Chladici kap.

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Ralph
Příspěvky: 127
Registrován: 14. 02. 2003 13:47
Bydliště: Brno

Chladici kap.

Příspěvek od Ralph » 13. 05. 2003 16:10

Jak casto by se mela menit kompletne chladici kapalina? A proc?

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kap.

Příspěvek od BaVomil » 13. 05. 2003 18:54

Ralph píše:Jak casto by se mela menit kompletne chladici kapalina? A proc?

hned jak koupíš starý auto a pak pokaždý s výměnou řemene = štyry pět let.
důvodem výměny je obnova antikorozních přisad a odstranění produktů chemickejch reakcí.

Uživatelský avatar
Ralph
Příspěvky: 127
Registrován: 14. 02. 2003 13:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ralph » 14. 05. 2003 14:45

Diky za solidni odpoved.

Uživatelský avatar
allda
Příspěvky: 337
Registrován: 18. 02. 2003 17:29

Příspěvek od allda » 14. 05. 2003 15:57

ja bych rekl, jednou za dva roky. aspon jsem to tak cetl v chytry knizce :)

Venca

Příspěvek od Venca » 14. 05. 2003 16:08

allda píše:ja bych rekl, jednou za dva roky. aspon jsem to tak cetl v chytry knizce :)
To je pravda, v "Jak na to" to píšou.

Myslím, že při správném poměru voda/kapalina stačí při použití odpovídající kvalitní kapaliny dodržet lhůty jejího výrobce.
Dávam Fridex G48 a měním po 3 letech.
Růžová (s vyšší životností) má údajně vydržet 5 let nebo 200 000 km.

Uživatelský avatar
Ralph
Příspěvky: 127
Registrován: 14. 02. 2003 13:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ralph » 14. 05. 2003 16:16

Venca píše:
allda píše:ja bych rekl, jednou za dva roky. aspon jsem to tak cetl v chytry knizce :)
To je pravda, v "Jak na to" to píšou.

Myslím, že při správném poměru voda/kapalina stačí při použití odpovídající kvalitní kapaliny dodržet lhůty jejího výrobce.
Dávam Fridex G48 a měním po 3 letech.
Růžová (s vyšší životností) má údajně vydržet 5 let nebo 200 000 km.
A spravny pomer pri pouziti G48 je kolik? Ja tam davam radsi vic kvuli zime v zime a na leto to nijak uz neredim. Nebo bych mel? nejake vyhody/nevyhody? Moc husty nebo tak?

Venca

Příspěvek od Venca » 14. 05. 2003 16:29

Ralph píše:
Venca píše:
allda píše:ja bych rekl, jednou za dva roky. aspon jsem to tak cetl v chytry knizce :)


A spravny pomer pri pouziti G48 je kolik? Ja tam davam radsi vic kvuli zime v zime a na leto to nijak uz neredim. Nebo bych mel? nejake vyhody/nevyhody? Moc husty nebo tak?
40% kapalina a 60% voda. To vychází cca do -35°C. Já tam dal 3 litry kapaliny a 3 litry vody, po projetí jsem dolil cca 0,3 litru, takže to je skoro napůl a snese to možná i -40°C.

Uživatelský avatar
Ralph
Příspěvky: 127
Registrován: 14. 02. 2003 13:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ralph » 15. 05. 2003 14:01

A postup pri vymene? Jen vypustit, napustit? nebo nejakej problem se zavzdusnenim atd?

Venca

Příspěvek od Venca » 15. 05. 2003 14:13

Ralph píše:A postup pri vymene? Jen vypustit, napustit? nebo nejakej problem se zavzdusnenim atd?
Mám M10, problém celkem žádnej.
Ohřát, aby se otevřel termostat, nechat otevřený topení, vypustit z chladiče. Já to ještě prohoupu nebo i přizvednu, aby co nejvíc vyteklo.
Hlavně to nelej studený do horkýho motoru.
Nastartovat, projet, hlídat hladinu, popř. dolejt.

U každýho motoru je to trochu jinak, M40 má nádobku vedle chladiče, M 20 expanzku.

Uživatelský avatar
Ralph
Příspěvky: 127
Registrován: 14. 02. 2003 13:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ralph » 15. 05. 2003 14:46

Ja mam 320i M20, takze expansku dal od chladice.
Nemuze se stat, ze se tam nekde vytvori vzduchovy kapsy a pak to dela paseku (treba lokalne nekde prehriva a na ukazateli teploty to nepoznas)??

