Motor K.O. ??

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Motor K.O. ??

Příspěvek od Huska » 17. 02. 2003 17:18

Nemáte někdo zkušenost co nejčastěji odejde v 1,8i M10? Klepe mi to někde nahoře (určitě ne klika). Klepe to pri přidání nebo ubrání plynu, když plynule přidávám tak nic, ale při jízdě mě to štve. Moje podezření je : vačka, pístní čep nebo možná ventil. Jen mi nepište o nějakým seřizování, protože to není tento případ. Díky moc :cry: 8)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 17. 02. 2003 17:41

Sundej hlavu a uvidíš. Ale tragédii bych z toho nedělal, motorů se všude válí habaděj. Shodou okolností mému známému taky. 318i M10 ve velmi gut stavu.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 17. 02. 2003 17:49

Fido píše:Sundej hlavu a uvidíš. Ale tragédii bych z toho nedělal, motorů se všude válí habaděj. Shodou okolností mému známému taky. 318i M10 ve velmi gut stavu.
Já to neberu jako tragédii, to vůbec ne, ale spíš se mi nechce sundávat hlava. Budu kupovat těsnění a pak shánět narychlo motor a koupím nějakej shit a tomu se chci vyhnout. To raději koupím druhej motor a vyjde to nastejno. Ale dokut to jezdí tak mám čas vymyslet co udělám (ikdyž to nejede tak jako dřív :-( . Náhodou nevíš co by to mohlo být?
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

klepání

Příspěvek od Robert » 22. 02. 2003 09:42

Kdysy se mi stalo u žigula něco hodně podobnýho. Je to sice smutný ale musim konstatovat,že je to konstrukčně hodně podobnej motor jako M10. K mýmu překvapení jsem zjistil, že jsem měl tak vytahanej rozvoďák, že to bouchalo do vydřenýho vodítka. Vypadalo to taky jako načlá klika.

Toť ze života.... :wink:

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: klepání

Příspěvek od Huska » 22. 02. 2003 10:57

Robert píše:Kdysy se mi stalo u žigula něco hodně podobnýho. Je to sice smutný ale musim konstatovat,že je to konstrukčně hodně podobnej motor jako M10. K mýmu překvapení jsem zjistil, že jsem měl tak vytahanej rozvoďák, že to bouchalo do vydřenýho vodítka. Vypadalo to taky jako načlá klika.

Toť ze života.... :wink:
Ne na klice to není a rozvodák nevim kterej typ žigula jsi měl ale M10 má řetěz a tam to má vliv maximálně na přesnost otvírání ventilů, ale ne na klepání. Jo a u žigula se nikdy nemůže potkat píst s ventilem (je tam až moc místa) a znám to z praxe. Ale i tak díky za názor. Už to tu ani moc neřeším, protože koupím druhej motor a bude :all coholic:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
MIVO
Příspěvky: 17
Registrován: 09. 08. 2003 13:15
Bydliště: Cheb

Příspěvek od MIVO » 14. 07. 2004 14:24

Myslím si to samé co Robert, vytahaný řetěz. Měl jsem taky Žigulíka, špatně jsem si pohrál s napínákem rozvodu a dělalo to přesně tuhle věc. Po správném seřízení to bylo OK. Pokud řetěz již nejde dopnout, je potřeba dát nový (a samozřejmě také rozvodová kola).

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 14. 07. 2004 15:12

to jsi vyhledal skoro rok starej příspěvek :shock: chce to koukat na datum.
Jinak to byla natažená ojnice a vůle v pístním čepu :wink:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 07. 2004 06:21

Huska píše:to jsi vyhledal skoro rok starej příspěvek :shock: chce to koukat na datum.
Jinak to byla natažená ojnice a vůle v pístním čepu :wink:
A medzitym uz Huska vymenil 2 motory, ze? :lol: :lol: :lol:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
smash
Příspěvky: 349
Registrován: 24. 08. 2003 15:14
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od smash » 15. 07. 2004 08:56

hehe, rok starej příspěvek. Mno, momentálně mam podobnej problém na M20. Začlo to taky klepat, vlastně skoro od samýho začátku, co jsem ho do auta nacpal. Mno a klepalo to víc a víc. Kde to klepe se dá poznat třeba násadou od koštěte, když se přiloží na víko ventilů a k uchu. Odhalil jsem 5-tej, nebo 6-tej válec. Sundal víko, vačky vypadaj v poho, tak jsem aspoň vyšteloval ventily. Nepřestalo to. Jestli je to dole, se dá poznat, když se vythujou postupně kabely na svíčku, vždy jen jeden samozřejmě. Mno a když to přestane klepat, je to ten kterej válec, někde dole. Buď klika, nebo čep. Mě to klepalo ze začátku jen když motor udržoval někde střední otáčky. Brzy na to i v tahu a jemně na volnoběh. Teď to jdu rozbombardovat od spodu, taxe modlim, co to bude. Ale vidim to nejspíš rovnou na generálku. Mno a při tý příležitosti bych rád do Lánova přichystal menší/větší posílení, když už to bude motor jako novej :-)
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 15. 07. 2004 09:11

smash píše:... M20 ... Ale vidim to nejspíš rovnou na generálku....
Celkovou GO? A ma to vubec cenu? Zkus spocitat cenu novych lozisek na kliku a do ojnic, prebrouseni klikovky, vybrus valcu, nove pisty a krouzky, nove tesneni pod hlavu, hafo prace ... kdyz cely motor koupis uz za nekolik tisic? Ja vim, nevydrzi tolik jako po GO, ale i kdybys kazdy rok-dva kupoval jiny, financne to vychazi lepe. O hodne lepe.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
smash
Příspěvky: 349
Registrován: 24. 08. 2003 15:14
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od smash » 16. 07. 2004 15:56

