Chladici kap.
Chladici kap.
Jak casto by se mela menit kompletne chladici kapalina? A proc?
			
									
									
						Re: Chladici kap.
Ralph píše:Jak casto by se mela menit kompletne chladici kapalina? A proc?
hned jak koupíš starý auto a pak pokaždý s výměnou řemene = štyry pět let.
důvodem výměny je obnova antikorozních přisad a odstranění produktů chemickejch reakcí.
- 
				Venca
To je pravda, v "Jak na to" to píšou.allda píše:ja bych rekl, jednou za dva roky. aspon jsem to tak cetl v chytry knizce
Myslím, že při správném poměru voda/kapalina stačí při použití odpovídající kvalitní kapaliny dodržet lhůty jejího výrobce.
Dávam Fridex G48 a měním po 3 letech.
Růžová (s vyšší životností) má údajně vydržet 5 let nebo 200 000 km.
A spravny pomer pri pouziti G48 je kolik? Ja tam davam radsi vic kvuli zime v zime a na leto to nijak uz neredim. Nebo bych mel? nejake vyhody/nevyhody? Moc husty nebo tak?Venca píše:To je pravda, v "Jak na to" to píšou.allda píše:ja bych rekl, jednou za dva roky. aspon jsem to tak cetl v chytry knizce
Myslím, že při správném poměru voda/kapalina stačí při použití odpovídající kvalitní kapaliny dodržet lhůty jejího výrobce.
Dávam Fridex G48 a měním po 3 letech.
Růžová (s vyšší životností) má údajně vydržet 5 let nebo 200 000 km.
- 
				Venca
40% kapalina a 60% voda. To vychází cca do -35°C. Já tam dal 3 litry kapaliny a 3 litry vody, po projetí jsem dolil cca 0,3 litru, takže to je skoro napůl a snese to možná i -40°C.Ralph píše:Venca píše:allda píše:ja bych rekl, jednou za dva roky. aspon jsem to tak cetl v chytry knizce
A spravny pomer pri pouziti G48 je kolik? Ja tam davam radsi vic kvuli zime v zime a na leto to nijak uz neredim. Nebo bych mel? nejake vyhody/nevyhody? Moc husty nebo tak?
- 
				Venca
Mám M10, problém celkem žádnej.Ralph píše:A postup pri vymene? Jen vypustit, napustit? nebo nejakej problem se zavzdusnenim atd?
Ohřát, aby se otevřel termostat, nechat otevřený topení, vypustit z chladiče. Já to ještě prohoupu nebo i přizvednu, aby co nejvíc vyteklo.
Hlavně to nelej studený do horkýho motoru.
Nastartovat, projet, hlídat hladinu, popř. dolejt.
U každýho motoru je to trochu jinak, M40 má nádobku vedle chladiče, M 20 expanzku.
- 
				Venca
me se tam veslo cca 9litru   dve lahvinky smesy a zbytek vody
  dve lahvinky smesy a zbytek vody
soupnul jsem tam modrou a dolil destilkou, to vse pri otevrenem topeni.
slysel jsem, ze kdyz se tam necha zimni smes pres leto, tak se trochu min chladi. ale mazlikovi to nevadilo. nespozoroval jsem zadnou vyraznou šplhavost rucicky. ale jinak to nema zadny vliv, ne?
mam M10.
			
									
									
						 dve lahvinky smesy a zbytek vody
  dve lahvinky smesy a zbytek vodysoupnul jsem tam modrou a dolil destilkou, to vse pri otevrenem topeni.
slysel jsem, ze kdyz se tam necha zimni smes pres leto, tak se trochu min chladi. ale mazlikovi to nevadilo. nespozoroval jsem zadnou vyraznou šplhavost rucicky. ale jinak to nema zadny vliv, ne?
mam M10.
- 
				Venca
Zimní směs přes léto možná trochu míň chladí, ale má antikorozní přísady a nemá cenu ji vypouštět.allda píše:me se tam veslo cca 9litrudve lahvinky smesy a zbytek vody
soupnul jsem tam modrou a dolil destilkou, to vse pri otevrenem topeni.
slysel jsem, ze kdyz se tam necha zimni smes pres leto, tak se trochu min chladi. ale mazlikovi to nevadilo. nespozoroval jsem zadnou vyraznou šplhavost rucicky. ale jinak to nema zadny vliv, ne?
mam M10.
Jak jsi do M10 dostal 9 litrů, je mi záhadou.
- Huska
- Příspěvky: 2376
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Chlapi hlavně je moc důležité mít v chladícím systému pořád chladící kapalinu i v létě, protože když tam je jen voda tak to za nějakou dobu vyžere hlavu a prdne těsnění pod hlavou...hlavně at nikoho nenapadne riskovat s obyčejným fridexe který není na hliníkové hlavy, protože tam vznikne el náboj a hlavu odrovnáš za sezonu. Jinak Pokud máte někdo v systému nějakej hnus tak je lepšpí při výměně tam normálně napojit hadici z vodou a celé to prol´pláchnout jinak se ten bordel usazuje v žebrech chladiče a pak to hůř chladí :-/
			
									
									 Born to be for BMW
 Born to be for BMW 
 344ic E30+Tesla Y Juniper+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36, i30N, 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
 344ic E30+Tesla Y Juniper+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36, i30N, 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT 
RE:
Tiez rozmyslam o vymene, mam etu 325e M20 r.v.86 chromak, tak mi poradte co tam naliat a kolko? Danke  
			
									
									
Faszom a seggedbe verem te buzi 
						
Re: Chladici kap.
Mám rychlodotaz tak jsem vyhrabal staré téma. Vždy jsem lil chladící kapalinu G48 (nebo origo bmw -označení nevím) teď jsem objednával věci na výměnu a poslali mě chladící kapalinu s označením K11 (modrá). Lze toto použít? Jsem z toho trochu zmatenej....Budu rád za každou reakci.
			
									
									
						








