Měnil jsem benzínové hadičky a při tom jsem musle sundat "parohy" na motoru M40. při tom jsem musel odpojit plno hadiček a zjistil jsem že polovina z nich uzž má taky své zasebou tak mě napadlo k čemu všechny jsou a co se asi stane když jsou děravé?
1) tenká (cca 5mm vnějškem) hadička která vede od regulátoru taku paliva
- pouze nastrčena bez uatažení páskou
2) hadice z ventydeklu (tam je pouze nastrčena) do klapky kde je chycena sk páskou (provizorně jsem byl nucen nahradit zahradní PVC hadicí)
3) k čemu je pod klapku přivedena voda? - má to být nějaký vyhřívací element, ale já měl za to že vzdych by měl jít do motoru co nejchladnější tak proč ho přihřívat?
4) tenká hadička (stejně jako ta asi podtlaková od regulátoru tlaku paliva) je připojena do klapky a vede do nějakého malého válečku (podle ETK tipuju Fuel tank breather valve do kterého vede i nějaká elektrika) a odtud asi do nějakého filtru...
k čemu jsou všechny ty hadice u plynové klapky?
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
Pokusím se alepoň to co vím:)
1) regulátor reguluje na základě podtlaku v sání (při vyšších otáčkách udržuje vyšší tlak
2) Odvětrávání ventildeklu, vpodstatě motorového prostoru - Význam je jakási "recyklace" ne/spálené směsi..., která se prostě mimo spalovací prostor dostane... No a takhle to jde ven přes výfuk..
*tady doporučuju pořádně utěsnit.. Já jsem na oba konce nasadil spony (i když u klapky by myslím měla být už z výroby)
3) Jn výhřev klapky.. Stejně chvíli trvá než se voda zahřeje... Asi hlavne pro zimní provoz.. o efektivitě se můžem dohadovat, ale páni inženýři asi věděli...
4) Nevím jistě - To je asi uhlíkový filtr.. V zásadě odvětrávání palivové nádže - (ta třetí kovová trubka která vede z druhé strany nosníku než zbylý palivový pár). Kámoš tam tu elektriku nemá a auto taky jezdí..
No ještě AD moje poznámka* - 100x omílaná těsnost sání.. pohrej si s tím
1) regulátor reguluje na základě podtlaku v sání (při vyšších otáčkách udržuje vyšší tlak
2) Odvětrávání ventildeklu, vpodstatě motorového prostoru - Význam je jakási "recyklace" ne/spálené směsi..., která se prostě mimo spalovací prostor dostane... No a takhle to jde ven přes výfuk..
*tady doporučuju pořádně utěsnit.. Já jsem na oba konce nasadil spony (i když u klapky by myslím měla být už z výroby)
3) Jn výhřev klapky.. Stejně chvíli trvá než se voda zahřeje... Asi hlavne pro zimní provoz.. o efektivitě se můžem dohadovat, ale páni inženýři asi věděli...
4) Nevím jistě - To je asi uhlíkový filtr.. V zásadě odvětrávání palivové nádže - (ta třetí kovová trubka která vede z druhé strany nosníku než zbylý palivový pár). Kámoš tam tu elektriku nemá a auto taky jezdí..
No ještě AD moje poznámka* - 100x omílaná těsnost sání.. pohrej si s tím
výhřev klapky je kvůli rosení/kondenzování vlhkosti ze vzduchu..jelikož by se těleso klapky mohlo teoreticky dost ochlazovat průchodem vzduchu (jde ho tam dost za vysokých otáček)
ten filtr s aktivním uhlím by mě taky zajímal, neboť na výkresech v ETK je vyobrazeno propojení s nádrží a poté propojení s klapkou (odvětrání)..Na mém autě tedy vedou pouze dvě trubky - podávací a zpáteční s benzinem, tudíž netuším co by to mělo odvětrávat..???? Schválně se na to musim o víkendu podívat..
ten filtr s aktivním uhlím by mě taky zajímal, neboť na výkresech v ETK je vyobrazeno propojení s nádrží a poté propojení s klapkou (odvětrání)..Na mém autě tedy vedou pouze dvě trubky - podávací a zpáteční s benzinem, tudíž netuším co by to mělo odvětrávat..???? Schválně se na to musim o víkendu podívat..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990