Motor K.O. ??
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Motor K.O. ??
Nemáte někdo zkušenost co nejčastěji odejde v 1,8i M10? Klepe mi to někde nahoře (určitě ne klika). Klepe to pri přidání nebo ubrání plynu, když plynule přidávám tak nic, ale při jízdě mě to štve. Moje podezření je : vačka, pístní čep nebo možná ventil. Jen mi nepište o nějakým seřizování, protože to není tento případ. Díky moc
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Já to neberu jako tragédii, to vůbec ne, ale spíš se mi nechce sundávat hlava. Budu kupovat těsnění a pak shánět narychlo motor a koupím nějakej shit a tomu se chci vyhnout. To raději koupím druhej motor a vyjde to nastejno. Ale dokut to jezdí tak mám čas vymyslet co udělám (ikdyž to nejede tak jako dřív . Náhodou nevíš co by to mohlo být?Fido píše:Sundej hlavu a uvidíš. Ale tragédii bych z toho nedělal, motorů se všude válí habaděj. Shodou okolností mému známému taky. 318i M10 ve velmi gut stavu.
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
klepání
Kdysy se mi stalo u žigula něco hodně podobnýho. Je to sice smutný ale musim konstatovat,že je to konstrukčně hodně podobnej motor jako M10. K mýmu překvapení jsem zjistil, že jsem měl tak vytahanej rozvoďák, že to bouchalo do vydřenýho vodítka. Vypadalo to taky jako načlá klika.
Toť ze života....
Toť ze života....
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: klepání
Ne na klice to není a rozvodák nevim kterej typ žigula jsi měl ale M10 má řetěz a tam to má vliv maximálně na přesnost otvírání ventilů, ale ne na klepání. Jo a u žigula se nikdy nemůže potkat píst s ventilem (je tam až moc místa) a znám to z praxe. Ale i tak díky za názor. Už to tu ani moc neřeším, protože koupím druhej motor a bude :all coholic:Robert píše:Kdysy se mi stalo u žigula něco hodně podobnýho. Je to sice smutný ale musim konstatovat,že je to konstrukčně hodně podobnej motor jako M10. K mýmu překvapení jsem zjistil, že jsem měl tak vytahanej rozvoďák, že to bouchalo do vydřenýho vodítka. Vypadalo to taky jako načlá klika.
Toť ze života....
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
to jsi vyhledal skoro rok starej příspěvek chce to koukat na datum.
Jinak to byla natažená ojnice a vůle v pístním čepu
Jinak to byla natažená ojnice a vůle v pístním čepu
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
hehe, rok starej příspěvek. Mno, momentálně mam podobnej problém na M20. Začlo to taky klepat, vlastně skoro od samýho začátku, co jsem ho do auta nacpal. Mno a klepalo to víc a víc. Kde to klepe se dá poznat třeba násadou od koštěte, když se přiloží na víko ventilů a k uchu. Odhalil jsem 5-tej, nebo 6-tej válec. Sundal víko, vačky vypadaj v poho, tak jsem aspoň vyšteloval ventily. Nepřestalo to. Jestli je to dole, se dá poznat, když se vythujou postupně kabely na svíčku, vždy jen jeden samozřejmě. Mno a když to přestane klepat, je to ten kterej válec, někde dole. Buď klika, nebo čep. Mě to klepalo ze začátku jen když motor udržoval někde střední otáčky. Brzy na to i v tahu a jemně na volnoběh. Teď to jdu rozbombardovat od spodu, taxe modlim, co to bude. Ale vidim to nejspíš rovnou na generálku. Mno a při tý příležitosti bych rád do Lánova přichystal menší/větší posílení, když už to bude motor jako novej
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Celkovou GO? A ma to vubec cenu? Zkus spocitat cenu novych lozisek na kliku a do ojnic, prebrouseni klikovky, vybrus valcu, nove pisty a krouzky, nove tesneni pod hlavu, hafo prace ... kdyz cely motor koupis uz za nekolik tisic? Ja vim, nevydrzi tolik jako po GO, ale i kdybys kazdy rok-dva kupoval jiny, financne to vychazi lepe. O hodne lepe.smash píše:... M20 ... Ale vidim to nejspíš rovnou na generálku....
