jak funguje NIVO na E39

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Váca
E30.cz super mecenáš
Příspěvky: 703
Registrován: 27. 10. 2006 10:29
Bydliště: Duchcov
Kontaktovat uživatele:

jak funguje NIVO na E39

Příspěvek od Váca » 18. 10. 2010 15:26

jak funguje NIVO na E39?
Obrázek

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 18. 10. 2010 16:19

Místo pružin máš vzduchové měchy, výšku zadku auta hlídají čidla na přední a zadní nápravě - totožná s čidly pro regulaci světel, pokud je auto má. Defaultní výšku lze nastavit diagnostikou. Kompresor niva je uprostřed "rezervy", tedy samozřejmě v tom prostoru.

Pak je to jednoduché - zatížíš - přifoukne, odlehčíš - upustí :-)
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 18. 10. 2010 17:21

takze pokud ma auto nivo a je snizeny, tak to je udelany jen diagnostikou? a nivo je jen na zadku predpokladam, pohani ho na e39 taky servocerpadlo nebo je k tomu kompresor jak na allroadech? a dalsi vec, kdyz se nivo posere, je mozny ho vykopnout a dat obyc tlumice?
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 18. 10. 2010 17:29

Tak tohle by mě taky zajímalo. Nivo u e39 je na principu vzduchu? A jsou na tlumičích pružiny kdyby systém selhal? U éčka je to asi dost jinak a když to selže, dojet se dá.

2maca - jestli je to padlý, může být taky něco KO.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 10. 2010 18:02

maca píše:takze pokud ma auto nivo a je snizeny, tak to je udelany jen diagnostikou? a nivo je jen na zadku predpokladam, pohani ho na e39 taky servocerpadlo nebo je k tomu kompresor jak na allroadech? a dalsi vec, kdyz se nivo posere, je mozny ho vykopnout a dat obyc tlumice?
ty vole, kdyz tam ma mechy, tak tam asi servokapalina nebude :lol:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 18. 10. 2010 18:04

ale ja nevim jestli am mechy a nebo nejaky kpalinovy tlumice ci co, prave se snazim zjistit co to ma a jak to funguje :lol:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 18. 10. 2010 18:09

Kdyby tam byla ta servokapalina jako je i éčka, budeš mít někde nádržku s hladinou a ryskou.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 18. 10. 2010 18:22

no trica ma kapalinu , tak sem predpokladal ze 39 taky :lol:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 10. 2010 19:00

maca píše:no trica ma kapalinu , tak sem predpokladal ze 39 taky :lol:
jo a prave proto pise Dan_td ze tam jsou mechy, vid ze jo :)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 18. 10. 2010 19:35

e34 měla ještě hydrauliku, e39 už má měchy a kompresor v rezervě, už jsem to tu psal. Když měch praskne, auto, resp. zadek spadne na dorazy. Znám pár střelců, co s tím jeli, já s tím přejížděl jen od McDonalda ke Globusu, abych měch mohl vyměnit :-) a je to jak když je kastle přišroubovaná k nápravě. Nehledě k tomu, že zadek auta je doslova pár cm nad zemí.
Tlumiče to samozřejmě vzadu má, měch nahrazuje pružinu.

Nové měchy se dají pořídit za 8 tis. a něco s DPH oba, což není taková hrůza na to, že mají životnost třeba 150 tis. i víc. A když to funguje, je to paráda - máš plný auto, za tím plaťák s jiným autem a vejška auta je furt stejná :twisted:

A vejška jak jsem psal se dá štelovat diagnostikou, dokonce zvlášť levá a pravá strana, takže po snížení auta by to teoreticky neměl být problém (nezkoušel jsem). Mě to po výměně měchů nabralo původní vejšku, tak jsem to neřešil.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 18. 10. 2010 22:14

Hmm takže padne na držku, já jezdil bez niva asi týden. Klesne na pružiny ale nepadne. (MB)
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 19. 10. 2010 20:48

Parádní lowrider. Já padnul po 25 pytlech flexi lepidla. Na vině byla schnilá trubička k tlumiči. Unik oleje a hvězda šla vzhůru :twisted:
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 20. 10. 2010 20:23

Maj to vsechny toury nebo je to za priplatek?
pac jsem jeste nevidel toura, co by to nemel ... a takysnad neznam nikoho, koho by to nekde nenechalo :D
kazdopadne 190 usd za origo kus neni nic strasnyho..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 20. 10. 2010 21:18

Nerad bych kecal ale myslím že to všechny nemají. Není to jen za příplatek? Nebo jen u V8? Vycházím z položené e39 co míval kolega. Nicméně u MB to mají všechny a to i v generaci "moucha"
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 20. 10. 2010 21:47

U e39 tourů to měly standardně 528i, 530i, 530d, obecně lze říci, že všechny s motorem nad 2,5. Slabší verze za příplatek.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 22. 10. 2010 20:05

Tak to som celkom zbytocne hladal, kde maju vypisane aj nivo, ked som prezeral inzeraty. :roll:

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 27. 10. 2010 11:52

U dieselů si nejsem úplně jistej, ale takhle mi to bylo řečeno, když jsem sháněl e39 já a u aut, co jsem viděl, to platilo.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 27. 10. 2010 20:29

jak to měly E38 ?

Tam byl většinou normální hydraulickej nivomat, že ? Viděl jsem hodně E38, který měly předek/zadek a nádobka byla na Pentosin.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 31. 10. 2010 08:42

DAN píše:jak to měly E38 ?

Tam byl většinou normální hydraulickej nivomat, že ? Viděl jsem hodně E38, který měly předek/zadek a nádobka byla na Pentosin.
tak už to vim, kdyby to někdo náhodou nevěděl a zajímalo ho to, tak tady to borec Snejk popisuje:

http://bmwklub.eu/modules.php?name=Foru ... highlight=
BMW The Ultimate Driving Machine

Martin Dobrodinec
Příspěvky: 361
Registrován: 04. 04. 2006 11:22
Bydliště: valmez

Re: jak funguje NIVO na E39

Příspěvek od Martin Dobrodinec » 08. 04. 2017 06:07

Sry za stare tema, ale mam dotaz, mam padlou dolu jen levou stranu, neni to az na dorazy ale je niz tak o 5 cm jak prava, ale obcas se stane ze jsou obe strany stejne a jednou se stalo ze auto bylo zase uplne zvedle. Ta leva strana dela jak kdy, nekdy je stejne jak prava a nekdy je dole.. jedna se o bmw e39 cim by to mohlo byt? A mam pocit ze to zaclo delat jak jsem menil rezervu na te strane. Muze to mit spojitost? Nekdo mi rikal ze pri zvedani by melo byt auto nastartovane, aby se neposkodily mechy, ale to se mi zda blbost. Diky za odpovedi

Odpovědět