Francis píše:
smash píše:... M20 ... Ale vidim to nejspíš rovnou na generálku....
Celkovou GO? A ma to vubec cenu? Zkus spocitat cenu novych lozisek na kliku a do ojnic, prebrouseni klikovky, vybrus valcu, nove pisty a krouzky, nove tesneni pod hlavu, hafo prace ... kdyz cely motor koupis uz za nekolik tisic? Ja vim, nevydrzi tolik jako po GO, ale i kdybys kazdy rok-dva kupoval jiny, financne to vychazi lepe. O hodne lepe.
Mno, to máš recht. Asi ji udělat nechám, i když je to z ekonomickýho hlediska nesmysl.
Jinak, už jsem to klepání odhalil. Byla to šála na 6-tym válci - byla už pěkně rudá, čili k zapečení jí moc nechybělo. Jelikož je vařená vana, auto chvilku po proražení jelo asi s nedostatkem oleje, kterej logicky nejvíc protrpěla šála na 6. hrnku. Zapekla se a pak při startování servala. Takže to nejdřív klepalo jemně a pak víc a víc. Klika naštěstí přežila bez sebemenšího poškození.
Mimochodem, co stojej origo šály, celá sada na M20 2.5, tuší někdo?Musim to dát co nejdřív do kupy, páč jsem bez báwa nešťastnej :-)
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od Havran » 05. 03. 2016 18:27

Ahoj,
v prosinci jsem vzhledem k hezkému počasí vyvenčil kábro. Bohužel, mi neudělalo moc radost. Nejprve začal motor klepat v max otáčkách, nejprve jsem si toho nevšimnul byla to spíš šelest a po cca 30km klepal už i ve čtyřech tisících. Oleje dost a je krásně čistej. Pohledal jsem tu na fóru, ale vůbec nic. Motor by měl mít najeto okolo 170tis tak mi přijde divný, že by byl přidřenej. V létě jsem nechával seřídit ventily, motor krásně stichnul, ale pan Bezoušek říkal, že to stejně nejede jako 2.5i a že by motor chtěl větší údržbu. Kontrolka mazání zhasne hned po nastartování a nikdy se nerozsvítí, takže nízký tlak oleje bych vyloučil... Klepání je kov na kov a pravděpodobně jde ze spodku. Co všechno může odejít? Jen chci vědět, jestli to mám rovnou dát na GO nebo něco zkusit opravit.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od DVORIS » 05. 03. 2016 19:39

Co by na M20 mohlo odejít?Některý ze šálků?pístní čep?uvolněné rozvodové kolo na klice?(vůle v klínku na hřídeli?)Pokud to jde ze spod tak bych asi zkusil sundat vanu a nahlídnout pod domky a budeš míít jasno.Mě se silný klepání u M20 projevuje na hodně unavených vodítkách ventilů,ale to je zřetelně slyšet že jde z vrchu.Mění se klepání v závislosti na otáčkách?poloze motoru?(z kopce,do kopce apod...?).Přesto pokud s motorem nikdy nic děláno nebylo bude nejistější motor vytáhnout a udělat větší revizi

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od MattyX » 05. 03. 2016 19:48

Odpověď na klepání z motoru na internetu neleží :) sundat vanu a mrknout na spodek, prověřit ještě jednou ty vůle, připadně prsa a nakonec hlavu eventuálně a rozebrat - jinak to nezjistíš, může to být cokoliv :) můžeme Ti tu vypsat 20 věcí a stejně dojdeš k tomu, že se to prostě musí kuchnout :)

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od Huska » 06. 03. 2016 17:14

To je mazec vytahnout příspěvek po víc jak 13cti letech. Tehdy jsem si zkurvil motor mladičkou nerozvaznosti.
Každopádně pokud na podzim bylo OK hledal bych chybu nahoře (hlavě) protože stekl olej dolů a mohlo něco prireznout a při nastartování prasknout vahadlo, prodrit vacka apod.

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od Havran » 21. 03. 2016 11:17

Zdar,
ted jsem ji vytahnul z garáže. Vypadá to, že to opravdu cvaká spíš nahoře a jen při tahu mezi 4.5 - omezovač, když ji držim při vysokejch tak to neklepe... Asi to vezmu k bratrům Bezouškovejm, kteří mi dělali ventily uvidím co na to řeknou.

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od Havran » 21. 03. 2016 19:03


Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od Havran » 18. 04. 2016 13:55

Ahoj,
takže závada na světe, protočené ložisko na klice na 4. válci. Takže nahovno. Někdo tady prodává kliku z m52b28 a písty m54b30?? Myslíte, že by to běhalo?

viewtopic.php?f=37&t=112913

Případně, co byste doporučili?

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od MattyX » 18. 04. 2016 15:37

Pokud do toho nechceš zahučet za fest řachu, tak to neřeš, oprav to co máš a nevymýšlej větší objem, protože jenom o klice a pístek to fakt není - tím to jenom začíná a pokud si to neuděláš sám, tak se nedoplatíš :)

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od BOOST » 18. 04. 2016 16:14

[quote="MattyX"]Pokud do toho nechceš zahučet za fest řachu, tak to neřeš, oprav to co máš a nevymýšlej větší objem, protože jenom o klice a pístek to fakt není - tím to jenom začíná a pokud si to neuděláš sám, tak se nedoplatíš :)[/quote]
A tomuhle pánovi to můžeš opravdu věřit, ví o čem mluví. :)

Odpovědět