT 4 tj. 265°C, kdy začne vařit. Jak bylo psáno, je hydroskopická a pojímá vzdušnou vlhkost, čímž se v ní zvyšuje obsah vody a snižuje teplota varu. Předtav si, že na kapalinu pár let kašleš, protože je furt čistá, ale ona mezitím značně změnila svou kvalitu. Podívej se, když po nějaké době povolíš odvzušňovací šroubek, co vyteče jako první za sajrajt od brzdičů. Protože tam ta kapalina necirkuluje, není všude stejná, ale u brzd je znečištěná a to silně. Pak stačí se dostat do situace, kdy musíš několikrát po sobě silně brzdit, nebo je používat dlouhodobě (představ si přejezd Alp), ta kapalina se od brzd brzo zahřeje (pokud máš kotouče do ruda- přeháním, není problém těch 265°C na kapalině naměřit) a to právě ta nejšpinavější u brzdičů a najednou máš pedál na zemi a na čele pot, protože se ti kapalina zpění a jako taková fakt nic nedělá. Na kapalině bych teda taky nešetřil a zatím jsem ji vždycky měnil. Neříkám, že mi to brzdilo líp, ale určitě by to brzdilo i v situaci, kdy stará už dávno ne a ty bys šustil z ňákýho krpálu dolu volným pádem.
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
[Já vím jaké vlastnosti má kapalina (a taky jsem nejednou odvzdušnoval) a to co píše BaVomil to je pravda a taky jsem to nastínil, ale tady jde o to, že se nestane aby auto přestalo z ničeho nic brzdit. Když už někomu propadl pedál tak to není přehřátim kapaliny[/quote]
Ano, pokud se propadne pedál z ničeho nic, je na vině nějaká jiná kulišárna, to víme, ale uvažuj o tom, že máš brzdy v cajku, ale potřebuješ zabrzdit opravdu surově z nějaké vyšší rychlosti - to se stát může, a pak ta kapalina opravdu tepelně nemusí vydržet a ten pedál máš na podlaze taky a o to asi jde, eliminovat nebezpečí, že se zpění při razantním brždění. Protože ta pára už nemá hydraulické vlastnosti. Kdo může říct, že se mu taková situace nemůže přihodit? Teoreticky, (aniž bych do tebe chtěl rejpat ) olej v motoru taky bude mazat i starej.
Ano, pokud se propadne pedál z ničeho nic, je na vině nějaká jiná kulišárna, to víme, ale uvažuj o tom, že máš brzdy v cajku, ale potřebuješ zabrzdit opravdu surově z nějaké vyšší rychlosti - to se stát může, a pak ta kapalina opravdu tepelně nemusí vydržet a ten pedál máš na podlaze taky a o to asi jde, eliminovat nebezpečí, že se zpění při razantním brždění. Protože ta pára už nemá hydraulické vlastnosti. Kdo může říct, že se mu taková situace nemůže přihodit? Teoreticky, (aniž bych do tebe chtěl rejpat ) olej v motoru taky bude mazat i starej.
Co ja mam zkusenosti, tak pedal se propadne (spojka), protoze ta x leta sracka kapalina vylozene rozpousti vsechno gumove a ten pist (vetsinou master) potom misto aby stlacil prepusti "za sebe" a mas po srande. Stalo se to dycky u auta, ktere melo brzdovku stoletou cernou - hnus. U brzd to bude obdobne ...kdo. píše:Ano, pokud se propadne pedál z ničeho nic, je na vině nějaká jiná kulišárna ...
Tak, tak, a horší případ je, že to začne chcát z válečku a on už je vyrezlý zevnitř...wentyll píše:Co ja mam zkusenosti, tak pedal se propadne (spojka), protoze ta x leta sracka kapalina vylozene rozpousti vsechno gumove a ten pist (vetsinou master) potom misto aby stlacil prepusti "za sebe" a mas po srande. Stalo se to dycky u auta, ktere melo brzdovku stoletou cernou - hnus. U brzd to bude obdobne ...kdo. píše:Ano, pokud se propadne pedál z ničeho nic, je na vině nějaká jiná kulišárna ...