snímač polohy škrtící klapky..nějaká negrovina

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Jerrykx
člen E30.cz
Příspěvky: 862
Registrován: 14. 08. 2008 13:57
Bydliště: Klatovy

snímač polohy škrtící klapky..nějaká negrovina

Příspěvek od Jerrykx » 18. 05. 2010 23:06

Zdravim příznivce bakelite motorische werke :D

Opět mám problém a moje znalosti jsou na to krátké, tak touto cestou žádám o radu :)

A k problému:Zjistil sem, že při sundání nohy z plynu nespadne ekonoměr na nulu, ale drží se tak na +-4L. Tak sem zkoušel jestli cvaká onen zázračný snímač...a on prd. Tak sem klapku se snímačem rozebral, sundal snímač, proměřil a zjistil že je vpořádku a hlavně že cvaká! No prostě snímač necvakal protože při zavření škr. klapky se ta hřídelka nedostala tak daleko, aby sepla ten microspínač. Když sem chtěl nastavit snímač v šlicových dírách, tak aby při zavření klapky cvaknul, zjistil sem že to nejde, sem mimo díry. Dle mých spekulací si nějaký tonda hrál s dorazem klapky(ten štelovací šroubek není oblitý od té zajišťovací, nebo značící či k čemu sloužící barvě)Tím se dostávam k jádru věci :lol: Když opět doraz nastavým tak aby microspínač sepnul při vypnutí plynu, neuškodím něčemu?nebude to pak dělat nějaký jiný ptákoviny?

Taky by stálo za zmínku, že mi zítra příde nový funkční volnoběžný ventil, ten který sem tam měl doposud, byl celej rozžvejkanej a ukazoval po proměření úplné ptákoviny, tak jestli se ten"neznámý"nesnažil vadu vol. ventilu přechcat zašroubováním dorazu klapky.


jestli budu muset doraz zpátky zašroubovat, byl bych vděčný aspoň za nějakou přibližnou hodnotu(délkovou :D ) jak moc šroubek zašroubovat, aby to bylo apoň +-jako když to vylítlo z fabriky:wink:

Motor:M20B25 E34

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 05. 2010 23:27

no posunuto to mas patrne proto, ze byl volnobezak v hajzlu a volnobeh padal pri sepnuti, tak to zvednul sroubem.... dej klapku na doraz dolu, tak aby se uplne zavrela, dle toho nastav sroubek, uzpusob nastaveni spinace a sezen dobrej volnobezak
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Jerrykx
člen E30.cz
Příspěvky: 862
Registrován: 14. 08. 2008 13:57
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od Jerrykx » 20. 05. 2010 21:58

špica :D tak veverky drží volnoběch jak hodinky, ale musim zaklepat abych to nezakřik.

Jinak ještě jednou dík Maxi

Uživatelský avatar
jandouch
Příspěvky: 24
Registrován: 09. 08. 2011 16:46
Bydliště: Horní Slavkov

Příspěvek od jandouch » 16. 08. 2012 11:27

Zdravím,mám problém s ekonoměrem. Ráno vyjedu a dokud nešlápnu plnej tak při brždění motorem ukazuje nula ale jak mu nandám tak pak vždy při brždění motorem ukazuje 2až5l a auto škube. Neví někdo co by to mohlo být? Mám M20B25

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 16. 08. 2012 12:10

jandouch píše:Zdravím,mám problém s ekonoměrem. Ráno vyjedu a dokud nešlápnu plnej tak při brždění motorem ukazuje nula ale jak mu nandám tak pak vždy při brždění motorem ukazuje 2až5l a auto škube. Neví někdo co by to mohlo být? Mám M20B25
To vypadá, jako by zlobil spínač na škrtící klapce a zůstal v poloze "plně otevřeno".
Proměřit ohmetrem, jak se to projeví, pak vyčistit /vyměnit.
Naposledy upravil(a) Venca dne 16. 08. 2012 12:29, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jandouch
Příspěvky: 24
Registrován: 09. 08. 2011 16:46
Bydliště: Horní Slavkov

Příspěvek od jandouch » 16. 08. 2012 12:21

OK mám jeden starší tak to zkusím vyměnit. Musí se to pak nějak nastavovat?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 16. 08. 2012 12:29

jandouch píše:OK mám jeden starší tak to zkusím vyměnit. Musí se to pak nějak nastavovat?
Musí, aby správně spínal, kde má.

Uživatelský avatar
jandouch
Příspěvky: 24
Registrován: 09. 08. 2011 16:46
Bydliště: Horní Slavkov

Příspěvek od jandouch » 16. 08. 2012 12:42

A nemohl by jsi mi maličko pomoct jak na to,nikdy jsem to nerozebíral :P

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 16. 08. 2012 13:02

jandouch píše:A nemohl by jsi mi maličko pomoct jak na to,nikdy jsem to nerozebíral :P
Pořádně si to prohlídni - uchycení je udělaný tak, aby šel doladit doraz, tzn. jakmile se dá klapka do pohybu, mikrospínač cvakne a rozepne.