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Mno, to máš recht. Asi ji udělat nechám, i když je to z ekonomickýho hlediska nesmysl.Francis píše:Celkovou GO? A ma to vubec cenu? Zkus spocitat cenu novych lozisek na kliku a do ojnic, prebrouseni klikovky, vybrus valcu, nove pisty a krouzky, nove tesneni pod hlavu, hafo prace ... kdyz cely motor koupis uz za nekolik tisic? Ja vim, nevydrzi tolik jako po GO, ale i kdybys kazdy rok-dva kupoval jiny, financne to vychazi lepe. O hodne lepe.smash píše:... M20 ... Ale vidim to nejspíš rovnou na generálku....
Jinak, už jsem to klepání odhalil. Byla to šála na 6-tym válci - byla už pěkně rudá, čili k zapečení jí moc nechybělo. Jelikož je vařená vana, auto chvilku po proražení jelo asi s nedostatkem oleje, kterej logicky nejvíc protrpěla šála na 6. hrnku. Zapekla se a pak při startování servala. Takže to nejdřív klepalo jemně a pak víc a víc. Klika naštěstí přežila bez sebemenšího poškození.
Mimochodem, co stojej origo šály, celá sada na M20 2.5, tuší někdo?Musim to dát co nejdřív do kupy, páč jsem bez báwa nešťastnej
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***
- Havran
- Příspěvky: 286
- Registrován: 25. 07. 2003 09:25
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor K.O. ??
Ahoj,
v prosinci jsem vzhledem k hezkému počasí vyvenčil kábro. Bohužel, mi neudělalo moc radost. Nejprve začal motor klepat v max otáčkách, nejprve jsem si toho nevšimnul byla to spíš šelest a po cca 30km klepal už i ve čtyřech tisících. Oleje dost a je krásně čistej. Pohledal jsem tu na fóru, ale vůbec nic. Motor by měl mít najeto okolo 170tis tak mi přijde divný, že by byl přidřenej. V létě jsem nechával seřídit ventily, motor krásně stichnul, ale pan Bezoušek říkal, že to stejně nejede jako 2.5i a že by motor chtěl větší údržbu. Kontrolka mazání zhasne hned po nastartování a nikdy se nerozsvítí, takže nízký tlak oleje bych vyloučil... Klepání je kov na kov a pravděpodobně jde ze spodku. Co všechno může odejít? Jen chci vědět, jestli to mám rovnou dát na GO nebo něco zkusit opravit.
v prosinci jsem vzhledem k hezkému počasí vyvenčil kábro. Bohužel, mi neudělalo moc radost. Nejprve začal motor klepat v max otáčkách, nejprve jsem si toho nevšimnul byla to spíš šelest a po cca 30km klepal už i ve čtyřech tisících. Oleje dost a je krásně čistej. Pohledal jsem tu na fóru, ale vůbec nic. Motor by měl mít najeto okolo 170tis tak mi přijde divný, že by byl přidřenej. V létě jsem nechával seřídit ventily, motor krásně stichnul, ale pan Bezoušek říkal, že to stejně nejede jako 2.5i a že by motor chtěl větší údržbu. Kontrolka mazání zhasne hned po nastartování a nikdy se nerozsvítí, takže nízký tlak oleje bych vyloučil... Klepání je kov na kov a pravděpodobně jde ze spodku. Co všechno může odejít? Jen chci vědět, jestli to mám rovnou dát na GO nebo něco zkusit opravit.
Re: Motor K.O. ??