Venca

Příspěvek od Venca » 15. 05. 2003 14:53

Ralph píše:Ja mam 320i M20, takze expansku dal od chladice.
Nemuze se stat, ze se tam nekde vytvori vzduchovy kapsy a pak to dela paseku (treba lokalne nekde prehriva a na ukazateli teploty to nepoznas)??
Na to je náchylná Š-105 - 130.

S M20 nemam zkušenost.

Uživatelský avatar
allda
Příspěvky: 337
Registrován: 18. 02. 2003 17:29

Příspěvek od allda » 15. 05. 2003 15:43

me se tam veslo cca 9litru :shock: dve lahvinky smesy a zbytek vody
soupnul jsem tam modrou a dolil destilkou, to vse pri otevrenem topeni.

slysel jsem, ze kdyz se tam necha zimni smes pres leto, tak se trochu min chladi. ale mazlikovi to nevadilo. nespozoroval jsem zadnou vyraznou šplhavost rucicky. ale jinak to nema zadny vliv, ne?
mam M10.

Venca

Příspěvek od Venca » 15. 05. 2003 15:53

allda píše:me se tam veslo cca 9litru :shock: dve lahvinky smesy a zbytek vody
soupnul jsem tam modrou a dolil destilkou, to vse pri otevrenem topeni.

slysel jsem, ze kdyz se tam necha zimni smes pres leto, tak se trochu min chladi. ale mazlikovi to nevadilo. nespozoroval jsem zadnou vyraznou šplhavost rucicky. ale jinak to nema zadny vliv, ne?
mam M10.
Zimní směs přes léto možná trochu míň chladí, ale má antikorozní přísady a nemá cenu ji vypouštět.

Jak jsi do M10 dostal 9 litrů, je mi záhadou.

Uživatelský avatar
allda
Příspěvky: 337
Registrován: 18. 02. 2003 17:29

Příspěvek od allda » 15. 05. 2003 15:56

cece tak asi kecam. jenom vim, ze jsem koupil dve lahvinky a destilku a vsechno se tam veslo. :oops:

a docela jsem taky koukal, ze nic nechybi. jestli to kleslo o 1mm, tak je to moc. za tu dobu jsem nedolival.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2366
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 15. 05. 2003 18:31

Chlapi hlavně je moc důležité mít v chladícím systému pořád chladící kapalinu i v létě, protože když tam je jen voda tak to za nějakou dobu vyžere hlavu a prdne těsnění pod hlavou...hlavně at nikoho nenapadne riskovat s obyčejným fridexe který není na hliníkové hlavy, protože tam vznikne el náboj a hlavu odrovnáš za sezonu. Jinak Pokud máte někdo v systému nějakej hnus tak je lepšpí při výměně tam normálně napojit hadici z vodou a celé to prol´pláchnout jinak se ten bordel usazuje v žebrech chladiče a pak to hůř chladí :-/
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Batman
Příspěvky: 173
Registrován: 06. 05. 2003 15:03
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Batman » 17. 05. 2003 11:52

Co se tyka odvzdusneni ma M20 na termostatu odvzdusnovak.

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 19. 05. 2003 18:50

Taky recht, čistá voda je nesmysl, ale když tam máš víc kapaliny, zak to chladí míň, protože kapalina má menší měrnou tepelnou kapacitu než voda. Ale rozdíl nijak drastickej :wink:
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

RE:

Příspěvek od SlimShady » 24. 05. 2003 08:05

Tiez rozmyslam o vymene, mam etu 325e M20 r.v.86 chromak, tak mi poradte co tam naliat a kolko? Danke :oops:
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Golfik
Příspěvky: 1013
Registrován: 25. 10. 2009 23:25

Re: Chladici kap.

Příspěvek od Golfik » 20. 05. 2017 12:58

Mám rychlodotaz tak jsem vyhrabal staré téma. Vždy jsem lil chladící kapalinu G48 (nebo origo bmw -označení nevím) teď jsem objednával věci na výměnu a poslali mě chladící kapalinu s označením K11 (modrá). Lze toto použít? Jsem z toho trochu zmatenej....Budu rád za každou reakci.

Uživatelský avatar
Ropák
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1278
Registrován: 03. 05. 2007 23:14
Bydliště: Hluboká n/Vlt.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kap.

Příspěvek od Ropák » 20. 05. 2017 21:13

Nemám třícu 8)

Odpovědět