Stejně bych to jako první věc proměřil na konektoru ŘJ...

mirway79
Příspěvky: 47
Registrován: 07. 02. 2011 20:43

Příspěvek od mirway79 » 23. 10. 2012 19:19

stelovaci sroub na skrtiacej klapke vykrut(odtacaj) do polohy kedy sa nebude dotykat(uplne zavreta klapka), potom ho dotiahni tak aby sa sroub dotkol ovladaca+otacku navyse, skrtiaca klapka sa pootvori. Na volnobeznom ventile (supatko) si dolad vysku volnobehu.
Skontroluj si ci nieje moc naspanovane plynove lanko, klapka by bola stale pootvorena!

BcoMreW
Příspěvky: 90
Registrován: 05. 09. 2013 15:00

Příspěvek od BcoMreW » 02. 12. 2013 21:07

Zdravim, prosim vas mam podobny problem a este nieco naviac... mam m20b25 s ostrou vackou a nejde mi ani za boha doladit volnobeh. Diagnoza : ak je motor studeny ma cca 1 000 otaciek a robi si co chce raz tak raz tak motor je uplne rozhadzAny nejde vynechava , kape... ak sa zohreje tak je to ok ... kedze je tam ostra vacica tak pochopitelne viem ze na volnobehu nejde ako ma a pod 1500 otaciek sa ani nerozbehnem ak sa zohreje drzi si otacky na 1800.... ako plynul cas a teplota isla coraz nizsie motor zacal viac a viac blbnut za studena ... prisiel den kedy som isiel do roboty nastartoval som ... motor bol totalne rozhadAny skapal a uz som ho viac nenastartoval ... po vitiahnuti sviecok som zistil ze nieco nieje v poriadku .. boli mokre a totalne zakarbonovane ... podotykam ze tie sviece su 2 tyzdne stare a su to denso iridium za 60 eur ziadne smejdi... klapka necuka a a srob na klapke musim mat dost dotiahnuty aby ten motor si jak tak drzal otacky aby neskapal ... tlaky som nemeral ale planujem ich pozret aj ked som si viac nez isty ze budu v poriadku pretoze bola cela hlava zrepasovana a blok bol skontrolovany.... jednoducho ide o to ze volnobeh nastelovat nejde a jak sa zacalo viac a viac ochladzovat tak proste neisiel pokym sa nezohrial az doslo ktomu ze uz som vobex nenastartoval ... som z toho zufali pretoze uz som vymenil 2x motor a s oboma mam len problemy ... prosim vas o kazdu radu . dakuem

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 02. 12. 2013 21:36

co to tam pises o tom sroubu dotazenym, jako ze mas klapku prea pakostroj oprenej o ten stelovaci sroubek? jako tim ladis volnobeh? to neni idealni, na klapce je dole snimac polohy a ten ma pri zavreny klapce pripojit baypass a pres volnobeznej ventil mit prave volnobezny otacky, ten srub je nahovno kdyz se opira tu klapku, dalsi moznost je ze mas nekde netesny sani a prisava si to falesnej vzduch a treti problem je v tech svickach, vyser se na milion elektrod a dalsi pitomosti, tohel je 30 let starej motor a tak chce i dobovy svicka, takze dej tam original NGK co tam patri a nevymejslej
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

BcoMreW
Příspěvky: 90
Registrován: 05. 09. 2013 15:00

Příspěvek od BcoMreW » 03. 12. 2013 08:05

Tie sviecky co tam mam to su jednobodove len su iridiove ... hadzu ostrejsiu iskru a su to presne na m20b25 vo svieckach nieje problem problem mam v tom nedostelovatelbom volnobehu ak dam tu klapku tak aby sa srob neopieral tak motot nema otacky a kape falosny vzduch mi nenasava . a ten najhlavnejsi problem je ten ze to za chladu nechce ist pokym sa nezohreje no a momentalne teraz ked uz mrzne tak uz ani nenastartujem ... :-(

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 12. 2013 16:06

BcoMreW píše:.... problem mam v tom nedostelovatelbom... :-(
Funguje vůbec regulační ventil volnoběhu? Je připojenej?

BcoMreW
Příspěvky: 90
Registrován: 05. 09. 2013 15:00

Příspěvek od BcoMreW » 03. 12. 2013 19:48

Je zapojeny :-D uz pri otoceni kluciku do 2 polohy zacne bzucat...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 04. 12. 2013 16:35

BcoMreW píše:Je zapojeny :-D uz pri otoceni kluciku do 2 polohy zacne bzucat...
A spínač na klapce je nastavenej dobře, tzn. je při uvolněným pedálu sepnutej mikrospínač?

BcoMreW
Příspěvky: 90
Registrován: 05. 09. 2013 15:00

Příspěvek od BcoMreW » 06. 12. 2013 20:15

to neviem a ako zistim ci je zopnuty alebo nie ? lebo ked s rukou potocim klapku tak nič necuká....

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 12. 2013 21:43

BcoMreW píše:to neviem a ako zistim ci je zopnuty alebo nie ? lebo ked s rukou potocim klapku tak nič necuká....
Odpojil bych konektor ŘJ.
Zjistím, na který piny jsou vyvedený vodiče od spínače klapky (z hlavy to nevím, nemám Motronic, použij schéma)
Ohmetr připojím do příslušných zdířek konektoru, odpor musí být blízký hodnotě 0 ohmů. Sešlápnu plyn, odpor musí jít do hodnoty nekonečno.

Pokud to tak není, nutno hledat příčinu - nejspíš špatně nastavený nebo vadný spínač...

Odpovědět