Co by na M20 mohlo odejít?Některý ze šálků?pístní čep?uvolněné rozvodové kolo na klice?(vůle v klínku na hřídeli?)Pokud to jde ze spod tak bych asi zkusil sundat vanu a nahlídnout pod domky a budeš míít jasno.Mě se silný klepání u M20 projevuje na hodně unavených vodítkách ventilů,ale to je zřetelně slyšet že jde z vrchu.Mění se klepání v závislosti na otáčkách?poloze motoru?(z kopce,do kopce apod...?).Přesto pokud s motorem nikdy nic děláno nebylo bude nejistější motor vytáhnout a udělat větší revizi
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: Motor K.O. ??
Odpověď na klepání z motoru na internetu neleží :) sundat vanu a mrknout na spodek, prověřit ještě jednou ty vůle, připadně prsa a nakonec hlavu eventuálně a rozebrat - jinak to nezjistíš, může to být cokoliv :) můžeme Ti tu vypsat 20 věcí a stejně dojdeš k tomu, že se to prostě musí kuchnout :)
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor K.O. ??
To je mazec vytahnout příspěvek po víc jak 13cti letech. Tehdy jsem si zkurvil motor mladičkou nerozvaznosti.
Každopádně pokud na podzim bylo OK hledal bych chybu nahoře (hlavě) protože stekl olej dolů a mohlo něco prireznout a při nastartování prasknout vahadlo, prodrit vacka apod.
Každopádně pokud na podzim bylo OK hledal bych chybu nahoře (hlavě) protože stekl olej dolů a mohlo něco prireznout a při nastartování prasknout vahadlo, prodrit vacka apod.
- Havran
- Příspěvky: 286
- Registrován: 25. 07. 2003 09:25
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor K.O. ??
Zdar,
ted jsem ji vytahnul z garáže. Vypadá to, že to opravdu cvaká spíš nahoře a jen při tahu mezi 4.5 - omezovač, když ji držim při vysokejch tak to neklepe... Asi to vezmu k bratrům Bezouškovejm, kteří mi dělali ventily uvidím co na to řeknou.
ted jsem ji vytahnul z garáže. Vypadá to, že to opravdu cvaká spíš nahoře a jen při tahu mezi 4.5 - omezovač, když ji držim při vysokejch tak to neklepe... Asi to vezmu k bratrům Bezouškovejm, kteří mi dělali ventily uvidím co na to řeknou.
- Havran
- Příspěvky: 286
- Registrován: 25. 07. 2003 09:25
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor K.O. ??
Video zde:
https://youtu.be/4L-s67vjdQM
https://youtu.be/4L-s67vjdQM
- Havran
- Příspěvky: 286
- Registrován: 25. 07. 2003 09:25
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor K.O. ??
Ahoj,
takže závada na světe, protočené ložisko na klice na 4. válci. Takže nahovno. Někdo tady prodává kliku z m52b28 a písty m54b30?? Myslíte, že by to běhalo?
viewtopic.php?f=37&t=112913
Případně, co byste doporučili?
takže závada na světe, protočené ložisko na klice na 4. válci. Takže nahovno. Někdo tady prodává kliku z m52b28 a písty m54b30?? Myslíte, že by to běhalo?
viewtopic.php?f=37&t=112913
Případně, co byste doporučili?
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: Motor K.O. ??
Pokud do toho nechceš zahučet za fest řachu, tak to neřeš, oprav to co máš a nevymýšlej větší objem, protože jenom o klice a pístek to fakt není - tím to jenom začíná a pokud si to neuděláš sám, tak se nedoplatíš :)
Re: Motor K.O. ??
[quote="MattyX"]Pokud do toho nechceš zahučet za fest řachu, tak to neřeš, oprav to co máš a nevymýšlej větší objem, protože jenom o klice a pístek to fakt není - tím to jenom začíná a pokud si to neuděláš sám, tak se nedoplatíš :)[/quote]
A tomuhle pánovi to můžeš opravdu věřit, ví o čem mluví. :)
A tomuhle pánovi to můžeš opravdu věřit, ví o čem mluví. :)